Olemme päivittäneet yhdistyksen verkkopalvelun tietosuojaselosteen vastaamaan EU:n tietosuoja-asetuksen (GDPR) vaatimuksia.
Tietosuojaselosteessa kerromme, mitä henkilötietoja keräämme yhdistyksen verkkopalvelun käyttäjistä, miten käytämme niitä ja miten huolehdimme niiden suojaamisesta.
Seloste on luettavissa täällä
Olemme myös päivittäneet yhdistyksen verkkosivujen käyttöehdot. Verkkosivuston käyttö edellyttää, että käyttäjä sitoutuu noudattamaan näitä käyttöehtoja. Käyttöehdot muodostavat sitovan sopimuksen sinun ja yhdistyksen välillä.
Tutustu huolellisesti näihin käyttöehtoihin. Käyttämällä verkkosivustoa vahvistat lukeneesi, ymmärtäneesi ja hyväksyneesi käyttöehdot sekä antaneesi suostumuksesi käyttöehdoissa kuvattuun henkilötietojen käsittelyyn.
Käyttöehdot ovat luettavissa täällä
Tomorrow We Die (MechWarrior/BattleTech)
Olen käynnistämässä uutta mechwarrior-kampanjaa, mutta
viimeinen "valinta" kampanjan painopisteen osalta on vielä tekemättä.
Kartoitankin potentiaalisten pelaajien mielenkiintoa pelin painopisteeksi.
Tähän kyselyyn vastaaminen ei ole
ilmoittautuminen peliin, enkä sido itseäni alla aukeavaan keskusteluun...
kunhan haluan hieman haistella mielipiteitä.
Comments
Pelin lyhyt kuvaus:
Lähtötilanne:
Pelaajahahmot ovat vauraan ja kehittyneen Free Worlds Leaguen planeetan paikallisarmeijan mech-joukkojen pilotteja. Hahmojen kotiplaneetalla on pitkään ollut kypsymässä poliittinen kriisi, jonka seurauksena osa kärkivaikuttajista on käytännössä kaapannut vallan itselleen.
Tämä poliittinen vallankaappaus ei ole kaikkien mieleen, ja kun nykyisen valtiollisen johdon tempaukset menevät liian pitkälle, syntyy kapina.
Pelaajahahmot ovat osa kapinoivaa joukkoa, joka mieltää itsensä "vastavallankumoukseksi" - tarkoituksenaan palauttaa alkuperäinen demokraattinen valtiomuoto.
Vastavallankumous ei onnistu useista eri syistä johtuen, ja hahmot jäävät alakynteen asevoimien suuren massan ollessa nykyjohdon käsissä. Ainoaksi vaihtoehdoksi jää irtautuminen taisteluista, planeetalta poistuminen ja tilanteen uudelleen arviointi...
Kampanjan idea:
Kapinaliikkeen on saatava lisää voimaa kyetäkseen toteuttamaan vastavallankumouksen. Kapinajoukkojen poistuminen toiselle planeetalle monimutkaistaa tilannetta huomattavasti - uuteen hyökkäykseen tarvitaan paljon enemmän joukkoja ja kalustoa kuin mitä nyt on käsillä.
Mistä tarvittavat resurssit saadaan kasaan? Tilanne pakottaa kapinaliikkeen muodostamaan palkkasoturiyksikön ja ilmoittautumaan ComStarin Mercenary Review and Bonding Commissionin listoille. Nykyisiä mechejä käyttämällä tarkoituksena on saada kerättyä lisää voimaa, jotta kotiinpaluu joskus voisi onnistua...
Kampanjan idea on siis seurata hieman erilaisen palkkasoturiyksikön toimintaa, jonka tavoitteena on yksinkertaisesti kotiinpaluu.
KYSYMYS:
Jos pelaisit tässä kampanjassa, kiinnostaisiko sinua enemmänkin pelata
(1) "rivi-mechwarrioria" perinteiseen tyyliin
(2) kapinaliikkeen johtajiin kuuluvia mechwarrioreita
Kiitos kaikista mielipiteistä ja näkemyksistä jo etukäteen.
Koska kampanjan keskiössä on nimenomaan kapinaliike, eikä joku valmis regulaari yksikkö ja tavanomainen mechi-sota, niin laajemmat juoniokuviot ja hahmojen vaikutusmahdollisuudet kapinan etenemiseen voisi olla ihan kiva. Myös kiinnostaisi ajatus rakennella yksiköitä silleen, että yksi pelaaja voisi oikeasti vetää esim tiedustelupeistä, toinen tulitukipeistä ja niin edelleen. Tällaiset tiettyyn tehtävätyyppiin rakennetut mechit ja mechiyksiköt ovat kaanonissa peruskauraa, mutta pl. muinainen Light Lance -mechwarrior jonka nimeä en edes muista niitä ei juuri peleissä näy. Yleensä ollaan pelattu ns. "sekalancella", jossa Locusti ja Battlemaster yrittää liikkua samaa tahtia.
