Olemme päivittäneet yhdistyksen verkkopalvelun tietosuojaselosteen vastaamaan EU:n tietosuoja-asetuksen (GDPR) vaatimuksia.
Tietosuojaselosteessa kerromme, mitä henkilötietoja keräämme yhdistyksen verkkopalvelun käyttäjistä, miten käytämme niitä ja miten huolehdimme niiden suojaamisesta.
Seloste on luettavissa täällä
Olemme myös päivittäneet yhdistyksen verkkosivujen käyttöehdot. Verkkosivuston käyttö edellyttää, että käyttäjä sitoutuu noudattamaan näitä käyttöehtoja. Käyttöehdot muodostavat sitovan sopimuksen sinun ja yhdistyksen välillä.
Tutustu huolellisesti näihin käyttöehtoihin. Käyttämällä verkkosivustoa vahvistat lukeneesi, ymmärtäneesi ja hyväksyneesi käyttöehdot sekä antaneesi suostumuksesi käyttöehdoissa kuvattuun henkilötietojen käsittelyyn.
Käyttöehdot ovat luettavissa täällä
Leiri, 03.05. - 05.05.2013 Kesärinne
Mitäs pelejä leirillä?
ps. kyytiä olisin vailla perjantaina.
Comments
Kenkkis
Kentti
Werewolf
GrandMoff
Anry
Petteri
Chisantha
Oliks tää se missä töhöpetterit leikkivät prinssiamiraalia pöllimällään astartes-aluksella?
Kurryn leiri power level over 9000 / 0 Farcry 3: Blood Dragon
Haluaisin korjata muutamia väärinkäsityksiäsi töhöpettereistä, prinssiamiraaleista ja alusten pöllimisestä, mutta annan valaistuneen triumviraatin joka hallinnoi ihan tavallista Nova luokan saattaja-alusta (ei ole yhtään entinen Lamenterien alus, ei ole) hoitaa mahdollisen uudelleenkoulutuksen
Joo, ei ollu. Varmistuipahan taas se vanha totuus, että leireille on ihan turha yrittää etukäteen pelejä sopia.
Ööh..., en kyllä muista yhtään leiriä pitkään aikaan jolloin EI olisi ollut pahimmillaan molemmille päiville liuta pelejä jo sovittuna. Pikemminkin vanha totuus on se että ei kannata ottaa leireille pelejä mukaan sopimatta etukäteen, ja raikkaasti tällä leirillä tuulettui tämä touhu. Vai väitätkö ettei esim. valtaosaa sun suunnittelemista `peleistä tai joistain Tatun peleistä olisi jo hyvästi etukäteen foorumilla sovittu?
Mä olen aina yleensä tullu leirille sillä ajatuksella, että sopimuksia on, mutta ne ei välttämättä pidä. Niinpä olen ottanut yleensä pelejä mukaan enemmän kuin voin mitenkään realistisesti ehtiä k.o leirin aikana pelauttamaa. Sovittu on ennenkin etukäteen. Yleensä on pitäny se mikä sovitaan, mutta ei suinkaan aina. "This is Kurry".
Nyt tulin vielä erikseen asiakseni perjantaina kattomaan leirille sillä ajatuksella että mennään sen mukaan mikä on porukan fiilis: Noh, kuulosti kovasti siltä, että porukkaa olis oikeasti tulossa lauantaina Rogue Traderiin, joten sen sijaan että olisin yrittänyt esim Petskun Kulttiin mukaan (joka olis kiinnostanut), niin ajattelin, että ehkä nyt kuiteskin meen himaan ja valmistelen sen RT:n skenan valmiiksi.
Lauantaina sitten Kenkkis ilmoitteli, että nyt on kuitenkin niin, että kaikki pelaajat on menossa muihin peleihin ja jossain pelissä voi ehkä olla tilaa. Okei, olin sitten silleen että nooh, "this is Kurry", käynpä hakemassa kamat pois illalla ja katellaan toisna päivänä. Sitten kun tulen kasin aikaan leirille, niin käy ilmi, että tilanne ei TODELLAKAAN ole se, että kaikki pelaajat on muissa peleissä, vaan siellä vaeltelee vähintään yhden ryhmän verran pelaajia joille mulla ei sitten ole tarjota mitään (koska olin hölmönä valmistellu sitä vitun RT:tä, jota ei sitten pelattukaan). Voin sanoa, että sillä hetkellä VITUTTI.
