Aikajana (Vaarojen Saari)

From Karriviki

Mustan helmen seikkailijakomppanian tutkimusmatkat

Ensimmäinen tutkimusmatka

Laiva: Asterius' Endeavour (pieni purjelaiva, "vähän käytetty")

  • 59 kestopistettä
  • Hidastunut kuntonsa takia
    • Täysi remontti maksaa 3100 gp

Tappiot: 2 merimiestä

Tutkimusmatka oli onnistunut ja seikkailijakomppania jäi voitolle. Sää oli merimatkoilla suotuisa ja matkanteko nopeaa. Menomatkalla seikkailijakomppania törmäsi aavelaivaan ja taisteli sen epäkuollutta miehistöä vastaan.

Osallistujat

Sankarit

  • Alexios
  • Aureliel
  • Dazhiri
  • Melchior
  • Thorbjorn
  • Zhabbun

Kätyrit

  • Dathor Rand
  • Dora
  • Nimetön
  • Pargar

Komppanian hallussa olevat varusteet ensimmäisen tutkimusmatkan jälkeen

  • Pieni purjelaiva
  • Soutuvene
  • Muulit x 8
  • Muulien varusteet x 9
  • Köyhä varustus x 6
  • Kelpo varustus x 7
  • Hyvä varustus x 2
  • Tiikerihäkit x 3
  • Bandages x 74
  • Elohopea x 85
  • Pyhä vesi x 94
  • Perusvarusteita 800 kullan arvosta

Komppanian yhteinen loot ensimmäisen tutkimusmatkan jälkeen

  • Potion of Dragon Control x 2 (meta: gm)
  • Potion of Plant Control
  • Potion of ESP
  • Potion of Levitation
  • Potion of Undead Control
  • Oil of Slipperiness
  • Magic Scroll of Spirit (one use, Maan henki)
  • Magic Scroll of Ward Against Magic
  • Magic Scroll of Ward Against Lycanthropes
  • Priestly Scroll of Bless (1d6+1 asetta, vain Cleric voi käyttää)
  • Treasure Map A
    • Karttaan on piirretty kaakkois-luode-suuntainen järvi, jonka luoteispäässä on rasti. Järvi on laaksossa, jota ympäröivät vuoret. Ryhmän suunnistustaitoiset päättelivät laakson olevan Vaarojen saaren luoteisosassa, jossa näyttäisi olevan paljon vuoria.
  • Treasure Map B
    • Karttaan on piirretty vuorinen saari, ehkä kymmenen kilometrin kokoinen. Keskellä saarta olevan vuoren rinteessä on luola, joka on merkitty rastilla. Pikkuruinen saari näyttäisi sijaitsevan alle 20 kilometrin päässä Vaarojen saaren länsirannasta.

Tutkimusretket

  1. Rantautuminen ja vierailu Tanaroan kylässä
    • Neuvottelut kylän päällikön kanssa ja lupa perusleirille
  2. Retki tervakuopille (vihreä)
  3. Retki kohti savua (punainen)
    • "Jättiläiselefantin" tehtävä
    • Vuorenpeikkojen ja lohikäärmeen pesä
  4. Retki Kaksoistulivuorille (violetti)
    • Kivipaviaanien pesä
    • Tuhkaan hautautuneet rauniot
    • Muumion kirous

Vaarojen Saari 001.jpg

Toinen tutkimusmatka

Laiva: Asterious' Endeavour (pieni purjelaiva, "vähän käytetty", kerran peruskorjattu)

  • 53 kestopistettä
    • Täysi remontti maksaa 3700 gp

Tappiot:

  • 20 palkollista
  • 4 merimiestä
  • 1 kätyri

Tutkimusmatka oli vähemmän onnistunut kuin ensimmäinen. Menomatkalla purjehdittiin ohi Vaarojen Saaresta ja sen etsimiseen tuhlautui aikaa. Keripukki iski jo tässä vaiheessa. Tutkimusretkien rahallinen saalis jäi niin pieneksi, että koko velkaa ei saatu maksettua pois eikä komppania siksi maksanut jäsenilleen osinkoja. Rahoitusneuvottelut Karameikoksen kirkon kanssa olivat kuitenkin sujuneet niin hyvin, että varat riittivät lyhennysten maksamiseen ja myös seuraavan retken varusteluun. Kuten aarrekartassa oli mainittu, merkittävin osa saaliista oli taikaesineitä. Paluumatkalla kova merenkäynti vaurioitti laivaa, merirosvojen hyökkäys tappoi kaikki jäljelle jääneet palkolliset ja kolme merimiestä. Yksi merimies menehtyi vielä keripukkiin ennen kuin laiva palasi Specularumin satamaan.

Osallistujat

Sankarit:

  • Dazhiri
  • Thanos
  • Thorbjorn
  • Vaudevant
  • Zhabbuun

Kätyreitä:

  • Dathor Rand
  • Dora
  • Nimetön
  • Pargar

Eläinkumppanit:

  • Arkajalka (lokki)
  • Nuoli
  • Vixen

Tutkimusretket

  1. Rantautuminen Tanaroan kylään
    1. Ryhmä on kylän vieraana ja kestittävänä
    2. Ryhmä lepää laivamatkan rasituksista ja toipuu keripukista
    3. Kylän päällikkö ja shamaani kertovat havainnoista epäkuolleista, syylliseksi epäillään Zombiemestaria
  2. Ryhmä lähtee etsimään Zombiemestaria (sininen)
    1. Lähiviidakkoa haravoidaan paikallisoppaan kanssa
    2. Thorbjorn ja Zhabbuun käyttävät taikuutta löytääkseen epäkuolleiden maanalaiset tunnelit, he putoavat sinne ensimmäisenä
    3. Kaikki sankarit ja kätyrit laskeutuvat tunneleihin, jotka näyttävät johtavan kylän alle, siellä on muinainen katakombi sekä temppeli (temppeli on epäpyhitetty)
    4. Maan alla taistellaan luurankoja, zombeja ja ghouleja vastaan, kunnes päätyvät temppelisalissa Zombiemestarin väijytykseen. Zombiemestarin taiat melkein tappavat Vaudevantin, vain Granagiin koskettanut liivi pelastaa hänen henkensä. Nimetön menehtyy taistelussa.
  3. Aarteenetsintäretki. Aarrekartta B johtaa Vaarojen Saaren länsipuolella olevalle pienelle kallioiselle saarelle. (sininen)
    1. Matkalla joudutaan pieni tulivuorisaari kiertämään kaukaa sillä siitä purkautuu myrkyllistä rikkisavua.
    2. Kartan mukaan saarelle on vain yksi rantautumispaikka, jyrkkä railo joka nousee merestä.
    3. Railoa vartioi kyklooppi, jota juoksutetaan edestakaisin railoa ja lopulta pudotetaan kalliota romauttamalla. Kyklooppi saa tämän jälkeen tarpeekseen ja poistuu syvemmälle saarelle.
    4. Oikea luola löytyy saaren keskusvuorelta etsimällä. Sen lähellä on merkkejä jättiläisasutuksesta. Vuoren ympärillä liikkuu myös roc-lintuja, joista yksi vie muulin mukanaan.
    5. Luonnonluolissa on kivijättiläisten koti ja varasto, josta löytyy ryöstösaalista. Se kerätään muulien kuormaan.
    6. Luolissa on myös jonkinlainen maanalainen järvi.
    7. Luolaston perällä on suuri punaisen lohikäärmeen pesä.
    8. Zhabbuun ja Thorbjorn käyttävät lohikäärmeenhallintajuomiaan. Thorbjorn juo nopeampana ensin oman juomansa ja Zhabbuun pudottaa omansa lattialle. Juoma toimii ja Thorbjorn komentaa lohikäärmettä paljastamaan aarteensa ja lähetetään sen jahtaamaan roc-lintuja.
    9. Lohikäärmeen poistuttua sen aarteesta ryöstetään kaikki mikä saadaan kannettua. Muulit lastataan täyteen.
    10. Retkue pääsee alas vuorelta ennen kuin lohikäärme saavuttaa heidät. Se odottaa viimeisen kivijättiläisen liittymistä mukaan ennen kuin hyökkää. Ryhmä ei odota jättiläistä, vaan pudottaa lohikäärmeen jousilla ja Zhabbuunin taioilla.
    11. Jousten pelossa kivijättiläinen pommittaa ryhmää heittämillään kivillä. Se tappaa kantajia ja palkkasotilaita ennen kuin menehtyy nuolisateeseen. Ryhmä lastaa kuolleiden muulien ja kantajien taakan muiden mukaan ja jatkaa hitaasti ja varovaisesti laivalle.

