Olemme päivittäneet yhdistyksen verkkopalvelun tietosuojaselosteen vastaamaan EU:n tietosuoja-asetuksen (GDPR) vaatimuksia.
Tietosuojaselosteessa kerromme, mitä henkilötietoja keräämme yhdistyksen verkkopalvelun käyttäjistä, miten käytämme niitä ja miten huolehdimme niiden suojaamisesta.
Seloste on luettavissa täällä
Olemme myös päivittäneet yhdistyksen verkkosivujen käyttöehdot. Verkkosivuston käyttö edellyttää, että käyttäjä sitoutuu noudattamaan näitä käyttöehtoja. Käyttöehdot muodostavat sitovan sopimuksen sinun ja yhdistyksen välillä.
Tutustu huolellisesti näihin käyttöehtoihin. Käyttämällä verkkosivustoa vahvistat lukeneesi, ymmärtäneesi ja hyväksyneesi käyttöehdot sekä antaneesi suostumuksesi käyttöehdoissa kuvattuun henkilötietojen käsittelyyn.
Käyttöehdot ovat luettavissa täällä
Tomorrow We Die (MechWarrior/BattleTech)
Olen käynnistämässä uutta mechwarrior-kampanjaa, mutta
viimeinen "valinta" kampanjan painopisteen osalta on vielä tekemättä.
Kartoitankin potentiaalisten pelaajien mielenkiintoa pelin painopisteeksi.
Tähän kyselyyn vastaaminen ei ole
ilmoittautuminen peliin, enkä sido itseäni alla aukeavaan keskusteluun...
kunhan haluan hieman haistella mielipiteitä.
Comments
Pelin lyhyt kuvaus:
Lähtötilanne:
Pelaajahahmot ovat vauraan ja kehittyneen Free Worlds Leaguen planeetan paikallisarmeijan mech-joukkojen pilotteja. Hahmojen kotiplaneetalla on pitkään ollut kypsymässä poliittinen kriisi, jonka seurauksena osa kärkivaikuttajista on käytännössä kaapannut vallan itselleen.
Tämä poliittinen vallankaappaus ei ole kaikkien mieleen, ja kun nykyisen valtiollisen johdon tempaukset menevät liian pitkälle, syntyy kapina.
Pelaajahahmot ovat osa kapinoivaa joukkoa, joka mieltää itsensä "vastavallankumoukseksi" - tarkoituksenaan palauttaa alkuperäinen demokraattinen valtiomuoto.
Vastavallankumous ei onnistu useista eri syistä johtuen, ja hahmot jäävät alakynteen asevoimien suuren massan ollessa nykyjohdon käsissä. Ainoaksi vaihtoehdoksi jää irtautuminen taisteluista, planeetalta poistuminen ja tilanteen uudelleen arviointi...
Kampanjan idea:
Kapinaliikkeen on saatava lisää voimaa kyetäkseen toteuttamaan vastavallankumouksen. Kapinajoukkojen poistuminen toiselle planeetalle monimutkaistaa tilannetta huomattavasti - uuteen hyökkäykseen tarvitaan paljon enemmän joukkoja ja kalustoa kuin mitä nyt on käsillä.
Mistä tarvittavat resurssit saadaan kasaan? Tilanne pakottaa kapinaliikkeen muodostamaan palkkasoturiyksikön ja ilmoittautumaan ComStarin Mercenary Review and Bonding Commissionin listoille. Nykyisiä mechejä käyttämällä tarkoituksena on saada kerättyä lisää voimaa, jotta kotiinpaluu joskus voisi onnistua...
Kampanjan idea on siis seurata hieman erilaisen palkkasoturiyksikön toimintaa, jonka tavoitteena on yksinkertaisesti kotiinpaluu.
KYSYMYS:
Jos pelaisit tässä kampanjassa, kiinnostaisiko sinua enemmänkin pelata
(1) "rivi-mechwarrioria" perinteiseen tyyliin
(2) kapinaliikkeen johtajiin kuuluvia mechwarrioreita
Kiitos kaikista mielipiteistä ja näkemyksistä jo etukäteen.