Eli sopia saa niin paljon kuin haluaa, mutta on iso virhe luottaa siihen mitä on sovittu. Olis vaan pitäny nytkin muistaa se ja ottaa varmuuden vuoksi pari kolme peliä.
Oli kyllä omasta mielestäni hyvä leiri, tavallaan just Karin mainitsemista seikoista eli oli vaihteeksi virkistävää pelata vähän eri porukoilla eri pelinjohtajien pelejä, oli jotenkin revittelevämpi one shot -meininki. Ja mitä rogue traderiin tuli, niin eihän tuossa tainnut kuin Kentti suoraan mainita että olisi messissä?
Itse diggailin Petsun park ranger -kulttipeliä, jossa luonnonpuistossa sattui ja tapahtui outoja.
Macity Macin Pathfinder-dunskukomppaus oli lauantain musta hevoen ja yllättävän hauska, ehkä pitkään aikaan etovimman "seikkailija"porukan ansiosta.
Ootas nyt, Petskun pinkerton, Asmon Barbarians of lemuria ja Macin deddu, kaikissa pelaajia ja ilmeisesti ainoastaan Petskun pelissä niin paljon pelaajia että siihen ei oikein olisi tuskatta mahtunut mukaan. Millä leirillä sä nyt oikein kävit? Mainittakoon vielä lisälsi että oli ensimmäinen leiri aikoihin kun ei tarvinnut kauhistella sitä helkkarin aamu neljän pakoa leiriltä ,ja paikatkin pysyivät poikkeuksellisen siisteinä. Ainoa jonka bongasin ilman peliä oli Kauhanen, joka olisi varmaan kysymällä johonkin peliin mahtunut.
Jos kerran jengi haluu vaihtelua, niin pitäsköhän mun ruveta tulemaan leireille ilman yhtään peliä sen sijaan, että otan reilusti pelejä mukaan? Liian monesti vaan on ollu silleen, että siellä on joukolla itketty kun kukaan ei suostu pelauttamaan...
No, ittellä ainakin on ollut usein ne pelit himassa nimenomaan sen takia kun on näyttänyt siltä että koko leirin pelit on tukotettu jo valmiiksi etukäteen. Onhan se ihan kiva tietää vähän mitä porukka on ottamassa mukaan, mutta yleensä ne parhaat pelit on kyllä olleet sellaisia jotka on ihan vain polkaistu käyntiin leirillä. Pitkästä aikaa kyllä kuuli myös keskustelua siitä että väki oli sitä mieltä että voisivat itsekin pelauttaa. Että ehkä niitä pelejä voi ottaa mukaan, mutta jättää se päätös mitä pelataan leirille?
Lemuriaan olisi mahtunut 2-3 pelaajaa lisää, joten kyllä leirillä olisi pelattavaa ollut myös heille, joilla ei ollut peliä sitten lopulta.
Bullshit. Joka leirillä on ollut vähintään toiselle, yleensä molemmille päiville joku vanha peli joka on jo etukäteen sovittu. Se että leireillä on ylipäätään päässyt pelaamaaan ilman jotain etukäteen sopimista ja huutelua on vielä toteutunut jotenkuten, mutta itse kyllä muistan ihan lähiajoilta useamman leirin jossa on joutunut tosisssaan ihmettelemään että mitäs pelejä kun kaikki on jo etukäteen sovittua... Aina jotain saadaan aikaiseksi, mutta kyllähän nuo leiripelit on näiden etukäteen sovittujen ehdoilla pyörineet, Nyt oli poikkeus tällä leirillä, ja koin sen kyllä itse virkistäväksi.
Siis kumpaa käytäntöä sä nyt oikein kannatat? Sitä, että sovitaan pelit etukäteen vai sitä, että nimenomaan ei sovita?
Sitä että ei hirveästi sovita niitä pelejä etukäteen. Mutta miten tää liittyy tohon onko ne pelit ollut sovittuja vai ei? Mitenkä toi kysymys edes liittyi siihen mistä mä puhun, muuten kuin sitä kautta että mikä preferenssi mulla on?
