Olemme päivittäneet yhdistyksen verkkopalvelun tietosuojaselosteen vastaamaan EU:n tietosuoja-asetuksen (GDPR) vaatimuksia.
Tietosuojaselosteessa kerromme, mitä henkilötietoja keräämme yhdistyksen verkkopalvelun käyttäjistä, miten käytämme niitä ja miten huolehdimme niiden suojaamisesta.
Seloste on luettavissa täällä
Olemme myös päivittäneet yhdistyksen verkkosivujen käyttöehdot. Verkkosivuston käyttö edellyttää, että käyttäjä sitoutuu noudattamaan näitä käyttöehtoja. Käyttöehdot muodostavat sitovan sopimuksen sinun ja yhdistyksen välillä.
Tutustu huolellisesti näihin käyttöehtoihin. Käyttämällä verkkosivustoa vahvistat lukeneesi, ymmärtäneesi ja hyväksyneesi käyttöehdot sekä antaneesi suostumuksesi käyttöehdoissa kuvattuun henkilötietojen käsittelyyn.
Käyttöehdot ovat luettavissa täällä
Comments
"The primary rule when you play Cities of Death games using the 5th Edition rules, is that you're free to choose either system in the event of conflicting rules, so long as both players agree. In such instances we recommend using the new rules, as they give even more diversity to your games - but don't feel bound by our suggestions, decide with your opponent. Whichever you choose, your games will work just fine."
Cities of Death in Warhammer 40,000 5th Edition
Olipa tyypillinen GW "update".
Mulle sopii hyvin. Houserulet on parhautta.
Mainittakoon muuten, että näissä Kurryn turnauksissa rakennuksia on käsitelty pitkälti nimenomaan Cities of Death säänntöillä. CoD:ssähän rakennuksia ei käsitellä "ajoneuvoina", vaan maastona. Kiinteiden rakennusten päällä voi kiipeillä, mutta sisään ei pääse. Raunioihin taas pääsee sisälle, mutta ne on periaatteessa normaalia area terrainia.
Sivumennen sanottuna 5th editionin sääntö siitä, että rakennukset ovat ajoneuvoja on mielestäni hiukan epäonnistunut ja CoD:n versio on monestakin syystä parempi.
Kyllä noita muittenkin faktioiden tehtäviä kannattaa pelata Battle Missionsista. Tulee vaihtelua kun deploymentit ja voittoehdot voivat olla vaikka mitä.
Ite mitä olen vaan selaillut niin vähän tylsä fiilis tosiaan battle missoinsista tulee... Maaston hyödyntäminen kunolla on kyllä siistiä, ja varsinkin pelipöydät joissa on kunnolla maastoa on hyvän näköisiä. Enemmän maastoa=paremmat pelit
Enemmän maastoa, enemmän deep strike mishappejä ja dangerous terrain testejä daemoneille.
No joo, jos olisin vastuussa 6 edikan sääntöjen kirjoittamisesta, deep strike ei toimis samalla tavalla kuin nyt.
Jos koko armeijan on pakko DS:ää, niin sitten pitäisi olla jotain Drop Podien tyylisiä erikoissääntöjä että hommat ei kusahda täysin vaan sen takia että on vähän impassablea ympärillä.
Demonit on tyyppiesimerkki armeijasta joka kaipaisi joko A) paremman / tarkemman Deepstriken mahdollisuuden deployata pöydälle C) molemmat. Joku Descent of Angelsia vastaava sääntö voisi olla sopiva.
nyt ku löytäs viel mistä saa sarkastisen hymiön
Warhammer 40k Lore In A Minute
Aluksi lääkärit luulivat kyseessä olevan tavallinen sydäninfarkti, mutta tarkemmissa tutkimuksissa kävi ilmi, että miehellä on kaksi sydäntä, joissa molemmissa oli infarkti.
- Emme ole koskaan törmänneet vastaavanlaiseen tilanteeseen, sanoi MSNBC:n haastattelema tohtori Giacomo Mugnai.
