Olemme päivittäneet yhdistyksen verkkopalvelun tietosuojaselosteen vastaamaan EU:n tietosuoja-asetuksen (GDPR) vaatimuksia.
Tietosuojaselosteessa kerromme, mitä henkilötietoja keräämme yhdistyksen verkkopalvelun käyttäjistä, miten käytämme niitä ja miten huolehdimme niiden suojaamisesta.
Seloste on luettavissa täällä
Olemme myös päivittäneet yhdistyksen verkkosivujen käyttöehdot. Verkkosivuston käyttö edellyttää, että käyttäjä sitoutuu noudattamaan näitä käyttöehtoja. Käyttöehdot muodostavat sitovan sopimuksen sinun ja yhdistyksen välillä.
Tutustu huolellisesti näihin käyttöehtoihin. Käyttämällä verkkosivustoa vahvistat lukeneesi, ymmärtäneesi ja hyväksyneesi käyttöehdot sekä antaneesi suostumuksesi käyttöehdoissa kuvattuun henkilötietojen käsittelyyn.
Käyttöehdot ovat luettavissa täällä
Tomorrow We Die (MechWarrior/BattleTech)
The user and all related content has been deleted.
Comments
Koska kampanjan keskiössä on nimenomaan kapinaliike, eikä joku valmis regulaari yksikkö ja tavanomainen mechi-sota, niin laajemmat juoniokuviot ja hahmojen vaikutusmahdollisuudet kapinan etenemiseen voisi olla ihan kiva. Myös kiinnostaisi ajatus rakennella yksiköitä silleen, että yksi pelaaja voisi oikeasti vetää esim tiedustelupeistä, toinen tulitukipeistä ja niin edelleen. Tällaiset tiettyyn tehtävätyyppiin rakennetut mechit ja mechiyksiköt ovat kaanonissa peruskauraa, mutta pl. muinainen Light Lance -mechwarrior jonka nimeä en edes muista niitä ei juuri peleissä näy. Yleensä ollaan pelattu ns. "sekalancella", jossa Locusti ja Battlemaster yrittää liikkua samaa tahtia.
Eli ikannatan ennemmin vaihtoehtoa 2.
Q: "Why is the second lance of 3rd Guards Mech Company called Awesome Lance?"
A: "Because it is made of Awesomes."
- 1st Strike 'Mech-komppanian päällikkö (FCMDR)
- 4th Fury 'Mech Training-komppanian päällikkö (FCMDR/LTCOL)
- Strike Element-pataljoonan komentopeitsen johtaja (CAPT/FCMDR)
Minun tai hahmokonseptin puolesta ei ole niin väliksi mikä nakki osuu kohdalle.Jokin Dalcouriin viittaava sopisi kaanoniin mutta puhuttiin että voisi olla hyvä ettei nimi viittaakaan meihin ja alkuperäämme (ja siksi ei esim. "3rd Assault Element", joka muuten olisi tosi hyvä nimi), että työnantajilla on se "Ai ne oli jotain teidän vihollisia, no tosi sori, en voinu mitenkään tietää" mahdollisuus. Yleisestihän mercenary unitit näyttä olevan formaattia "Somewhere's Somethings" tai "Someone's Somethings" mutta koska jos ei viitata alkuperään planeetan tai edesmenneen kenraalin nimellä, niin sitten se ei ehkä käy. Harmittaa, että Battle Magic on jo varattu. Tykkäisin itse enemmän joko jostain sen tyylisestä, tai sitten sellaisen "boardroom appropriatesta": taisin jo ehdottaa että ollaan "Executive Outcomes", ennemmin kuin "Lords of War" tai jotain. Jos pop-kulttuurista saa lainata niin olisko "V Is For Vengeance"? Onko liian alkuperää paljastavaa jos ollaan "Ridderhof"?
Solutions for a Galaxy, Magnificient Bastards, Swift Violence... emmä tiä, se 3rd Assault Element kuulostaa koko ajan paremmalta. Tai pelkkä Assault Element.
Lista tunnetuista porukoista löytyy Sarnasta.