Eli ikannatan ennemmin vaihtoehtoa 2.
Kampanjan Monster Manual alkaa hahmottumaan...
Q: "Why is the second lance of 3rd Guards Mech Company called Awesome Lance?"
A: "Because it is made of Awesomes."
https://www.kurry.fi/viki/index.php/4th_Protector_Regiment_(Dalcour_Military)
https://www.kurry.fi/viki/index.php/8th_Protector_Regiment_(Dalcour_Military)
Pelaajahahmot tehdään seuraavasta poolista:
3rd Assault Element (BattleMech regiment)
- 1st Strike 'Mech-komppanian päällikkö (FCMDR)
- 2nd Storm 'Mech-komppanian päällikkö (FCMDR)
- 4th Fury 'Mech Training-komppanian päällikkö (FCMDR/LTCOL)
- Strike Element-pataljoonan M2 (intel officer) (LT/CAPT)
- Strike Element-pataljoonan komentopeitsen johtaja (CAPT/FCMDR)
- Storm Element-pataljoonan M8 (joint ops officer) (LT/CAPT tai CMO3/CMO4)
- 2nd Storm 'Mech-komppanian M4 (Quartermaster) (CMO3/CMO4)
- 2nd Storm 'Mech-komppanian M6 (signals) (CMO3/CMO4)
Huomioitavaa on se, että pelin alkaessa mikään 3AE:n yksikkö ei ole läheskään määrävahvuinen - komppanian päällikkö voi olla vahvennetun peitsen johtaja käytännössä. Ylläolevat tehtävänimikkeet ovat ne tehtävät/asemat joissa pelaajahahmot ovat olleet ennen vallankumous-yrityksen käynnistymistä.Kaikki poolin roolit ovat aktiivisia mechsotureita - ei siis mitään esikunnan toimijoita vaikka poolin tehtävänimikkeet voivat ajatuksia siihen suuntaan viedäkin. Tarkempia tietoja jaetaan tarvittaessa / myöhemmin.
Peli on tarkoitus käynnistää 4-5 pelaajan vahvuisella ryhmällä. Pelin painopiste on kapinaliikkeen/palkkasoturiyksikön tai sen osien johtamisessa sekä taistelukentällä että sen ulkopuolella.
- 1st Strike 'Mech-komppanian päällikkö (FCMDR)
- 4th Fury 'Mech Training-komppanian päällikkö (FCMDR/LTCOL)
- Strike Element-pataljoonan komentopeitsen johtaja (CAPT/FCMDR)
Minun tai hahmokonseptin puolesta ei ole niin väliksi mikä nakki osuu kohdalle.Innersphere-karttaohjelma. 3025 rajat, jump route calculator etc.
https://www.kurry.fi/viki/index.php/Ravenna_Sastro_(Tomorrow_We_Die)
Hahmonluomiseen tarvittavia tietoja mm. näistä:
https://www.kurry.fi/viki/index.php/MechWarrior_(Dalcour_Military)
https://www.kurry.fi/viki/index.php/Armed_Forces_of_Dalcour_(Dalcour_Military)
https://www.kurry.fi/viki/index.php/3rd_Assault_Element_(Dalcour_Military)
https://www.kurry.fi/viki/index.php/Dalcour_(Tomorrow_We_Die)
ATTN @Kari , @Werewolf , @Petteri ja muut kampanjasta kiinnostuneet.
Samaan artikkeliin tulee infoa myös hahmojen roolista ja viimeaikaisista käänteistä.
3008-3009 AFD MechWarrior School - Max, Alex
3013 - 3017 1st BN (8 Protector RGT) - Behrouz pataljoonan komentopeitsessä M8:na, ja Alex komppaniassa peitsen johtajana
3016 Operation Terracotta - taisteluosastossa Max, Alex ja Behrouz
3017 - 3018 1st Guards COY (1st Guards RGT) - Behrouz varapäällikkönä ja Ravenna peitsen johtajana
3019 Operation Solid Response - taisteluosastossa Max ja Ravenna
3021 Operation Potterware - taisteluosastossa Max, Alex ja Behrouz
3022 - 3025 Strike Element (3rd Assault Element) - Alex komentopeitsen johtajana ja Max BN M2:na
3024 - 3025 Strike Element (3rd Assault Element) - Alex Strike Elementin komentopeitsen johtajana ja Max 1st Strike COY:n päällikkönä.