Selvittelyn jälkeen todettiin, että 71-vuotiaalle miehelle oli lisätty uusi sydän, kun vanha ei enää toiminut kunnolla. Lääkäreiden mukaan munuaisten kohdalla näin menetellään joskus, mutta sydämen kohdalla kyseinen menettelytapa on todella poikkeuksellinen.
Lääkäreiden mukaan kahden sydämen kanssa on riski, että syntyy kaksi erillistä rytmiä. Varsinkin, kun toinen sydän on toista vahvempi. Juuri tämä oli aiheuttanut italialaismiehen infarktit.
http://www.iltalehti.fi/terveys/2012012015103269_tr.shtml
Toivottavasti progenoidirauhasissa ei ole vikaa...
Harkitsen vielä, liimaanko yläruumiin kiinni vai magnetoinko sen kuljetuksen helpottamiseksi.
Oikean käden melee aseiden magnetointi oli helppoa, mutta ampuma-aseet olivat haastavampia. Jouduin esim. magnetoimaan myös yläruumiin käsien hydrauliikan että aseiden pois ottaminen ei rikkoisi figua.
http://nextlevelpainting.blogspot.com.au/2011/11/doom-daemon-troops-for-warhammer-40k.html
Esim. väittelyissä siitä, onko heraldien diskit osa bodyä for the puropses of LoS, argumenttina on käytetty sitä, että "koska jump infantryn jump packit eivät ole osa bodyä, niin...". Kyseisessä väittelyssä siis oli lähinnä kyse siitä, että lasketaanko disk samanlaiseksi kuin jump pack eli wargeariksi (jolloin ei olisi osa bodyä), vai pikemminkin samanlaiseksi kuin biker-unittien biket (jolloin olisi osa bodyä).
Jokatapauksessa ehkä mielenkiintoisin/hauskin tulkinta oli tämä:
http://www.dakkadakka.com/dakkaforum/posts/list/280413.page
BTW, mistä ihmeestä peliin ilmestyi väite, että ampuvan vehiclen rungolla olisi mitään merkitystä LOSin tai kantaman kanssa? Itse olen tottunut siihen, että LOS ja range mitataan tasan siitä ampuvasta aseesta, enkä löydä säännöistä tai FAQsta mitään tukea sille ajatukselle, että rungolla olisi jotain merkitystä asiassa.
Eli siis Night Fight, brb 96
"Roll 2D6 and multiply the result by 3, then measure the distance between the two units (remember that distances to/from vehicles are measured to/from their hull, and not their guns)."
Tuota sääntöä yritin siis tarkoittaa siinä kun sanoin että NF:n "LOS" mitataan rungosta.
Eli siis Polaria olet täysin oikeassa, ampuvan yksikön rungolla ei ole minkään muun LOSsin/kantaman kannalta merkitystä. Ehkä noi NF säännöt nyt tulee opeteltua paremmin kun niitä käytetään vähän useammin.
Ja olen myös samaa mieltä siitä, että ei ole väliä kuuluuko marinen backpack bodyyn vai ei samasta syystä kuin Polaria sanoi, ja siksi käänsinkin sen marinen sivuttain että siitä näkyisi myös olkapää
Q: When a unit of 10 Space Marines with the Combat
Squad special rule arrives from reserve as two combat
squads, can they move on from, or Deep Strike onto,
two different locations? (p23)
A: Yes.
Q: When Infiltrating a unit of 10 Space Marines with
the Infiltrate special rule, can both Combat Squads be
deployed in different locations? In addition, does this
still only count as a single deployment? (p23)
A: Yes to both questions.
Necrons and Blood Angels
vs.
Grey Knights and Daemons of Chaos
1500 pointtia per pelaaja, normaali FOC
Tämä kombo ihan siitä syystä, että Grey Knighteilla on aika helvetisti erikoisetuja juuri demoneita vastaan, joten en ole lainkaan vakuuttunut siitä onko GK vs. Daemons pelit reiluja ainakaan ennen kuin Daemonit saa uuden koodeksin. Viime pelissä se ei käytännössä vaikuttanut, koska Luiden lista ei ollut erityisesti demonipeliin viritettty, mutta noin ihan periaatteesta tässä ei tarttis Luidenkaan miettiä onko nyt reilua ottaa neljä strike squadia ja kaksi interceptor squadia, jos niin haluaa. Ja nyt jos sovitaan asiasta alustavasti, niin kaikilla on kolmisen viikkoa aikaa hioa listojaan.