1. verb (used with object): to separate; part; divide; sever
2. verb (used without object): to become separated; part
Itse asiassa Sunderwolves (tai mikä tahansa Sunder- alkuinen) kuulostaisi silleen hauskalta sanaleikiltä, että oikeasti me olemme 3rd Assault Element of Armed Forces of Dalcour (koska luonnollisesti nämä nykyisin vallassa olevia tahoja tukevat eivät ole laillinen hallitus tai asevoima). Nämä palkkasoturithan on siis TÄYSIN erillistä väkeä, eikä ollenkaan me.
Impact Lance: (Pursuit Lance)
QKD-4G Quickdraw 60 tons Skirmisher SCANDAL
QKD-4G Quickdraw 60 tons Skirmisher HAZARD, RACER
GLT-4L Guillotine 70 tons Skirmisher PELICAN, COUGAR
Blizzard Lance: (Command Lance)
WHM-6L Warhammer 60 tons Brawler PREACHER
JM6-S Jagermech 65 tons Sniper STRANGLER, ODYSSEY
PXH-1 Phoenix Hawk 45 tons Skirmisher WILDWOOD, CYBORG
Tornado Lance: (Fire Lance)
ARC-2R Archer 70 tons Missile Boat RAPID, BROADWAY
ARC-2R Archer 70 tons Missile Boat BRAWLER, SLINGSHOT
DV-6M Dervish 55 tons Missile Boat PARADISE, CASINO
Sorcerer Lance: (Command Lance)
MAD-3R Marauder 75 tons Sniper SOUTHPAW
HBK-4G Hunchback 50 tons Juggernaut SABER, BROADSWORD (new role)
RFL-3N Rifleman 60 tons Sniper NOODLES, AIRGUN (new weight class)
CRB-20 Crab 50 tons Skirmisher PYRAMID
Cloudburst Lance: (Recon Lance)
JR-7D Jenner 35 tons Striker DOUBLEWIDE, SUITCASE
JVN-10N Javelin 30 tons Striker VALKYRIE, HURRICANE
SDR-5V Spider 30 tons Scout BLOODHOUND, SANDHOG (new weight class)
Fury Lance: (Battle Lance)
ON1-L Orion 75 tons Brawler NUTMEG
TDR-5S Thunderbolt 65 tons Brawler DIVER, SCARFACE (new weight & role)
CN9-A Centurion 50 tons Brawler POLECAT, AMBER (new role)
CN9-A Centurion 50 tons Brawler MISFIT, EAGLE
Hurricane Lance: (Fire Lance)
GRF-1N Griffon 55 tons Sniper PAGAN, GREYHOUND
BJ-1 Blackjack 45 tons Sniper CORONA, SNAPSHOT(new role)
JM6-S Jagermech 65 tons Sniper PINBALL (new role), CHECKMATE (new weight & role)
Tässä olis tämmöinen luonnos. Tehty seuraavilla perusteilla:
- Lancen vahvuus 3-4 mechiä.
- Lancejen määrä maksimoidaan (mieluummin 3 mechin lanceja monta, kuin 4 mechin lanceja vähän)
- Kaikille muille mecheille pyritään antamaan varapilotti. PC:iden mecheistä ja niistä joille on Covenant of Possession jätetään varapilotit ekana pois.
- Kaikilla lanceilla on selkeä rooli (Alpha Strike -roolijaon mukaan)
- Pilotit vaihtavat mechejä mahdollisimman vähän.
- Pilotit vaihtavat mechin kokoa ja / tai roolia mahdollisimman vähän.
- Pilotit vaihtavat lancea mahdollisimman vähän.
Pilotit ja koneet on sovitettu melko lailla huolella yhteen. Jos niitä ryhdytään paljon venkslaamaan, niin mechien painoluokista ja rooleista tulevien miinusten määrä voi oikeastaan vain lisääntyä. Lancejen kokoonpanojen ja määrän kanssa valinnan varaa on enemmän. Suurin rajoitus Alpha Strike -lancejen rooleissa syntyy siitä, että kolmen mechin lanceja on merkittävästi vaikeampi rakentaa ns. "oikein", kuin neljän mechin vastaavia. Kommentoikaa!Lancesta, jossa on kolme mechiä ei ole lancen tasolla mitään peliteknistä etua. Ennemminkin haittaa, koska lancejen kokoonpanon rakentaminen muodostuu huomattavasti haastavammaksi.