Kyselkääpä täällä jos mieleen juolahtaa jotain yksityiskohtia tai tarkennuksia mitä haluaisitte vielä tietää etukäteen.
https://imgur.com/OWsrRI8
https://imgur.com/AHIVdLu
https://imgur.com/xyjqUmb
https://www.kurry.fi/viki/index.php/3rd_Assault_Element_(Dalcour_Military)#BattleMechs_and_Pilots
(Lisätty myös Kaartille ja Protectoreille)
-----
CITIZENSHIP [ADV]
Jokin Dalcouriin viittaava sopisi kaanoniin mutta puhuttiin että voisi olla hyvä ettei nimi viittaakaan meihin ja alkuperäämme (ja siksi ei esim. "3rd Assault Element", joka muuten olisi tosi hyvä nimi), että työnantajilla on se "Ai ne oli jotain teidän vihollisia, no tosi sori, en voinu mitenkään tietää" mahdollisuus. Yleisestihän mercenary unitit näyttä olevan formaattia "Somewhere's Somethings" tai "Someone's Somethings" mutta koska jos ei viitata alkuperään planeetan tai edesmenneen kenraalin nimellä, niin sitten se ei ehkä käy. Harmittaa, että Battle Magic on jo varattu. Tykkäisin itse enemmän joko jostain sen tyylisestä, tai sitten sellaisen "boardroom appropriatesta": taisin jo ehdottaa että ollaan "Executive Outcomes", ennemmin kuin "Lords of War" tai jotain. Jos pop-kulttuurista saa lainata niin olisko "V Is For Vengeance"? Onko liian alkuperää paljastavaa jos ollaan "Ridderhof"?
Solutions for a Galaxy, Magnificient Bastards, Swift Violence... emmä tiä, se 3rd Assault Element kuulostaa koko ajan paremmalta. Tai pelkkä Assault Element.
Lista tunnetuista porukoista löytyy Sarnasta.
"The Sunderwolves"
Tai lempinimestä "the barfing hellhounds"
1. verb (used with object): to separate; part; divide; sever
2. verb (used without object): to become separated; part
Itse asiassa Sunderwolves (tai mikä tahansa Sunder- alkuinen) kuulostaisi silleen hauskalta sanaleikiltä, että oikeasti me olemme 3rd Assault Element of Armed Forces of Dalcour (koska luonnollisesti nämä nykyisin vallassa olevia tahoja tukevat eivät ole laillinen hallitus tai asevoima). Nämä palkkasoturithan on siis TÄYSIN erillistä väkeä, eikä ollenkaan me.
Linkistä tämänhetkinen mw rosteri.
Peliteknisiä huomautuksia:
- kertoo mechwarriorin yleisestä kokemustasosta
- vaikuttaa mm. aloitteeseen.
- kertoo mechwarriorin piloting ja gunnery-taitojen tasosta
- minkä painoluokan mechien kanssa mechwarrior osaa toimia
- jos mw joutuu käyttämään eri painoluokan mechiä kuin mihin hän on tottunut, ko. mechwarriorin rating on yhtä alempi kunnes riittävästi kokemusta on kerääntynyt uudesta painoluokasta
- merkintä + tarkoittaa että hahmo hallitsee yhden painoluokan kevyemmät ja raskaammat mechit
- minkä tyyppistä mechiä mechwarrior on tottunut käyttämään
- jos mw joutuu käyttämään eri roolin mechiä kuin mihin hän on tottunut, ko. mechwarriorin level on yhtä alempi kunnes riittävästi kokemusta on kerääntynyt uudesta roolista
Impact Lance: (Pursuit Lance)
QKD-4G Quickdraw 60 tons Skirmisher SCANDAL
QKD-4G Quickdraw 60 tons Skirmisher HAZARD, RACER
GLT-4L Guillotine 70 tons Skirmisher PELICAN, COUGAR
Blizzard Lance: (Command Lance)
WHM-6L Warhammer 60 tons Brawler PREACHER
JM6-S Jagermech 65 tons Sniper STRANGLER, ODYSSEY
PXH-1 Phoenix Hawk 45 tons Skirmisher WILDWOOD, CYBORG
Tornado Lance: (Fire Lance)
ARC-2R Archer 70 tons Missile Boat RAPID, BROADWAY
ARC-2R Archer 70 tons Missile Boat BRAWLER, SLINGSHOT