Mun pointti on se että ei todellakaan ole mikään vanha sääntö ettei pelejä kannattaisi leireille sopia. Niiden vahojen pelien ehdoilla se muu toiminta on pyörinyt jo pitkään. Tämän leirin eteukäteen sovitun pelin peruuuntumien oli poikeus normaalitilanteeseen. Kaikki touhu leireillä on pyörinyt jo vuosia sen mukaan että mikä vanha peli jatkuu missäkin tilanteessa, ja ne on sovittu täällä foorumilla tai muuten jo ennen leiriä.
Rinnastuu siihen mun aikaisempaan:
ja myöskin:
Eli siis miten voin enää selvemmin selittää?
Edelleen, etukäteen sovittujen pelien ehdoilla tässä on pyöritty, se ei ole mikään vanha sääntö että leireille on turha mitään pelejä etukäteen sopia, vaan se että ne etukäteen sovitut pelit ei määrännyt toimintaa oli poikkeus.
Pikemminkin : " etukäteen sovitut pelit määrää mitä muuta leirillä tapahtuu" on se vanha sääntö, koska näin on menty jo ainakin viimeiset kymmenen vuotta. tiedän kyllä että esmes se sun Deathwatch on joskus dropattu leirin aikana pois, vaikka etukäteen olisi sovittu että sitä pelataan, mutta nää on niitä poikkeuksia, eikä säännön mukaista toimintaa.
Ei mitään, kyllä mäkin diggaan kampanjoista ja esmes lapiota muistelen edelleen lämmöllä ( varmaan paras kampanja jossa olen ollut mukana, thnx Tatu), mutta kyllä ne on hieman liikaa vienyt huomiota viime aikoina.
Paras tilanne mun mielestä olis se että "leireille on turha sopia mitään pelejä etukäteen koska tarjolla on kumminkin niin siistejä pelejä muutenkin" .
Kyllä se on mulle ollu. Aika monta kertaa olen kieltäytynyt lupaamasta yhtään mitään vaikka kuinka on Kauhaset ja Kentit panikoinu ja kyselly. Jos on jotain ns. sovittu, niin kun porukka on tullut alkuleiristä kyselemään, että pelataanko sitä peliä vai ei niin aika tasaseen tahtiin oon toistellu, että "joo, jos saadaan pelaajia". En mä ole yleensä (myönnän, nyt tein sen virheen) luottanu, että ne sovitut jutut on jotain mitä voi kalenteriin laittaa.
Nyt kun jengi sitten hehkuttaa että oli parasta leiriä pitkään aikaan, niin mieleen tulee ihan aikuisten oikeasti, että ei olis kannattanu edes yrittää sopia mitään. Kun kerran ihan hyvin näytti menevän ilmankin.
Mun mielestä se kultainen keskitie on se että jättää etukäteisitkemiset väliin ja ottaa messsiin kaikki hyvät pelit, ja kattoo leirillä tilanteen. Sullakin on monta saatana kovaa peliä joita mieluusti jatkan jossain välissä, mutta se että leiriaikataulut sovitaan etukäteen lukkoon on persiistä. Mä en pariin kovaäänisimpaan huutajaan kiinnittäis niin kovin huomiota.
No siihen tulokseen olen vähän tullut. Turha tulla huuteleen
Tarkoitin kyllä huutajilla niitä jotka ennen leiriä alka niistä peleistä jo vauhkoamaan, muuta touche, eiköhän tähänkin suuntaan sovi
Mutta rehellisesti, jos nyt leireillä lähdettäisiin siitä että ensisijaisesti joka peli on kaikille auki ja se että joku pitkä kampanja mihin ei jotakuta edes yhdeksi kerraksi mukaan saada olis poikkeus, niin askel parempaan olisi. Tietysti rajat tulee vastaan aina, kuka nyt haluaa kauhuroolipeliä kahdeksalle pelauttaa...
Varmaan ne jotka makaronia syö. Itse kun en syö.
Leirillä oli puhetta noista Isojen Poikien tykistökranaateista, tuossa kuvassa Mk48 155mm ydinjytky, ollut arsenaalissa 1968-1992 (vähän reilut tuhat kappaletta). Tehoa tosin vain säälittävät 72 tonnia TNT:tä, ei edes kilotonniin päästä
Joo, ja kuten sanoin puhelimessa, otin mukaan ;D