Olemme päivittäneet yhdistyksen verkkopalvelun tietosuojaselosteen vastaamaan EU:n tietosuoja-asetuksen (GDPR) vaatimuksia.

Tietosuojaselosteessa kerromme, mitä henkilötietoja keräämme yhdistyksen verkkopalvelun käyttäjistä, miten käytämme niitä ja miten huolehdimme niiden suojaamisesta.

Seloste on luettavissa täällä

Olemme myös päivittäneet yhdistyksen verkkosivujen käyttöehdot. Verkkosivuston käyttö edellyttää, että käyttäjä sitoutuu noudattamaan näitä käyttöehtoja. Käyttöehdot muodostavat sitovan sopimuksen sinun ja yhdistyksen välillä.

Tutustu huolellisesti näihin käyttöehtoihin. Käyttämällä verkkosivustoa vahvistat lukeneesi, ymmärtäneesi ja hyväksyneesi käyttöehdot sekä antaneesi suostumuksesi käyttöehdoissa kuvattuun henkilötietojen käsittelyyn.

Käyttöehdot ovat luettavissa täällä

Dungeons & Dragons 5th Edition [dd5e]

2

Comments


  • on 1455308904:


    Rogue Arcane Trickster:
    Magical Ambush
    Starting at 9th level, if you are hidden from a creature when you cast a spell on it, the creature has disadvantage on any saving throw it makes against the spell this turn.

    Mites tämä sitten toimii? Jos loitsit piilosta spellin missä on verbaalinen komponentti niin eikö stealth rikkoudu silloin välittömästi vai kerkeekö loitsun loitsia loppuun jos sen casting time on 1 action? Voiko rogue jolla on mahdollista päästä piiloon joka vuoro heittää yhden loitsun ja käyttää bonus actionin mennäkseen uudestaan piiloon?


    Loitsun heittäminen on se action, eli vasta kun se toiminta on suoritettu loppuun paljastuu, kuten muissakin. Periaatteessa voi mennä piiloon joka kerta, jos olosuhteet sallivat sen bonus actionin käytön.
  • Tein tällaisen random-hahmonluontitaulukkohässäkän, jolla voi heittää nopeasti hahmon randomina tai sitten DM voi käyttää tätä heittääkseen NPC:n tai random aseita, haarniskoja jne.

  • on 1471903664:


    Tein tällaisen random-hahmonluontitaulukkohässäkän, jolla voi heittää nopeasti hahmon randomina tai sitten DM voi käyttää tätä heittääkseen NPC:n tai random aseita, haarniskoja jne.


    Sinänsä ihan kiva, mutta alussa oleva rotutaulukko kaipais vielä vähän viilausta...

    1) Ihmisille tarvitsisi joko suoraan rotutaulukkoon tai erillisenä kulttuuritaulukon, joka kertoo onko se humaani taustaltaan tethyrialainen, illuskaani vai mikä.

    2) Kääpiöiden ja haltioiden todennäköisyys rotutaulukossa on hälyttävän korkea, kuin myös ns. "ultraharvinaisten" rotujen (tiefling, aasimar, genasi). Seikkailijoita rollatessa tämä ei haittaa, mutta NPC:eitä varten taulukko ei vastaa Forgotten Realmsin yleistä väestöjakaumaa siten, kun se tausta-aineistossa on.

  • on 1471929992:


    Sinänsä ihan kiva, mutta alussa oleva rotutaulukko kaipais vielä vähän viilausta...

    1) Ihmisille tarvitsisi joko suoraan rotutaulukkoon tai erillisenä kulttuuritaulukon, joka kertoo onko se humaani taustaltaan tethyrialainen, illuskaani vai mikä.


    Erillinen rotutaulukko ihmisille kuulostaa hyvältä. Se pitäisi tehdä melkeinpä alueittain, mutta teettäisi turhan paljon töitä. Aluksi kaikille aliroduille oli oma taulukkonsa, mutta yksinkertaistin sen lopulta.

    on 1471929992:


    2) Kääpiöiden ja haltioiden todennäköisyys rotutaulukossa on hälyttävän korkea, kuin myös ns. "ultraharvinaisten" rotujen (tiefling, aasimar, genasi). Seikkailijoita rollatessa tämä ei haittaa, mutta NPC:eitä varten taulukko ei vastaa Forgotten Realmsin yleistä väestöjakaumaa siten, kun se tausta-aineistossa on.


