Olemme päivittäneet yhdistyksen verkkopalvelun tietosuojaselosteen vastaamaan EU:n tietosuoja-asetuksen (GDPR) vaatimuksia.

Tietosuojaselosteessa kerromme, mitä henkilötietoja keräämme yhdistyksen verkkopalvelun käyttäjistä, miten käytämme niitä ja miten huolehdimme niiden suojaamisesta.

Seloste on luettavissa täällä

Olemme myös päivittäneet yhdistyksen verkkosivujen käyttöehdot. Verkkosivuston käyttö edellyttää, että käyttäjä sitoutuu noudattamaan näitä käyttöehtoja. Käyttöehdot muodostavat sitovan sopimuksen sinun ja yhdistyksen välillä.

Tutustu huolellisesti näihin käyttöehtoihin. Käyttämällä verkkosivustoa vahvistat lukeneesi, ymmärtäneesi ja hyväksyneesi käyttöehdot sekä antaneesi suostumuksesi käyttöehdoissa kuvattuun henkilötietojen käsittelyyn.

Käyttöehdot ovat luettavissa täällä

Dungeons & Dragons 5th Edition [dd5e]

13»

Comments


  • on 1503566582:


    on 1503553092:


    Oliko siis tarkoitus, että Parryn voi tehdä Reaction sijasta myös uhraamalla yhden Attackin? Nythän tuon tekstin voi myös lukea niin, että Parry vie Reactionin JA yhden Attackin...


    Alun perin ajattelin, että Parry vie reactionin ja that's it, mutta sitten mietin, että miksei hahmot, joilla on useampi hyökkäys, voisi uhrata yhtä hyökkäyksistään Parryyn. Eli teksti pitäisi modata niin, että Parry vie reactionin. Tämän lisäksi Parryyn voi käyttää bonus actionin jos tappelee kahdella aseella yhtä aikaa tai attackin jos on useampi hyökkäys. Nämä siis reactionin päälle.

    on 1503553092:


    Toinen juttu: Jos Full-plateen kuuluu täyskypärä, niin miksi esim. Chainiin ei kuulu Coif ja Half-Plateen open-face helmet? Eli jos armoreita myydään valmiina setteinä, niin kyllä niissä nyt kypärät kuuluu olla kanssa. Ilman kypärää olevan haarniskan myyminen ns. "valmispakettina" on kyllä puhdasta kusetusta...


    Tämä on otettu suoraan PHB:sta, jossa kypärä kuvauksen mukaan kuuluu vain plättään, ei muihin. Mihin muihin kypärä olisi hyvä liittää kuin chainiin coif, half plateen open-face helmet? Itse en haarniskoita niin tunne. Editoin nyt tuon coifin ja open-face helmetin chainiin ja half plateen.


    Lisäsin myös metal open-face helmetin splintiin ja half platessa on luonnollisesti metallinen open-face helmet. Nämä kypäräkuvaukset ja hinnat pohjasin suoraan vanhaa AD&D:n Arms & Equipment Guidea käyttäen.

  • on 1503570529:


    on 1503566625:


    on 1503566107:


    on 1503565307:


    Mutta eihän kypärästä kuulu saada AC:tä.


    ...totesi Kentti aikoinaan. Irony is Strong.


    Muistan. Siitähän tämä läppä on jäänyt elämään.  ;D


    Tosin hahmon ratkaisu pitää mieluummin valtavaa lierihattua ja julmettua strutsinsulkaa päässä oli täysin perusteltu. Tyyli ennen tarkoitusta.


    Mulla on niin huono muisti, etten enää muista kuka hattua ja strutsinsulkaa käytti.  :(
  • Ramilta tuli ehdotus, että mitä paremmin osuu, sitä enemmän tekee vahinkoa. Vähän kuin olisi enemmän successeja. Esim. näin:

    Die roll 5-9 above AC/Parry/Dodge = 1 extra die of damage
    Die roll 10-14 above AC/Parry/Dodge = 2 extra dice of damage
    Die roll 15+ above AC/Parry/Dodge = 3 extra dice of damage

    Kriittinen olisi sitten aika kuolettava kun kaikki nopat tuplataan.

