Olemme päivittäneet yhdistyksen verkkopalvelun tietosuojaselosteen vastaamaan EU:n tietosuoja-asetuksen (GDPR) vaatimuksia.

Tietosuojaselosteessa kerromme, mitä henkilötietoja keräämme yhdistyksen verkkopalvelun käyttäjistä, miten käytämme niitä ja miten huolehdimme niiden suojaamisesta.

Seloste on luettavissa täällä

Olemme myös päivittäneet yhdistyksen verkkosivujen käyttöehdot. Verkkosivuston käyttö edellyttää, että käyttäjä sitoutuu noudattamaan näitä käyttöehtoja. Käyttöehdot muodostavat sitovan sopimuksen sinun ja yhdistyksen välillä.

Tutustu huolellisesti näihin käyttöehtoihin. Käyttämällä verkkosivustoa vahvistat lukeneesi, ymmärtäneesi ja hyväksyneesi käyttöehdot sekä antaneesi suostumuksesi käyttöehdoissa kuvattuun henkilötietojen käsittelyyn.

Käyttöehdot ovat luettavissa täällä

Mitäs pelaat tietokoneella...?

1235»

Comments

  • Transistor - Bastionin tekijöiden uusi peli, varsin kiehtova kokonaisuus ja hyvin kerrottu tarina, joskin peli ei Bastionin tapaan ole hirveän pitkä. Itse ensimmäiseen läpipeluuseen meni 7h, mutta tuon jälkeen on vielä mahdollisuus Bastionin tapaan aloittaa peli alusta säilyttäen nykyiset ominaisuudet ja nostaen pelin yleistä vaikeustasoa.

    Pelin omilta sivuilta steam-avain maksaa 20 taalaa, stiimissä 19 euroa:
    http://supergiantgames.com/index.php/transistor/
  • FTL-kärpänen on taas iskenyt ja tullut pelattua Mantis-b, rock c ja engi c läpi hardilla :)
  • Hatoful Boyfriend
    Koska missä muussa pelissä pääset toteuttamaan sisäistä koulutyttöäsi ja deittailemaan lintuja?
  • Harvinaisen hyvin mennyt FTL:n hard-vaikeustason flagship:
    D4005CEAAA817B5326A5A0F603944913865EEB37
  • Hah, ensimmäinen peli Stealth-C:llä ja läpi hardilla :) Välillä oltiin tilanteessa, jossa oli molemmat pisteet kestoa jäljellä, mutta pian sen jälkeen alkoikin elämä hymyilemään.
  • Noin kuukauden kuluttua pääsee pelaamaan Legend of Grimrock 2:sta. Traileri: Legend of Grimrock 2 Pre-order Trailer

    Siitä muillekkin todennäköisesti hyvä Suomalainen dunskukomppaus, ensimmäisen osan tavoin tuonkin peli on hyvin modattavissa ja siihen on odotettavissa määrissä lisädunskuja myöhemmin.
  • Wasteland kakkosta on tullut pelattua määrissä, mutta tiedoksi kaikille muille pelin loppupuolella Hollywoodissa on bugeja sen verran määrissä, että suosittelen tallentamaan ennen alueelle menemistä ja sitten odottelemaan pätsiä, tuntuu että suurin osa alueen questeista menee jollain tavalla rikki hyvin helposti. (Itse kirjoittelin tässä lauantaina 10 bugiraporttia noista...)

    Tämä siis on tilanne vaikka pari päivää sitten tullut ensimmäinen päivitys korjasikin lähinnä Hollywoodin bugeja määrissä.
  • Legend of Grimrock 2, varsin mahtavaa viihdettä.

    Välillä tosin tuntuu, että sankarit ovat pahasti alivoimaisia:
    46DF845ADF120F55E9895D329F9B8B29275691CF
  • Saatko yhtään isommiksi noita postaamiasi kuvia? Meinaa mennä jännitys pilalle kun ei tartte scrollata kuin 15cm ennenkuin kuvan idea paljastuu...

  • on 1413740211:


    Saatko yhtään isommiksi noita postaamiasi kuvia? Meinaa mennä jännitys pilalle kun ei tartte scrollata kuin 15cm ennenkuin kuvan idea paljastuu...

