Olemme päivittäneet yhdistyksen verkkopalvelun tietosuojaselosteen vastaamaan EU:n tietosuoja-asetuksen (GDPR) vaatimuksia.
Tietosuojaselosteessa kerromme, mitä henkilötietoja keräämme yhdistyksen verkkopalvelun käyttäjistä, miten käytämme niitä ja miten huolehdimme niiden suojaamisesta.
Seloste on luettavissa täällä
Olemme myös päivittäneet yhdistyksen verkkosivujen käyttöehdot. Verkkosivuston käyttö edellyttää, että käyttäjä sitoutuu noudattamaan näitä käyttöehtoja. Käyttöehdot muodostavat sitovan sopimuksen sinun ja yhdistyksen välillä.
Tutustu huolellisesti näihin käyttöehtoihin. Käyttämällä verkkosivustoa vahvistat lukeneesi, ymmärtäneesi ja hyväksyneesi käyttöehdot sekä antaneesi suostumuksesi käyttöehdoissa kuvattuun henkilötietojen käsittelyyn.
Käyttöehdot ovat luettavissa täällä
Mitäs pelaat tietokoneella...?
Comments
Pelin omilta sivuilta steam-avain maksaa 20 taalaa, stiimissä 19 euroa:
http://supergiantgames.com/index.php/transistor/
Koska missä muussa pelissä pääset toteuttamaan sisäistä koulutyttöäsi ja deittailemaan lintuja?
Siitä muillekkin todennäköisesti hyvä Suomalainen dunskukomppaus, ensimmäisen osan tavoin tuonkin peli on hyvin modattavissa ja siihen on odotettavissa määrissä lisädunskuja myöhemmin.
Tämä siis on tilanne vaikka pari päivää sitten tullut ensimmäinen päivitys korjasikin lähinnä Hollywoodin bugeja määrissä.
Välillä tosin tuntuu, että sankarit ovat pahasti alivoimaisia:
http://www.polygon.com/2014/11/7/7174453/mass-effect-new-races-next-gen-pc
Happy N7 Day!
December 8, 2014
"Dear Gamers,
Ever since we started working on The Witcher 3: Wild Hunt, we knew it would be an ambitious game. We wanted, and still aim, to give you an incredible experience, an epic adventure in a vast, completely open fantasy universe.
The sheer size and complexity of The Witcher, key features of the title, have had a decisive impact on production. Now, nearing the end of our work, we see many details that need to be corrected. When we release the most important game in our studio’s history, we must be absolutely sure that we did everything we could to limit any bugs to a level that will allow you to enjoy the game thoroughly.
With this in mind, we took another look at current workloads and what they mean for the team. Even though everyone is working at full speed, we concluded that we need another 12 weeks, so we are shifting the release date of The Witcher 3: Wild Hunt to May 19th, 2015.
We owe you an apology. We set the release date too hastily. It’s a hard lesson, one to take to heart for the future. We know what we want to do to make Wild Hunt one of the best RPGs you will ever play. And we continue to work hard to achieve just that. So, we apologize and ask for your trust.
Thank you for the all support you show us on a daily basis. We truly do appreciate it. It has fueled us in our passion since the start and will continue to do so.
The Board of CD PROJEKT SA"
Lisätietoja: http://en.cdprojektred.com/news/the-witcher-3-wild-hunt-an-open-letter
Steamilla on alennuksessa Skyrim. Niille, jotka eivät syystä tai toisesta ole pelanneet kyseistä peliä, nyt on aika investoida vajaa neljä euroa ja kokeilla viime vuosien suurinta roolipelieeposta.
Ja jos tahtoo jotain muuta kuin kävelysimulaattorin, kuten skyrimin, niin voi ostaa vaikka prison-architectin! Nyt saa jopa noin 4e hintaan oman nimensä vankejen joukkoon!
Halpa on! Tosin viime vuosien selkeästi kovin ja suurin roolipelieepos on Mass Effect trilogia. =D
Tulipa juuri maksettua täysi hinta ipad versiosta. No ei se mitään, vähän enempi rahaa tekijälle. Itse pelihän on ankeudessaan nerokas.
Myös Wasteland 2:nen on kaivettu taas esiin ja pelattu puoleen väliin ja taas tekisi mieli aloittaa alusta kun ei ole täysin optimaalinen ryhmä, koska wikistä löydettyjen followereiden skillit olikin muuttuneet >:(
http://www.rockpapershotgun.com/2015/03/26/pillars-of-eternity-review/
tl;dr
Kerros depili lisää, tää peli rupes just kiinnostamaan. Vanhojen Baldur's Gate -pelien tapainen?
Ihan hyvään tarkoitukseen meni näköjään noin 2,5v sitten maksetut rahat potkustarttiin
En myöskään ole yksin mielipiteeni kanssa pelin hyyvyydestä: http://www.metacritic.com/game/pc/pillars-of-eternity?recent-sort=metascore
Varoitus, saattaa aiheuttaa valvottuja öitä!
http://www.mikanyyssola.fi/pillars-of-eternity-meh/
Mites noi muut valitukset liian pitkistä teksteistä, liian vaikeista matseista ja pelin juuttumisesta?
