Olemme päivittäneet yhdistyksen verkkopalvelun tietosuojaselosteen vastaamaan EU:n tietosuoja-asetuksen (GDPR) vaatimuksia.

Tietosuojaselosteessa kerromme, mitä henkilötietoja keräämme yhdistyksen verkkopalvelun käyttäjistä, miten käytämme niitä ja miten huolehdimme niiden suojaamisesta.

Seloste on luettavissa täällä

Olemme myös päivittäneet yhdistyksen verkkosivujen käyttöehdot. Verkkosivuston käyttö edellyttää, että käyttäjä sitoutuu noudattamaan näitä käyttöehtoja. Käyttöehdot muodostavat sitovan sopimuksen sinun ja yhdistyksen välillä.

Tutustu huolellisesti näihin käyttöehtoihin. Käyttämällä verkkosivustoa vahvistat lukeneesi, ymmärtäneesi ja hyväksyneesi käyttöehdot sekä antaneesi suostumuksesi käyttöehdoissa kuvattuun henkilötietojen käsittelyyn.

Käyttöehdot ovat luettavissa täällä

Oblatio Ultima IV - 40K Turnaus [Warhammer 40k]

edited November 2015 in Figupelit
Järjestetään Marraskuun leirillä 15.-16.11.2013!!!

Perusteet:

1) 6th edition Warhammer 40 000 perussäännöt käytössä kokonaisuudessaan uusimmilla GW:n Erratoilla ja FAQlla täsmennettynä.

2) 1850 pisteen armeijat. Normaali FOC, Fortifications ja/tai Allies.

3) Kolme peliä per pelaaja. Parit arvotaan etukäteen ja jokainen pelaaja pelaa jokaisen kolmesta tehtävästä.

4) Pöydät rakennetaan valmiiksi järjestävän organisaation puolesta. Mysterious Forest, Mysterious River ja Archeotech Artefacts taulukot ovat käytössä osalla maastosta. Pöydät 6x4 jalkaa, maaston määrä vaihtelee pöydittäin ollen keskimäärin noin 25% pöydän pinta-alasta. Objectivet sijoitetaan deploymentin yhtedessä normaalien sääntöjen mukaan.

5) Lopullinen Ranking muodostuu Victory Pointtien mukaan.

6) Pelit päättyvät normaalien sääntöjen mukaisesti 5, 6 tai 7 kierroksella. Poikkeuksena tuomarin asettamat rajoituksen (katso seuraava kohta)

7) Peliaika on 210 minuuttia (3½ tuntia) per peli, kuitenkin siten että yhteen kokonaiskierrokseen ei tulisi käyttää enempää, kuin yhteensä 30 minuuttia tai 15 minuttia per pelaajan kierros. Kierroskohtaisen ajan seuraaminen on vapaaehtoista, mutta pelaajien tulee seurata kokonaispeliaikaa ja pyrkiä päättämään peli ennen 210 minuutin täyttymistä. Mikäli peliaikaa on kulunut 180 minuuttia (3 tuntia) ja peli ei ole edennyt vielä viidenteen kierrokseen tulee pelaajien ottaa välittömästi yhteyttä tuomariin, joka määrittelee miten jatketaan. Tässä tapauksessa tuomari voi rajoittaa kierrosten ja/tai kierrokseen käytettävän ajan määrää pelin vauhdittamiseksi.