Vaarojen Saari 002.jpg


Komppanian taloustilanne toisen tutkimusmatkan jälkeen

  • Velkaa 15 995 kultaa
  • Käteistä rahaa 10 542 kultaa

Komppanian hallussa olevat varusteet toisen tutkimusmatkan jälkeen

  • Pieni purjelaiva, käytetty. Korjaaminen uuden veroiseksi maksaa 3 700 kultaa.
    • Rudder of manouverability kiinnitetty laivaan. Purjelaiva tekee manouverit kuten jahti.
  • Soutuvene
  • Muulit x 7
  • Muulien varusteet x 7
  • Köyhä varustus x 5 (määrä jo puolitettu)
  • Kelpo varustus x 3 (määrä jo puolitettu)
  • Hyvä varustus x 2 (määrä jo puolitettu)
  • Tiikerihäkit x 8 (voi tehdä yhden huge-häkin)
  • Bandages x 88
  • Elohopea x 75
  • Pyhä vesi x 100
  • Rituaalitarvikkeita x 9
  • Fire oil x 20
  • Perusvarusteita 850 kullan arvosta

Komppanian yhteinen loot toisen tutkimusmatkan jälkeen

  • Light Armor +1 (antaa +1 armoria)
  • Heavy armor of fire immunity (gm: meta)
  • Ring of Blinking
    • (Voi käyttää kerran päivässä. Kestää taistelun ajan. Partial success hyökkäyksissä (myös saving throweissa?) johtaa siihen että vahingon ottamisen sijaan hahmo teleporttaa lyhyen matkaa pois.)
  • Nail of Building
    • Kertakäyttöinen. Jos ensimmäinen naula mitä käytetään puisen rakennuksen teossa, kun rakennus on valmis se katoaa tasku-ulottuvuuteen ja se on mahdollista tuoda sieltä ulos uuteen paikkaan naulan avulla.
  • Potion of Plant Control
  • Potion of ESP
  • Potion of Levitation
  • Potion of Undead Control
  • Oil of Slipperiness
  • Magic Scroll of Spirit (one use, Maan henki)
  • Magic Scroll of Spirit (one use, Illuusiot)
  • Magic Scroll of Ward Against Magic
  • Magic Scroll of Ward Against Lycanthropes
  • Magic Scroll of Protection (Unidentified)
  • Priestly Scroll of Bless (1d6+1 asetta, vain Cleric voi käyttää)
  • Treasure Map A
    • Karttaan on piirretty kaakkois-luode-suuntainen järvi, jonka luoteispäässä on rasti. Järvi on laaksossa, jota ympäröivät vuoret. Ryhmän suunnistustaitoiset päättelivät laakson olevan Vaarojen saaren luoteisosassa, jossa näyttäisi olevan paljon vuoria.
  • Treasure Map B
    • Käytetty
    • Karttaan on piirretty vuorinen saari, ehkä kymmenen kilometrin kokoinen. Keskellä saarta olevan vuoren rinteessä on luola, joka on merkitty rastilla. Pikkuruinen saari näyttäisi sijaitsevan alle 20 kilometrin päässä Vaarojen saaren länsirannasta.

Kolmas tutkimusmatka

Laiva: Asterious' Endeavour (pieni purjelaiva, "vähän käytetty", kerran peruskorjattu)

  • 44 kestopistettä
    • Täysi remontti maksaa 4600 gp

Tappiot:

  • 2 sankaria
  • 9 palkollista
  • 3 merimiestä

Osallistujat

Sankarit:

  • Alexius varas (RIP)
  • Galek taistelija
  • Myyr velho
  • Pulla velho (RIP)
  • Ramuk taistelija (veteraani ja johtaja)
  • Rurik taistelija
  • Tyrskymies vesihaltija eräilijä

Palkollisia:

  • 9 soturia (vain yksi selvisi)
  • 1 välskäri (RIP)

Eläinkumppanit:

  • Dandelion delfiini

Tutkimusretki

  1. Menomatkalla ryhmä törmää merirosvolaumaan, mutta velhot välttävät ne taikuudella kutsumalla savuverhon ja pelottavia varjoja. Matka sujuu hyvin ja nopeasti. Moraali on korkealla.
  2. Rannikkoa kartoittaessa Tyrskymies löytää monipäisen vesihydran, joka seuraa häntä laivan luo. Se alkaa ryskiä laivan pohjaa. Velhot karkoittavat sen pelolla ja räjähdyksillä, mutta laiva vahingoittuu lisää. Se ankkuroidaan yöksi. Myyr-velho tekee yöksi ennustusrituaalin. Sen opastamana rantaudutaan viidakkorannalle.
  3. Seuraavana aamuna sankarit ja 7 apuria lähtevät tutkimusretkelle kukkuloille. Ensimmäisenä päivän voitetaan 10 zombia ja illalla törmätään suureen ankannokkaiseen lohikäärmeeseen, Se kuitenkin poistuu loitsun pelottamana.
  4. Vuoristokanjonissa myrskyn aikana kulkiessa nähdään valtava lintu, jolta piiloudutaan. Seuraavana päivänä kohdataan valtava petolisko, joka yhdessä tulitaian kanssa tappaa kaksi apuria.
  5. Laaksossa näkyy järvi ja suuria nelijalkaisia petoja. Kun sinne laskeudutaan, ryhmä eksyy elefanttiheinästä viidakkoon, jossa onkin pieni järvi. Sen rannalla on viisimetrinen panssarilisko. Alexius yrittää kesyttää sitä, mutta joutuu pedon murskaamaksi.
  6. Suolla taistellaan jättiläiskrokotiilia vastaan, joka lopuksi räjäytetään taikatulella taivaan tuuliin. Aamulla Myyr tekee tuhkataian tiedustelijalle. Seuraavana päivänä näkyy järvellä raunioita ja toinen krokotiili. Se saadaan taikuudella hämättyä ja tapettua. Myöhemmin yksi muuleista on hukkua suohon, ja sen pelastajatkin uppoavat ja hengittävät vettä.
  7. Rauniot ovat veden alla 30 m rannasta. Ne ovat muinainen ihmiskuntaa vanhempi temppeli. Siellä näkyy hopeaa ja rikkinäinen kattokupoli. Temppeliin loihditaan ilmakupla, jonka avulla laskeudutaan tutkimaan ja ryöstämään sitä. Rohkea apuri saa patsaalta granaatin (jalokivi) ja sen innostamana menee tutkimaan muita huoneita. Hän vetää sieltä peräänsä hydrapatsaan. Patsasta loitsiessaan Pulla räjäyttää katon, joka alkaa sortua. Ryhmä pakenee pienen saaliin avulla. Patsas ei kuitenkaan seuraa veteen. Uhkarohkea apuri lähetetään "vapaaehtoisena" tutkimaan hydrahuonett, sillä hän näki siellä aarteen. Hän jää jumiin kattoon kunnes Tyrskymies saa katon reikää laajennettua. Patsas käy taas uhkaamaan, joten sen päälle räjäytetään katto joka tuhoaa sen.
  8. Kun temppeli on ryöstetty Myyr tekee loitsujaan ja saa tietää että kahden muun huoneen patsaiden alla on hopeiset muinaisten jumalien pyhät symbolit. Nekin päätetään ryöstää, mutta varmuuden vuoksi sortaa kaikki katot ensin. Pullan räjäytystaika kuitenkin villiintyy tappaen hänet, kaikki jäljelle jääneet apurit sekä kaikki kuormaeläimet! Koska jalan on mahdotonta kuljettaa ruoka ja aarteet, kaikki isommat aarteet haudataan suomättään sisään. Ryhmä päättää ettei halua oikaista lyhyttä reittiä vuorten yli rannalle, sillä ei ole varmuutta että heidät saadaan pelastettua sieltä. He siis palaavat jalan ja nälissään samaa reittiä takaisin.
  9. Paluumatkalla vältetään pedot, eikä kukaan kuole nälkään. Myyr jopa innostuu paastosta ja näkee lisää näkyjä. Koska saarelaisilla ei ole kuormajuhtia eivätkä kantajat halua tulla näin kauas, on ainoa vaihtoehto palata kotiin. Tutkimusretken aikana miehistö ja apurit ovat saaneet laivaa korjattua. Paluumatkalla kaksi apuria ja kolme miehistönjäsentä kuolee keripukkiin.

Vaarojen Saari 003.jpg

Komppanian taloustilanne kolmannen tutkimusmatkan jälkeen

  • Velkaa 15 063 kultaa
    • Lainaa voi maksaa erissä
    • Velkoja (Church of Karameikos) ottaa 50% saaliista velkojen maksuun
  • Käteistä rahaa 11474 kultaa

Komppanian hallussa olevat varusteet kolmannen tutkimusmatkan jälkeen

  • Pieni purjelaiva, käytetty. Korjaaminen uuden veroiseksi maksaa 4400 kultaa.
    • Rudder of manouverability kiinnitetty laivaan. Purjelaiva tekee manouverit kuten jahti.
  • Soutuvene
  • Muulit x 0
  • Muulien varusteet x 0
  • Köyhä varustus x 5
  • Kelpo varustus x 3
  • Hyvä varustus x 0
  • Tiikerihäkit x 8 (voi tehdä yhden huge-häkin)
  • Bandages x 0
  • Elohopea x 0
  • Pyhä vesi x 0
  • Rituaalitarvikkeita x 0
  • Fire oil x 0
  • Perusvarusteita 0 kullan arvosta

Komppanian yhteinen saalis kolmannen tutkimusmatkan jälkeen

  • Light Armor +1 (antaa +1 armoria)
  • Heavy armor of fire immunity (gm: meta)
  • Ring of Blinking
    • (Voi käyttää kerran päivässä. Kestää taistelun ajan. Partial success hyökkäyksissä (myös saving throweissa?) johtaa siihen että vahingon ottamisen sijaan hahmo teleporttaa lyhyen matkaa pois.)
  • Nail of Building
    • Kertakäyttöinen. Jos ensimmäinen naula mitä käytetään puisen rakennuksen teossa, kun rakennus on valmis se katoaa tasku-ulottuvuuteen ja se on mahdollista tuoda sieltä ulos uuteen paikkaan naulan avulla.
  • Potion of Plant Control
  • Potion of ESP
  • Potion of Levitation
  • Potion of Undead Control
  • Oil of Slipperiness
  • Magic Scroll of Spirit (one use, Maan henki)
  • Magic Scroll of Spirit (one use, Illuusiot)
  • Magic Scroll of Ward Against Magic
  • Magic Scroll of Ward Against Lycanthropes
  • Magic Scroll of Protection (Unidentified)
  • Priestly Scroll of Bless (1d6+1 asetta, vain Cleric voi käyttää)
  • Treasure Map A
    • Käytetty
    • Karttaan on piirretty kaakkois-luode-suuntainen järvi, jonka luoteispäässä on rasti. Järvi on laaksossa, jota ympäröivät vuoret. Ryhmän suunnistustaitoiset päättelivät laakson olevan Vaarojen saaren luoteisosassa, jossa näyttäisi olevan paljon vuoria.
  • Treasure Map B
    • Käytetty
    • Karttaan on piirretty vuorinen saari, ehkä kymmenen kilometrin kokoinen. Keskellä saarta olevan vuoren rinteessä on luola, joka on merkitty rastilla. Pikkuruinen saari näyttäisi sijaitsevan alle 20 kilometrin päässä Vaarojen saaren länsirannasta.
  • Treasure Map C
    • Osoittaa aarrekartta A:n alueelta saaliin uuden kätköpaikan
    • 26 000 EP (= 13 000 GP)
    • 17 000 CP (= 170 GP)
    • 17 000 SP (= 1700 GP)
    • 250 kg hopea-astioita (= 5000 GP)
    • Yhteensä 5½ muulilastillista aarteita

Neljäs tutkimusmatka

Laiva: Asteriouses Endeavour (pieni purjelaiva, "vähän käytetty", kerran peruskorjattu)

  • 70 kestopistettä (lopuksi 39)
    • Täysi remontti maksaa 2000 gp

Tappiot:

  • 1 sankaria
  • 10 palkollista
  • 3 merimiestä

Osallistujat

Sankarit:

  • Galek taistelija
  • Tyrskymies vesihaltija eräilijä
  • Arnor velho
  • Hel varas (RIP)
  • Rurik pappi
  • Dazhiri

Palkollisia:

  • 10 soturia (asemiehiä)

Eläinkumppanit:

  • Dandelion delfiini

Tutkimusretki (sininen viiva saaren pohjoispäässä)