Sopisko tällainen kaikille?
Tosin siinä voi mennä enemmän kuin kolme viikkoa, kun miettii syytä, mikä on ajanut uskolliset keisarinpalvojat ja puhtauden puolustajat liittoon epäpyhien voimien kanssa. Ja puhun siis tietenkin Blood Angelseista ja Necroneista, tuo Grey Knightien ja Daemoneiden liitto nyt on ihan peruskauraa.
Onhan siellä päin kurrylaisia joiden kyydissä voisit leirille tulla. Ihra, Luide asustelee (kai?) Lauttasaaressa.
Kentti: Asun nykyään Laurinlahdessa, mutta yhtä hyvin voin siltikin ottaa matkan varrelta (tai vaikka vähän kiertääkin) kyytiin.
Mutta perjantai tai lauantai tulen paikalle ja ainakin yhden-kaksi yötä pelaan/pelautan/pyörin horkassa ympyrää hihitellen.
Tietääkö muuten kukaan milloin Kesärinne on avattu? 19...50? Yhtä peliä varten tässä vaan pähkäilen.
No jos ei ole Blood Angeleiden lentovehje, silloinhan tyylillä ei ole väliä kunhan vehje pelaa ja toimii hyvin. Tarkoitus ennen tyyliä, SMarines say.
En saa tosta mitenkään edes siedettävän näköistä. Jotenki vaan liian ahdas ja hölmöt mittasuhteet.
We will know soon... Very, very soon...
Teaser No.1
Niin varmaan...
Pistehinta vs. eurohinta perusteella arvioituna logiikkasi ei päde. Esimerkkinä uudet lentovehkeet:
Flyer: Necron Doomscythe 175 pts / 36 € (0,20 € / piste)
Infantry: 10 Necron Immortals 170 pts / 52 € (0,30 € / piste)
Tanks: Doomsday Ark 170 pts / 39 € (0,22 € / piste)
Tanks: 2 Annihilation Barges 180 pts / 58 € (0,32 / piste)
Flyer: Space Marine Stormtalon 130-155 pts / 36 € (0,23-0,28 € / piste)
Infantry: 10 man Tactical Squad 170+ pts / 30 € (alle 0,17 € / piste)
Tanks: Vindicator 115-135 pts / 46 € (0,34-0,40 € / piste)
Tanks: Predator 60-165 pts / 46 € (0,28-0,76 € / piste)
Tiedän kyllä että "GW:n kaikki uudet figut on pistehinnalta halpoja ja maksaa vitusti rahaa ja lisäksi GW nostaa hintoja biljardi prosenttia joka päivä tasalta ja puolelta" on yleinen vinkunan aihe internetzissä, mutta se että tuhat nörttiä vinkuu samaa asiaa päivät pitkät ei tarkoita sitä, että kukaan niistä olisi koskaan laskenut kestääkö niiden hihasta ravistettu salaliittoteoria edes ensimmäistä kosketusta laskukoneen kanssa... Jos teoria pitäisi paikkansa, niin lentovekottimet on seuraavassa edikassa paskoja. Samalla pistehinnalla saat helposti pistettyä paljon enemmän euroja menemään.
Plus että tuotteissa tuppaa yleensä hinnat vain nousemaan. Siksipä saammekin palkkaan joka vuosi sen 2-4% lisää.
Jätän tän tähän.
Teaser No. 2
- Random Charge distance tulee myös 40k:hon, ilmeisesti 2D6"
- Ajoneuvoille tulee structure pointit eli tarpeeksi monta glancea tuhoaa ajoneuvon automaattisesti
- Linnoitteita voi ostaa pisteillä ja niille tulee oma FOC slotti
- Overwatch on mahdollista, mutta tarkkuus tippuu BS1 tasolle overwatchissa
- Flyereista tulee oma ajoneuvoluokkansa, joka saa aina liikkuessaan jotain defensiivistä etua.