Tehtävät:

Mission #1 – Hamburger Hill
Type: Purge The Alien
Deployment: Hammer and Anvil
Mission Specific: Night Fighting, Reserves
Victory Points: Destroying an enemy unit (1 Victory Points), Slay the Warlord (1 Victory Points), First Blood (1 Victory Points), Linebreaker (1 Victory Points).
Theoretical Maximum VP's: 26 VP's (depending on opponents army)
       
Mission #2 – Ruling Ground
Type: Big Guns Never Tire, 5 objectives
Deployment: Dawn of War
Mission Specific: Night Fighting, Mysterious Objectives, Reserves, Heavy Metal
Worth: Capturing an objective (3 Victory Points), Destroying an enemy Heavy Support choice (1 Victory Point), Slay the Warlord (1 Victory Points), First Blood (1 Victory Points), Linebreaker (1 Victory Points).
Theoretical Maximum VP's: 24 VP's (depending on opponents army)

Mission #3 – Cleanse With Fire
Type: The Scouring, 6 objectives
Deployment: Vanguard Strike
Mission Specific: Night Fighting, Mysterious Objectives, Reserves, Fast Recon
Worth: Capturing an objective (1-4 Victory Points; 1*4 VP, 2*3 VP, 2*2 VP, 1*1 VP), Destroying an enemy Fast Attack choice (1 Victory Point), Slay the Warlord (1 Victory Points), First Blood (1 Victory Points), Linebreaker (1 Victory Points).
Theoretical Maximum VP's: 24 VP's (depending on opponents army)
«13

Comments

  • Ennakolta ilmoittautuneet:

    1. PPP
    2. Luide
    3. Eris
    4. Atte
    5. Elukka
    6. Kari
    7. Pasinygren
    8. Kenkkis

    Pelilista:

    Peleille varatut päivät ja kellonajat ovat suosituksia, joista voidaan poiketa tarvittaessa pelaajien omalla päätöksellä. Pelilistat varmistetaan lopullisesti vasta perjantaina 15.11 ennen ensimmäisiä pelejä.

    Perjantai 15.11

    1. Peli

    2. Peli

    Lauantai 16.11

    3. Peli


    FAQ:

    Q: http://hivezero.blogspot.se/2013/04/adepticon-2013-part-1-my-favorite-army.html Voiko vastaavalla armeijalla osallistua leirillä liigaan? Jos figurit on vain merkitty selkeästi ja tunnistettavasti?

    A: Totta munassa voi!



    Q: Käytetäänkö pelikelloa? Miten ajan otto hoidetaan?

    A: Kokonaispeliajan mittaamisesta vastaavat pelaajat itse. Pelikelloa joka pysäyttäisi vuoron kesken ei käytetä, kierroskohtaiset ajat ovat näiltä osin suosituksia, jotka on laskettu siten, että silloin pidempikin peli saadaan kolmessa ja puolessa tunnissa pelattua. Poikkeuksena on tuomarin oikeus tehdä pelikohtaisia ratkaisuja mikäli 180 minuutin kohdalla peli on pahasti kesken.



    Q: Pile-in moves. Modelit liikuvat 3" omalla initiative stepillään, mutta saako unit coherency rikkoontua fight sub-phasen aikana, kunhan unit on coherencyssä sub-phasen lopussa, vai pitääkö coherency säilyttää koko sub-phasen ajan?

    A: Sovelletaan tässä BRB p. 11 määritelmää 'Unit Coherencylle', eli "once a unit has finished moving..." Toisin sanoen niin pitkään kun yksikön liike on kesken ei yksittäisten nappuloiden etäisyydellä ole väliä. Ei edes vaikka yksikön liike tapahtuisi kahdessa, kolmessa tai vaikka kymmenessä eri vaiheessa.



    Q: Miten objektiivit asetellaan laudalle? Tällä on eniten merkitystä tehtävässä 2, jossa on 5 objektiivia. Suoraan sääntöjen mukaan järjestyshän on 1) Valitse puoli 2) laita fortificationit 3) laita maasto 4) aseta objektivet, puolen valinnut aloittaa, mutta tästä seuraa se että jos objektiiveja on pariton määrä, puolen ensinnä valinnut saa merkittävän etulyöntiaseman.

    A: Kuten säännöissä sanotaan.



    Q: Sallitaanko proxyt ja "counts-as" nappulat?