    Depelin mielestä isot jutut on vaan niin siistei?
  • Next Mass Effect will include new species and alien races, focus on 'next-gen' and PC

    http://www.polygon.com/2014/11/7/7174453/mass-effect-new-races-next-gen-pc

    Happy N7 Day!
  • Tuli ostettua Legend of Grimrock 2, mut en oo saanu alotettua kunnolla ku en tiiä minkä ryhmän ottasin. Kerroppa  Depeli tarviinko mä farmerin? Onko pelissä yhtään salajuttua joka aukeaa vaan jos on farmer ryhmässä vai onko se vaan "jos haluat pelistä vaikeamman niin ota farmer, paitsi ettei ole jos farmaat ruokaa kalastamalla" ?
  • Kyllä se farmeri on vaan vaikeampi, vaikka mitä tekisit.
  • follow the light  >:(
  • The Witcher 3: Wild Hunt – An Open Letter
    December 8, 2014

    "Dear Gamers,

    Ever since we started working on The Witcher 3: Wild Hunt, we knew it would be an ambitious game. We wanted, and still aim, to give you an incredible experience, an epic adventure in a vast, completely open fantasy universe.

    The sheer size and complexity of The Witcher, key features of the title, have had a decisive impact on production. Now, nearing the end of our work, we see many details that need to be corrected. When we release the most important game in our studio’s history, we must be absolutely sure that we did everything we could to limit any bugs to a level that will allow you to enjoy the game thoroughly.

    With this in mind, we took another look at current workloads and what they mean for the team. Even though everyone is working at full speed, we concluded that we need another 12 weeks, so we are shifting the release date of The Witcher 3: Wild Hunt to May 19th, 2015.

    We owe you an apology. We set the release date too hastily. It’s a hard lesson, one to take to heart for the future. We know what we want to do to make Wild Hunt one of the best RPGs you will ever play. And we continue to work hard to achieve just that. So, we apologize and ask for your trust.

    Thank you for the all support you show us on a daily basis. We truly do appreciate it. It has fueled us in our passion since the start and will continue to do so.

    The Board of CD PROJEKT SA"


    Lisätietoja: http://en.cdprojektred.com/news/the-witcher-3-wild-hunt-an-open-letter
  • Leiriltäkin tuttu "Papers, please" on tänään vienyt melko paljon aikaani.

    Steamilla on alennuksessa Skyrim. Niille, jotka eivät syystä tai toisesta ole pelanneet kyseistä peliä, nyt on aika investoida vajaa neljä euroa ja kokeilla viime vuosien suurinta roolipelieeposta.
  • Glory to Arztozka!

    Ja jos tahtoo jotain muuta kuin kävelysimulaattorin, kuten skyrimin, niin voi ostaa vaikka prison-architectin! Nyt saa jopa noin 4e hintaan oman nimensä vankejen joukkoon!

  • on 1419192209:


    Leiriltäkin tuttu "Papers, please" on tänään vienyt melko paljon aikaani.

    Steamilla on alennuksessa Skyrim. Niille, jotka eivät syystä tai toisesta ole pelanneet kyseistä peliä, nyt on aika investoida vajaa neljä euroa ja kokeilla viime vuosien suurinta roolipelieeposta.


    Halpa on! Tosin viime vuosien selkeästi kovin ja suurin roolipelieepos on Mass Effect trilogia. =D
  • Mainittakoon, että Papers, Please on nyt seuraavat 24h -75% (eli maksaa alle 2,5e) steamissä: http://store.steampowered.com/app/239030/

  • on 1419273156:


    Mainittakoon, että Papers, Please on nyt seuraavat 24h -75% (eli maksaa alle 2,5e) steamissä: http://store.steampowered.com/app/239030/


    Tulipa juuri maksettua täysi hinta ipad versiosta. No ei se mitään, vähän enempi rahaa tekijälle. Itse pelihän on ankeudessaan nerokas.
  • Ite tullu pelailtua Alien: Isolation jossa mukavasti ensinmäisen leffan tunnelmaa mukana.
    Myös Wasteland 2:nen on kaivettu taas esiin ja pelattu puoleen väliin ja taas tekisi mieli aloittaa alusta kun ei ole täysin optimaalinen ryhmä, koska wikistä löydettyjen followereiden skillit olikin muuttuneet >:(
  • Mä oon joutunut aloittamaan Wasteland 2:n kaksi kertaa uusiksi sen takia, että bugit rikkoo jopa save-tiedostoja. Ei kiva.
  • Kertaakaan en oo saannut talletuksia rikki, joskin niiden kanssa on ollut ihmisillä ongelmia, missä talletusten indeksitiedosto menee rikki, siihen löytyy korjaus tästä listasta: https://forums.inxile-entertainment.com/viewtopic.php?f=34&t=8534 kannattaa muutenkin varmaan käydä toi lista läpi lähtien tiedostojen verifioinnista
  • Vielä pari tuntia Pillars of Eternityyn:

    http://www.rockpapershotgun.com/2015/03/26/pillars-of-eternity-review/

    tl;dr


    By the time I’d completed Pillars Of Eternity, which I estimate took me 60 hours (possibly more), I’d completed over 50 side-quests, and a secret (but high) number of main quests (you’d be able to figure out if you were getting near the end if I told you!), made great new imaginary friends, interfered in deeply complex politics, become entangled in my own confused opinions about the mystic science of Animancy, struggled with many moral quandaries, existed in the game’s world for a lot of in-game months, killed over a thousand enemies, and influenced and been influenced by so, so much, and so, so many.