Komppania - Pataljoona tasolla suurempi määrä erilaisia lanceja (jos ne pystytään järkevästi rakentamaan) tarkoittaa sitä, että meillä on suurempi määrä erilaisia lance-kohtaisia "erikoiskykyjä" työkalupakassa.
Kuitenkin, jos tuota edellä mainittua tarinallista ajatusta haluaa kehitellä pidemmälle, niin voin muokata lancejen kokoonpanoja vielä enemmän siihen suuntaan, että meillä on kaksi "vanhan" mallin neljä mechistä lancea rakennettuna mahdollisimman pitkälti Fury Elementin, eli kouluttajien ympärille, jotka toimivat AFD:n perinteisellä taktiikalla ja harjoituksissa ns. "OpFor" -roolissa ja loput joukot muokataan siten, että muilla PC:illä on kolmen hengen Command Lancet ja sekalainen määrä kolmen hengen muita lanceja työkalupakissa.
Impact Lance: (Command Lance)
QKD-4G Quickdraw 60 tons Skirmisher SCANDAL
CN9-A Centurion 50 tons Brawler POLECAT, AMBER (new role)
ARC-2R Archer 70 tons Missile Boat RAPID, BROADWAY
Blizzard Lance: (Command Lance)
WHM-6L Warhammer 60 tons Brawler PREACHER
JM6-S Jagermech 65 tons Sniper STRANGLER, ODYSSEY
PXH-1 Phoenix Hawk 45 tons Skirmisher WILDWOOD, CYBORG
Sorcerer Lance: (Command Lance)
MAD-3R Marauder 75 tons Sniper SOUTHPAW
DV-6M Dervish 55 tons Missile Boat PARADISE, CASINO
CRB-20 Crab 50 tons Skirmisher PYRAMID
Cloudburst Lance: (Recon Lance)
JR-7D Jenner 35 tons Striker DOUBLEWIDE, SUITCASE
JVN-10N Javelin 30 tons Striker VALKYRIE, HURRICANE
SDR-5V Spider 30 tons Scout BLOODHOUND, SANDHOG (new weight class)
Hurricane Lance: (Fire Lance)
GRF-1N Griffon 55 tons Sniper PAGAN, GREYHOUND
BJ-1 Blackjack 45 tons Sniper CORONA, SNAPSHOT(new role)
RFL-3N Rifleman 60 tons Sniper NOODLES, AIRGUN (new weight class)
First Fury Lance: (Battle Lance)
ON1-L Orion 75 tons Brawler NUTMEG
TDR-5S Thunderbolt 65 tons Brawler DIVER, SCARFACE(new weight & role)
QKD-4G Quickdraw 60 tons Skirmisher HAZARD, RACER
CN9-A Centurion 50 tons Brawler MISFIT, EAGLE
Second Fury Lance: (Assault Lance)
HBK-4G Hunchback 50 tons Juggernaut SABER, BROADSWORD (new role)
GLT-4L Guillotine 70 tons Skirmisher PELICAN, COUGAR
ARC-2R Archer 70 tons Missile Boat BRAWLER, SLINGSHOT
JM6-S Jagermech 65 tons Sniper PINBALL (new role), CHECKMATE (new weight & role)
Kelpaisko tämmönen Rykmentin tunnus asianomaisille?
20.7. Käy.
Muutokset aikaisempaan ovat seuraavat:
1) Impact Lance: Tältä on viety pidemmän kantaman aseet ja tehty siitä enemmän lähistely-lance.
2) Sorcerer Lance: Tälle on nyt annettu lisää pidemmän kantaman suora-ammunta aseita.
3) Tornado Lance: Archerit ja muut Missile Boatit on kerätty omaksi tulitukiyksiköksi.
4) Gauntlet Lance: Crab ja muut Skirmisherit on kerätty omaksi yksiköksi.