Teaser No. 3
1) Full reserve-armeijoita ei käytännössä voi tehdä, poikkeuksena Drop Pod / Demonit joka tuo merkittävän osan armeijastaan joka tapauksessa ensimmäisellä vuorolla. Osittain max 50% reservissä säännön takia, osittain siksi että jos sinulla ei ole pelivuoron lopussa yhtään modelia kentällä, häviät pelin.
2) Flyerit on todella kovia.
3) Kaikki etäisyydet voi mitata etukäteen.
4) Ajoneuvot ovat samaan aikaan vähemmän kestäviä (glancing ja penetrating hit molemmat vie hullpointin, ajoneuvoilla 3 tai 4 HP) mutta vaikeampia suppressoida (vain penetrating hit heittää damagea).
5) Psykerit voivat valita ottavatko joko Codex Powereitaan vai nopalla heitettyjä powereita sääntökirjasta. Osa uusista powereista on todella vahvoja.
6) Vain open-topped/assault vehiclestä voi assaultata ulos.
7) Wound allocation on täysin muuttunut.
8 )Closis on muuttunut aika paljon
-Random Charge range (2D6)
-Chargen kohteena oleva unit voi ampua Snapshotin hyökkäävää yksikköä kohti (BS1, blast aseita ei voi ampua, template aiheuttaa D3 hittiä).
-Power weaponit jaoteltu eri tyyppisiksi. Power swordit AP3, Axet S+1 AP 2 lyö I1, Maul S+2 AP4 etc. Tämä myös tarkoittaa että terminaattorit ja muut 2+ joukot ovat merkittävästi parempia kuin ennen.
Jos armeijoista puhutaan, Necronit ovat merkittävästi vahvempia kuin aikaisemmin. Merkittävä osa muuttuneista säännöistä vahvistaa Necronien nykyisiä erikoissääntöjä:
-Kaikki skimmerit (ei pelkästään fast) saavat Jink-säännön (5+ cover jos liikkui movement Phasella, 4+ jos veti flat-out shooting phasella)
-Teslan erikoissääntö on merkittävästi kovempi kuin aikaisemmin, sillä 6e:ssä on melko yleistä että ammutaan BS1:llä (Snapshot).
-AP- on aivan yhtä vahva ajoneuvoja vastaan kuin AP3.
-Mahdollisuus spämmätä flyereitä.
-3 Glancing hittiä tuhoaa melkein minkä tahansa ajoneuvon, poikkeuksena LR, Ghost Ark ja Monolith jotka vaativat 4. Voltaic Staff on nykyään pelin paras anti-tank ase.
-Scarabit liikkuvat 12" Movement phasella ja eivät välitä difficult/dangerous terrainista.
-Myös Fearless/No Retreat woundien katoaminen boostaa niitä.
-Voi spämmätä flyereitä aivan eri tavalla kuin muut ja omaa parhaan flyer transportin.
Muista armeijoista on vaikea sanoa vielä mitään, paitsi että GK on saanut ansaitun nerffin. Muutos glancing hitteihin tiputtaa merkittävästi Fortituden käyttöä, NFW:t (paitsi hammer) on AP3 eli Terminaattorit eivät enää tapetakaan kovin helposti closiksessa.
Myöskin örkin 40k pelaajat päivittelevät noiden loitsujen ja warlord -bonusten suurta satunnaisuutta ja sitä että voit hävitä siihen että itse heität jotain täyttä paskaa ja vastustajasi loitsun joka murhaa kaikki joukkosi neljästi pelin aikana...
Maker Faire 2012: Warhammer 40K Space Marine Armor
Johtuikohan muuten GK:n ylivoimaisuus kans tästä, että kutosedikka oli jo mielessä, eikä sitten tultu ajatelleeksi, että vitosella pelattaessa armeija onkin vähän liian kova?
Itte veikkaan, että syy on puhtaasti GW.
Ja siis ittekin kyllä odotan, että toi kutosedikka putoaisi postiluukusta. Randomcharget edelleen epäilyttää, mutta odotan kieli pitkällä, että pääsisi pohtimaan noita allyjen käyttöjä (tosin varmaan pitkässä juoksussa paljastuu, että just noi allyt ovat se rikkinäisin osa edikkaa, tms.).