    It’s a triumph. A wonderful, enormous and spellbinding RPG, gloriously created in the image of BioWare’s Infinity classics, but distinctly its own. A classic in every sense.

  • 4h katosi niin että heilahti, on varsin hyvän tuntuinen tuo Pillars of Eternity.

  • on 1427404258:


    4h katosi niin että heilahti, on varsin hyvän tuntuinen tuo Pillars of Eternity.


    Kerros depili lisää, tää peli rupes just kiinnostamaan. Vanhojen Baldur's Gate -pelien tapainen?
  • Isometrinen, piirretyillä taustoilla oleva partypohjainen roolipeli juu, sijoittuu tosin omaan maailmaansa omilla säännöillään, joten alussa on opettelua jonkin verran. Mutta kyllä tosta tulee hyvin BG-mäisiä fiiliksiä (ja käyttöliittymä on hyvin samanlainen kuin vanhassa infinity enginessä, eli bg1+2, planescape:torment ja icewind dalen pelimoottorissa).

    Ihan hyvään tarkoitukseen meni näköjään noin 2,5v sitten maksetut rahat potkustarttiin :)

    En myöskään ole yksin mielipiteeni kanssa pelin hyyvyydestä: http://www.metacritic.com/game/pc/pillars-of-eternity?recent-sort=metascore
  • Vähän tuntuu classitasapainossa olevan parantamisen varaa, tai sitten en vain ole vielä keksinyt miten tuosta yhdestä wizardista saa jotain hyötyä irti, kun mentalisti samaan aikaan joko tappaa, dominoi tai halvaannuttaa niin talossa kuin puutarhassakin... Toisaalta mulla on nyt vasta kokemuksia oikeestaan vain neljästä pelin oliko 16 eri classista.

    Varoitus, saattaa aiheuttaa valvottuja öitä!
  • Ilmeisesti yöllä tätä pitääkin pelata tämän arvostelun mukaan kun on niin pimeä. :)

    http://www.mikanyyssola.fi/pillars-of-eternity-meh/ 
  • Sen myönnän, että varsinkin kartat eri alueista ovat todellakin aivan liian tummia ja niillä ei tee oikeastaan mitään...

  • on 1427706426:


    Sen myönnän, että varsinkin kartat eri alueista ovat todellakin aivan liian tummia ja niillä ei tee oikeastaan mitään...


    Mites noi muut valitukset liian pitkistä teksteistä, liian vaikeista matseista ja pelin juuttumisesta?
  • Ei tossa nyt mitenkään erityisen paljoa ole luettavaa, aika samoissa määrissä kuin jossain BG:ssä. Matsit on oikeestaan olleet yleensä BG:tä helpompia, osittain varmaan siksi, että velhot ovat niin käsiä, ettei niistä tarttee välittää.

    Tosin nyt kun muistelen niin pelissä on muutama paikka, joihin on kyllä pääsy jo hyvin pelin alussa, mutta missä sisällä tulee vain turpaan, koska sisältö on tarkoitettu vahvemmille hahmoille. Tämä opetetaan aika hyvin alkupelin karhuluolan suhteen...

    Sanoisin vain, että nykynuoriso ei enää kaikenmaailman massavaikutusten jälkeen jaksa yli yhden valinnan sisältäviä dialogeja tai taisteluista, joissa pitää miettiä eikä vaan tähdätä nopeasti päähän...