    A: Käytössä oleva 6th edition sääntökirja ei edes mainitse WYSIWYG sääntöä, joten riittää se, että erityyppiset nappulat ovat a) selkeästi tunnistettavissa ja erotettavissa toisistaan, b) alustojen koot ovat samat kuin "virallisella" figulla ja c) nappulan kokoluokka on suunnilleen sama kuin "virallisella" figulla.
  • Marraskuu voisi olla hyvä. Pe ilta ja lauantaipäivä myös. Tota peleissä menevää aikaa pitäsi kyllä rajoittaa, laahaaminen sylettää. Toi aika riittää kyllä hyvin jos ei nyperrä van pelaa sitä peliä. Jos ei mu auta niin shakkikelo tai miinuspisteet turnauksen hidastamisesta.
  • Näin ulkopuolisena ehdotan lauantaipäivää, jotta turnaukseen osallistujat pääsevät roolipelaamaan.
  • My two cents: mieluummin isommat pistemäärät, pidempi peliaika ja vähemmän pelejä kuin toisinpäin. En kyllä menetä yöuniani vaikka menisi toisinkinpäin, mutta kokisin siis mielekkäämmäksi esim. 2000pts 3.5h pelit ja kolme peliä kuin 1500pts 2.5h ja neljä peliä.
  • PPP puhuu asiaa.

  • on 1377551536:


    My two cents: mieluummin isommat pistemäärät, pidempi peliaika ja vähemmän pelejä kuin toisinpäin. En kyllä menetä yöuniani vaikka menisi toisinkinpäin, mutta kokisin siis mielekkäämmäksi esim. 2000pts 3.5h pelit ja kolme peliä kuin 1500pts 2.5h ja neljä peliä.


    Jos kolme peliä ei tunnu liian vähältä, niin silloin näin voidaan toki menetellä. Pistemäärän osalta muistutan, että 2000+ pistettä tarkoittaa sitten kaksinkertaista FOC:tä, eli 2-4 HQ, 4-8 Troop, 0-6 Elite, 0-6 Fast, 0-6 Heavy, 0-2 Fortifications ja 0-2 Allied Detachments (molemmat kuitenkin samasta koodeksista). Tämä huomioiden onko toivottava pistemäärä ennemmin 1500-1999 vai 2000-xxxx?

  • on 1377603837:


    on 1377551536:


    My two cents: mieluummin isommat pistemäärät, pidempi peliaika ja vähemmän pelejä kuin toisinpäin. En kyllä menetä yöuniani vaikka menisi toisinkinpäin, mutta kokisin siis mielekkäämmäksi esim. 2000pts 3.5h pelit ja kolme peliä kuin 1500pts 2.5h ja neljä peliä.


    Jos kolme peliä ei tunnu liian vähältä, niin silloin näin voidaan toki menetellä. Pistemäärän osalta muistutan, että 2000+ pistettä tarkoittaa sitten kaksinkertaista FOC:tä, eli 2-4 HQ, 4-8 Troop, 0-6 Elite, 0-6 Fast, 0-6 Heavy, 0-2 Fortifications ja 0-2 Allied Detachments (molemmat kuitenkin samasta koodeksista). Tämä huomioiden onko toivottava pistemäärä ennemmin 1500-1999 vai 2000-xxxx?


    Ei kyllä mitään +2000 pts pelejä, se laahaaminen vaan lisääntyy. Kylää mä lähtisin että 4 peliä, se 1500-1750pts ja kattoaika jota oikeasti noudatetaan. Jokaisessa näistä turnauksista on ollut ongelmana se pelin ajallinen kesto, aikataulut venyy ja paukkuu. Mitä enemmän nappuloita pöydällä, sitä enemmän... Lisäksi useampi peli tasoittaa turnausta, jos joku matsi menee abysmaalisen huonosti, on mahdollisuudet vielä paikata. Kentti: jos väki ne aikataulunsa noudattaa, roolipelaaminen sitten lauantaina illalla.
  • Juuri siksi koska pelit venyy, eikä mene niin sujuvasti kuin unelmissa, pitäisi olla kunnolla aikaa pelata. Ei se peliajan vähentäminen ainakaan itse varsinaista ongelmaa ratkaise, päinvastoin.