  1. Alkumatkasta laiva törmää pariin roc-lintuun, mutta velhon suojahenki pitää ne loitolla. Saaren löytäminen on vaikeaa, ja aikaa tuhlautuu siinä. Rantautumista vaikeuttaa myrsky, jolta suojaudutaan pienen saaren katveeseen.
  2. Ensimmäinen päivä rantautumisesta käytetään tuoreen veden ja hedelmien sekä alligaattorin lihan keräämiseen. Yöllä ryhmän herättää mäkijättiläine, joka kuitenkin saadaan ammuttua ja poltettua.
  3. Alkumatkalla löydetään oikotie jokilaaksosta, mutta sade ja vuoristo johtavat harharetkiin, joissa tuhlautuu aikaa ja rahaa. Hirviöt vältetään, kunnes vuoristo on takana.
  4. Järvilaaksossa kaksi wyverniä tappaa yksin liikkuneen Helin ja kaksi asemiestä. Myöhemmin suolla musta lohikäärme tappaa viisi asemiestä ja kuusi muulia.
  5. Hukkunut temppeli löytyy ja aarteet kaivetaan mukaan.
  6. Paluumatkalla törmätään vuoridryadeihin ja heidän suosiostaan nautitaan viikon verran.
  7. Retkueen paluumatka koettelee miehistöä ja kaikki loput palkkasotilaat menehtyvät taistelussa merirosvoja vastaan.

Komppanian hallussa olevat varusteet neljännen tutkimusmatkan jälkeen

  • Pieni purjelaiva, käytetty. Korjaaminen uuden veroiseksi maksaa 2000 kultaa.
    • Rudder of manouverability kiinnitetty laivaan. Purjelaiva tekee manouverit kuten jahti.
  • Soutuvene
  • Muulit x 6
  • Muulien varusteet x 6
  • Köyhä varustus x 5
  • Kelpo varustus x 6
  • Hyvä varustus x 0
  • Tiikerihäkit x 8 (voi tehdä yhden huge-häkin)
  • Bandages x 0
  • Elohopea x 0
  • Pyhä vesi x 0
  • Rituaalitarvikkeita x 0
  • Fire oil x 0
  • Perusvarusteita 0 kullan arvosta

Komppanian yhteinen saalis neljännen tutkimusmatkan jälkeen

  • Light Armor +1 (antaa +1 armoria)
  • Heavy armor of fire immunity (gm: meta)
  • Ring of Blinking
    • (Voi käyttää kerran päivässä. Kestää taistelun ajan. Partial success hyökkäyksissä (myös saving throweissa?) johtaa siihen että vahingon ottamisen sijaan hahmo teleporttaa lyhyen matkaa pois.)
  • Nail of Building
    • Kertakäyttöinen. Jos ensimmäinen naula mitä käytetään puisen rakennuksen teossa, kun rakennus on valmis se katoaa tasku-ulottuvuuteen ja se on mahdollista tuoda sieltä ulos uuteen paikkaan naulan avulla.
  • Potion of Plant Control
  • Potion of ESP
  • Potion of Levitation
  • Potion of Undead Control
  • Oil of Slipperiness
  • Magic Scroll of Spirit (one use, Maan henki)
  • Magic Scroll of Ward Against Magic
  • Magic Scroll of Ward Against Lycanthropes
  • Magic Scroll of Protection (Unidentified)
  • Priestly Scroll of Bless (1d6+1 asetta, vain Cleric voi käyttää)
  • Treasure Map A
    • Käytetty
    • Karttaan on piirretty kaakkois-luode-suuntainen järvi, jonka luoteispäässä on rasti. Järvi on laaksossa, jota ympäröivät vuoret. Ryhmän suunnistustaitoiset päättelivät laakson olevan Vaarojen saaren luoteisosassa, jossa näyttäisi olevan paljon vuoria.
  • Treasure Map B
    • Käytetty
    • Karttaan on piirretty vuorinen saari, ehkä kymmenen kilometrin kokoinen. Keskellä saarta olevan vuoren rinteessä on luola, joka on merkitty rastilla. Pikkuruinen saari näyttäisi sijaitsevan alle 20 kilometrin päässä Vaarojen saaren länsirannasta.
  • Treasure Map C
    • Käytetty
    • Osoittaa aarrekartta A:n alueelta saaliin uuden kätköpaikan
    • 26 000 EP (= 13 000 GP)
    • 17 000 CP (= 170 GP)
    • 17 000 SP (= 1700 GP)
    • 250 kg hopea-astioita (= 5000 GP)
    • Yhteensä 5½ muulilastillista aarteita

Komppanian taloustilanne neljännen tutkimusmatkan jälkeen

  • Velkaa 5128 kultaa
    • Lainaa voi maksaa erissä
    • Velkoja (Church of Karameikos) ottaa 50% saaliista velkojen maksuun
  • Käteistä rahaa 9364 kultaa

Viides tutkimusmatka

Laiva: Asteriouses Endeavour (pieni purjelaiva, "vähän käytetty", kerran peruskorjattu)

  • 77 kestopistettä
    • Täysi remontti maksaa 1300 gp

Laiva: Marinus Lupus (pieni purjelaiva, entinen merirosvolaiva)

  • 60 kestopistettä
    • Täysi remontti maksaa 3000 gp

Tappiot:

  • 3 palkollista

Osallistujat

Sankarit:

  • Galek taistelija
  • Tyrskymies vesihaltija eräilijä
  • Arnor velho
  • Rurik pappi
  • Dazhiri

Palkollisia:

  • 18 soturia (esitaistelija) 4 kuollutta
    • 9 Tanaroassa
  • 1 insinööri Borg
    • Tanaroassa
  • 1 hevostenkasvattaja kauppamaisteri Nichols
    • Tanaroassa

Eläinkumppanit:

  • Dandelion delfiini
  • Vixen aavikkosusi
  • Nuoli koira
  • Arkajalka lokki

Tutkimusretki (pinkki viiva Tanaroasta merelle länteen)

  1. Menomatkalla komppania hakeutuu taisteluun merirosvojen kanssa ja heidän laivansa otetaan saaliiksi. Vangeiksi jäävät kokkipoika ja kansipoika.
  2. Komppania vierailee Tanaroan kylässä ja jakaa lahjoja. Heidät otetaan juhlilla vastaan. Sen jälkeen kyläläisille myydään niin paljon kauppatavaraa kuin he voivat ostaa. Vastineeksi saadaan mm. purjevene ja kanootteja.
  3. Uusi laiva ja veneet jätetään Tanaroaan aasien, hevosenkasvattajan, insinöörin ja 9 asemiehen kanssa.
  4. Pieni tulivuori purkautuu lännessä ja se ohitetaan kaukaa.
  5. Seuraavalla saarella on parin kilometrin päässä maanalaisen temppelin rauniot. Luolastossa on epäkuolleita. Niiden sisäänkäynti tukkeutuu kun toisesta huoneesta otetaan kullattu kivinaamio. Ryhmä peräytyy ulos ennen kuin kivipaasi jyrää sisäänkäynnin esteeksi. Toiselta puolelta mäkeä löytyy ilmanottoaukko, jota saadaan laajennettua kasvien juuria loihtimalla. Sieltä ryömitään sisään munkinkammioihin ja temppelisaliin. Ruokalan ja odotushuoneen takaa löytyy mutkitteleva luonnontunneli, joka laskeutuu sivälle ja päättyy isoon luolajärveen. Se on liian suuri jotta sen koko selviäisi soihdunvalossa. Paikasta poistutaan ja sen sijainnista tehdään aarrekartta D.
  6. Viimeiseltä saarelta jota tiedustellaan löydetään Ierendiläisten katamaraanipiraattien leiri, jota ei lähestytä. Siitä kysellään lisää Tanaroassa.
  7. Tanaroaan jätetään pieni varuskunta (9 kokenutta asemiestä, hevosenkasvattaja ja insinööri), kaikki muulit ja aasit sekä uudet laivat ja veneet. Varuskunnan tehtäväksi tulee rakentaa laituri ja linnoittaa satama merirosvojen varalta. Heille maksetaan palkka seuraavaan tutkimusmatkaan asti.
  8. Paluumatkalla merenkäynti koettelee Endeavouria ja pari palkkasotilasta kuolee taistelussa merihirviöitä vastaan. Kotisatamassa merirosvojen apupojat päästetään pois.

