Olemme päivittäneet yhdistyksen verkkopalvelun tietosuojaselosteen vastaamaan EU:n tietosuoja-asetuksen (GDPR) vaatimuksia.
Tietosuojaselosteessa kerromme, mitä henkilötietoja keräämme yhdistyksen verkkopalvelun käyttäjistä, miten käytämme niitä ja miten huolehdimme niiden suojaamisesta.
Seloste on luettavissa täällä
Olemme myös päivittäneet yhdistyksen verkkosivujen käyttöehdot. Verkkosivuston käyttö edellyttää, että käyttäjä sitoutuu noudattamaan näitä käyttöehtoja. Käyttöehdot muodostavat sitovan sopimuksen sinun ja yhdistyksen välillä.
Tutustu huolellisesti näihin käyttöehtoihin. Käyttämällä verkkosivustoa vahvistat lukeneesi, ymmärtäneesi ja hyväksyneesi käyttöehdot sekä antaneesi suostumuksesi käyttöehdoissa kuvattuun henkilötietojen käsittelyyn.
Käyttöehdot ovat luettavissa täällä
Dungeons & Dragons 5th Edition [dd5e]
Comments
Loitsun heittäminen on se action, eli vasta kun se toiminta on suoritettu loppuun paljastuu, kuten muissakin. Periaatteessa voi mennä piiloon joka kerta, jos olosuhteet sallivat sen bonus actionin käytön.
Sinänsä ihan kiva, mutta alussa oleva rotutaulukko kaipais vielä vähän viilausta...
1) Ihmisille tarvitsisi joko suoraan rotutaulukkoon tai erillisenä kulttuuritaulukon, joka kertoo onko se humaani taustaltaan tethyrialainen, illuskaani vai mikä.
2) Kääpiöiden ja haltioiden todennäköisyys rotutaulukossa on hälyttävän korkea, kuin myös ns. "ultraharvinaisten" rotujen (tiefling, aasimar, genasi). Seikkailijoita rollatessa tämä ei haittaa, mutta NPC:eitä varten taulukko ei vastaa Forgotten Realmsin yleistä väestöjakaumaa siten, kun se tausta-aineistossa on.
Erillinen rotutaulukko ihmisille kuulostaa hyvältä. Se pitäisi tehdä melkeinpä alueittain, mutta teettäisi turhan paljon töitä. Aluksi kaikille aliroduille oli oma taulukkonsa, mutta yksinkertaistin sen lopulta.
Pohja ja prosentit on otettu suoraan Reincarnate-spellistä, missä on tosin vain PHB:n rodut. PC:ja varten se onkin tehty eikä ole väestönjakaumallisesti looginen. Enemmänkin seikkailijalooginen. =D Mutta ehkä NPC-rotutaulukon voisi tehdä, en vain tiedä Faerunin väestöjakaumaa. Ja pitääkö joka regionille tehdä omansa jne?
Sword Coastin osalta rotujen yleisyysjärjestys on humans > dwarves > orcs > half-orcs > elves > halflings > gnomes > half-elves > kaikki muut
Tarkkoja prosentteja koko Faerunin tai edes suurempien aluekokonaisuuksien osalta ei ole koskaan ilmoitettu, mutta esimerkiksi muutamien suurien kaupunkien ja valtioiden väestöjakauma antaa osviittaa:
Waterdeep:
Humans 64%
Dwarves 10%
Elves 10%
Halflings 5%
Half-elves 5%
Gnomes 3%
Half-orcs 2%
Others 1%
Zhentil Keep:
Humans 84%
Half-orcs 12%
Orcs 3%
Other 1%
Hillsfar:
Humans 99%
Other 1%
Veltalar:
Human 51%
Half-elf 40%
Elf 3%
Halfling 3%
Dwarf 1%
Gnome 1%
Half-orc 1%
Amn:
Humans 83%
Halflings 15%
Half-orcs 1%
Other 1%
Cormyr:
Humans 85%
Half-elves 10%
Elves 4%
Other 1%
Damara:
Humans 87%
Dwarves 6%
Halflings 4%
Half-orcs 2%
Other 1%
Aglarond:
Humans 64%
Half-elves 30%
Elves 5%
Other 1%
Thay:
Humans 62%
Gnolls 10%
Orcs 10%
Dwarves 8%
Goblins 5%
Halflings 5%
Tein uuden version, jossa on mukana ihmisrodut sekä -nimet. Muutenkin viilailtu. Tällaisenaan palvelee lähinnä pelaajaa, ei niinkään DM:ia, ainakaan rotujen osalta.
Edit: Oli typoja ja taulukonsijaintierhe, joka nyt korjattu.
http://www.kurry.fi/viki/index.php/Dungeons_%26_Dragons_5e_Conversions_(by_Kentti)
Tales from the Yawning Portal includes the following adventures:
Against the Giants
Dead in Thay
Forge of Fury
Hidden Shrine of Tamoachan
Sunless Citadel
Tomb of Horrors
White Plume Mountain
http://www.kurry.fi/viki/index.php/File:Unearthed_Arcana_1.29.pdf
Huom! Tämä toimii kunnolla vain Chromella.
http://homebrewery.naturalcrit.com/share/SJ4kIfwOb
Toinen juttu: Jos Full-plateen kuuluu täyskypärä, niin miksi esim. Chainiin ei kuulu Coif ja Half-Plateen open-face helmet? Eli jos armoreita myydään valmiina setteinä, niin kyllä niissä nyt kypärät kuuluu olla kanssa. Ilman kypärää olevan haarniskan myyminen ns. "valmispakettina" on kyllä puhdasta kusetusta...
...totesi Kentti aikoinaan. Irony is Strong.
Alun perin ajattelin, että Parry vie reactionin ja that's it, mutta sitten mietin, että miksei hahmot, joilla on useampi hyökkäys, voisi uhrata yhtä hyökkäyksistään Parryyn. Eli teksti pitäisi modata niin, että Parry vie reactionin. Tämän lisäksi Parryyn voi käyttää bonus actionin jos tappelee kahdella aseella yhtä aikaa tai attackin jos on useampi hyökkäys. Nämä siis reactionin päälle.
Tämä on otettu suoraan PHB:sta, jossa kypärä kuvauksen mukaan kuuluu vain plättään, ei muihin. Mihin muihin kypärä olisi hyvä liittää kuin chainiin coif, half plateen open-face helmet? Itse en haarniskoita niin tunne. Editoin nyt tuon coifin ja open-face helmetin chainiin ja half plateen.
Muistan. Siitähän tämä läppä on jäänyt elämään. ;D
Tosin hahmon ratkaisu pitää mieluummin valtavaa lierihattua ja julmettua strutsinsulkaa päässä oli täysin perusteltu. Tyyli ennen tarkoitusta.