Seuraava yhdistyksen leiri järjestetään 15. - 17.11.2019 Kesärinteen leirikeskuksessa. Leiri alkaa perjantaina klo 17.00 ja loppuu sunnuntaina klo 14.00.

Leirille osallistuvilta peritään leirimaksu 15 euroa, poislukien nuorisojäsenet, joilta leirimaksua ei peritä.

Lisätietoa leiristä yhdistysasiat-alueella.
Olemme päivittäneet yhdistyksen verkkopalvelun tietosuojaselosteen vastaamaan EU:n tietosuoja-asetuksen (GDPR) vaatimuksia.

Tietosuojaselosteessa kerromme, mitä henkilötietoja keräämme yhdistyksen verkkopalvelun käyttäjistä, miten käytämme niitä ja miten huolehdimme niiden suojaamisesta.

Seloste on luettavissa täällä

Olemme myös päivittäneet yhdistyksen verkkosivujen käyttöehdot. Verkkosivuston käyttö edellyttää, että käyttäjä sitoutuu noudattamaan näitä käyttöehtoja. Käyttöehdot muodostavat sitovan sopimuksen sinun ja yhdistyksen välillä.

Tutustu huolellisesti näihin käyttöehtoihin. Käyttämällä verkkosivustoa vahvistat lukeneesi, ymmärtäneesi ja hyväksyneesi käyttöehdot sekä antaneesi suostumuksesi käyttöehdoissa kuvattuun henkilötietojen käsittelyyn.

Käyttöehdot ovat luettavissa täällä

Tomorrow We Die (MechWarrior/BattleTech)

24

Comments

  • Tärkein puuttuva tieto on päivitetty AFD:n mechwarrioreille vikiin; eli callsignit!

    https://www.kurry.fi/viki/index.php/3rd_Assault_Element_(Dalcour_Military)#BattleMechs_and_Pilots

    (Lisätty myös Kaartille ja Protectoreille)
  • edited May 2018
    Muutama lisätty ADV/DISADV listalle

    -----

    CITIZENSHIP [ADV]
    Cost: 1 point
    “Your papers seem to be in order. So, how long will you be staying here on Sian, Citizen Pheng?”
    In some Inner Sphere states, individual rights and privileges are more severely restricted
    than they are in most other societies. Citizenship is the term most often used to identify those members of society permitted to own land, vote, gain access to higher education, or even follow certain careers. 

    A character that possesses the Citizenship Trait has won the right to be called a citizen in one of the more restrictive realms. Not all realms require this Trait; those Affliations that have restrictive citizenship requirements are identifed in the character creation.
    Citizenship Traits are identity-based, and so must be assigned to one of the character’s aliases if the character has an alternate ID. A character that has multiple Citizenship Traits must distribute them among all aliases as appropriate, with a maximum of one Citizenship Trait per alias

    DEPENDENTS [DISADV]
    Value: 1-2 point
    “We have to go back! My kids are on that ship!”
    A character with a Dependent Trait has a loved one or family member (usually a spouse or children) who is very important or close to the character—and who cannot defend against
    being taken captive or threatened by potential enemies. The level of this Trait reflects the dependent’s vulnerability; a –1 TP Dependent might be an adult who is mildly disabled or lacks self-defense Skills, while a –2 TP Dependent reflects a juvenile or severely handicapped individual.
    A character whose dependent is threatened (and who knows of the threat) cannot function normally until that dependent is out of harm’s way. To reflect this in game play, treat the effects of a threatened dependent as equivalent to a triggered compulsion. 

    TITLE [ADV]
    Cost: 1-5 points
    “Welcome aboard, your Highness! My crew and I stand ready to assist you, whatever your needs!”
    Most Inner Sphere states acknowledge hereditary peerage that places individuals in the ruling class by accident of birth and breeding rather than merit.These titles form the basis of power and influence that have dominated the Inner Sphere since time immemorial.

    Players whose characters have noble status in the Inner Sphere through a Title Trait may technically hold political power, but for the best role-playing experience, gamemasters should temper this authority with appropriate responsibilities. While titles can be bestowed, many are inherited from generations past, forged in an agreement between the character’s family and their liege lords.

