Olemme päivittäneet yhdistyksen verkkopalvelun tietosuojaselosteen vastaamaan EU:n tietosuoja-asetuksen (GDPR) vaatimuksia.

Tietosuojaselosteessa kerromme, mitä henkilötietoja keräämme yhdistyksen verkkopalvelun käyttäjistä, miten käytämme niitä ja miten huolehdimme niiden suojaamisesta.

Seloste on luettavissa täällä

Olemme myös päivittäneet yhdistyksen verkkosivujen käyttöehdot. Verkkosivuston käyttö edellyttää, että käyttäjä sitoutuu noudattamaan näitä käyttöehtoja. Käyttöehdot muodostavat sitovan sopimuksen sinun ja yhdistyksen välillä.

Tutustu huolellisesti näihin käyttöehtoihin. Käyttämällä verkkosivustoa vahvistat lukeneesi, ymmärtäneesi ja hyväksyneesi käyttöehdot sekä antaneesi suostumuksesi käyttöehdoissa kuvattuun henkilötietojen käsittelyyn.

Käyttöehdot ovat luettavissa täällä

Keräilykorttipelit

pppppp
edited January 1970 in Muut pelit
Pelaako jengi vielä keräilykorttipelejä?

Itse oon nyt taas Tuukan innostamana pelannut Vampire The Eternal Strugglea jonkin verran. Vanhaa Jyhad-edikkaa löytyy aika paljon, ja uudet kortit on lähinnä Sabbatia.

MtG:täkin löytyy yksi vampyyriteemapakka, mutta eipä sillä oikein tule pelattua, hyllyn päällä pölyttyy.

PS: Jos joltakulta löytyy Kiasyd-aiheisia V:TES kortteja, niin minnuu kiinostaa vaihtaa...olisi kiva saada jonkinlainen Lasombra-Kiasyd dekki kasattua.

Comments

• Me tehtiin VtES:in kanssa niin että ostettiin precon pakkoja ja pidettiin ne sellasinaan, niin ettei tule tyhmää tilannetta: jos yks ostaa biljoonalla boostereita ja kokoaa mecha-pakan, niin ettei kukaan voi tehdä enää sen jälkeen yhtään mitään sille.

ooops, piti vastata tähän viestiin mutta tulinkin muokanneeksi sitä, kun ne nappulat on vierekkäin, todella sori! t: ppp
  • Jos jengiä kiinnostaa, niin kyllä voidaan pelata ainakin minun puolesta muuallakin kun leireillä Veeteeässää/Jyhadia.

Itseasiassa oon Nygrenin ja sen kämppiksen kanssa pelannutkin, mut nyt ollut lopputyökiireiden takia tuo jäissä.

Itselleni käy melkein milloin vaan.
  • Minä ja yksi kaveri seottiin tuohon Lord of the Rings systeemiin ja tuhlattiin mukavasti rahaa kortteihin. Nykyisillään on beta-testissä tuo online-versio (jossa kortitkin ovat "ostettavissa" online). Mielenkiintoinen, joskin yli 5000 kortin hallinta on vähän heikkoa. Kyllä noilla rahat saa pois...
  • Jotenkin tuntuu orvolta alkaa maksaa rahaa jostain virtuaalikorteista. Tosin varmemmin kai ne tallessa pysyy kuin jotkut pahviläpyskät.
  • Sen minä vaan sanon että jos joskus on jyhadia niin minä ainakin olen alhaalla taktiikoiden kanssa. Soittakaa mulle vaan joku, jos ei ole muita suunnitelmia niin lähen saman tien...
  • Mitäs dekkejä sulla oli? (että osaan laittaa vastakortit omiini, ehe ehe)
  • Preconeita on Tzimisce, Tuukalta saatu Ravnos, Gangrel, Assamite, Lasombra ja Tremere Antitribu. Niitä ei ole yhtään muutettu syystä jonka taisin jo selittää, enkä varmasti viitsi ruveta lukemaan vanhoja postejani :wink:" alt=":wink:" height="20" />
    Se mun oma koottu, mutta ei kunnolla testattu pakka on Ventrue/Ventrue Antitribu... Yhen pelin sillä oon pelannu ja voitin.
  • Gangrel Anarchs? Sitä on nykyään vaikea löytää, oon yrittäny ettiä.