Tosin nyt kun muistelen niin pelissä on muutama paikka, joihin on kyllä pääsy jo hyvin pelin alussa, mutta missä sisällä tulee vain turpaan, koska sisältö on tarkoitettu vahvemmille hahmoille. Tämä opetetaan aika hyvin alkupelin karhuluolan suhteen...
Sanoisin vain, että nykynuoriso ei enää kaikenmaailman massavaikutusten jälkeen jaksa yli yhden valinnan sisältäviä dialogeja tai taisteluista, joissa pitää miettiä eikä vaan tähdätä nopeasti päähän...
Peli on ollut myös harvinaisen bugiton rpg:ksi alusta alkaen, mitä nyt kaksoisklikkaamalla esineen päälle pukeminen kusee hahmolta kaikki passiiviefektit pysyvästi ja pari tiettyä esinettä rikkovat tietyn hahmoluokan perusominaisuuden. Suurin miinus mielestäni tulee turhankin runsaasta ääninäyttelystä dialogeissa, ei niitä hitaita sössötyksiä jaksa kuunnella...
(joo, tämän ilmiön tarkan syyn selvittämisestä saa ilmeisesti kiittää allekirjoittanutta)
Eli korjaukset oikeastaan kaikkiin vähänkään isompiin ongelmiin ja joihinkin pelitasapaino-ongelmiin on jo olemassa ja pätsi tulee maailmalle kohta.
Toinen hyvä GW tuotos on Snotling Sling jossa katapultilla ammutaan snotlingeja muureja päin matkien tuhansia muita pelejä mutta pelattavuus ja grafiikka toimivat.
Pillars of Eternityyn on näköjään jo suunnitteilla jatkoa, ainankin DLC:n muodossa, ja potkustarttaajat vissiin saavat nuo laajennusosatkin samassa paketissa \o/
Katos perkele, Warhammeria tulossa Total Warille!
http://cloud-4.steamusercontent.com/ugc/719790399123353055/C049FA2F60AEC851314A466C3E941A0E76F4A7CB/
http://cloud-4.steamusercontent.com/ugc/711907091244343974/B25372A74D99FF9DE0ACBF367EBD2C2B7C6AADC1/
http://cloud-4.steamusercontent.com/ugc/711907091244350440/664EDC60C2CA1CB2F605A815FA95C4DAF3EA1EF5/
Convoy on peli, jossa tehtävänäsi on korjata vaurioitunut avaruusaluksesi ja päästä Jonnekkin Ihan Muualle kuin nykyiselle läävälle. Joten ei muuta kuin ajelemaan ympäri aavikkoa, jossa natiivit pääasiassa yrittävät murhata...
FTL:stä ja Mad Maxistä inspiraatiota ammentanut rogue-like, vissiin sitten kun Osaa niin pelejen kesto on luokkaa muutamia tunteja alusta loppuun, tällä hetkellä tulee lähinnä turpaan tolkuttomasti easyllä...
Ehdottomasti tutustumisen arvoinen.
Kohta voit mennä dunskuun iPadilläsi.
Se siitä vapaa-ajasta taas hetkeksi.
Rebootatun X-com sarjan vuoden 2012 jatko-osa. Sota hävittiin 20 vuotta sitten, mutta vastarinta jatkuu.
https://www.youtube.com/watch?v=TGIDNPTIx08
En ole itse pelannut, jonkin verran striimeissä tullut nähtyä. Ihan mielenkiintoiselta vaikuttaa.
Tosin olisi nyt viimeisimmästä humble bundlesta ostetut shadowrun -pelit odottamassa...
Mainittavaa, että sama kertoja on tehnyt myös äänityksiä Lovecraftin tarinoista, esim:
https://www.youtube.com/watch?v=77xxGopjMbY
Meille muille pelissä lienee kurjuuden maksimointia ihan tarpeeksi. Tarina on se tuttu: sukulaismieheltä on peritty kartano, josta kyläläiset kertovat kummia juttuja. Raunioissa rinteellä asuukin luurankoja, venepoukamassa kalamiehet palvovat nimettömiä jumaliaan ja sikakansa asuttaa lähimetsää. Cthulhun kutsu on vahvana läsnä. Pelaaja itse edustaa kasvotonta tahoa, joka esi-isiensä kartanon puhdistaakseen palkkaa kylään eksyviä seikkailijoita kartanon puhdistustalkoisiin. Vaan kun soihdun valo hiipuu ja depilin mainitsema vastarinta kovenee, alkaa myös mieli järkkymään.