Komppanian hallussa olevat varusteet viidennen tutkimusmatkan jälkeen

  • 2 pientä purjelaivaa.
    • Asterius' Endeavorissa (64 HP) Rudder of manouverability kiinnitetty laivaan. Purjelaiva tekee manouverit kuten jahti.
    • Marinus Lupus (60 HP) Tanaroassa satamassa
  • 2 soutuvenettä, uusia
    • Toinen Tanaroassa
  • 1 purjevene, uusia
    • Tanaroassa
  • 2 kanoottia, uusia
    • Tanaroassa
  • Muulit x 6
    • Tanaroassa
  • Aasit x 4
    • Tanaroassa
  • Muulien varusteet x 6
    • Tanaroassa
  • Köyhä varustus x 5
  • Kelpo varustus x 20
    • Tanaroassa x 11
  • Hyvä varustus x 0
  • Tiikerihäkit x 8 (voi tehdä yhden huge-häkin)
  • Bandages x 47
  • Elohopea x 20
  • Pyhä vesi x 0
  • Rituaalitarvikkeita x 0
  • Fire oil x 0
  • Perusvarusteita 0 kullan arvosta

Komppanian yhteinen saalis viidennen tutkimusmatkan jälkeen

  • Light Armor +1 (antaa +1 armoria)
  • Heavy armor of fire immunity (gm: meta)
  • Ring of Blinking
    • (Voi käyttää kerran päivässä. Kestää taistelun ajan. Partial success hyökkäyksissä (myös saving throweissa?) johtaa siihen että vahingon ottamisen sijaan hahmo teleporttaa lyhyen matkaa pois.)
  • Nail of Building
    • Kertakäyttöinen. Jos ensimmäinen naula mitä käytetään puisen rakennuksen teossa, kun rakennus on valmis se katoaa tasku-ulottuvuuteen ja se on mahdollista tuoda sieltä ulos uuteen paikkaan naulan avulla.
  • Potion of Plant Control
  • Potion of ESP
  • Potion of Levitation
  • Potion of Undead Control
  • Magic Scroll of Spirit (one use, Maan henki)
  • Magic Scroll of Ward Against Magic
  • Magic Scroll of Ward Against Lycanthropes
  • Magic Scroll of Ward Against Elementals
  • Priestly Scroll of Bless (1d6+1 asetta, vain Cleric voi käyttää)
  • Treasure Map A
    • Käytetty
  • Treasure Map B
    • Käytetty
  • Treasure Map C
    • Käytetty
  • Treasure Map D
    • Epäkuolleiden temppeli, jossa on maanalainen järvi

Komppanian taloustilanne viidennen tutkimusmatkan jälkeen

  • Velkaa 2406 kultaa
    • Lainaa voi maksaa erissä
    • Velkoja (Church of Karameikos) ottaa 50% saaliista velkojen maksuun
  • Käteistä rahaa 724 kultaa

Kuudes tutkimusmatka

Laiva: Asteriouses Endeavour (pieni purjelaiva, "vähän käytetty", kerran peruskorjattu)

  • 77 kestopistettä (64 jäljellä matkan jälkeen)
    • Täysi remontti maksaa 1300 gp

Laiva: Marinus Lupus (pieni purjelaiva, entinen merirosvolaiva)

  • 60 kestopistettä
    • Täysi remontti maksaa 3000 gp
    • Myytiin matkan jälkeen Specularumissa

Tappiot:

  • 9 palkollista
  • 1 sankari

Osallistujat

Sankarit:

  • Galek taistelija
  • Tyrskymies vesihaltija eräilijä
  • Arnor velho
  • Rurik pappi
  • Elizdi "Aavikon kylmä veitsi" varas
  • Alexios pappi
  • Thorbjorn velho (kuoli, mutta palautettiin henkiin)

Palkollisia:

  • 26 soturia (esitaistelija) 9 kuoli
    • 9 Tanaroassa
    • 1 insinööri Borg
    • 1 hevostenkasvattaja kauppamaisteri Nichols
    • Puuseppä perheineen
    • Apupappi perheineen
    • Viinuri perheineen
    • Laivanrakentaja perheineen

Eläinkumppanit:

  • Dandelion delfiini

Tutkimusretket

Oranssi viiva

  • Tulomatkalla törmättiin gargantuan karppiin, joka huuhtoi kolme palkkasotilasta mereen. Se tapettiin ja sen lihaa syötiin monta päivää. Lisäksi Elizdi kaivautui kalan sisuksiin ja löysi sieltä luiden lisäksi luisia taikakaluja.
  • Paluumatka sujuu todella helposti

Ensimmäinen retki

  • Alexioksen näkyjen ohjaamana ensimmäinen tutkimusretki oli ristiretki pahuuden temppeliin joka löytyi edellisellä tutkimusmatkalla
  • Matkalla laivan ankkuriketjua pitkin yrittää nousta neljä rautapatsasta, mutta Thorbjorn hitsaa ne salamalla kiinni ketjuun
  • Temppeliin löydettiin toinen sisäänkäynti ja selvisi että sen osat oli eristetty toisistaan salaovilla
  • Temppelistä ei löytynyt ensimmäisellä etsinnällä merkittäviä aarteita, ja epäkuolleetkin voitettiin nopeasti
  • Varsinaisessa temppelisalissa oleva alttari kiinnitti huomiota ja havaittiin että se on maaginen
  • Pitkällisen tutkimisen ja valmistautumisen jälkeen ryhmä päättää vapauttaa alttariin sidotun hengen. Se osoittautuu muinaiseksi soturihengeksi ja lupautuu auttamaan demonia vastaan.
  • Alttarin alta löytyy aarrekätkö, jossa on taikaesineitä
  • Kun aarteet on kaivettu esiin, demoni saapuu temppeliin. Se on niin suuri, että se tukkii koko lopputemppelin eikä pakotietä ole. Onneksi kaikille on jaettu valmiiksi pyhää vettä ja osa aseista siunataan. Lyhyen ja verisen taistelun jälkeen demoni voitetaan, mutta tappioina on 6 palkollista ja Thorbjorn.