    Peli on ollut myös harvinaisen bugiton rpg:ksi alusta alkaen, mitä nyt kaksoisklikkaamalla esineen päälle pukeminen kusee hahmolta kaikki passiiviefektit pysyvästi ja pari tiettyä esinettä rikkovat tietyn hahmoluokan perusominaisuuden. Suurin miinus mielestäni tulee turhankin runsaasta ääninäyttelystä dialogeissa, ei niitä hitaita sössötyksiä jaksa kuunnella...
  • Jos joku muu on pelaamassa Eternityä niin mainittakoon, että Chanter -hahmoluokan "Rime and Frost" ominaisuus on sitten vaarallisella tavalla rikki, sen käyttäminen kasvattaa tallennuksien koon taivaisiin ja täten hidastaa niiden tekemistä ja lataamista, ja koska peli luo autosaven jokaisella aluesiirtymällä myös paikasta toiseen liikkuminen muuttuu tuskallisen hitaaksi: http://forums.obsidian.net/topic/73986-chanter-rime-and-frost-traps-get-saved-causing-mobileobjectssave-to-grow-out-of-control/

    (joo, tämän ilmiön tarkan syyn selvittämisestä saa ilmeisesti kiittää allekirjoittanutta)
  • Pilarit tulevat olemaan pian entistäkin paremmat: https://forums.obsidian.net/blog/7/entry-179-patch-notes-103/

    Eli korjaukset oikeastaan kaikkiin vähänkään isompiin ongelmiin ja joihinkin pelitasapaino-ongelmiin on jo olemassa ja pätsi tulee maailmalle kohta.
  • Perkele että tämä Chainsaw Warrior on vaikea peli. Tunti aikaa pelastaa New York mutta enpä ole vielä onnistunut. GW:n kulta-ajan pelejä.

    Toinen hyvä GW tuotos on Snotling Sling jossa katapultilla ammutaan snotlingeja muureja päin matkien tuhansia muita pelejä mutta pelattavuus ja grafiikka toimivat.
  • http://www.shacknews.com/article/89004/obsidian-ceo-discusses-pillars-of-eternity-its-early-success-and-its-first-expansion

    Pillars of Eternityyn on näköjään jo suunnitteilla jatkoa, ainankin DLC:n muodossa, ja potkustarttaajat vissiin saavat nuo laajennusosatkin samassa paketissa \o/
  • Legend of Grimrock 2 valittiin juuri vuoden 2014 suomalaiseksi peliksi Finnish Game Awards -gaalassa.
  • http://convoy-games.com/index.php/convoy-3/

    Convoy on peli, jossa tehtävänäsi on korjata vaurioitunut avaruusaluksesi ja päästä Jonnekkin Ihan Muualle kuin nykyiselle läävälle. Joten ei muuta kuin ajelemaan ympäri aavikkoa, jossa natiivit pääasiassa yrittävät murhata...

    FTL:stä ja Mad Maxistä inspiraatiota ammentanut rogue-like, vissiin sitten kun Osaa niin pelejen kesto on luokkaa muutamia tunteja alusta loppuun, tällä hetkellä tulee lähinnä turpaan tolkuttomasti easyllä...

    Ehdottomasti tutustumisen arvoinen.
  • Pillars of Eternityn The White March -lisäosan jälkimmäinen osa julkaistiin viimein.

    image

    Se siitä vapaa-ajasta taas hetkeksi.
  • Manitaan vielä sekin, että perus-PoE on nyt steamissä -50% alessa kanssa, eli maksaa 20e, suosittelen.
  • XCOM 2
    Rebootatun X-com sarjan vuoden 2012 jatko-osa. Sota hävittiin 20 vuotta sitten, mutta vastarinta jatkuu.
    https://www.youtube.com/watch?v=TGIDNPTIx08
  • Mites ei Darkest Dungeonia ole vielä mainittu? Onko muita pelaajia?
  • As Victories mount, so does resistance.

    En ole itse pelannut, jonkin verran striimeissä tullut nähtyä. Ihan mielenkiintoiselta vaikuttaa.

    Tosin olisi nyt viimeisimmästä humble bundlesta ostetut shadowrun -pelit odottamassa...
  • https://www.youtube.com/watch?v=QlRBzoKN4NY tuo kertoo aika hyvin mikä on Darkest Dungeonin teema ja visuaalinen tyyli.

    Mainittavaa, että sama kertoja on tehnyt myös äänityksiä Lovecraftin tarinoista, esim:
    https://www.youtube.com/watch?v=77xxGopjMbY
  • Darkest Dungeon on ihan jees tunnelmaltaan, mutta itteäni ei kiehdo pelit missä ei voi hävitä lopullisesti.
  • Riippuu vahvasti siitä, miten määrittelet "hävitä lopullisesti"? Sakkiahan dunskussa kaatuu kuin heinää, eikä yhteenkään sankariin kannata kiintyä, mutta postikärry tuo toki uusia. Itse oon tässä junannut jo tovin, homma ei vaan tahdo edetä. Askel eteen, kaksi taakse.