    Itse en siis näe juuri järkeä vetää turnausta, jossa joka pelissä keritään pelata kolmosrundin puoliväliin (kutosedikassa ampuminen on jo muutenkin kingi, mutta tällainen systeemi rankaisee vielä kahta kauheammin kaikkia closis-pohjaisia armeijoita ja suosii ampumisarmeijoita entistäkin enemmän) tosin en itke jos näin päätetään tehdä, laadin vaan armeijani sitten sen mukaan. Mutta mieluummin pelaisin ihan oikean mittaisia pelejä, jonkalaisiin 40k on suunniteltu.
  • Ja siis ei tartte olla 2000+ vaan 1999 kelpaa mainiosti.
  • Marraskuun sopii ainakin itselleni paremmin kuin lokakuu.

    Aikataulujen paukkumine johtuu pääasiallisesti kahdesta syystä:
    1) kukaan ei ole erityisen kokenut 6e:n pelaaja josta seuraa että sääntöjä ym. ei välttämättä muista täysin ulkoa ja niitä pitää välillä tarkistella jne.
    2) asioita tulee helposti ylianalysoitua ja figujen keskenäistä sijaintia ylioptimoitua, jos ylimääräisestä ajankäytöstä ei seuraa mitään sanktioita.

    Pisteitä en itse rupeaisi kasvattamaan, koska uskon se vain pahentaisi tätä "pelejä ei ehditä pelata määräajassa" ongelmaa entisestään, vaikka antaisimme lisää aikaa per peli. 

    Jos kuitenkin armeijoiden pistekokoa kasvatetaan, laittaisin maksimiksi 1750-1850 pistettä, jotka näyttävät olevan maailmalla yleisimmät turnauskoot ja kasvattaisin peliajan ~4 tuntiin.

    Edellisen vuoden perusteella jonkinlainen kattoaika on peliin pakko saada, mutta en kannata ratkaisua jossa pelaajakohtaista ajankäyttöä ei huomioda millään tavalla.

    Eli jonkinlainen shakkikelloratkaisu ennemmin kuin normaalisti 40k turnauksissa käytetty "aikarajan kohdalla peli katkeaa". Warmachinessa käytetään Deathclockkia (jos pelaajalta loppuu aika, hän häviää) mutta se ei mielestäni sovi 40k:n.
    Mielestäni parempi ratkaisu olisi esimerkiksi jos 2h30min pelissä molemmille pelaajille annetaan 1h25 min "omaa" peliaikaa ja kun se loppuu, on vaikkapa 1 minuuttia aikaa movement phasella liikkua, 1 min shooting phasella ampua ja ja 1 min aikaa chargata assault phasella tms.
    Itse lähitaistelut on kuitenkin periaatteessa usein "molempien pelaajien aikaa" joten niitä ei voi mielestäni rajata samalla lailla.

    Tietysti tämä setup mahdollistaa vielä pelit jotka menee 30 min yli, joten jos aikataulun tarvitsee pitää tiukasti, turnauskellon lyödessä 2h25 min pelataan ko. pelivuoro loppuun ja uutta ei aloiteta.
  • 40k ei ole shakkia jossa molemmilla pelaajilla on samat nappulat.

    Itsellä ei taaskaan ongelmaa optimoida jotain muutaman nappulan deathstar-eliittiarmeijaa turnaukseen jos tiukat pelaajakohtaiset aikarajat otetaan käyttöön, mutta naurattaa jo valmiiksi kun kelailen tyrsky-, IG- yms. massa-armeijoiden pelaajia, jotka sitten yrittävät saada sääntöjen mukaisesti siirreltyä nappulansa aikarajojen puitteissa, kun se on ihan tarpeeksi haastavaa ihan ilman aikarajojakin.