Toinen retki

  • Toisella retkellä päätetään hoidella merirosvot, koska niillä on varmasti saalista. Lisäksi ne ovat kiusanneet paikallisia, joten niistä on syytä päästä eroon.
  • Retkelle lähdetään Endeavorilla ja Peninsula Divalla.
  • Merirosvosaaren lähestyminen tehdään yöllä ja tarpeeksi kaukaa saaresta
  • Endeavour jätetään avomerelle ja seikkailijat lähtevät Divalla yhden merimiehen ja muutaman palkkasotilaan kanssa saaren eteläkärkeen
  • Laiva kätketään kasvitaikuudella viidakon peittoon
  • Seikkailijat vaeltavat pari päivää viidakossa ja tuhoaa pari ghoulia
  • Sateisen yön turvin ryhmä hiipii merirosvojen leirille ja päättää jäädä tarkkailemaan sitä läheltä
  • Tarkkailijoille selviää leirin koko, ja se että siellä on merirosvojen lisäksi orjia
  • Seuraavana yönä hyökätään sateen ja pimeyden turvin leiriin
  • Iskuryhmän hiippailijat saavat vartiotornit neutraloitua hiljaa ja merirosvojen murhaaminen sekä orjien vapauttaminen alkaa
  • Piraattikapteeni tapetaan happoloitsulla ja jousella
  • Suurin osa piraateista kuolee. Muutama pakenee viidakkoon ja kolme antautuu. Barbaari Galek tappaa yhden antautuneista.
  • Piraattien aarre löytyy ja se otetaan haltuun

Komppanian hallussa olevat varusteet kuudennen tutkimusmatkan jälkeen

  • 1 pieni purjelaiva.
    • Asterius' Endeavorissa (64 HP) Rudder of manouverability kiinnitetty laivaan. Purjelaiva tekee manouverit kuten jahti.
      • 2 Ballistaa ammuksineen
  • 2 soutuvenettä, uusia
    • Toinen Tanaroassa
  • 1 purjevene, uusia
    • Tanaroassa
  • 2 kanoottia, uusia
    • Tanaroassa
  • Muulit x 6
    • Tanaroassa
  • Aasit x 4
    • Tanaroassa
  • Muulien varusteet x 6
    • Tanaroassa
  • Köyhä varustus x 5
  • Kelpo varustus x 17
    • Tanaroassa x 15
  • Hyvä varustus x 1
  • Tiikerihäkit x 8 (voi tehdä yhden huge-häkin)
  • Bandages x 25
  • Elohopea x 16
  • Pyhä vesi x 4
  • Rituaalitarvikkeita x 10
  • Fire oil x 10
  • Perusvarusteita 100 kullan arvosta
  • 2 ballistaa ammuksineen
    • Toinen Tanaroassa asennettuna
  • Trade goods 1500 kullan arvosta
    • Tanaroassa?
  • 4 kpl rautaista ihmisen kokoista patsasta
    • Tanaroassa

Komppanian yhteinen saalis kuudennen tutkimusmatkan jälkeen

  • Light Armor +1 (antaa +1 armoria)
  • Heavy Armor of Fire Immunity (GM: meta)
  • Light Armor +1 (antaa +1 armoria) (GM: meta)
  • Martial Weapon +1 (antaa +1 vahinkoon), pronssipäinen nuija
  • Ring of Blinking
    • (Voi käyttää kerran päivässä. Kestää taistelun ajan. Partial success hyökkäyksissä (myös saving throweissa?) johtaa siihen että vahingon ottamisen sijaan hahmo teleporttaa lyhyen matkaa pois.)
  • Nail of Building
    • Kertakäyttöinen. Jos ensimmäinen naula mitä käytetään puisen rakennuksen teossa, kun rakennus on valmis se katoaa tasku-ulottuvuuteen ja se on mahdollista tuoda sieltä ulos uuteen paikkaan naulan avulla.
  • Potion of Plant Control
  • Potion of ESP
  • Potion of Levitation
  • Potion of Undead Control
  • Magic Scroll of Spirit (one use, Maan henki)
  • Magic Scroll of Ward Against Magic
  • Magic Scroll of Ward Against Lycanthropes
  • Magic Scroll of Ward Against Elementals
  • Treasure Map A
    • Käytetty
  • Treasure Map B
    • Käytetty
  • Treasure Map C
    • Käytetty
  • Treasure Map D
    • Epäkuolleiden temppeli, jossa on maanalainen järvi
    • Käytetty

Komppanian taloustilanne kuudennen tutkimusmatkan jälkeen

  • Velkaa 0 kultaa
    • Lainaa voi maksaa erissä
    • Velkoja (Church of Karameikos) ottaa 50% saaliista velkojen maksuun
  • Käteistä rahaa 2714 kultaa

Seitsemäs Tutkimusmatka

Laiva: Asteriouses Endeavour (pieni purjelaiva, "vähän käytetty", kerran peruskorjattu)

  • 90 kestopistettä (66 matkan jälkeen)
    • Täysi remontti maksaa 1300 gp

Velka: 15 000

Tappiot:

  • 1 sankaria
  • 5 palkollista
  • 2 merimiestä

Osallistujat

Sankarit:

  • Alexius
  • Arnor
  • Galek
  • Ramuk (RIP)
  • Thorbjorn

Palkollisia: (kaikki matkalla ruokapalkalla)

  • 2 korkeamoraalista ja taitavaa maanviljelijää perheineen
    • Kelvollinen varustus
  • 1 korkeamoraalinen ja taitava seppä perheineen
    • Hyvä varustus
  • 5 kokenutta palkkasotilasta
    • Kelpo varustus

Tutkimusretket

Ruskea viiva.

Merimatka on leppoisa ja kaikki saapuvat Tanaroaan terveinä ja hyvillä mielin. Siirtokunta voi hyvin ja kolme palkkasotilaista on naimisissa paikallisten kanssa.