    Pohja ja prosentit on otettu suoraan Reincarnate-spellistä, missä on tosin vain PHB:n rodut. PC:ja varten se onkin tehty eikä ole väestönjakaumallisesti looginen. Enemmänkin seikkailijalooginen. =D Mutta ehkä NPC-rotutaulukon voisi tehdä, en vain tiedä Faerunin väestöjakaumaa. Ja pitääkö joka regionille tehdä omansa jne?
  • Reincarnate spelli voi olla ajateltu esim. siten, että se mukailee muokattua (ns. "evil" rodut poistettu) väestöjakaumaa koko Faerunin osalta. Eli olisiko siinä mukana kääpiöiden ja haltioiden omat suljetut kuningaskunnat, joissa väestö on lähes 100% yhtä rotua ja sama periaate koskee muitakin harvinaisia rotuja, joita näkyy lähinnä omissa oloissaan? Tai sitten se on ihan puhtaasti ajateltu tyyliin "olispa makeeta että parin reincarnaten jälkeen koko ryhmä on vaihtanut rotua".

    Sword Coastin osalta rotujen yleisyysjärjestys on humans > dwarves > orcs > half-orcs > elves > halflings > gnomes > half-elves > kaikki muut

    Tarkkoja prosentteja koko Faerunin tai edes suurempien aluekokonaisuuksien osalta ei ole koskaan ilmoitettu, mutta esimerkiksi muutamien suurien kaupunkien ja valtioiden väestöjakauma antaa osviittaa:

    Waterdeep:
    Humans  64% 
    Dwarves  10% 
    Elves  10% 
    Halflings  5% 
    Half-elves  5% 
    Gnomes  3% 
    Half-orcs  2% 
    Others  1%

    Zhentil Keep:
    Humans  84% 
    Half-orcs  12% 
    Orcs  3% 
    Other  1% 

    Hillsfar:
    Humans  99% 
    Other  1%

    Veltalar:
    Human  51% 
    Half-elf  40% 
    Elf  3% 
    Halfling  3% 
    Dwarf  1% 
    Gnome  1% 
    Half-orc  1% 


    Amn:
    Humans  83% 
    Halflings  15% 
    Half-orcs  1% 
    Other  1%

    Cormyr:
    Humans  85% 
    Half-elves  10% 
    Elves  4% 
    Other  1%

    Damara:
    Humans  87% 
    Dwarves  6% 
    Halflings  4% 
    Half-orcs  2% 
    Other  1% 

    Aglarond:
    Humans  64% 
    Half-elves  30% 
    Elves  5% 
    Other  1% 

    Thay:
    Humans  62% 
    Gnolls  10% 
    Orcs  10% 
    Dwarves  8% 
    Goblins  5% 
    Halflings  5% 
  • ^ Pitäisi melkein tehdä jokaisesta regionista oma taulukkonsa. Erityisesti kolmosen lähdekirjoissa on hyviä prosenttimääriä eri kaupungeista.

    Tein uuden version, jossa on mukana ihmisrodut sekä -nimet. Muutenkin viilailtu. Tällaisenaan palvelee lähinnä pelaajaa, ei niinkään DM:ia, ainakaan rotujen osalta.

    Edit: Oli typoja ja taulukonsijaintierhe, joka nyt korjattu.
  • Eikös tämä jakauma riitä: 37% human, 12% tiefling, 9% half-elf, 6% aasimar, 5% githzerai, 3% bariaur, 2% genasi, 1% halfling, 25% other
  • Ehkä Sigilissä. =D
  • Lisätty Karrivikiin Dragonlancen rodut, classit ja factionit.

    http://www.kurry.fi/viki/index.php/Dungeons_%26_Dragons_5e_Conversions_(by_Kentti)
  • http://dnd.wizards.com/products/tabletop-games/rpg-products/tales-yawning-portal

    Tales from the Yawning Portal includes the following adventures:

    Against the Giants
    Dead in Thay
    Forge of Fury
    Hidden Shrine of Tamoachan
    Sunless Citadel
    Tomb of Horrors
    White Plume Mountain
  • Tästä vaihtoehtoinen totuus, eli hahmolomake viidennen laitoksen Dungeons & Dragonsiin.