Koska kampanjan keskiössä on nimenomaan kapinaliike, eikä joku valmis regulaari yksikkö ja tavanomainen mechi-sota, niin laajemmat juoniokuviot ja hahmojen vaikutusmahdollisuudet kapinan etenemiseen voisi olla ihan kiva. Myös kiinnostaisi ajatus rakennella yksiköitä silleen, että yksi pelaaja voisi oikeasti vetää esim tiedustelupeistä, toinen tulitukipeistä ja niin edelleen. Tällaiset tiettyyn tehtävätyyppiin rakennetut mechit ja mechiyksiköt ovat kaanonissa peruskauraa, mutta pl. muinainen Light Lance -mechwarrior jonka nimeä en edes muista niitä ei juuri peleissä näy. Yleensä ollaan pelattu ns. "sekalancella", jossa Locusti ja Battlemaster yrittää liikkua samaa tahtia.
Eli ikannatan ennemmin vaihtoehtoa 2.
Kampanjan Monster Manual alkaa hahmottumaan...
Q: "Why is the second lance of 3rd Guards Mech Company called Awesome Lance?"
A: "Because it is made of Awesomes."
https://www.kurry.fi/viki/index.php/4th_Protector_Regiment_(Dalcour_Military)
https://www.kurry.fi/viki/index.php/8th_Protector_Regiment_(Dalcour_Military)
Pelaajahahmot tehdään seuraavasta poolista:
3rd Assault Element (BattleMech regiment)
- 1st Strike 'Mech-komppanian päällikkö (FCMDR)
- 2nd Storm 'Mech-komppanian päällikkö (FCMDR)
- 4th Fury 'Mech Training-komppanian päällikkö (FCMDR/LTCOL)
- Strike Element-pataljoonan M2 (intel officer) (LT/CAPT)
- Strike Element-pataljoonan komentopeitsen johtaja (CAPT/FCMDR)
- Storm Element-pataljoonan M8 (joint ops officer) (LT/CAPT tai CMO3/CMO4)
- 2nd Storm 'Mech-komppanian M4 (Quartermaster) (CMO3/CMO4)
- 2nd Storm 'Mech-komppanian M6 (signals) (CMO3/CMO4)
Huomioitavaa on se, että pelin alkaessa mikään 3AE:n yksikkö ei ole läheskään määrävahvuinen - komppanian päällikkö voi olla vahvennetun peitsen johtaja käytännössä. Ylläolevat tehtävänimikkeet ovat ne tehtävät/asemat joissa pelaajahahmot ovat olleet ennen vallankumous-yrityksen käynnistymistä.Kaikki poolin roolit ovat aktiivisia mechsotureita - ei siis mitään esikunnan toimijoita vaikka poolin tehtävänimikkeet voivat ajatuksia siihen suuntaan viedäkin. Tarkempia tietoja jaetaan tarvittaessa / myöhemmin.
Peli on tarkoitus käynnistää 4-5 pelaajan vahvuisella ryhmällä. Pelin painopiste on kapinaliikkeen/palkkasoturiyksikön tai sen osien johtamisessa sekä taistelukentällä että sen ulkopuolella.
- 1st Strike 'Mech-komppanian päällikkö (FCMDR)
- 4th Fury 'Mech Training-komppanian päällikkö (FCMDR/LTCOL)
- Strike Element-pataljoonan komentopeitsen johtaja (CAPT/FCMDR)
Minun tai hahmokonseptin puolesta ei ole niin väliksi mikä nakki osuu kohdalle.Innersphere-karttaohjelma. 3025 rajat, jump route calculator etc.
https://www.kurry.fi/viki/index.php/Ravenna_Sastro_(Tomorrow_We_Die)
Hahmonluomiseen tarvittavia tietoja mm. näistä:
https://www.kurry.fi/viki/index.php/MechWarrior_(Dalcour_Military)
https://www.kurry.fi/viki/index.php/Armed_Forces_of_Dalcour_(Dalcour_Military)
https://www.kurry.fi/viki/index.php/3rd_Assault_Element_(Dalcour_Military)
https://www.kurry.fi/viki/index.php/Dalcour_(Tomorrow_We_Die)
ATTN @Kari , @Werewolf , @Petteri ja muut kampanjasta kiinnostuneet.