  • on 1377712547:


    40k ei ole shakkia jossa molemmilla pelaajilla on samat nappulat.

    Juuri sen takia sitä peliin allokoitua aikaa ei jaetakaan 50/50, vaan esim. 55/55 ja ajan loppuminen ei johda automaattiseen häviöön. Esimerkissäni hitaampi pelaaja voi kuitenkin käyttää kolmanneksen enemmän aikaa kuin nopea (85min vs 65min) ennen kuin mitään sanktioita alkaa tulemaan. Tuo 1h25min oli vain esimerkki, 1h30min per pelaaja antaisi hitaalle pelaajalle 90 min kun nopeammalle jäisi maks 60 min.

    on 1377712547:


    naurattaa jo valmiiksi kun kelailen tyrsky-, IG- yms. massa-armeijoiden pelaajia, jotka sitten yrittävät saada sääntöjen mukaisesti siirreltyä nappulansa aikarajojen puitteissa, kun se on ihan tarpeeksi haastavaa ihan ilman aikarajojakin.

    Fakta kuitenkin on se, että myös kahden massa-armeijan väliset taistelut pitäisi saada pelattua annetussa määräajassa jonkinlaiseen lopputulokseen. Jos massa-armeijan pelaaja käyttää nappulaa kohti saman verran aikaa kuin normaalikokoisen armeijan pelaaja, turnauspeliin varattu aika loppuu vuorolla 2-3.

    Ja toinen fakta on se, että pelaajan vaikutus käytettyyn peliaikaan on helposti 2-3 kertaa suurempi kuin itse nappuloiden määrä. Massaa voi pelata järkevällä nopeudella ja vastaavasti deathstarin pelaaja voi helposti käyttää saman verran aikaa taktiikan pohtimiseen kuin mitä vastustaja käyttää koko vuoron pelaamiseen.

    Näin esimerkkinä juuri tästä asiasta: Pelasin viime turnauksessa yhden pelin joka kesti 5h30min. Tästä ajasta minä käytin 1h10min ja vastustaja 4h20min. Nappuloita oli molemmilla puolilla suurinpiirtein saman verran (~40 vs ~50). Itse asiassa, siinä ajassa minkä minä käytin koko peliin, vastustajani olisi juuri ja juuri saanut deployattua figut ja pelattua ensimmäisen vuoronsa.

    Lopuksi vielä esimerkkejä siitä, mitä hidas vs nopea pelaaja oikeasti vaikuttaa:
    Jos oletetaan että kaksi normaalia pelaajaa pelaa 7 vuoroa peliä ajassa 2h30min, käyttäen  deploymenttiin 10 min per henki.  Nopea pelaaja käyttää puolet tästä ajasta ja hidas pelaaja tuplat:

    1) Nopea vs hidas: Peli loppuu vuorolla 4.
    2) Normaali vs hidas: Peli loppuu vuorolla 3
    3) Hidas vs hidas: Peli loppuu vuorolla 2

    Yksinkertaisesti sanottuna: Jos hitaiden pelaajien ajankäyttöä ei rajoiteta missään määrin turnauksessa, mitään peliä missä on mukana hidas pelaaja ei ehditä pelaamaan loppuun määräajassa.
  • Luulisin, että suurin osa aikakysymyksestä on ehditty jo sanoa ja jatketaan keskustelua siitä hiukan myöhemmin, kun julkaisen oman viimeistellyn kompromissiehdotuksen peliajasta. Sitä ennen haluaisin vielä herättää keskustelua pistemääristä ja pelimääristä. Sitten viitosedikan turnausten pistemäärät vaikuttavat yleisesti olleet hiukan laskussa. Tällä hetkellä ulkomaisessa 40K turnaus-skenessä pelatuimmat pistemäärät näyttäisivät olevan 1500 ja 1850. Muutama niistä turnauksista, jotka aikaisemmin järjestettiin 2500 pointilla on tipauttanut 1850:een ja muutama kokeillut 1999+1 formaattia (eli käytännössä 2000 pointtia, mutta yksi FOC).