Ittellä on Lasombra-klaanin ympärille kasattuja dekkejä, päädekki lienee Lasombra/Ventrue-antitribu. Myös Lasombra/Giovanni löytyy, ja nyt jos saisi vähän lisää haalittuja bloodlines-kortteja olis tarkotus kasata Lasombra/Kiasyd, kuten jo tossa totesin.

Lisäksi löytyy yksi aika pätevä Tremere/Brujah/Ventrue bleed & brawl dekki.

• Me tehtiin VtES:in kanssa niin että ostettiin precon pakkoja ja pidettiin ne sellasinaan, niin ettei tule tyhmää tilannetta: jos yks ostaa biljoonalla boostereita ja kokoaa mecha-pakan, niin ettei kukaan voi tehdä enää sen jälkeen yhtään mitään sille...

Mikäli et ole vielä näin tehnyt, niin kirjotat tietty ne dekit ylös, ja sen kun suunittelemaan samoilla korteilla vaikka miten monta eri dekkiä. Kunhan muistat vaan olla vaihtamatta pois noita precon dekkien tarvimia kortteja.
  • Niin, LotRiin saimme kulumaan noin 300-500 enskaa (3,60 euroa per 11 korttia + aloituspaketit sun muut) ja lisäksi tässäkin on mukana jo pihistelyä eli eBaysta korttien tilausta. Järkyttävä summa mutta kyllä jokunen sata peliä taidettiin pelatakin. Nyt on vähän hiipunut ja online beta -testi pelistä loppuu tämän kuun lopussa ja rahaa en virtuaalikortteihin kyllä pistä. Noh, pitihän tuollaisiakin kokeilla.
  • Niin siis noi mitä hankit niin oliko ne myös ihan fyysisesti olemassa ne kortit?
  • Kyllä, niitä on kaksi mapillista ja pari laatikollista tuossa. Ehkä joku parisentuhatta korttia kaikenkaikkiaan (<1000 käytössä ollutta / olevaa).

Virtuaalikortteja kerkisin keräämään päälle 5000 kipaletta. Eikä ollut niin siistiä.

• Kyllä, niitä on kaksi mapillista ja pari laatikollista tuossa. Ehkä joku parisentuhatta korttia kaikenkaikkiaan (<1000 käytössä ollutta / olevaa).

Virtuaalikortteja kerkisin keräämään päälle 5000 kipaletta. Eikä ollut niin siistiä.

No ei taatusti olekaan. Kyllä nyt pahviläpyskät aina elektroooooniset kortit voittaa. Tosin eikös noita kortteja saa jotenkin printtailtuakin? Käyttelee sitten niitä printattuja versioita.

Olen kyllä aika jäävi puhumaan keräilykorttipeleistä, koska yhtä Star Trek: TNG -korttipelisessiota lukuunottamatta en ole pelannut enkä suostu pelaamaan mätägeetä tai vast. keräilykorttipelejä.
  • Kovat Jyhad-sessiot katkeron voimalla. Perskekels, jäi Pasit ilman victorypointteja!!! Ihan laitonta tollanen predatorilleen vittuilu mitä Joni harrasti.

No ei taatusti olekaan. Kyllä nyt pahviläpyskät aina elektroooooniset kortit voittaa. Tosin eikös noita kortteja saa jotenkin printtailtuakin? Käyttelee sitten niitä printattuja versioita.

Saahan niistä printattua mitä vaan mutta sitten menee koko ilo keräilystä ja keräiltyjen korttien käyttämisestä. Sama juttu virtuaalikorttien kanssa - niitä saa liian helposti käsiinsä. Harvinaisia kortteja kun saa muuten "perstuntumalta" käsiinsä eli niitä joutuu käyttämään mitä käsiinsä saa. Ja aloittelijoita kyykytetään loputtomiin ja kausittain tulee überpakkoja jotka tappavat muut.... hyh.

• Kovat Jyhad-sessiot katkeron voimalla. Perskekels, jäi Pasit ilman victorypointteja!!! Ihan laitonta tollanen predatorilleen vittuilu mitä Joni harrasti.