1) Deep Strike mishap taulukkoa on fiksattu niin, että mishapit ei enää ole niin letaaleja kuin ennen.
2) Flyerit vaikuttaa ensin kovilta, mutta sitten kun lukee niiden liike ja reservi säännöt, niin se on vähän niin ja näin. Flyerit aloittaa aina reservistä ja niiden liikkuminen on rajoitettu siten, että ne saattaa aika tasaisin väliajoin lentää ulos kentältä. Käytännössä ne on kovia siinä mielessä, että niiden tiputtaminen on todella vaikeaa, mutta rajoittuneita siinä mielessä, että ne osallistuu taisteluun vain osan ajasta, ei välttämättä pysty targetoimaan niitä yksiköitä joita haluaisit ampua ja jos peli sattuu päättymään niiden ollessa ulkona, niin kill pointit kilahtaa vastustajan kassaan.
3) Cover savet katsotaan model-per-model, ei koko yksikkö kerrallaan. Halutessaan voi coverissa olevan yksikkön yhteen osaan kohdistaa "focus firen", jolloin ammut VAIN heikommassa suojassa olevia modeleita.
4) Wound allocation on muutenkin nerokas: Pääperiaate on se, että woundit allocoidaan VAIN näkyvissä oleville modeleille ja lähimmästä alkaen. Eli käytännössä maaston vaikutus ja se mikä modeli on missäkin korostuu.
5) Movement katsotaan model-per-model, ei koko yksikkö kerrallaan. Eli vaikka muu yksikkö liikkuisi parempiin asemiin voi missile launcher pysyä paikallaan ja tukea tulituksella.
6) Snaipperit ja kaikki characterit (myös esim kersantit) saa Presicion Fire ja Presicion Strike säännön, eli voivat to-hit rollin kuutosilla poiketa wound allocationista ja poimia vastustajan erikoisaseita yms. pois.
Käytännössä Presicion Fire, Wound Allocation ja Focus Fire säännöt yhdessä tarkoittavat sitä, että erikoisaseiden "kätkeminen yksikköön" tai 5th edikan "wound allocation temppuilut" ole enää mahdollisia.
Nooh, pikkasen menee sivuun, mutta alunperin noita käytiin aina model-per-model.
Fabassa sitten unitteina. Noh, johan se on aika palata juurille.
Tosin miksi lopussa Stormraven on listattu SM vehicleksi? Saako Space Marinet nykyään Stormraveneita?
Rupesin suunnittelemaan (jälleen) ensi syksyksi Warhammer 40 000 -turnausta. Näin alustavasti ajattelin toteuttaa turnauksen viime vuotiseen tapaan, eli neljä peliä (2 perjantaina illalla, 2 lauantaina päivällä), neljä skenaariota, valmiit pöydät ja vastustajat arvotaan turnauksen aluksi.
Kun kyse on uudesta edikasta, niin skenaariot olisivat suoraan peruskirjasta otettuja. Pois lukien se, että tehtävät ja deploymentit on arvottu etukäteen, niin tarkoitus olisi pelata täysillä 6th edition säännöillä, eli Allyt ja Fortificationit ynnä muu on kaikki sallittua.
Pistemäärä on vielä harkinnan alla... Oblatio Ultima I pelattiin 1500 pointilla, viime vuoden Oblatio Ultima II 1000 pointilla... Olisko puolesta välistä 1250 pointtia hyvä vai halutaanko pienempiä/isompia armeijoita tähän turnaukseen?
Mielipiteitä, kommentteja?
Pointtimäärään en osaa vielä sanoa, mietin asiaa tykönäni.
Eli jos olet syyskuun leirillä vetämässä turnauksen, niin en pääse osallistumaan. Eli olisko mahdollista, että tää olis vasta esim. lokakuun leirillä? Jäis enemmän aikaa porukalla tutustua kutosedikan sääntöihinkin...Jos ei onnistu, niin paska tsägä jälleen kerran. Tai no paska tsägä jokatapauksessa, kun TAAS osui la-duunipäivä just leirin kanssa päällekäin.