    KoG2kUb.jpg
  • Tein kaikista ilmestyneistä Unearthed Arcana -artikkeleista yhden virallisen näköisen tiedoston Homebreweryllä. Mukana tänään ilmestynyt Warlocks and Wizards. On ladattavissa Karrivikistä.

    http://www.kurry.fi/viki/index.php/File:Unearthed_Arcana_1.29.pdf
  • Olen tässä tehnyt konversiota Birthrightista 5e:lle ja samalla ryhdyin luomaan realistisempaa taistelujärjestelmää D&D:lle. Ajattelin laittaa ensimmäisen raakileen tänne ruodittavaksi. Käytin aika paljon Deathwatchia/Dark Heresyä pohjana (kuten modifioidut kriittistaulukot). Nyt taistelu tuntuu vaaralliselta ja kuolettavammalta kuin ennen. Suurin muutos on hit pointtien vähyys, osumakohdat, parry, dodge, sekä armor pointit. AC on laitettu kokonaan uusiksi. Editoin tätä vähän väliä ja ehdotuksia ja kommentteja otetaan vastaan. Hirviöt täysin kesken. Hirviöiden osumakohdat ja erikoisominaisuuksien muutokset tekemättä.

    Huom! Tämä toimii kunnolla vain Chromella.

    http://homebrewery.naturalcrit.com/share/SJ4kIfwOb

  • Oliko siis tarkoitus, että Parryn voi tehdä Reaction sijasta myös uhraamalla yhden Attackin? Nythän tuon tekstin voi myös lukea niin, että Parry vie Reactionin JA yhden Attackin...

    Toinen juttu: Jos Full-plateen kuuluu täyskypärä, niin miksi esim. Chainiin ei kuulu Coif ja Half-Plateen open-face helmet? Eli jos armoreita myydään valmiina setteinä, niin kyllä niissä nyt kypärät kuuluu olla kanssa. Ilman kypärää olevan haarniskan myyminen ns. "valmispakettina" on kyllä puhdasta kusetusta...
  • Mutta eihän kypärästä kuulu saada AC:tä.

  • on 1503565307:


    Mutta eihän kypärästä kuulu saada AC:tä.


    ...totesi Kentti aikoinaan. Irony is Strong.

  • on 1503553092:


    Oliko siis tarkoitus, että Parryn voi tehdä Reaction sijasta myös uhraamalla yhden Attackin? Nythän tuon tekstin voi myös lukea niin, että Parry vie Reactionin JA yhden Attackin...


    Alun perin ajattelin, että Parry vie reactionin ja that's it, mutta sitten mietin, että miksei hahmot, joilla on useampi hyökkäys, voisi uhrata yhtä hyökkäyksistään Parryyn. Eli teksti pitäisi modata niin, että Parry vie reactionin. Tämän lisäksi Parryyn voi käyttää bonus actionin jos tappelee kahdella aseella yhtä aikaa tai attackin jos on useampi hyökkäys. Nämä siis reactionin päälle.

    on 1503553092:


    Toinen juttu: Jos Full-plateen kuuluu täyskypärä, niin miksi esim. Chainiin ei kuulu Coif ja Half-Plateen open-face helmet? Eli jos armoreita myydään valmiina setteinä, niin kyllä niissä nyt kypärät kuuluu olla kanssa. Ilman kypärää olevan haarniskan myyminen ns. "valmispakettina" on kyllä puhdasta kusetusta...


    Tämä on otettu suoraan PHB:sta, jossa kypärä kuvauksen mukaan kuuluu vain plättään, ei muihin. Mihin muihin kypärä olisi hyvä liittää kuin chainiin coif, half plateen open-face helmet? Itse en haarniskoita niin tunne. Editoin nyt tuon coifin ja open-face helmetin chainiin ja half plateen.

  • on 1503566107:


    on 1503565307:


    Mutta eihän kypärästä kuulu saada AC:tä.


    ...totesi Kentti aikoinaan. Irony is Strong.


    Muistan. Siitähän tämä läppä on jäänyt elämään.  ;D

  • on 1503566625:


    on 1503566107:


    on 1503565307:


    Mutta eihän kypärästä kuulu saada AC:tä.


    ...totesi Kentti aikoinaan. Irony is Strong.


    Muistan. Siitähän tämä läppä on jäänyt elämään.  ;D


    Tosin hahmon ratkaisu pitää mieluummin valtavaa lierihattua ja julmettua strutsinsulkaa päässä oli täysin perusteltu. Tyyli ennen tarkoitusta.
Sign In or Register to comment.