    Alla neljä omaa ajatustani, joiden osalta haluaisin tietää mikä saa eniten kannatusta:


    #1 - Kolme (3) peliä, 1999 pistettä

    #2 - Kolme (3) peliä, 1850 pistettä

    #3 - Neljä (4) peliä, 1500 pistettä

    #4 - Neljä (4) peliä, 1000+850 pistettä
    Tässä jälkimmäisessä vaihtoehdossa jokainen rakentaa listan joka on laillinen 1000 pointin lista ja siihen "lisäosaston", joka on 850 pointtia. Kaksi peliä pelataan 1000 pisteen listalla ja kaksi täydellä 1850:llä. Ajankäyttö painottuu luonnollisesti suhteessa enemmän aikaa isommalle listalle.

  • Äänestän kakkosvaihtoehtoa (1850*3 peliä).
  • Oma suosikki on 1500 pts ja neljä peliä ,seuraavaksi se 1850 ja kolme peliä. Edelleen kaanatan suhteelisen tiukkoja aikarajoja, jos ei saada pelattua ajoissa niin sitten katsellaan pisteet kasaan siinä kolmannen rundin kohdalla.
  • Vaihtoehdot #2 ja #1 ja ehkä #4 (on sen verran eksoottinen, etten osaa lonkalta sanoa menisikö armeijan kasaaminen liian vaikeaksi vai ei). Ja edelleen kannatan suht runsasta peliajan määrää, että kerkeää kunnolla pelaamaan, tämä on kumminkin 40k eikä Space Hulk.
  • Vaihtoehdot #2 ja #3 on molemmat hyviä.
  • Max on! 2K ja kolme kierrosta niin mä oon inessä. Katselin tossa juuri uuden armykirjan hintojen mukaan listaani ja 1500 tuntuu tosi pieneltä peliltä. Nyt tuntuisi siltä, että ottaisin mieluummin isommankin pisteylityksen ja silti pitäisi jättää "juttuja" pois. Pieni pelimäärä olisi plussaa. Tasaisessa turnauksessa kaksi parasta voi tietysti pelata neljännen kierroksen kuninkuudesta.

    Mulla olisi lainattavissa täydennyksiä niin imperiumin kuin xeno puolelle. Voin lainata vaikka kokonaisen armeijan valmiilla listalla tai preferenssien mukaan.

    Multa löytyy:
    !Space Marines!
    Jalkaväkeä, paljon terminaattoreita, crusader pattern lantikoita, drop podeja. Sankaruutta..

    Sisters of Battle
    Jalkaväkeä, immolaattoreita, exorcisteja, sheraphineja + kovat spessuhahmot. Assasiinit ja ties mitä.

    Eldars
    Jalkaväkeä, tankkeja, aspeckteja, jet bikejä + kovat spessuhahmot. Far Seer rules and so does Avatar!

  • on 1378074633:


    Max on! 2K ja kolme kierrosta niin mä oon inessä. Katselin tossa juuri uuden armykirjan hintojen mukaan listaani ja 1500 tuntuu tosi pieneltä peliltä. Nyt tuntuisi siltä, että ottaisin mieluummin isommankin pisteylityksen ja silti pitäisi jättää "juttuja" pois.


    Sepä se. Vitosessa vielä pystyi tekemään toimivia tonnin armeijoita no problem, mutta kutosessa on pelimekaniikka muuttunut sen verran paljon, että pisteitä palaa aikalailla enemmän jos meinaa well-rounded all-comers listan väsätä.
  • Ja luinko nyt siis rivien välistä oikein, että sulla on käsissäsi jo uus SM Codex?