DV-6M Dervish 55 tons Missile Boat PARADISE, CASINO
Sorcerer Lance: (Command Lance)
MAD-3R Marauder 75 tons Sniper SOUTHPAW
HBK-4G Hunchback 50 tons Juggernaut SABER, BROADSWORD (new role)
RFL-3N Rifleman 60 tons Sniper NOODLES, AIRGUN (new weight class)
CRB-20 Crab 50 tons Skirmisher PYRAMID
Cloudburst Lance: (Recon Lance)
JR-7D Jenner 35 tons Striker DOUBLEWIDE, SUITCASE
JVN-10N Javelin 30 tons Striker VALKYRIE, HURRICANE
SDR-5V Spider 30 tons Scout BLOODHOUND, SANDHOG (new weight class)
Fury Lance: (Battle Lance)
ON1-L Orion 75 tons Brawler NUTMEG
TDR-5S Thunderbolt 65 tons Brawler DIVER, SCARFACE (new weight & role)
CN9-A Centurion 50 tons Brawler POLECAT, AMBER (new role)
CN9-A Centurion 50 tons Brawler MISFIT, EAGLE
Hurricane Lance: (Fire Lance)
GRF-1N Griffon 55 tons Sniper PAGAN, GREYHOUND
BJ-1 Blackjack 45 tons Sniper CORONA, SNAPSHOT(new role)
JM6-S Jagermech 65 tons Sniper PINBALL (new role), CHECKMATE (new weight & role)
Tässä olis tämmöinen luonnos. Tehty seuraavilla perusteilla:
- Lancen vahvuus 3-4 mechiä.
- Lancejen määrä maksimoidaan (mieluummin 3 mechin lanceja monta, kuin 4 mechin lanceja vähän)
- Kaikille muille mecheille pyritään antamaan varapilotti. PC:iden mecheistä ja niistä joille on Covenant of Possession jätetään varapilotit ekana pois.
- Kaikilla lanceilla on selkeä rooli (Alpha Strike -roolijaon mukaan)
- Pilotit vaihtavat mechejä mahdollisimman vähän.
- Pilotit vaihtavat mechin kokoa ja / tai roolia mahdollisimman vähän.
- Pilotit vaihtavat lancea mahdollisimman vähän.
Pilotit ja koneet on sovitettu melko lailla huolella yhteen. Jos niitä ryhdytään paljon venkslaamaan, niin mechien painoluokista ja rooleista tulevien miinusten määrä voi oikeastaan vain lisääntyä. Lancejen kokoonpanojen ja määrän kanssa valinnan varaa on enemmän. Suurin rajoitus Alpha Strike -lancejen rooleissa syntyy siitä, että kolmen mechin lanceja on merkittävästi vaikeampi rakentaa ns. "oikein", kuin neljän mechin vastaavia. Kommentoikaa!Lancesta, jossa on kolme mechiä ei ole lancen tasolla mitään peliteknistä etua. Ennemminkin haittaa, koska lancejen kokoonpanon rakentaminen muodostuu huomattavasti haastavammaksi.
Komppania - Pataljoona tasolla suurempi määrä erilaisia lanceja (jos ne pystytään järkevästi rakentamaan) tarkoittaa sitä, että meillä on suurempi määrä erilaisia lance-kohtaisia "erikoiskykyjä" työkalupakassa.
First Strike + TWD kampanjan tarinaelementit tuo sitten hiukan eri juttuja mukanaan.
Tarinan osuus: Behrouz on suunnittelemassa taistelutapamuutosta, jonka tarkoituksena on hyödyntää AFD:n käyttämän taistelutekniikan heikkouksia.
FS pelitekninen osuus: Kolme elementtiä sisältävä "joukko" joka täyttää Ground Formation Type-vaatimukset saa bonuksia aloitteeseen verrattuna "perinteisiin" joukkoihin.
Kuitenkin, jos tuota edellä mainittua tarinallista ajatusta haluaa kehitellä pidemmälle, niin voin muokata lancejen kokoonpanoja vielä enemmän siihen suuntaan, että meillä on kaksi "vanhan" mallin neljä mechistä lancea rakennettuna mahdollisimman pitkälti Fury Elementin, eli kouluttajien ympärille, jotka toimivat AFD:n perinteisellä taktiikalla ja harjoituksissa ns. "OpFor" -roolissa ja loput joukot muokataan siten, että muilla PC:illä on kolmen hengen Command Lancet ja sekalainen määrä kolmen hengen muita lanceja työkalupakissa.