True vampiric style, jos en voi voittaa, niin varmistan ainakin että se joka aiheutti häviöni kaatuu mukana. Järjestin juoniani vielä kuollessani.
    Pelin lopputulos oli siis toiseksi paras...
  • Noh, ainakin sain pistettyä Kanadan Kardinaalin pois kehistä suhteellisen tyylikkäästi.
  • Kerralla kaikki toivo pois mun pelistä muuten sillä vedolla... Ei onnannu Nygrenin Assamiititkään niin hyvin vaikka sai jotain 3!! additional strikeä sillon kun koetti epätoivosesti piestä Marcus Vitelliä...
  • Noh, saihan se Nygreninkin kovin pyyri aivan samanlaisen käsittelyn, eli tunti turpaan ja amaranthilla ulos. Tapion olikin sitten helppo korjata koko potti.

Mutta kyllä siinä on aika miehekäs olo, kun kaveri lätkii 7 pisteen hand damagea ennenkuin on ehtinyt edes mitään kortteja käyttää.
  • Ja Marcus Vitell on kyllä yksi niistä pyyreistä jotka on aikalailla kalliin hintansa väärtejä.
  • Se sabbati vs camarilla bleed ominaisuuus on tosi nasta ja sen lisäksi se sopii mun pakkaan kun leka hattuun disciplinijensä puolesta...
    Mä tarttisin kyllä varmaan enemmän halpoja vampyyrejä, mulla on moni aika kallis, pari kertaa tullut sellanen alotus että kaikki tyypit on jotain 9-10 bloodia, ja sitten ehtii ehkä saada yhden pöytään ennen kun on jo kuollu.
  • Olisko joskus taas vtes iltamat tai sitten kortit mukaan leirille jos sielä ottais yhen tai kaks peliä?
  • Ei käy, vtes on visto peli.
  • No paska...
  • Tiesivätkös muuten kaikki jo että leireilläkin pyörinyt Kahvi-Kenneth on Call of Cthulhu CCG Übermenschen? Tämän hetkinen ruotsin JA suomen mestari jollei vielä jotain muutakin...
  • Hot damn!

• Pelaako jengi vielä keräilykorttipelejä?

Itse oon nyt taas Tuukan innostamana pelannut Vampire The Eternal Strugglea jonkin verran. Vanhaa Jyhad-edikkaa löytyy aika paljon, ja uudet kortit on lähinnä Sabbatia.

Jyhadia/VTES:iä on tosiaan tullut pelattua viimeaikoina Itä-Vantaankin puolella. Uskomattoman hyvin suunniteltu peli, kun pystyy koukuttamaan vielä yli vuosikymmenen (!) jälkeen.

Vanhojen korttisarjojen omistajana aika monet jälkikäteen erratoidut korttitekstit tulevat usein yllätyksenä esiin pelatessa. Pahimmillaan joku Fame-vakuutettu minionlauma koki yllätyksen kortin vaikuttaessa nykyään omien alamaisten sijaan sijaan preyn kaiffareihin.

PCD-pakat tuntuvat olevan keskenään aika epätasapainossa - joku KMW: Gangrel Antitribu on jo sellaisenaan aika hyvä close combat-pakka (ainakin näin vastaanottavalta puolelta koettuna), siinä missä Giovannit eivät ihan vastuksena vakuttaneet.

Tokihan pitkälti kaikista saa kovan luokan tekijöitä boostereilla ja tietoa etsiville löytyy PCD-pakoista parhaimmillaan nettiarvosteluja.

• Hei,

Onko yhdistyksessämme Android: Netrunner LCG (Fantasy Flight Games, 2012-) -korttipelin pelaajia?

android-netrunner-logo.png

ADN01-cardfan-1.png

corporations1.jpg

Olen itse juuri aloittelemassa kyseisen pelin kanssa, joten mahdollisuus peleihin myös leireillä olisi hienoa.

Tarkennuksena vielä, että kyseessä on Richard Garfieldin suunnittelemaan alkuperäiseen Netrunneriin (Wizards of the Coast, 1996) perustuva, mutta monilta osin uudistettu ja muokattu korttipeli suuryritysten ja hakkereiden välisistä yhteenotoista.

Lisätiedot:
    http://www.fantasyflightgames.com/edge_minisite_sec.asp?eidm=207&esem=1

• on 1422884785:

suuryritysten ja hakkereiden välisistä yhteenotoista.

Ei jaksais enää vapaa-aikana.

Ei vaan, en ole harrastanut koska korttipelit porttiteorian mukaisesti johtaa Animeen ja Larppaamiseen, mutta voishan tuota kokeilla jos joku leirillä lajia esittelee.
Sign In or Register to comment.

Howdy, Stranger!

It looks like you're new here. If you want to get involved, click one of these buttons!