Mahdollisina muina vaihtoehtoina olisi vielä tunkea Jagermechit yhteen Southpawn Sorcerer lanceen (vaihtamalla Vindicator ja Jagermech päittäin), mutta tällöin Sorcererin tyyppi muuttuu Commandista Fire Lanceksi ja Blizzardin tyyppu muuttuu Command Lancesta Battle Lanceksi.
Noin yleisesti ottaen Command Lancen rakentaminen kolmella mechillä on vaikeaa siten, että samanlaisia, yhtä nopeasti liikkuvia ja samalla tavalla ampuvia mechejä saataisiin yhteen. Command Lancen pointti on siinä, että se on joustavampi, koska sillä on mahdollisuus valita useasta erilaisesta special abilitystä. Vastaavasti hintana on se, että Command Lancen mechien pitää määritelmällisesti olla ominaisuuksiltaan "sekametelisoppa". Toisin sanottuna se on joko tai. Jos laitetaan samanlaisia mechejä yhteen tuloksena on erikoistunut lance. Jos laitetaan erilaisia mechejä sekaisin tuloksena on Command Lance tai Support Lance.
Impact Lance: (Command Lance)
QKD-4G Quickdraw 60 tons Skirmisher SCANDAL
HBK-4G Hunchback 50 tons Juggernaut SABER
CN9-A Centurion 50 tons Brawler POLECAT
Blizzard Lance: (Command Lance)
WHM-6L Warhammer 60 tons Brawler PREACHER
JM6-S Jagermech 65 tons Sniper STRANGLER
PXH-1 Phoenix Hawk 45 tons Skirmisher WILDWOOD
Sorcerer Lance: (Command Lance)
MAD-3R Marauder 75 tons Sniper SOUTHPAW
JM6-S Jagermech 65 tons Sniper PINBALL
VND-1R Vindicator 45 tons Brawler AIRGUN
First Fury Lance: (Battle Lance)
ON1-L Orion 75 tons Brawler NUTMEG
TDR-5S Thunderbolt 65 tons Brawler DIVER
CN9-A Centurion 50 tons Brawler MISFIT
Cloudburst Lance: (Recon Lance)
JR-7D Jenner 35 tons Striker DOUBLEWIDE
JVN-10N Javelin 30 tons Striker VALKYRIE
SDR-5V Spider 30 tons Scout BLOODHOUND
Hurricane Lance: (Fire Lance)
GRF-1N Griffon 55 tons Sniper PAGAN
BJ-1 Blackjack 45 tons Sniper CORONA
RFL-3N Rifleman 60 tons Sniper NOODLES
Tornado Lance: (Fire Lance)
ARC-2R Archer 70 tons Missile Boat RAPID
ARC-2R Archer 70 tons Missile Boat BRAWLER
DV-6M Dervish 55 tons Missile Boat PARADISE
Gauntlet Lance: (Pursuit Lance)
QKD-4G Quickdraw 60 tons Skirmisher HAZARD
GLT-4L Guillotine 70 tons Skirmisher PELICAN
CRB-20 Crab 50 tons Skirmisher PYRAMID
(In character): WETA:n sopimuksen eduksi lasken sen, että kyseessä on käytännössä luonteeltaan saman tyyppinen matalan intensiteetin konflikti tai rauhanturvatehtävä, joista meillä on runsaasti kokemusta aikaisemmalta uraltamme. Lisäksi tehtävänä luonne sopii siihen tarinaan, jolla me olemme rakentamassa Dalcourin asevoimia (in exile) Sunderwolves Rykmentin ympärille. Tämä tehtävä on helppo myydä Dalcourin kansalaisille, Tamarindin herttuakunnalle ja Free Worlds Leaguelle todisteena siitä, että me olemme aina olleet ja tulemme edelleen olemaan ennen kaikkea Dalcourin asevoimien alkuperäisille ihanteille uskollinen yksikkö, joka on valmis avustamaan laillisia hallituksia FWL:n alueella.