Ensimmäinen retki

  1. Ensimmäiselle retkelle lähdetään Endeavourilla. Suuntana on pääsaaren länsirannikolla oleva jokisuisto.
  2. Purjehtimispäivänä on myötätuuli, mutta myös rankkasadetta ja salamoita.
  3. Yöllä laivaan hyökkää kolme meritrollia.
  4. Seuraavan aamuna salamoi ja sataa rankasti. Ryhmä lähtee kanooteilla palkkasotilas Branin kanssa suistolle. Matkalla nähdään kaksi vyweriniä, mutta ne kierretään.
  5. Toisena päivänä on ihkusadetta ja jatketaan ylövirtaan. Päivällä näkyy kaksi roc-lintua.
  6. Kolmantena päivänä vuorilla nähdään rocinpesä, jossa on poikasia.
  7. Neljäntenä päivänä myrskyää ja kohdataan ystävällisiä kentaureja. Ne kertovat paikallisista vaaroista ja niille annetaan lahjoja.
  8. Seuraavana päivänä myrskyää taas. Ryhmä hiipii liskomiesten ohi.
  9. Kuudentena päivänä myrskyää ja löytyy apinan jälkiä. Saalista ei tule, joten ruokaa kuluu enemmän kuin aiemmin.
  10. Seitsemäs päivä levätään ja etsitään ruokaa.
  11. Seuraava matkaviikko alkaa rankkasateessa ja laakso saadaan näkyviin. Samalla nähdään jättiläiskarhuja. Ne hyökkäävät.
  12. Yhdeksäntenä matkapäivänä laskeudutaan kuivalla säällä laaksoon. Siellä ryhmä tappaa kentaurin kansa taistelevan siipiliskon, mutta ei ennenkuin kentauri on haavoittunut kuolettavasti. He hautaavat kentaurin sen pyyntöjen mukaan kukkuloille. Yöllä siipiliskon teurastaa mäkijättiläinen-
  13. Kymmenentenä päivänä myrskyää taas ja hahmot pääsevät raunioille, joista kentaurit olivat puhuneet. Raunioissa on käärmeitä ja niiden alla olevissa luolissa eläviä patsaita. Savipatsas tappaa Ramukin joka ottaa sen lyönnin vastaan suojatakseen muita. Luolissa on kirottu vesiallas, joka aiheuttaa horkkaa. Kiviarkuista löytyy kultaa enemmän kuin jaksetaan kantaa. Sinne jää odottamaan 13 000 kolikkoa.
  14. Ryhmä lähtee takaisin ja yrittää löytää joen. Yöllä joukko apinoita heittelee Tyrskymiehen päälle kakkaa ja hän heittää niille myrkkysieniä.
  15. Yhdestoista päivä alkaa poikkeuksellisesti aurinkoisena. Khoronuksen jumalallinen johdatusta. Ryhmä löytää joelle ja löytää myös kanoottinsa.
  16. Kahdestoista päivä menee nopeasti ja ryhmä pääsee kanootilla päivässä takaisin laivalle.
  17. Laivalla pidetään lepopäivä ja takaisin ylävirtaan noustaan kolmen palkkasotilaan, hevosen ja yhdeksän muulin kanssa.

Toinen retki

  1. Neljäntenätoista päivänä laivalla navigoidaan suiston halki joen suulle.
  2. Seuraava matkapäivä on sadetta. Matkaan raunioille menee kuusi päivää, ja ylenmäärin ruokaa.
  3. Raunioilla pidetään lepopäivä ja Tyrskymies metsästää lisäruokaa.
  4. Kahdeksantena päivänä ryhmä palaa raunioille. Raunioissa romutetaan lisää patsaita ja löytyy lisää saalista.
  5. Paluumatka vie neljä päivää, ja matkalla löytyy lisää saalista.
  6. Tutkimusretki on kestänyt kaikkiaan 26 päivää.
  7. Paluumatkalla Tanaroalle sataa ja on myötätuuli. Tanaroalla kauppatavarat myydään pois pienellä voitolla.

Paluumatka

  1. Paluumatkalla ovat mukana viisi uutta palkkasotilasta
  2. Merihirviö vahingoittaa laivaa 12 pistettä, tappaa palkkasotilaat ja 2 merimiestä
  3. Laiva kärsii merenkäynnistä 9 vahinkoa
  4. Paluumatka sujuu muuten hyvin, mutta keripukki vaivaa

Komppanian hallussa olevat varusteet seitsemännen tutkimusmatkan jälkeen

  • 1 pieni purjelaiva.
    • Asterius' Endeavorissa (Full HP) Rudder of manouverability kiinnitetty laivaan. Purjelaiva tekee manouverit kuten jahti.
      • 2 Ballistaa ammuksineen
  • 2 soutuvenettä, uusia
    • Toinen Tanaroassa
  • 1 purjevene, uusia
    • Tanaroassa
  • 2 kanoottia, uusia
    • Tanaroassa
  • Muulit x 6
    • Tanaroassa
  • Aasit x 12
    • Tanaroassa
  • Muulien varusteet x 6
    • Tanaroassa
  • Hevonen x2
    • Tanaroassa
  • Köyhä varustus x 5
  • Kelpo varustus x 20
    • Tanaroassa x 15
  • Kaikille maanviljelijöille kelpo varustus Tanaroassa
  • Hyvä varustus x 1
  • Hyvä sepän varustus x1
    • Tanaroassa
  • Tiikerihäkit x 8 (voi tehdä yhden huge-häkin)
  • Bandages x 99
  • Elohopea x 21
  • Pyhä vesi x 98
  • Rituaalitarvikkeita x 21
  • Fire oil x 23
  • Perusvarusteita 250 kullan arvosta
  • 2 ballistaa ammuksineen
    • Toinen Tanaroassa asennettuna
  • 4 kpl rautaista ihmisen kokoista patsasta
    • Tanaroassa
  • Ancient perfume
    • Myytävää

Komppanian yhteinen saalis seitsemännen tutkimusmatkan jälkeen

  • Light Armor +1 (antaa +1 armoria)
  • Heavy Armor of Fire Immunity (GM: meta)
  • Light Armor +1 (antaa +1 armoria) (GM: meta)
  • Martial Weapon +1 (antaa +1 vahinkoon), pronssipäinen nuija
  • Light Weapon +1 (antaa +1 vahinkoon, hohtaa valoa), metallipäinen kevyt nuija
  • Ring of Blinking
    • (Voi käyttää kerran päivässä. Kestää taistelun ajan. Partial success hyökkäyksissä (myös saving throweissa?) johtaa siihen että vahingon ottamisen sijaan hahmo teleporttaa lyhyen matkaa pois.)
  • Nail of Building
    • Kertakäyttöinen. Jos ensimmäinen naula mitä käytetään puisen rakennuksen teossa, kun rakennus on valmis se katoaa tasku-ulottuvuuteen ja se on mahdollista tuoda sieltä ulos uuteen paikkaan naulan avulla.
  • Potion of Plant Control
  • Potion of ESP
  • Potion of Levitation
  • Potion of Undead Control
  • Oil of Metal Hardenring
  • Magic Scroll of Spirit (one use, Maan henki)
  • Magic Scroll of Ward Against Magic
  • Magic Scroll of Ward Against Lycanthropes
  • Magic Scroll of Ward Against Elementals
  • Treasure Map A
    • Käytetty
  • Treasure Map B
    • Käytetty
  • Treasure Map C
    • Käytetty
  • Treasure Map D
    • Epäkuolleiden temppeli, jossa on maanalainen järvi
    • Käytetty

Komppanian taloustilanne seitsemännen tutkimusmatkan jälkeen

  • Velkaa 11 355 kultaa
    • Lainaa voi maksaa erissä
    • Velkoja (Church of Karameikos) ottaa 25% saaliista velkojen maksuun
  • Käteistä rahaa 7 149 kultaa

Kahdeksas Tutkimusmatka

Laiva: Asteriouses Endeavour (pieni purjelaiva, "vähän käytetty", kerran peruskorjattu)

  • 66 kestopistettä (50 matkan jälkeen)
    • Täysi remontti maksaa 4000 gp

Velka: 11 355

Tappiot:

  • 0 sankaria
  • 1 palkollista
  • 2 merimiestä
  • 3 muulia

Osallistujat

Sankarit:

  • Galek, soturi
  • Khülul, soturi
  • Ramuk, soturi
  • Tyrskymies, eräilijä

Seuraajat:

  • Dathor Rand, palkkasoturi
  • Dora, viestinviejä
  • Pargar, merimies

Palkollisia: (kaikki matkalla ruokapalkalla)

  • 5 parasta soturia kelpo varustein
  • 5 kehnoa muulinajajaa varustein
  • 10 surkeaa maanviljelijää siirtokuntaan kelpo varustein

Eläimet:

  • Nava, koira
  • Dandelion, delfiini
  • Rigor, käärme
  • Mortis, käärme
  • Atlas, lintu
  • 10 aasia

Tutkimusretket

Turkoosi viiva.