    A character with a Title Trait will likely have a liege lord to answer to, who constantly checks on the titled character’s activities in the name of familial honor and political control. Conversely, as titles may be revoked for particularly bad performance or treasonous
    activities, a character with a title may face challenges from lesser nobility who covet the character’s status.

    Titles do not always confer power in the Inner Sphere; many, in fact, may be honorary, with no land grants attached. However, the Title Trait is used to establish the limit of how much land the character might rule over. In addition, players may choose a slightly cheaper form of a desired title by choosing to be an heir for that Title Trait instead. This places the character in line for the title without providing the authority or the full honors that come with it…yet. 

    TDS — TRANSIT DISORIENTATION SYNDROME
    Value: 1 point
    “Ugh! I think I left my stomach in the last star system…”
    A character with Transit Disorientation Syndrome (TDS) becomes violently ill after experiencing hyperspace jumps — far more than is normal for most space-faring people in the BattleTech universe. In game terms, the character is treated as Stunned for a duration of 30 minutes after the jump (minus the character’s FIT Attribute), and cannot “shake off” these stun effects until that much time has passed. For an additional 1D6 days afterward, the character is nauseated, irritable and disoriented, and suffers a –1 roll modifer to all Action Checks performed in this period.

    If a character with TDS must endure a second hyperspace jump while recovering from the frst, the character is knocked out by the second jump for a period equal to the normal stun duration (30 – FIT minutes), followed by another 2D6 hours of lingering nausea and disorientation that apply a –1 roll modifer to all Action Checks performed by the afflicted character within that period.
  • Hyppysuunnitelma; hieman uhkarohkea veto CAPT Noriegalta, mutta tällä mennään...


  • edited May 2018
    Jos ei haluta viettää merkittävää osaa ensi pelikerralla vaihtelemalla työkoneita ja pilotteja, niin minä voin laatia taistelusta selvinneille 3rd Assault Elementin osille uuden taistelujärjestyksen valmiiksi.
  • Pyrin tämän viikon aikana tuottamaan vikiin henkilöstörosterin, jossa on jokaisen pilotin luokitukset ja osaamistaso. Ko. listaus voi hieman vaikuttaa suunnitteluun.
  • edited May 2018
    taxall said:
    Pyrin tämän viikon aikana tuottamaan vikiin henkilöstörosterin, jossa on jokaisen pilotin luokitukset ja osaamistaso. Ko. listaus voi hieman vaikuttaa suunnitteluun.
    Loistavaa. Tämä olikin se tieto mitä olisin seuraavaksi sinulta kysynyt. Näin ihan nopeasti katsottuna vanhalla kokemuksella minulla oli lähinnä sellainen perusajatus, että lakkautetaan eniten tappioita kärsineet Cloudburst- ja Fireball-peitset ja muodostetaan kaksi kolmen (vajaan) peitsen komppaniaa ja yksi erillinen peitsi. Kunhan on perusteet, niin väännän kyllä helposti sen ihan taistelukoneen ja pilotin tarkkuudellakin.
  • Remonttihommien takia tuo rosterin tuottaminen siirtyi tälle viikolle, jospa nyt kuluvan viikon aikana saisi jotain tehtyä.
  • edited May 2018
    Puhuttiin viimeksi nopeasti mercenary unitin nimestä. Oliko kellään idiksiä?

    Jokin Dalcouriin viittaava sopisi kaanoniin mutta puhuttiin että voisi olla hyvä ettei nimi viittaakaan meihin ja alkuperäämme (ja siksi ei esim. "3rd Assault Element", joka muuten olisi tosi hyvä nimi), että työnantajilla on se "Ai ne oli jotain teidän vihollisia, no tosi sori, en voinu mitenkään tietää" mahdollisuus. Yleisestihän mercenary unitit näyttä olevan formaattia "Somewhere's Somethings" tai "Someone's Somethings" mutta koska jos ei viitata alkuperään planeetan tai edesmenneen kenraalin nimellä, niin sitten se ei ehkä käy. Harmittaa, että Battle Magic on jo varattu. Tykkäisin itse enemmän joko jostain sen tyylisestä, tai sitten sellaisen "boardroom appropriatesta": taisin jo ehdottaa että ollaan "Executive Outcomes", ennemmin kuin "Lords of War" tai jotain. Jos pop-kulttuurista saa lainata niin olisko "V Is For Vengeance"? Onko liian alkuperää paljastavaa jos ollaan "Ridderhof"?