Impact Lance: (Command Lance)
QKD-4G Quickdraw 60 tons Skirmisher SCANDAL
CN9-A Centurion 50 tons Brawler POLECAT, AMBER (new role)
ARC-2R Archer 70 tons Missile Boat RAPID, BROADWAY
Blizzard Lance: (Command Lance)
WHM-6L Warhammer 60 tons Brawler PREACHER
JM6-S Jagermech 65 tons Sniper STRANGLER, ODYSSEY
PXH-1 Phoenix Hawk 45 tons Skirmisher WILDWOOD, CYBORG
Sorcerer Lance: (Command Lance)
MAD-3R Marauder 75 tons Sniper SOUTHPAW
DV-6M Dervish 55 tons Missile Boat PARADISE, CASINO
CRB-20 Crab 50 tons Skirmisher PYRAMID
Cloudburst Lance: (Recon Lance)
JR-7D Jenner 35 tons Striker DOUBLEWIDE, SUITCASE
JVN-10N Javelin 30 tons Striker VALKYRIE, HURRICANE
SDR-5V Spider 30 tons Scout BLOODHOUND, SANDHOG (new weight class)
Hurricane Lance: (Fire Lance)
GRF-1N Griffon 55 tons Sniper PAGAN, GREYHOUND
BJ-1 Blackjack 45 tons Sniper CORONA, SNAPSHOT(new role)
RFL-3N Rifleman 60 tons Sniper NOODLES, AIRGUN (new weight class)
First Fury Lance: (Battle Lance)
ON1-L Orion 75 tons Brawler NUTMEG
TDR-5S Thunderbolt 65 tons Brawler DIVER, SCARFACE(new weight & role)
QKD-4G Quickdraw 60 tons Skirmisher HAZARD, RACER
CN9-A Centurion 50 tons Brawler MISFIT, EAGLE
Second Fury Lance: (Assault Lance)
HBK-4G Hunchback 50 tons Juggernaut SABER, BROADSWORD (new role)
GLT-4L Guillotine 70 tons Skirmisher PELICAN, COUGAR
ARC-2R Archer 70 tons Missile Boat BRAWLER, SLINGSHOT
JM6-S Jagermech 65 tons Sniper PINBALL (new role), CHECKMATE (new weight & role)
Jumpship Sterrenhoop - 350,000 CB / month (1,2)
Dropship Maanhond - 36,000 CB / month (3,4)
Dropship Baanrijder - 19,500 CB / month (3,5)
Dropship Donkerzwaar - 19,500 CB / month (3,5)
1) not including; jump related wear and repairs, fuel costs, repair costs other than scheduled monthly maintenance, pilotage, station connection fees, tolls, insurance
2) estimated cost of an average jump: 25,000 CB not including pilotage, tolls, insurance
3) not including; fuel costs, ammo costs, repair costs other than scheduled monthly maintenance, pilotage, tolls, insurance
4) estimated cost of an average drop operation: 40,000 CB not including pilotage, tolls, insurance
5) estimated cost of an average drop operation: 27,500 CB not including pilotage, tolls, insurance
https://www.kurry.fi/viki/index.php/First_Strike_(BattleTech)
Kelpaisko tämmönen Rykmentin tunnus asianomaisille?
ja
Next Stop: Kilarney
Distance from current location: 1 jump
KILARNEY - SUMMARY
Guinea-Afastad (‘alliance’) is a region and a political alliance within the Free Worlds League consisting of three independent planet-states; Conakry, Curaumilla and Kilarney. The three worlds share common historical roots and strong economic ties.
The Alliance seeks to become a part of the Duchy of Tamarind to strengthen its influence in the FWL parliament. The member states of the Alliance are aware that they have little to no influence on the FWL level decision making on their own, and the success of the Alliance’s economics is depending on the political manoeuvring in the FWL parliament.
2 GEOPOLITICAL SETTING
Kilarney is officially a democratic and secular republic with a diverse cultural heritage. Kilarney is a highly centralised country. The president if the head of state with mostly ceremonial duties, and the Chairman of the Council of Ministers has the executive power. The Party for the Future of the People (PFP) dominates the government.
Kilarney is poorer than the two other planet-states in the Alliance, but it has a wealth of natural resources the two other planet-states are dependent on. Kilarney has an abundant supply of accessible rear-earth mineral and fossil fuel resources.
The real political power in Kilarney lays in the hands of the PFP and the two megacorporations that dominate the economy of the Guinea-Afastad; the Voight-Fischer-Pechov [VFP] conglomerate and the Bharti RBP Group [B-RBP]. Both of the megacorporations are almost independent states within Kilarney. Both corporations share jurisdiction with the state on several areas, both corporations have their own police and military forces, etc.