    Meille muille pelissä lienee kurjuuden maksimointia ihan tarpeeksi. Tarina on se tuttu: sukulaismieheltä on peritty kartano, josta kyläläiset kertovat kummia juttuja. Raunioissa rinteellä asuukin luurankoja, venepoukamassa kalamiehet palvovat nimettömiä jumaliaan ja sikakansa asuttaa lähimetsää. Cthulhun kutsu on vahvana läsnä. Pelaaja itse edustaa kasvotonta tahoa, joka esi-isiensä kartanon puhdistaakseen palkkaa kylään eksyviä seikkailijoita kartanon puhdistustalkoisiin. Vaan kun soihdun valo hiipuu ja depilin mainitsema vastarinta kovenee, alkaa myös mieli järkkymään.

    Dunskukomppausta, jossa koko ajan mennään sillä veitsenterällä, että selvitäänkö hengissä vielä yksi viikko vai tuleeko koko porukka hulluksi ja/tai kuolee raunioihin. Ja sitä kuuluisaa "emergenttiä narratiivia" (eli pelin edetessä itsestään esiin nousevia asioita, joilla tuntuu olevan tarina) tuppaa esiin koko ajan: pappi rasittui ainoana eloonjääneenä eräästä keikasta niin, ettei häntä enää päästetä bordelliin. Oli kuulemma... erikoisia... toiveita. Paladiinilla menee muuten kivasti, mitä nyt pelottaa kalamiehet ja muu kummallinen, silmät ei kestä soihdun kirkkautta ja toisaalta pimeys vie järjen, mutta flagellaatio kiinnostaa niin että helposti hurahtaa parikin viikkoa siinä puuhassa.

    Slowly... Gently... That is how a life is taken.
  • Death waits for the slightest lapse in concentration.

  • on 1458588674:


    Riippuu vahvasti siitä, miten määrittelet "hävitä lopullisesti"? Sakkiahan dunskussa kaatuu kuin heinää, eikä yhteenkään sankariin kannata kiintyä, mutta postikärry tuo toki uusia. Itse oon tässä junannut jo tovin, homma ei vaan tahdo edetä. Askel eteen, kaksi taakse.


    Tarkoitan sitä että jos jaksat grindata loputtomasti niin jossain vaiheessa pääset pelin läpi.

  • on 1458654479:


    on 1458588674:


    Riippuu vahvasti siitä, miten määrittelet "hävitä lopullisesti"? Sakkiahan dunskussa kaatuu kuin heinää, eikä yhteenkään sankariin kannata kiintyä, mutta postikärry tuo toki uusia. Itse oon tässä junannut jo tovin, homma ei vaan tahdo edetä. Askel eteen, kaksi taakse.


    Tarkoitan sitä että jos jaksat grindata loputtomasti niin jossain vaiheessa pääset pelin läpi.


    Vähän niinkuin elämä?

  • on 1458739705:


    on 1458654479:


    on 1458588674:


    Riippuu vahvasti siitä, miten määrittelet "hävitä lopullisesti"? Sakkiahan dunskussa kaatuu kuin heinää, eikä yhteenkään sankariin kannata kiintyä, mutta postikärry tuo toki uusia. Itse oon tässä junannut jo tovin, homma ei vaan tahdo edetä. Askel eteen, kaksi taakse.


    Tarkoitan sitä että jos jaksat grindata loputtomasti niin jossain vaiheessa pääset pelin läpi.


    Vähän niinkuin elämä?

    Elämää ei voi voittaa, paitsi Venäjällä


  • on 1458654479:


    on 1458588674:


    Riippuu vahvasti siitä, miten määrittelet "hävitä lopullisesti"? Sakkiahan dunskussa kaatuu kuin heinää, eikä yhteenkään sankariin kannata kiintyä, mutta postikärry tuo toki uusia. Itse oon tässä junannut jo tovin, homma ei vaan tahdo edetä. Askel eteen, kaksi taakse.


    Tarkoitan sitä että jos jaksat grindata loputtomasti niin jossain vaiheessa pääset pelin läpi.


    Peli jonka voi hävitä lopullisesti ja jota ei pääse läpi yrittämällä uudestaan ja uudestaan: Kun epäonnistut tarpeeksi monta questia, niin peli deletoi itsensä tietokoneelta, cryptaa koko koneen kaiken sisällön ja lähettää salamurhaajan pelaajan perään (oikeasti). Vain todella HARD CORE -pelaajille. ;)

  • on 1458746181:


    on 1458654479:


    on 1458588674:


    Riippuu vahvasti siitä, miten määrittelet "hävitä lopullisesti"? Sakkiahan dunskussa kaatuu kuin heinää, eikä yhteenkään sankariin kannata kiintyä, mutta postikärry tuo toki uusia. Itse oon tässä junannut jo tovin, homma ei vaan tahdo edetä. Askel eteen, kaksi taakse.