    Solutions for a Galaxy, Magnificient Bastards, Swift Violence... emmä tiä, se 3rd Assault Element kuulostaa koko ajan paremmalta. Tai pelkkä Assault Element.

    Lista tunnetuista porukoista löytyy Sarnasta.

  • Jotain ideoita voi tietenkin hakea 3rd Assault Elementin tunnuksesta


    "The Sunderwolves"

    Tai lempinimestä "the barfing hellhounds"  :D
  • taxall said:
    Jotain ideoita voi tietenkin hakea 3rd Assault Elementin tunnuksesta


    "The Sunderwolves"

    Wolf Guard?
  • Petteri said:
    taxall said:
    Jotain ideoita voi tietenkin hakea 3rd Assault Elementin tunnuksesta


    "The Sunderwolves"

    Wolf Guard?
    Nii tai suoraan toi Sunderwolves. Tai Hellhounds. Kaarti-nimiset yksiköt kyllä kiinnostaa, joten vois olla The Hellhound Guard. Harmi että aurinkoa syövä susi (Sköll) itsessään on vähän väärää kulttuurikuvastoa, muuten siitä vois saada jotain aikaiseksi.
  • Werewolf said:
    Petteri said:
    taxall said:
    Jotain ideoita voi tietenkin hakea 3rd Assault Elementin tunnuksesta


    "The Sunderwolves"

    Wolf Guard?
    Nii tai suoraan toi Sunderwolves. Tai Hellhounds. Kaarti-nimiset yksiköt kyllä kiinnostaa, joten vois olla The Hellhound Guard. Harmi että aurinkoa syövä susi (Sköll) itsessään on vähän väärää kulttuurikuvastoa, muuten siitä vois saada jotain aikaiseksi.
    Teknisesti ottaen se on ihan oikeaa kulttuurikuvastoa. Kun rupesin tekemään yksikkötunnuksia minulla oli pohjalla GM:n antamana se, että 3rd Thunder COY:n tunnuksessa on Mjölnir. Näin ollen siis päätin suunnitella kaikkien 3rd AE:n yksiköiden heraldiset tunnukset viikinkimytologisista elementeistä.
  • Joo, en tarkoittanut ettei se ole linjassa, tarkoitin että viikinkimytologia ei ole Dalcourin kulttuurien kuvastoa. Mutta jos taustalla on tietoinen, tarkoituksellinen valinta, niin miksei sitä sitten voisi käyttää. Kerrankos sitä kulttuurillista omimista tapahtuu.
  • Sunder
    1. verb (used with object): to separate; part; divide; sever
    2. verb (used without object): to become separated; part

    Itse asiassa Sunderwolves (tai mikä tahansa Sunder- alkuinen) kuulostaisi silleen hauskalta sanaleikiltä, että oikeasti me olemme 3rd Assault Element of Armed Forces of Dalcour (koska luonnollisesti nämä nykyisin vallassa olevia tahoja tukevat eivät ole laillinen hallitus tai asevoima). Nämä palkkasoturithan on siis TÄYSIN erillistä väkeä, eikä ollenkaan me.
  • https://www.kurry.fi/viki/index.php/3rd_Assault_Element_(Dalcour_Military)#Pilot_roster

    Linkistä tämänhetkinen mw rosteri. 

    Peliteknisiä huomautuksia:
    • Rating (green,regular,veteran,elite)
      - kertoo mechwarriorin yleisestä kokemustasosta
      - vaikuttaa mm. aloitteeseen.
    • Level (I-IV)
      - kertoo mechwarriorin piloting ja gunnery-taitojen tasosta
    • Class (preferred weight class: light, medium, heavy, assault)
      - minkä painoluokan mechien kanssa mechwarrior osaa toimia
      - jos mw joutuu käyttämään eri painoluokan mechiä kuin mihin hän on tottunut, ko. mechwarriorin rating on yhtä alempi kunnes riittävästi kokemusta on kerääntynyt uudesta painoluokasta
      - merkintä + tarkoittaa että hahmo hallitsee yhden painoluokan kevyemmät ja raskaammat mechit
    • Role (preferred mech role as per Alpha Strike mech roles)
      - minkä tyyppistä mechiä mechwarrior on tottunut käyttämään
      - jos mw joutuu käyttämään eri roolin mechiä kuin mihin hän on tottunut, ko. mechwarriorin level on yhtä alempi kunnes riittävästi kokemusta on kerääntynyt uudesta roolista