C-CORP:in sopimus sopii samaan muottiin sen puolesta, että kyseessä on tehtävätyyppi, joka on meille tuttu ja uskon, että pystymme hoitamaan sen ongelmitta. Toisaalta C-CORP:in sopimus on puhtaasti palkkasoturitehtävä, joka ei tarjoa samoja etuja yksikkömme julkisuuskuvalle, kuin käytännössä samankaltainen tehtävä WETA:n sopimuksella. Mikäli katsomme, että tässä vaiheessa Sunderwolves Rykmentin kehittämistä emme pysty hyödyntämään WETA:n sopimuksen julkisuusvaikutusta riittävästi tai, että voimme toimia puhtaasti palkkasoturitehtävässä ilman negatiivisia jatkovaikutuksia, niin SMOA:n tehtävä on luonteeltaan yksinkertainen ja tarjoaa rykmentillemme mahdollisuuden harjoitella planeetalle tehtävää ryhmittymistä ja hyökkäystä kiinteästi puolustettuun kohteeseen erittäin hyvällä palkalla ja eduilla.
(pelaajana): Kaikki vaihtoehdot kiinnostaa. Planetfall A ehkä enemmän roolipelausmahdollisuuksien vuoksi ja koska kyseessä on pidempi keikka, niin päästään tutustumaan uuteen toimintaympäristöön. Gunpoint Merger vaikuttaa tietysti yksiselitteiseltä ja simppeliltä "nappulat laudalle ja panssaria hylkyyn" -pelikerralta.
Katsoisin että SMOA:n tarjoama sopimus on tämähetkisistä diileistä tässä tilanteessa kannaltamme edullisin. Lyhyt tehtävä, jossa on selkeä koulutuksellinen mahdollisuus yhdistettynä välittömiin hyötyihin puoltaa sen valintaa. Käydään Pr-sota sittenkun sen aika on ja keskitytään nyt yksikön operationaalisen suoritusvoiman optimointiin.
C-CORPin tarjous on näistä heikoin, vaikkakin vaikuttaa vähäriskisimmältä. Jos olisimme tilanteessa jossa meillä on runsaasti kalustehuoltoa tai muuten aikaisemmasta operaatiosta johtuen puutteelinen suorituskyky, niin sitten tämä voisi tulla kysymykseen, mutta en näe että tässä tilanteessa tämä on yksiköllemme hyödyllinen tarjous.
Meillähän on viime tehtävän jäljiltä jonkin verran salvagea, jonka toimintakuntoon saattaminen vaatii rahaa. Jos C-CORP-sopimuksen edut ovat näiltä osin riittävän merkittäviä, niin sitäkin voisi harkita, mutta muuten minäkin ottaisin WETA:n diilin.
Rykmentin iskevät osat ryhmittyvät kohteena olevan laitoksen ulkopuolelle paljastamatta viholliselle vahvuuttaan tai tunnuksiaan. Ensimmäisessä vaiheessa Rykmentti hankkii tiedustelullisen ylivoiman tuhoamalla vihollisen ulos työntämät tiedusteluosastot mechien, moottoroidun jalkaväen ja epäsuoran tulen avulla. Toisessa vaiheessa vihollinen pyritään houkuttelemaan ulos laitoksen alueelta ja lyömään suuntaamalla tiedusteluylivoiman turvin suurin osa Rykmentin taisteluvoimasta ulos tulevaa vihollista vastaan Rykmentille edullisessa maastonkohdassa. Kolmannessa vaiheessa jäljelle jäänyt vihollinen pakotetaan irtautumaan laitoksen alueelta uhkavaatimusten, neuvotteluiden, voimannäytön ja rajoitetuttujen taistelutoimien yhteisvaikutuksella.
Taistelua laitoksen alueella pyritään välttämään ja hyökkäystä laitoksen alueelle puolustukseen ryhmittynyttä, taisteluun valmistautunutta vihollista vastaan tulee välttää kaikin keinoin. Vihollisen perääntymiseen laitoksen alueelta tulee jättää mahdollisuus. Vihollisen vangiksi jäänyttä henkilöstöää tulee kohdella kunnioittavasti ja vihollisen haavoittuneet on saatettava hoitoon mahdollisimman pikaisesti.