    Tarkoitan sitä että jos jaksat grindata loputtomasti niin jossain vaiheessa pääset pelin läpi.


    Peli jonka voi hävitä lopullisesti ja jota ei pääse läpi yrittämällä uudestaan ja uudestaan: Kun epäonnistut tarpeeksi monta questia, niin peli deletoi itsensä tietokoneelta, cryptaa koko koneen kaiken sisällön ja lähettää salamurhaajan pelaajan perään (oikeasti). Vain todella HARD CORE -pelaajille. ;)


    Avallon awaits.
  • Stellaris
    4x peli tehty oikein. Kiitos ihana Paradox <3

    3 tunnin päästä ei tarvi enää miettiä mitä tekis vapaa aikana kun Stellaris julkaistaan :)
    http://www.stellariscountdown.com/
  • Soma tuli pelattua halloweenin ja steamin alen kunniaksi lävitte. Hyvä tarina, mutta pelillisesti Aliens: Isolation vie kyl parhaimman kauhupelin tittelin. Silti kannattaa tutustua jos scifi kauhu kiinnostaa. Paljon filosofista pohdintaa elämästä.
  • The user and all related content has been deleted.
  • Torment: Tides of Numerena on ulkona.
  • Ja peli oli todella hyvä, aikaa kului 33h, josta ehkä 2h vietettiin taisteluissa... Eli hyvä peli jos kaipaa tarinaa johon voi vaikuttaa paljon, huono peli jos lukeminen ja eläytyminen ei natsaa...

  • on 1488729300:


    huono peli jos lukeminen ja eläytyminen ei natsaa...


    Tarkoittaa käytännössä sitä, että joka jeesuksen vastaantulija on luokkaa: "Hello! I'm Key´thaliss, the last Guogong of the mysteriously vanished Meyear tribe. We fail from the ancient Ploopalong, where we lived and loved and warred with the Nadinga beasts. Our was not a simple life, but the bountiful Aaajaaar fruit harvest made it worthwhile, until the Grallators came. Created aeons ago by the dark god Lollero, they were driven by pure spite and wrath made substantial, which they wore like armor and fashioned their weapons out of. They cut down the Aaajaaar plants and killed all the Nadingas of Ploopalong for the amusement, and the greater glory of Lollero. They also killed my family, and my neighbor's family, and all the Meyear, so none of this matters. You magic potion will be 5 silver, please."

    Tapahtumiin vaikuttaminen taas on tasoa "Suurmörkö yrittää syödä sielusi. Se saa olosi a) haikeaksi, b) surulliseksi, c) vihaiseksi" ja sitten vastauksen perusteella sanan haikeus, surullisuus tai vihaisuus käyttö lisääntyy maailmassa.

    Planescape: Tormentin manttelinperijä my ass, rahat takaisin.
  • Battle Brothers
    Vuoropohjainen taktiikka RPG indie peli missä johdetaan palkkasoturi joukkoa low fantasy maailmassa ja koitetaan selvitä ja hyvällä tuurilla edetä maailmassa. Vaikutteita mm. vanhoista x-comeista ja mount&bladesta.
    Erityisesti tykkään musiikista ja kirjoituksesta joka luo ah niin ihanan lohduttoman fiiliksen maailmasta. Maailma on joka pelissä erilainen joka auttaa uudestaan pelaamista, varsinaista juonta pelissä ei ole vaan tarina syntyy siitä miten ja kuka sun ryhmästä selviää hengissä ja onko siitä uudesta maalaisesta jonka just palkkasit mihinkään taistelussa.

    Tuli just ulos early accessista. Löytyy esim. steamistä: http://store.steampowered.com/app/365360/

    Suosittelen!
  • Oon pelaillut Blood Bowl 2:sta tässä, ja se maistuu. Peli on ehtaa Blood Bowlia, säännöt nähdäkseni pilkulleen oikeat, mutta tietsikka hoitaa joka nippelin muistamisen ja heitot, eli pelit sujuu tyyliin tunti per matsi.

