Olemme päivittäneet yhdistyksen verkkopalvelun tietosuojaselosteen vastaamaan EU:n tietosuoja-asetuksen (GDPR) vaatimuksia.

Tietosuojaselosteessa kerromme, mitä henkilötietoja keräämme yhdistyksen verkkopalvelun käyttäjistä, miten käytämme niitä ja miten huolehdimme niiden suojaamisesta.

Seloste on luettavissa täällä

Olemme myös päivittäneet yhdistyksen verkkosivujen käyttöehdot. Verkkosivuston käyttö edellyttää, että käyttäjä sitoutuu noudattamaan näitä käyttöehtoja. Käyttöehdot muodostavat sitovan sopimuksen sinun ja yhdistyksen välillä.

Tutustu huolellisesti näihin käyttöehtoihin. Käyttämällä verkkosivustoa vahvistat lukeneesi, ymmärtäneesi ja hyväksyneesi käyttöehdot sekä antaneesi suostumuksesi käyttöehdoissa kuvattuun henkilötietojen käsittelyyn.

Käyttöehdot ovat luettavissa täällä

Heavy Metal on PC [BattleTech PC]

13»

Comments

  • taxall said:
    Hyvä tiivistelmä palkkasoturin elämästä BattleTechin maailmassa :smiley:
    Kieltämättä tässä alkaa olla sellaista oikeaa fiilistä.

    Eilen pelasin pari tehtävää, joita voidaan kuvata sanoilla "Piraatin Joulu". Siirryin pahamaineisellle piraattien riivaamalle ja sisällissotaa käyvälle pallolle nimeltä Brockway jossain Davionin laitamailla. Tarjolla oli pari keikkaa local pirate factionin piikkiin, molemmat Davionin huonetta vastaan. Tehtaan tuhoamista ja perus taistelukeikkaa, molemmat suoraviivaisia, nopeita ja helppoja. House Davion päätti tuoda kentälle poikkeuksellisen paljon Jennereitä ja Panthereita, joten sotasaaliina keikoista lähti mukaan kaksi (!) PPC:tä ja riittävästi Jennerin palasia uuden rungon kokoamiseen. Jennerin yksi hyvä puoli on se, että aseistus koostuu medium lasereista ja SRM6:sta, joita saa saaliina lähes joka tehtävästä. Materiaali uuden rungon varustamiseen löytyi siis omasta takaa. Tämä sinetöikin sitten Commandon kohtalon: Palasiksi ja myyntiin. Pilotti Vector nähdään siis seuraavaksi Jennerin puikoissa.

    Saber's Cutilla oli nyt kasassa kuusi pilottia ja kuusi mechiä.

    Vindicator, pilottina Saber (brawler)
    Panther, pilottina Surefire (brawler)
    Jenner, pilottina Afterburner (fast strike cavalry)
    Jenner, pilottina Vector (fast strike cavalry)
    Spider, pilottina Rose (scout)
    Locust 1M, pilottina Warbird (harasser)

    Commandon myyntihinnalla ja tehtävistä saaduilla palkkarahoilla ostettiin matka Lyretonin trooppiselle kuulle, jossa kuulemma on piraateille keikkaa. Olikin jo aika päästä pois Davionin alueelta, kun maine heidän parissaan pahasti pakkasella.
  • Battletechin pelattavuus alkaa olla aika hyvällä tasolla, mutta muutama asia vetää välillä hernettä nenään.

    1) Pääongelma: Kamikaze-mechit.

    Eli ne kaikki muut kuin mitä itse ohjaat. Peliin olisi syytä saada jonkinlainen "battle morale check" tms, joka ohjaa npc-mechien ja ajoneuvojen toimintaa. Eniten 'BattleTech'-fiilistä mielestäni vie pelistä pois se, että vastapuolella ei ole muita vaihtoehtoja kuin sotia tappiin asti.

    Esimerkki: Kaksi Atlasta ja kaksi King Crabiä seisoo vallatun tukikohdan keskellä. Viimeinen jäljellä oleva vastapuolen mech on pintavaurioitunut Victor (=puuttuu molemmat sivutorsot ja panssaria jäljellä vain päässä ja selässä. Ko. Victor tekee kunniakkaan rynnäkön neljän kunnossa olevan assaultin kimppuun ainoa toimiva ase vihaa huutaen.

    Sad. Olisiko ollut aika lyödä hanskat naulaan?

    2) Reinforcement-ongelma

    Seuraavat tapahtuvat ketjussa: kierros päättyy - intel ilmoittaa vihollisen lisäjoukkojen saapumisesta - eny leopard laskeutuu - neljä mechiä ulostautuu leopardista - uusi kierros alkaa - eny mechit aloittavat hyökkäyksen.

    Parhaassa tilanteessa nämä lisäjoukot tulevat keskelle omaa lancea, harmi että omat kuskit ovat niin hitaita reagoimaan että eivät ehdi rintamasuuntaansakaan kääntämään ennen kuin kiertoradalta saapuneet vihut aloittavat ampumisen. Prkl.

    Tämä ongelma olisi helposti hoidettavissa vähän fiksummilla tehtäväkäsikirjoituksilla.


  • Joo, kromin värisellä spray-maalilla varustautuneet "Witness Me!" mechipilotit vihollisina on selkeästi tällä hetkellä suurin ongelma. Kustannukset rajoittavat omaa toimintaa, mutta vihollisella tuntuu olevan rajattomat resurssit ja rajaton kuolemankaipuu. Jonkinlainen perääntymiskynnys olisi hyvä saada tekoälyttömyydelle.
  • edited December 2018
    Lyretonissa ja sen lähialueilla ensimmäiset keikat kävivät kalliiksi. Warbird paloi kuoliaaksi Locustinsa tuhoutuessa lopullisesti toisella keikalla. LCT-1M malli on tosiaan paperia. Ensimmäinen kunnon piraattikeikka arpoi meikäläisen kevyelle lancelle vastaan kuusi medium mechiä, jouduin perääntymään "in bad faith" ihan alussa. Silti korjauskustannuksia ja saikkua ehti tulla vähän liikaa.

    Saber's Cutin yksikön pelasti oikeastaan se, että vähitellen kasvanut varaosavarasto alkoi tuottaa tulosta. Spider saatiin korvattua toisella Pantherilla ja uuden Locust 1S mallin puikkoihin oli varaa värvätä uusi pilotti, Redeemer, joka pääsi vaihtamaan Locust 1S:n parin taistelun jälkeen Firestarteriin. Noin vuosi peliaikaa on nyt pelattu ja vihdoin on päästy tilanteeseen jossa rahaa on riittävästi puolen vuoden tarpeisiin ja varastossa on riittävästi mechejä, että yhdestä täystuhosta (koko lancen menetys) selvitään. Nyt osasto näyttää seuraavalta:

    Vindicator, pilottina Saber (brawler)
    Panther, pilottina Surefire (brawler / brawler)
    Panther, pilottina Rose (sniper / brawler)
    Jenner, pilottina Afterburner (scout / fast strike cavalry)
    Jenner, pilottina Vector (scout / fast strike cavalry)
    Firestarter, pilottina Redeemer (brawler)

    Spider --> Varastossa varalla
    Locust 1S --> Varastossa varalla

    Mainittakoon, että Vindicator ja Jennerit ovat tehdasasetuksissa, mutta Pantherien SRM4 laukaisimet on vaihdettu LRM5:iin ja Firestarter on ns. "piraattimodi", jossa konekiväärit on korvattu small lasereilla ja konekiväärien ammukset yhdellä medium laserilla.
Sign In or Register to comment.