Dunskukomppausta, jossa koko ajan mennään sillä veitsenterällä, että selvitäänkö hengissä vielä yksi viikko vai tuleeko koko porukka hulluksi ja/tai kuolee raunioihin. Ja sitä kuuluisaa "emergenttiä narratiivia" (eli pelin edetessä itsestään esiin nousevia asioita, joilla tuntuu olevan tarina) tuppaa esiin koko ajan: pappi rasittui ainoana eloonjääneenä eräästä keikasta niin, ettei häntä enää päästetä bordelliin. Oli kuulemma... erikoisia... toiveita. Paladiinilla menee muuten kivasti, mitä nyt pelottaa kalamiehet ja muu kummallinen, silmät ei kestä soihdun kirkkautta ja toisaalta pimeys vie järjen, mutta flagellaatio kiinnostaa niin että helposti hurahtaa parikin viikkoa siinä puuhassa.
Slowly... Gently... That is how a life is taken.
Tarkoitan sitä että jos jaksat grindata loputtomasti niin jossain vaiheessa pääset pelin läpi.
Vähän niinkuin elämä?
Peli jonka voi hävitä lopullisesti ja jota ei pääse läpi yrittämällä uudestaan ja uudestaan: Kun epäonnistut tarpeeksi monta questia, niin peli deletoi itsensä tietokoneelta, cryptaa koko koneen kaiken sisällön ja lähettää salamurhaajan pelaajan perään (oikeasti). Vain todella HARD CORE -pelaajille.
Avallon awaits.
4x peli tehty oikein. Kiitos ihana Paradox
3 tunnin päästä ei tarvi enää miettiä mitä tekis vapaa aikana kun Stellaris julkaistaan
http://www.stellariscountdown.com/
Tarkoittaa käytännössä sitä, että joka jeesuksen vastaantulija on luokkaa: "Hello! I'm Key´thaliss, the last Guogong of the mysteriously vanished Meyear tribe. We fail from the ancient Ploopalong, where we lived and loved and warred with the Nadinga beasts. Our was not a simple life, but the bountiful Aaajaaar fruit harvest made it worthwhile, until the Grallators came. Created aeons ago by the dark god Lollero, they were driven by pure spite and wrath made substantial, which they wore like armor and fashioned their weapons out of. They cut down the Aaajaaar plants and killed all the Nadingas of Ploopalong for the amusement, and the greater glory of Lollero. They also killed my family, and my neighbor's family, and all the Meyear, so none of this matters. You magic potion will be 5 silver, please."
Tapahtumiin vaikuttaminen taas on tasoa "Suurmörkö yrittää syödä sielusi. Se saa olosi a) haikeaksi, b) surulliseksi, c) vihaiseksi" ja sitten vastauksen perusteella sanan haikeus, surullisuus tai vihaisuus käyttö lisääntyy maailmassa.
Planescape: Tormentin manttelinperijä my ass, rahat takaisin.
Vuoropohjainen taktiikka RPG indie peli missä johdetaan palkkasoturi joukkoa low fantasy maailmassa ja koitetaan selvitä ja hyvällä tuurilla edetä maailmassa. Vaikutteita mm. vanhoista x-comeista ja mount&bladesta.
Erityisesti tykkään musiikista ja kirjoituksesta joka luo ah niin ihanan lohduttoman fiiliksen maailmasta. Maailma on joka pelissä erilainen joka auttaa uudestaan pelaamista, varsinaista juonta pelissä ei ole vaan tarina syntyy siitä miten ja kuka sun ryhmästä selviää hengissä ja onko siitä uudesta maalaisesta jonka just palkkasit mihinkään taistelussa.
Tuli just ulos early accessista. Löytyy esim. steamistä: http://store.steampowered.com/app/365360/
Suosittelen!
Tein pari erilaista joukkuetta, mutta tutoriaalikampanjan jälkeen parhaiten pelityyliini tuntui sopivan Chaos Beastmenit, joten joukkue "Mordheim Murdergoats" syntyi. Pohdin myös halfling-joukkuetta (en oikeasti pohtinut) mutta peli tiivistää sen näin:
Sympaattinen sepänpoika yrittää selvitä keskiaikaisessa Bohemiassa, on kyllä mainio peli tunnelmaltaan ja miljöiltään ja meno on hyvin maanläheistä. Myös söötti kuin sika pienenä, jos koneesta vaan löytyy puhtia. Kovasti oli kuulemma bugeja alussa, mutta itselle ei ole tullut mitään eteen.
Vaikka kuoleman jumalan airueena oleminen tulikin jo tutuksi Palturin Porteilla niin on soppaan heitetty mukavasti uusia mausteita.
https://www.youtube.com/watch?v=FknHjl7eQ6o
Lähde:
https://twitter.com/CyberpunkGame/status/1321128432370176002
https://imgur.com/gallery/FwHWzQm
Lisäksi olen erityisen tyytyväinen siitä, että vanha Boothill-viisaus "kannattaa käyttää kivääriä" pitää kutinsa. (Alun perin oli kyllä muodossa "Boothill on siitä hyvä peli, että siinä pääsee ampumaan kiväärillä")
Pelin parasta antia on hiekkalaatikkopelin mahdollisuus seikkailla ympäri saarta vanhalla amerikanraudalla latinomusiikkia kuunnellen, ja aina välillä revolusiónia edistäen. Aivan 5/5 leppoisaa pelailua, ja kaikki tyhmät rallitehtävät ja muut voi halutessaan skipata.