    Tein pari erilaista joukkuetta, mutta tutoriaalikampanjan jälkeen parhaiten pelityyliini tuntui sopivan Chaos Beastmenit, joten joukkue "Mordheim Murdergoats" syntyi. Pohdin myös halfling-joukkuetta (en oikeasti pohtinut) mutta peli tiivistää sen näin:

  • edited April 2018
    Battletech!
  • Kingdom Come Deliverance - the medieval country pumpkin simulator

    Sympaattinen sepänpoika yrittää selvitä keskiaikaisessa Bohemiassa, on kyllä mainio peli tunnelmaltaan ja miljöiltään ja meno on hyvin maanläheistä. Myös söötti kuin sika pienenä, jos koneesta vaan löytyy puhtia. Kovasti oli kuulemma bugeja alussa, mutta itselle ei ole tullut mitään eteen.
  • The user and all related content has been deleted.
  • edited May 2018
    taxall said:
    Werewolf said:
    Battletech!
    Ei ole ehtinyt kommentoida, kun on ollut päällä sen verran paha "one more contract"-syndrooma.

    #DekkerLifeMatters
    Juuri nyt en ehdi kommentoida, kun pitäisi keksiä Dusk Raidersille joku kiva "välipala" -keikka siksi aikaa, kun commander "Nasty" lojuu sairaspedillä ja suunnittelee miten piraattikuningattarelta keikatusta Quickdrawn rungosta viritellään uusi taistelukone omaan käyttöön.
  • Pillars of Eternity 2: Deadfire

    Vaikka kuoleman jumalan airueena oleminen tulikin jo tutuksi Palturin Porteilla niin on soppaan heitetty mukavasti uusia mausteita.

  • Spoiler-varoitus

    Cyberpunk 2077 Full Presentation | Microsoft Xbox E3 2019:

    Cyberpunk 2077 Full Presentation With Keanu Reeves | Microsoft Xbox E3 2019:

    HeVi-linja on otettu ja Metallimeininki alkaa 16.4.2020

  • edited August 2019
    Cyberpunk 2077  2019 Deep Dive Video

    https://www.youtube.com/watch?v=FknHjl7eQ6o

  • Wow ja fortnite on ollu tulilla. Wowissa tykkään kalastaa ja katella kauniita maisemi. On se niin nätti
  • Wowissa tykkään kalastaa ja katella kauniita maisemi. On se niin nätti
    Tää sun viesti tuli jotenkin oudosti perille vasta 2019.
  • Cyberpunk 2077:n uusi julkaisuajankohta on 10.12.2020.

    Lähde:
    https://twitter.com/CyberpunkGame/status/1321128432370176002
  • The user and all related content has been deleted.
  • edited November 2020
    ^ HeVi Sakea linja! Tuossa DLC:ssä on huomioitu nyt ainakin 'punkin "1"-heitot.
  • edited November 2020
    Tietoja tulevasta Mass Effect Legendary Edition -pelistä

    "[T]oday we announced the Mass Effect Legendary Edition[.]"

    "Our goal was not to remake or reimagine the original games, but to modernize the experience"

    "Mass Effect Legendary Edition will include single-player base content and DLC from Mass Effect, Mass Effect 2, and Mass Effect 3, plus promo weapons, armors, and packs – all remastered and optimized for 4k Ultra HD."

    "[A]vailable in Spring 2021 for Xbox One, PlayStation 4, and PC, with forward compatibility and targeted enhancements on Xbox Series X and PlayStation 5"

    Lisäksi,

    "[A] veteran team has been hard at work envisioning the next chapter of the Mass Effect universe."

    Lähde:

    Lopuksi, toivotetaan hyvää N7-päivää yhdistyksen kaikille Mass Effect -faneille ja seuraajille!
  • Onneks mulla ei ole serkkuja, niin en voi langeta bingon houkutuksiin.
  • The user and all related content has been deleted.
  • Kerran jopa olen pelannutkin bingoa bingosalissa, syytän yhtä pitkää kotimaan excursiota AS-killan toimesta, jossa yritysvierailu peruuntui kesken matkan ja sitten improvisoitiin ja ohjattiin bussilastillinen teekkareita tampereen bingohalliin...
  • No siis onhan tää Cyberpunk nyt aika Cyberpunk.
    Tässä kuvakaappauksessani hahmoni (oikealla) ihmettelee Combat Zonen meininkiä kun helikopteri vetää konetykeillään keskeneräistä hotellia. Mikä lie tilanne sielläkin?
    https://imgur.com/gallery/FwHWzQm