Kilarney’s human rights situation is described as poor by FWL parliamentary observers. Their report on said that the country "heavily restricts freedom of assembly, speech, and religion. In 3021 authorities closed newspapers, jailed or fined dozens of people after peaceful but unsanctioned protests. Government critics remained in detention after unfair trials.
3 MILITARY SETTING
Since the FWL civil war of 3014, Kilarney has been trying to further develop its armed forces into a professional, well trained, and mobile military. Kilarney has been undergoing extensive modernization and capacity expanding programs, but so far the results have been slim. Some parts of the government oppose the increase of the military budget, with the assumption that the FWLM will redeploy units to Kilarney in upcoming years.
20.7. Käy.
Muutokset aikaisempaan ovat seuraavat:
1) Impact Lance: Tältä on viety pidemmän kantaman aseet ja tehty siitä enemmän lähistely-lance.
2) Sorcerer Lance: Tälle on nyt annettu lisää pidemmän kantaman suora-ammunta aseita.
3) Tornado Lance: Archerit ja muut Missile Boatit on kerätty omaksi tulitukiyksiköksi.
4) Gauntlet Lance: Crab ja muut Skirmisherit on kerätty omaksi yksiköksi.
Mahdollisina muina vaihtoehtoina olisi vielä tunkea Jagermechit yhteen Southpawn Sorcerer lanceen (vaihtamalla Vindicator ja Jagermech päittäin), mutta tällöin Sorcererin tyyppi muuttuu Commandista Fire Lanceksi ja Blizzardin tyyppu muuttuu Command Lancesta Battle Lanceksi.
Noin yleisesti ottaen Command Lancen rakentaminen kolmella mechillä on vaikeaa siten, että samanlaisia, yhtä nopeasti liikkuvia ja samalla tavalla ampuvia mechejä saataisiin yhteen. Command Lancen pointti on siinä, että se on joustavampi, koska sillä on mahdollisuus valita useasta erilaisesta special abilitystä. Vastaavasti hintana on se, että Command Lancen mechien pitää määritelmällisesti olla ominaisuuksiltaan "sekametelisoppa". Toisin sanottuna se on joko tai. Jos laitetaan samanlaisia mechejä yhteen tuloksena on erikoistunut lance. Jos laitetaan erilaisia mechejä sekaisin tuloksena on Command Lance tai Support Lance.
Impact Lance: (Command Lance)
QKD-4G Quickdraw 60 tons Skirmisher SCANDAL
HBK-4G Hunchback 50 tons Juggernaut SABER
CN9-A Centurion 50 tons Brawler POLECAT
Blizzard Lance: (Command Lance)
WHM-6L Warhammer 60 tons Brawler PREACHER
JM6-S Jagermech 65 tons Sniper STRANGLER
PXH-1 Phoenix Hawk 45 tons Skirmisher WILDWOOD
Sorcerer Lance: (Command Lance)
MAD-3R Marauder 75 tons Sniper SOUTHPAW
JM6-S Jagermech 65 tons Sniper PINBALL
VND-1R Vindicator 45 tons Brawler AIRGUN
First Fury Lance: (Battle Lance)
ON1-L Orion 75 tons Brawler NUTMEG
TDR-5S Thunderbolt 65 tons Brawler DIVER
CN9-A Centurion 50 tons Brawler MISFIT
Cloudburst Lance: (Recon Lance)
JR-7D Jenner 35 tons Striker DOUBLEWIDE
JVN-10N Javelin 30 tons Striker VALKYRIE
SDR-5V Spider 30 tons Scout BLOODHOUND
Hurricane Lance: (Fire Lance)
GRF-1N Griffon 55 tons Sniper PAGAN
BJ-1 Blackjack 45 tons Sniper CORONA
RFL-3N Rifleman 60 tons Sniper NOODLES
Tornado Lance: (Fire Lance)
ARC-2R Archer 70 tons Missile Boat RAPID
ARC-2R Archer 70 tons Missile Boat BRAWLER
DV-6M Dervish 55 tons Missile Boat PARADISE
Gauntlet Lance: (Pursuit Lance)
QKD-4G Quickdraw 60 tons Skirmisher HAZARD
GLT-4L Guillotine 70 tons Skirmisher PELICAN
CRB-20 Crab 50 tons Skirmisher PYRAMID
Both contractees are offering full support for non-operational transportation and health service, accommodation and catering.
Both contracts are high-pay, low-intensity assignments in which the experience on counter-insurgency operations is highly valued.
Case A327/3025 GUNPOINT MERGER
SITUATION
Area of Interest
SCHIEDAM, or the Blue Pearl as it is often called by local population, is an ocean dominated planet in the Free Worlds League. Most of the inhabited land are lush, paradise-like islands scattered around the planet’s equator, collectively known as the “Green Chain”. Each island in the Green Chain is a self-governing state in the Schiedam Federation.