  • Ja seuraava (ensimmäinen varsinainen) pelikerta voisi olla kesäkuussa, jos osasto saadaan kokoon. Olen itse käytettävissä 2.6. ja 16.6. Jatkokeskustelu tästä aiheesta vaikka kesäkuun pelit-ketjuun kunhan Pol sen avaa ;)
  • taxall said:
    Ja seuraava (ensimmäinen varsinainen) pelikerta voisi olla kesäkuussa, jos osasto saadaan kokoon. Olen itse käytettävissä 2.6. ja 16.6. Jatkokeskustelu tästä aiheesta vaikka kesäkuun pelit-ketjuun kunhan Pol sen avaa ;)
    Avattu.
  • Impact Lance: (Pursuit Lance)

    QKD-4G Quickdraw 60 tons Skirmisher SCANDAL

    QKD-4G Quickdraw 60 tons Skirmisher HAZARD, RACER

    GLT-4L Guillotine 70 tons Skirmisher PELICAN, COUGAR


    Blizzard Lance: (Command Lance)

    WHM-6L Warhammer 60 tons Brawler PREACHER

    JM6-S Jagermech 65 tons Sniper STRANGLER, ODYSSEY

    PXH-1 Phoenix Hawk 45 tons Skirmisher WILDWOOD, CYBORG


    Tornado Lance: (Fire Lance)

    ARC-2R Archer 70 tons Missile Boat RAPID, BROADWAY

    ARC-2R Archer 70 tons Missile Boat BRAWLER, SLINGSHOT

    DV-6M Dervish 55 tons Missile Boat PARADISE, CASINO


    Sorcerer Lance: (Command Lance)

    MAD-3R Marauder 75 tons Sniper SOUTHPAW

    HBK-4G Hunchback 50 tons Juggernaut SABER, BROADSWORD (new role)

    RFL-3N Rifleman 60 tons Sniper NOODLES, AIRGUN (new weight class)

    CRB-20 Crab 50 tons Skirmisher PYRAMID


    Cloudburst Lance: (Recon Lance)

    JR-7D Jenner 35 tons Striker DOUBLEWIDE, SUITCASE

    JVN-10N Javelin 30 tons Striker VALKYRIE, HURRICANE

    SDR-5V Spider 30 tons Scout BLOODHOUND, SANDHOG (new weight class)


    Fury Lance: (Battle Lance)

    ON1-L Orion 75 tons Brawler NUTMEG

    TDR-5S Thunderbolt 65 tons Brawler DIVER, SCARFACE (new weight & role)

    CN9-A Centurion 50 tons Brawler POLECAT, AMBER (new role)

    CN9-A Centurion 50 tons Brawler MISFIT, EAGLE


    Hurricane Lance: (Fire Lance)

    GRF-1N Griffon 55 tons Sniper PAGAN, GREYHOUND

    BJ-1 Blackjack 45 tons Sniper CORONA, SNAPSHOT(new role)

    JM6-S Jagermech 65 tons Sniper PINBALL (new role), CHECKMATE (new weight & role)


    Tässä olis tämmöinen luonnos. Tehty seuraavilla perusteilla:

    • Lancen vahvuus 3-4 mechiä.
    • Lancejen määrä maksimoidaan (mieluummin 3 mechin lanceja monta, kuin 4 mechin lanceja vähän)
    • Kaikille muille mecheille pyritään antamaan varapilotti. PC:iden mecheistä ja niistä joille on Covenant of Possession jätetään varapilotit ekana pois.
    • Kaikilla lanceilla on selkeä rooli (Alpha Strike -roolijaon mukaan)
    • Pilotit vaihtavat mechejä mahdollisimman vähän.
    • Pilotit vaihtavat mechin kokoa ja / tai roolia mahdollisimman vähän.
    • Pilotit vaihtavat lancea mahdollisimman vähän.
    Pilotit ja koneet on sovitettu melko lailla huolella yhteen. Jos niitä ryhdytään paljon venkslaamaan, niin mechien painoluokista ja rooleista tulevien miinusten määrä voi oikeastaan vain lisääntyä. Lancejen kokoonpanojen ja määrän kanssa valinnan varaa on enemmän. Suurin rajoitus Alpha Strike -lancejen rooleissa syntyy siitä, että kolmen mechin lanceja on merkittävästi vaikeampi rakentaa ns. "oikein", kuin neljän mechin vastaavia. Kommentoikaa!
  • polaria said:

    Kommentoikaa!

    Pitäis tuntea Alphastriken metkuja. Saako sen esim. PDF:nä jostain? Miksi on parempi olla ”vajaatehoisia” lanceja?
  • Werewolf said:
    polaria said:

    Kommentoikaa!

    Pitäis tuntea Alphastriken metkuja. Saako sen esim. PDF:nä jostain? Miksi on parempi olla ”vajaatehoisia” lanceja?
    Alpha Strike ja Alpha Strike Companion löytyy .pdf muodossa netistä ihan googlella. Lancejen säännöt on Alpha Strike Companionissa, joten se on tässä yhteydessä olennaisempi.

    Lancesta, jossa on kolme mechiä ei ole lancen tasolla mitään peliteknistä etua. Ennemminkin haittaa, koska lancejen kokoonpanon rakentaminen muodostuu huomattavasti haastavammaksi.

    Komppania - Pataljoona tasolla suurempi määrä erilaisia lanceja (jos ne pystytään järkevästi rakentamaan) tarkoittaa sitä, että meillä on suurempi määrä erilaisia lance-kohtaisia "erikoiskykyjä" työkalupakassa.
  • edited June 2018
    polaria said:
    Werewolf said:

    Pitäis tuntea Alphastriken metkuja. Saako sen esim. PDF:nä jostain? Miksi on parempi olla ”vajaatehoisia” lanceja?
    Lancesta, jossa on kolme mechiä ei ole lancen tasolla mitään peliteknistä etua. Ennemminkin haittaa, koska lancejen kokoonpanon rakentaminen muodostuu huomattavasti haastavammaksi.

    Alpha Strike menee noin, kyllä.

    First Strike + TWD kampanjan tarinaelementit tuo sitten hiukan eri juttuja mukanaan.

    Tarinan osuus: Behrouz on suunnittelemassa taistelutapamuutosta, jonka tarkoituksena on hyödyntää AFD:n käyttämän taistelutekniikan heikkouksia.

    FS pelitekninen osuus: Kolme elementtiä sisältävä "joukko" joka täyttää Ground Formation Type-vaatimukset saa bonuksia aloitteeseen verrattuna "perinteisiin" joukkoihin.
  • Tuossa yllä olevassa kokoonpanossa olen huomioinut lähinnä juuri tuon ajatuksen pääsääntöisesti kolmen mechin lanceista. Kaksi lancea jää tietysti ihan matemaattisista syistä neljän mechin lanceiksi, koska muuten jää "orpo pari" ulos.

    Kuitenkin, jos tuota edellä mainittua tarinallista ajatusta haluaa kehitellä pidemmälle, niin voin muokata lancejen kokoonpanoja vielä enemmän siihen suuntaan, että meillä on kaksi "vanhan" mallin neljä mechistä lancea rakennettuna mahdollisimman pitkälti Fury Elementin, eli kouluttajien ympärille, jotka toimivat AFD:n perinteisellä taktiikalla ja harjoituksissa ns. "OpFor" -roolissa ja loput joukot muokataan siten, että muilla PC:illä on kolmen hengen Command Lancet ja sekalainen määrä kolmen hengen muita lanceja työkalupakissa.
  • Mielestäni voidaan mennä hyvin tässä vaiheessa em. taistelujärjestyksellä, kyllä se muotoutuu vielä tuosta tarinan edetessä ja joidenkin pilottien dekkeröityä itsensä riveistä :D
  • Noh, laadin kuitenkin tässä pikaisesti myös toisen vaihtoehdon. Tässä on se kiva, että myös SCANDAL saa ympärilleen Command Lancen. Koulun muodostama "OpFor" on laadittu simuloimaan 1st Guard Regimentin raskaita paskiaisia (Assault ja Heavy -lanceja).