Matkalla eksytään pilvijättejä vältellessä, keripukki vaivaa ja yksi merimies kuolee. Tanaroassa kuullaan huhuja epäkuolleista ja lentävistä pedoista (griffinejä?). Khülul hankkii tatuointeja.

Ensimmäinen retki

Ensimmäinen retki suuntautuu Tanaroasta etelään epäkuollutjahtiin.

  1. Ghoulien jäljet löytyvät ja niitä seuraamalla löytyy vanha hautaholvi.
  2. Holveissa on 30 ghoulia, jotka kaikki tuhotaan.
  3. Kammioista löytyy luita, paikallisten omaisuutta ja paljon rahaa.
  4. Lisäksi löytyy viiden obsidiaanipatsaan ja "sängyn" pöyreä kammio.
  5. Oviaukko ansoitetaan ja kätketään.
  6. Paluumatkalla ryhmä käy ahneuksissaan kahden muumion kimppuun. Ramuk ja Khülul saavat muumiomädän.
  7. Kylässä joudutaan lepäämään kymmenen päivää jotta se he toipuvat.

Toinen retki

Toisella retkellä lähdetään tiedustelemaan griffinisaarta.

  1. Matkalla merirosvozombit hyökkäävät laivaan.
  2. Griffinisaaren luona sää ei salli tiedustelua.
  3. Palatessa myrsky pakottaa laivan griffinisaaren rantaan.
  4. Yöllä ja seuraavana aamuna jatketaan pääsaaren viidakkorannalle ankkuriin.
  5. Rantautuessa liskomiehet käyvät kimppuun ja tappavat yhden asemiehen.
  6. Liskomiesten pesää etsiessään Atlas vetää Wyvernin ryhmän kimppuun. Se saadaan kuitenkin hengiltä.
  7. Viidakossa vastaan tulee ensin myrkyllisiä pensaita ja sitten kolmisarvi.
  8. Apina tekee kakkakepposen yöllä.
  9. Seuraavana päivä myrskyssä tulvii.
  10. Yöllä suursudet raatelevat muulia.
  11. Myrskyn jälkeen törmätään kentaureihin.
  12. Kentaurit opastavat phanatonien luo. Niiltä ostetaan ruokaa ja tietoa. Tiedon mukaan suunnataan pohjoiseen patsasta etsimään.
  13. Korkeasta puusta tähystämällä löytyy reitti vuorille.
  14. Vuorilta löytyy patsas ja hautautunut rakennus, joka kaivetaan esiin.
  15. Holveista löytyy magmapatsas ja helvettiansa.
  16. Paluumatkalla tapetaan kissaratsastaja ja sen jättikissa otetaan mukaan.
  17. Valtavan kissahäkin raahaaminen on hidasta ja kissa kärsii nälkää. Khülul ja Ramuk uhrautuvat ja antavat liha-annoksiaan kissalle.
  18. Paluu kestää 36 päivää ja menomatka kesti 16.

Paluumatka

Laivamatka on helppo, mutta kolme muulia joudutaan syöttämään kissalle.

Komppanian hallussa olevat varusteet kahdeksannen tutkimusmatkan jälkeen

  • 1 pieni purjelaiva.
    • Asterius' Endeavorissa (50 HP) Rudder of manouverability kiinnitetty laivaan. Purjelaiva tekee manouverit kuten jahti.
      • 2 Ballistaa ammuksineen
  • 2 soutuvenettä, uusia
    • Toinen Tanaroassa
  • 1 purjevene, uusia
    • Tanaroassa
  • 2 kanoottia, uusia
    • Tanaroassa
  • Muulit x 1
  • Aasit x 22
    • Specularumissa
  • Muulit x 3
    • Tanaroassa
  • Muulien varusteet x 6
    • Tanaroassa
  • Hevonen x2
    • Tanaroassa
  • Köyhä varustus x 5
  • Kelpo varustus x 19
    • Tanaroassa x 15
  • Kaikille maanviljelijöille kelpo varustus Tanaroassa
  • Hyvä varustus x 1
  • Hyvä sepän varustus x1
    • Tanaroassa
  • Tiikerihäkit x 8 (voi tehdä yhden huge-häkin)
  • Bandages x 69
  • Elohopea x 21
  • Pyhä vesi x 73
  • Rituaalitarvikkeita x 21
  • Fire oil x 22
  • Perusvarusteita 120 kullan arvosta
  • 2 ballistaa ammuksineen
    • Toinen Tanaroassa asennettuna
  • 4 kpl rautaista ihmisen kokoista patsasta
    • Tanaroassa
  • Ancient perfume
    • Myytävää

Komppanian yhteinen saalis kahdeksannen tutkimusmatkan jälkeen

  • Light Armor +1 (antaa +1 armoria)
  • Heavy Armor of Fire Immunity (GM: meta)
  • Light Armor +1 (antaa +1 armoria) (GM: meta)
  • Martial Weapon +1 (antaa +1 vahinkoon), pronssipäinen nuija
  • Light Weapon +1 (antaa +1 vahinkoon, hohtaa valoa), metallipäinen kevyt nuija
  • Ring of Blinking
    • (Voi käyttää kerran päivässä. Kestää taistelun ajan. Partial success hyökkäyksissä (myös saving throweissa?) johtaa siihen että vahingon ottamisen sijaan hahmo teleporttaa lyhyen matkaa pois.)
  • Nail of Building
    • Kertakäyttöinen. Jos ensimmäinen naula mitä käytetään puisen rakennuksen teossa, kun rakennus on valmis se katoaa tasku-ulottuvuuteen ja se on mahdollista tuoda sieltä ulos uuteen paikkaan naulan avulla.
  • Spirit amulet (unknown spirit)
  • Potion of Plant Control
  • Potion of ESP
  • Potion of Levitation
  • Potion of Undead Control
  • Oil of Metal Hardenring
  • Magic Scroll of Spirit (one use, Maan henki)
  • Magic Scroll of Ward Against Magic
  • Magic Scroll of Ward Against Lycanthropes
  • Magic Scroll of Ward Against Elementals
  • Treasure Map A
    • Käytetty
  • Treasure Map B
    • Käytetty
  • Treasure Map C
    • Käytetty
  • Treasure Map D
    • Epäkuolleiden temppeli, jossa on maanalainen järvi
    • Käytetty

Komppanian taloustilanne kahdeksannen tutkimusmatkan jälkeen

  • Velkaa 10 285 kultaa
    • Lainaa voi maksaa erissä
    • Velkoja (Church of Karameikos) ottaa 25% saaliista velkojen maksuun
  • Käteistä rahaa 7 149 kultaa