Of the three continents in Schiedam only KETHEL, located in the South Sea, has a major population. Kethel has several industrial centers, while food production and tourism are highlighted in the Green Chain.
Schiedam in in the middle of political turmoil, as the 125 years old “Kethel Land Lease” is ending. In 3030 the control of all Territories in Kethel will return to the Kethelstam Council, which has been a “landless state in the federation” for the duration of the lease. Each state is desperately trying to create political alliances in order to negotiate a new lease deal with the Kethelstam Council.
A Star League era planetary defence garrison is located in the peninsula of HARMWAY in Kethel. The garrison has been stripped from its formidable weaponry long time ago, but some close-defence systems are still in use. The MONTEHARM garrison is currently in the hands of the STALHARTE corporation. Recent historical document discovery has revealed that the Harmway peninsula was not in fact a part of the Kethel Land Lease agreement, and that the Stalharte Corp. is currently illegally resides in the area.
Stalharte Corp has denied any wrongdoing, and claims that peninsula has been granted to the corporation by a separate treaty - one which the corporation has failed to bring forward. Due to the political connections Stalharte Corp has in Schiedam the Kethelstam Council has been unable to force Stalharte Corp to the negotiation table.
In October 3024 the Kethelstam Council donated the Monteharm Garrison for the STARLEAGUE MUSEUM OF ATREUS (SMOA) citing the FWL Parliament Resolution 1008C/2938. The SMOA immediately accepted the donation, and has been negotiating with the Stalharte Corp for the handover of the Monteharm Garrison.
Enemy Forces
Stalharte has hired two mercenary BattleMech companies to defend the Monteharm Garrison. The corporation also employs several battalions of motorized infantry, and some defence systems in the garrison are also operational.
Friendly Forces
None. Other forces in the theatre are neutral. Other troops deployed by the employer will not take part of the assault.
MISSION
Secure the Monteharm Garrison for the Starleague Museum of Atreus. SMOA has hired security troops to take control of the Garrison as soon as the military forces deployed by the Stalharte Corp have been neutralized.
SUSTAINMENT
None provided by the employer.
ASSESSMENT
A short term, medium-risk, high-reward, high-intensity operation. Land assault on heavily fortified installation. Excellent pay, full salvage rights, high risk for casualties, medium risk for the loss of some operational capabilities.
Millä mennään?
(In character): WETA:n sopimuksen eduksi lasken sen, että kyseessä on käytännössä luonteeltaan saman tyyppinen matalan intensiteetin konflikti tai rauhanturvatehtävä, joista meillä on runsaasti kokemusta aikaisemmalta uraltamme. Lisäksi tehtävänä luonne sopii siihen tarinaan, jolla me olemme rakentamassa Dalcourin asevoimia (in exile) Sunderwolves Rykmentin ympärille. Tämä tehtävä on helppo myydä Dalcourin kansalaisille, Tamarindin herttuakunnalle ja Free Worlds Leaguelle todisteena siitä, että me olemme aina olleet ja tulemme edelleen olemaan ennen kaikkea Dalcourin asevoimien alkuperäisille ihanteille uskollinen yksikkö, joka on valmis avustamaan laillisia hallituksia FWL:n alueella.
C-CORP:in sopimus sopii samaan muottiin sen puolesta, että kyseessä on tehtävätyyppi, joka on meille tuttu ja uskon, että pystymme hoitamaan sen ongelmitta. Toisaalta C-CORP:in sopimus on puhtaasti palkkasoturitehtävä, joka ei tarjoa samoja etuja yksikkömme julkisuuskuvalle, kuin käytännössä samankaltainen tehtävä WETA:n sopimuksella. Mikäli katsomme, että tässä vaiheessa Sunderwolves Rykmentin kehittämistä emme pysty hyödyntämään WETA:n sopimuksen julkisuusvaikutusta riittävästi tai, että voimme toimia puhtaasti palkkasoturitehtävässä ilman negatiivisia jatkovaikutuksia, niin SMOA:n tehtävä on luonteeltaan yksinkertainen ja tarjoaa rykmentillemme mahdollisuuden harjoitella planeetalle tehtävää ryhmittymistä ja hyökkäystä kiinteästi puolustettuun kohteeseen erittäin hyvällä palkalla ja eduilla.
(pelaajana): Kaikki vaihtoehdot kiinnostaa. Planetfall A ehkä enemmän roolipelausmahdollisuuksien vuoksi ja koska kyseessä on pidempi keikka, niin päästään tutustumaan uuteen toimintaympäristöön. Gunpoint Merger vaikuttaa tietysti yksiselitteiseltä ja simppeliltä "nappulat laudalle ja panssaria hylkyyn" -pelikerralta.