Loka- tai marraskuun leiri on se milloin meinasin tätä järjestellä. Syyskuu tulee itellekin hiukan liian pian vastaan.
- 1500 pisteen armeijat. Tämä pistemäärä ihan puhtaasti sen takia, että 40K tuppaa olemaan tasapainotettu välille 1500 - 2000 pistettä.
- Kolme peliä/pelaaja. Voin vielä muuttaa mieltäni, mutta sivusta seuranneena kolme peliä toimi ihan hyvin WHFB turnauksessa kesällä ja näin 1500 pointsin armeijoilla se lienee parempi ajan hallinnan kannalta, kuin isompi pelimäärä.
- Armeijat Basic Rulebookin Säännöillä. Allies, fortifications, Warlord abilities jne. jne. OVAT mukana.
- Missiot Basic Rulebookin Säännöillä. Missionit ja deploymentit ovat ennalta järjestävän seuran (minun) arpomia/päättämiä, mutta muuten kaikki Missionit toteutetaan Basic Rulebookin mukaisesti.
- Pistelasku perustuu Basic Rulebookin Missioneihin. Eli Missioneiden säännöissä olevat Victory Pointit ovat hyvin pitkälti juuri ne VP:t, johon myös koko turnauksen pistelasku perustuu. Koska kaikki Basic Rulebookin missionit eivät ole ns. "saman arvoisia", eli joissain VP maksimi (esim. Scouring maksimi on 18 VP ja Relic 6 VP) eroavat huomattavasti toisistaan, niin turnauksessa kullekin Missionille tulee oma kerroin (esim. Relic kerroin olisi 3 jos Scouring olisi 1 jne.).
Alkakaahan opetella sääntöjä, maalaamaan figuja ja testiajamaan listoja
Mutta mitä aiemmin sais tietää, onko kyseessä loka vai marrasleiri, sen parempi.
Jos sovitaan sitten alustavasti että Marraskuu, niin jää kaikille enemmän aikaa valmistautua. Sitä paitsi edelliset kaksi 40k turnausta on myöskin olleet marraskuun leireillä, eli miksipä sitä hyvää perinnettä rikkomaan? :P
Vaikuttaa todella hyvältä. Olisi toki mukava tietää ennen turnausta minkälaisia skenuja olisi tarjolla. Pisteidenlaskussa "annihilation" tyyppinen skenu saattaa aiheuttaa päänvaivaa. Ero IG ja Grey Knight armeijasta mahdollisesti saatavien kill pointtien välillä, kun on aika suuri. No ehkä noita skenuja pitäisi muutenkin vähän funtsia. Random objectivien määrän voisi ehkä laittaa esim maksimiin.
Itte en oo vieläkään saanu kutosedikan sääntöjä luettua, niin jää varmaan 40k väliin.
Justiinsa joo. Kannattaa maksaa vitusti pointteja Danten intsusta, kun se putoaa nyt Axe Mortaliksen takia ykköseen. :-\
Muuten tollanen Sanguinary Guard army olis voinut olla ihan käytännöllinenkin uusilla säännöillä, mutta ei sitten.
Mut pahin on kyllä toi Axe Mortalis. Olisivat sit samalla FAQ:ssa pudottaneet Danten hintaa, kun nyt tolla intsulla ei ole väliä kuin jossain sweeping advanceissa yms. (vai onko edes niissäkään, en jaksa tarkistaa säännöistä).
Mites noi attackit silloin menee? Kysyn kun en vielä kutosedikkaa niin hallitse.
BRB p.51, "More Than One Weapon"
Eli käytännössä joka kerta jos käytössä on useampi erilainen ase, niin saa vapaasti valita millä aseella ampuu tai lyö. Tässä kyseisessä tapauksessa Dante voi vapaasti valita power axen ja close combat weaponin välillä (pistooli lasketaan close combat weaponiksi) ja koska Dantella on kaksi asetta, niin attackeja on kummassakin tapauksessa sama määrä... Eli muistaakseni 5?