  • Cyberpunk BLUEssa mukana olleena luulis sun tietävän, että meininki on sellainen että etsivät lähtevät hakemaan kidnapattua tyttöä ja ottavat taustavarmistukseksi E-SWAT:in mukaan.... 
  • Baba is you on vetänyt paljon cyberpunkkia pahemmin koukkuun. Puzzlepeli, jossa kentän säännöt ovat pelikentällä olevia tekstejä, joita voi siirtää...
  • Et ole Polaria väärässä, tarkemmalla katsomisella (pääsin tarpeeksi lähelle kun tuo lenteli pois) kyseessä oli tosiaan MAXTAC-helikopteri.
  • 88,5 h laskurissa ja vieläkin on tilausta Lonely Planet -henkisille kiertoajeluille Night Cityn tiepinnoitteilla.
  • Disco Elysium, Roolipeli. Pelaajahahmo on etsivä, joka on alkajaisikseen ollut useamman päivän deekiksellä Kaikilla Aineilla ja nyt on vähän hatarat kuvat että mikä maa ja mikä valuutta

  • Red Dead Redemption 2 just sain epilogia vaille tietsikalla loppuun.

    Olipahan traaginen tarina katoavasta villistä lännestä. Pääosassa oli sekalaisen irtolaisjoukon pomon ykköstykki, joka teki parhaansa jengin eteen, mutta pelin edetessä kävi tuskallisen selväksi, ettei tässä kyllä ole happy endiä tarjolla, hyvä jos edes osallistumispalkintoa. Aina kun jossain onnistui, niin kohta taas vedettiin matto alta, ja hyvistä yrityksistä ja välillä aikeistakin huolimatta hevosenpaska lopulta hautasi koko tuulettimen alleen.

    Viikatemiehen viimein kolkuttaessa ovella kyllä alahuuli väpätti näppiksen takana.



  • Se epilogi kannattaa muuten fiilistellä läpi, lähtee joidenkin makuun vähän hitaasti käyntiin mutta mulle sekin sopi hyvin niissä kuvaamissasi masiksissa. Parasta on kun tajuaa että vaikka tarina ei juuri haaraudu, välianimaatiot menee just niinkuin itse toivoisi, kusipäille vittuillaan ja kivoille ollaan kivoja. Käsikirjoittaja soittaa mun fiiliksiä kuin viulua, ja silti kaikki tuntuu omilta valinnoilta.
  • Mulla on kans RDR2 parhaillaan työn alla, suunnilleen samoissa vaiheissa tarinaa ollaan Moffin kanssa. Peli on saanut aikaan erikoisen ristiriitaisen tunteen: toisaalta tekisi mieli venyttää kokemusta ja viivyttää loppuunpelaamista, toisaalta haluaisi vetää läpi että voisi aloittaa uuden kierroksen.

    Lisäksi olen erityisen tyytyväinen siitä, että vanha Boothill-viisaus "kannattaa käyttää kivääriä" pitää kutinsa. (Alun perin oli kyllä muodossa "Boothill on siitä hyvä peli, että siinä pääsee ampumaan kiväärillä")
  • Tietokonepeleissä harvemmin on mallinnettu mitään niistä käytännön haasteista, jotka estäisivät käyttämästä raskainta ja tulivoimaisinta asetta aina, kaikkialla ja kaikissa olosuhteissa. Joten miksipä ei käyttäisi kivääriä?
  • Samaten Deathwatchissa on järjetöntä olla käyttämättä heavy bolteria jokaisella marinella, lähes jokaisessa tilanteessa. =D
  • En ollut aikaisemmin perehtynyt Far Cry -pelisarjaan, mutta olin vähän reipasta räiskyttelyä vailla. Sarjan kutososassa seikkaillaan Ei-yhtään-Kuubassa jossa paha diktaattori julmasti mutta mielikuvituksettomasti sortaa kansaa vaikka lupailee sosialistista paratiisia. Eräänlainen Krista Kiuru, siis. Räiskimiseen on kaksi moodia, "Story Mode" jossa ei tarvitse olla kaksinen Counter Striken pelaaja, ja "Action Mode", jossa ei tarvitse olla kaksinen Counter Striken pelaaja. Realismia pelissä ei juuri ole, vaan peruspyssyjen sekaan on pitänyt tunkea vaikka mitä taika-aseita, mutta ne ovat kuitenkin omana kategorianaan niitä varten jotka haluavat pelata pelin läpi Kalasnikovilla, johon on mehupullosta askarreltu elokuva-äänenvaimennin.

    Pelin parasta antia on hiekkalaatikkopelin mahdollisuus seikkailla ympäri saarta vanhalla amerikanraudalla latinomusiikkia kuunnellen, ja aina välillä revolusiónia edistäen. Aivan 5/5 leppoisaa pelailua, ja kaikki tyhmät rallitehtävät ja muut voi halutessaan skipata.
Sign In or Register to comment.