Katsoisin että SMOA:n tarjoama sopimus on tämähetkisistä diileistä tässä tilanteessa kannaltamme edullisin. Lyhyt tehtävä, jossa on selkeä koulutuksellinen mahdollisuus yhdistettynä välittömiin hyötyihin puoltaa sen valintaa. Käydään Pr-sota sittenkun sen aika on ja keskitytään nyt yksikön operationaalisen suoritusvoiman optimointiin.
C-CORPin tarjous on näistä heikoin, vaikkakin vaikuttaa vähäriskisimmältä. Jos olisimme tilanteessa jossa meillä on runsaasti kalustehuoltoa tai muuten aikaisemmasta operaatiosta johtuen puutteelinen suorituskyky, niin sitten tämä voisi tulla kysymykseen, mutta en näe että tässä tilanteessa tämä on yksiköllemme hyödyllinen tarjous.
Meillähän on viime tehtävän jäljiltä jonkin verran salvagea, jonka toimintakuntoon saattaminen vaatii rahaa. Jos C-CORP-sopimuksen edut ovat näiltä osin riittävän merkittäviä, niin sitäkin voisi harkita, mutta muuten minäkin ottaisin WETA:n diilin.
Secure the Monteharm Garrison for the Starleague Museum of Atreus. SMOA has hired security troops to take control of the Garrison as soon as the military forces deployed by the Stalharte Corp have been neutralized.
Tiedossa ole OPFOR:
Skullhunters of Death
CO: Jasmine Death
Tiedossa oleva kalusto:
- 2 x Commando
- 3 x Panther
- 1 x Cicada
- 1 x Spider
- 1 x Jenner
- 1 x Cyclops
Rider's RoughboysCO: Keith Rider
Tiedossa oleva kalusto:
- 2 x Firestarter
- 2 x Assasin
- 3 x Catapult
- 2 x Rifleman
- 1 x Cataphract
- 1 x Victor
- 1 x Stalker
Lisäksi 2 x Leopard drophip???Defence Decisions Ltd
Keller's Blades
Rykmentin iskevät osat ryhmittyvät kohteena olevan laitoksen ulkopuolelle paljastamatta viholliselle vahvuuttaan tai tunnuksiaan. Ensimmäisessä vaiheessa Rykmentti hankkii tiedustelullisen ylivoiman tuhoamalla vihollisen ulos työntämät tiedusteluosastot mechien, moottoroidun jalkaväen ja epäsuoran tulen avulla. Toisessa vaiheessa vihollinen pyritään houkuttelemaan ulos laitoksen alueelta ja lyömään suuntaamalla tiedusteluylivoiman turvin suurin osa Rykmentin taisteluvoimasta ulos tulevaa vihollista vastaan Rykmentille edullisessa maastonkohdassa. Kolmannessa vaiheessa jäljelle jäänyt vihollinen pakotetaan irtautumaan laitoksen alueelta uhkavaatimusten, neuvotteluiden, voimannäytön ja rajoitetuttujen taistelutoimien yhteisvaikutuksella.
Taistelua laitoksen alueella pyritään välttämään ja hyökkäystä laitoksen alueelle puolustukseen ryhmittynyttä, taisteluun valmistautunutta vihollista vastaan tulee välttää kaikin keinoin. Vihollisen perääntymiseen laitoksen alueelta tulee jättää mahdollisuus. Vihollisen vangiksi jäänyttä henkilöstöää tulee kohdella kunnioittavasti ja vihollisen haavoittuneet on saatettava hoitoon mahdollisimman pikaisesti.
Tälläisiäkin "osajärjestelmiä" on tullut koeajettua, jätetään nyt peliin liittyen roikkumaan näkyville: https://www.mapsofmind.com/share/d430ff8b2dfb2549688b743cf1977169
Tuo linkkaamani mapsofmind on todella pelkistetty mindmap-softa, joka ei sovi mihinkään muuhun.
Kun löytyisi jokin, mikä soveltuu sekä valmisteltuihin, laajempiin artikkeleihin, kuin myös pelkistetyn datan nopeaan näyttämiseen.
Seuraavaksi sitten pientä urakointia loppujen pilot ja unit abilityjen kanssa. Karsintaa, muokkausta ja muutaman uuden kirjoittaminen, sitten näiden kaikkien siirto korteille.
Kun special abilityt on "kortitettu" alkaa critical hit-kuvausten siirtäminen korteille.