    Impact Lance: (Command Lance)

    QKD-4G Quickdraw 60 tons Skirmisher SCANDAL

    CN9-A Centurion 50 tons Brawler POLECAT, AMBER (new role)

    ARC-2R Archer 70 tons Missile Boat RAPID, BROADWAY


    Blizzard Lance: (Command Lance)

    WHM-6L Warhammer 60 tons Brawler PREACHER

    JM6-S Jagermech 65 tons Sniper STRANGLER, ODYSSEY

    PXH-1 Phoenix Hawk 45 tons Skirmisher WILDWOOD, CYBORG


    Sorcerer Lance: (Command Lance)

    MAD-3R Marauder 75 tons Sniper SOUTHPAW

    DV-6M Dervish 55 tons Missile Boat PARADISE, CASINO

    CRB-20 Crab 50 tons Skirmisher PYRAMID


    Cloudburst Lance: (Recon Lance)

    JR-7D Jenner 35 tons Striker DOUBLEWIDE, SUITCASE

    JVN-10N Javelin 30 tons Striker VALKYRIE, HURRICANE

    SDR-5V Spider 30 tons Scout BLOODHOUND, SANDHOG (new weight class)


    Hurricane Lance: (Fire Lance)

    GRF-1N Griffon 55 tons Sniper PAGAN, GREYHOUND

    BJ-1 Blackjack 45 tons Sniper CORONA, SNAPSHOT(new role)

    RFL-3N Rifleman 60 tons Sniper NOODLES, AIRGUN (new weight class)



    First Fury Lance: (Battle Lance)

    ON1-L Orion 75 tons Brawler NUTMEG

    TDR-5S Thunderbolt 65 tons Brawler DIVER, SCARFACE(new weight & role)

    QKD-4G Quickdraw 60 tons Skirmisher HAZARD, RACER

    CN9-A Centurion 50 tons Brawler MISFIT, EAGLE


    Second Fury Lance: (Assault Lance)

    HBK-4G Hunchback 50 tons Juggernaut SABER, BROADSWORD (new role)

    GLT-4L Guillotine 70 tons Skirmisher PELICAN, COUGAR

    ARC-2R Archer 70 tons Missile Boat BRAWLER, SLINGSHOT

    JM6-S Jagermech 65 tons Sniper PINBALL (new role), CHECKMATE (new weight & role)

  • edited June 2018
    Upkeep costs for basic use and operations

    Jumpship Sterrenhoop - 50,000 CB / month (1,2)
    Dropship Maanhond - 16,000 CB / month (3,4)
    Dropship Baanrijder - 9,500 CB / month (3,5)
    Dropship Donkerzwaar - 9,500 CB / month (3,5)

    1) not including; jump related wear and repairs, fuel costs, repair costs other than scheduled monthly maintenance, pilotage, station connection fees, tolls, insurance

    2) estimated cost of an average jump: 25,000 CB not including pilotage, tolls, insurance

    3) not including; fuel costs, ammo costs, repair costs other than scheduled monthly maintenance, pilotage, tolls, insurance

    4) estimated cost of an average drop operation: 20,000 CB not including pilotage, tolls, insurance

    5) estimated cost of an average drop operation: 7,500 CB not including pilotage, tolls, insurance
  • edited June 2018
    First Strike - sivu rakentuu hiljalleen
     https://www.kurry.fi/viki/index.php/First_Strike_(BattleTech)

  • Kelpaisko tämmönen Rykmentin tunnus asianomaisille?
  • Miksi pääkallo? Mulle ois kelvannut ihan semmoinen sudeksi tunnistettavakin.
  • Werewolf said:
    Miksi pääkallo? Mulle ois kelvannut ihan semmoinen sudeksi tunnistettavakin.
    Koska sellainen jonka leukojen väliin sopi planeetta löytyi nopeammin, kuin susi. Aikaisempaa sutta muokaten saa tämmöisen.


Sign In or Register to comment.

Howdy, Stranger!

It looks like you're new here. If you want to get involved, click one of these buttons!