    Tällä tavoin olisi mahdollista commonerin saada clubilla +4 Constan ja platen omaavaan kohteeseen vahinkoa läpi kriittisellä. Jos heittää natural 20:n ja kohde epäonnistuu parryssä täysin, kohteeseen tulee daikuraa yhteensä 4d4 (club 1d4 + die roll 7 above AC +1d4, nämä tuplataan kriittisestä). Täydellisellä heitolla voi tulla 16 pistettä vahinkoa, eli 4 läpi.
  • Lisäsin aika paljon tavaraa tiedostoon, esim. hirviöiden osumataulukot.

  • on 1503575362:


    Ramilta tuli ehdotus, että mitä paremmin osuu, sitä enemmän tekee vahinkoa. Vähän kuin olisi enemmän successeja. Esim. näin:

    Die roll 5-9 above AC/Parry/Dodge = 1 extra die of damage
    Die roll 10-14 above AC/Parry/Dodge = 2 extra dice of damage
    Die roll 15+ above AC/Parry/Dodge = 3 extra dice of damage

    Kriittinen olisi sitten aika kuolettava kun kaikki nopat tuplataan.

    Tällä tavoin olisi mahdollista commonerin saada clubilla +4 Constan ja platen omaavaan kohteeseen vahinkoa läpi kriittisellä. Jos heittää natural 20:n ja kohde epäonnistuu parryssä täysin, kohteeseen tulee daikuraa yhteensä 4d4 (club 1d4 + die roll 7 above AC +1d4, nämä tuplataan kriittisestä). Täydellisellä heitolla voi tulla 16 pistettä vahinkoa, eli 4 läpi.


    Eikös tätä varten ollut erikseen se sääntö, että disadavantagella voi lyödä ns. "panssarin rakoihin" jolloin se plate ei vaikuta?

  • on 1503640027:


    Eikös tätä varten ollut erikseen se sääntö, että disadavantagella voi lyödä ns. "panssarin rakoihin" jolloin se plate ei vaikuta?


    Kyllä, myös se on voimassa. Disadvantagella osuessa vahinkoa saa läpi helpommin, mutta onkohan tuo lisädamage overkilliä vai ei?

    Mites noi kypärät ja haarniskat, onko nyt paremmin?
  • Nyt se on suhteellisen valmis.
  • Hieman yksinkertaisempi parry-sääntökikkailu.

    D&D:ssa minua on häirinnyt jo pitkään se seikka, että ei voi tarpeeksi hyvin vaikuttaa siihen, miten pystyt välttämään osumaa. Tämä on totta etenkin kun mennään korkeille tasoille. AC ei pahemmin nouse paljon 20 yläpuolelle ilman taikavermeitä, mutta hyökkäysbonukset saattavat olla +12 ja ylikin. Silloin osuminen melkein keneen tahansa ei ole kovin vaikeaa. Tähän olisi elegantti ja yksinkertainen vaihtoehto mikä tulee tässä.

    Parry. In addition to armor class, you can parry an attack using your reaction. You must be able to see the attack to parry it. You can parry a ranged weapon attack with your shield. If you parry, calculate your parry using the following method:

    Parry = Your AC + your attack modifier with the melee weapon or shield you're wielding

    Esim. levyhaarniskaan pukeutuneen hahmon AC on 18 ja häneen ollaan osumassa osumaheitolla 22. Hahmo ei ole vielä käyttänyt reaktiotaan ja yrittää torjua iskun greatswordilla. AC:iin lisätään hahmon attack bonus greatswordilla mikä tässä tapauksessa on vaikkapa +5. Näin ollen hahmo saa iskun torjuttua, koska AC nousee 23:een.

    Tässä otetaan myös AC täysin huomioon, eli haarniskan antama AC sekä Dexterity modifier.
  • Tää on siis vähän niin kuin parannettu versio Defensive Duellist Featistä?

  • on 1504191996:


    Tää on siis vähän niin kuin parannettu versio Defensive Duellist Featistä?


    Kyllä. Defensive Duelist -feat joko heitetään roskiin tai sitten sillä saa tuplattua proficiency bonuksen kun yrittää parryä. Aseen ei tarvitse olla finesse.
Sign In or Register to comment.