    Vähän mixed fiilingit previkkatietojen perusteella itsellä. Terminaattorit eivät ilmeisesti riittäneet kun piti keksiä nämä Centurionit etc. eli kohtahan tää peli on joku RIFTS.

  • on 1378131041:


    Ja luinko nyt siis rivien välistä oikein, että sulla on käsissäsi jo uus SM Codex?

    Vähän mixed fiilingit previkkatietojen perusteella itsellä. Terminaattorit eivät ilmeisesti riittäneet kun piti keksiä nämä Centurionit etc. eli kohtahan tää peli on joku RIFTS.


    WTF? ne nyt perseilee siellä? Onko Centurionit jotain superterminatorarmoureita vai mit.vit? Jotain uutta kamaa vai kaanon kirjoitettu uusiksi? "Nää oli jo olemassa 10k vuotta sitten."

  • on 1378160081:


    WTF? ne nyt perseilee siellä? Jotain uutta kamaa vai kaanon kirjoitettu uusiksi? "Nää oli jo olemassa 10k vuotta sitten."


    Ööö... Millä tavalla tää talvi nyt kykeni taas yllättämään autoilijat? Marineiden ase- ja yksikkövalikoima on aina laajentunut kun GW on vain ehtinyt uutta materiaalia kirjoittaa. Näinhän GW on tehnyt jokaikinen kerta kun uusia marsukodekseja on tullut ulos:

    Space Marines (vanha) -> Razorback
    Space Wolves -> Thunderwolffit
    Blood Angels -> Stormraven ja Furioso Dreadnought
    Dark Angels -> Dark Talon ja plasmaprätkät
    Space Marines (uusi) -> Centurion ja ilmatorjuntarhinot


    on 1378160081:


    Onko Centurionit jotain superterminatorarmoureita vai mit.vit?


    Siinä missä Terminator armour on power armourista kehitetty paksumpi panssari, niin Centurion on periaatteessa power armourin päälle puettava "asepaketti". Eli pientä mini-kävelijää muistuttava härpäke, missä on tykkejä niin maan perkeleesti. Jokaisen pienen devastaattorin unelmalelu: Miksi kantaa pelkkää heavy bolteria, kun voi kantaa kahta heavy boltteria ja rintaan pultattua missile-launcheria yhtä aikaa? :P
  • Emmä tiedä 40k-pikku-ukkopeleistä mitään, mä vain johdan ja pelaan roolipelejä siinä maailmassa. Mutta toi Centurion kuulostaa Dreadknightilta. Tai oikeastaan jostain Dreadknightin ja Terminatorin väliltä.

  • on 1378190819:


    Emmä tiedä 40k-pikku-ukkopeleistä mitään, mä vain johdan ja pelaan roolipelejä siinä maailmassa. Mutta toi Centurion kuulostaa Dreadknightilta. Tai oikeastaan jostain Dreadknightin ja Terminatorin väliltä.


    Periaate on sama kuin Dreadknightissa, mutta koko on vain hiukan terminaattoria isompi.
  • Juuri olin tulossa kirjoittamaan, että tässä on selkästi menossa tuollainen mecha-tyyppisten juttujen lisäily 40k maailmaan, jonka Dreadknight taisi aloittaa (en laske dreadnoughteja ja killakanneja ihan samaan kategoriaan kuitenkaan, peliteknisestikin taitavat olla vehiclejä nämä jälkimäiset). En ole ihan vielä lämmennyt tälle kehityksen suunnalle, kun haiskahtaa vähän liikaa bigger and better guns-mentaliteetilta, mutta aika näyttää tottuuko näihin.

    Stormravenhan oli muuten ollut olemassa Codexissa vuosia ennenkuin GW valmisti ensimmäisen Stormraven mallin (ja sama juttu monessa muussakin Codexissa, eli löytyy unitteja ja charactereja jopa usean edikan ajalta, joille ei toistaiseksi ole vielä tehty figuja), nyt taas Centaurioneja voi ennakkotilata ennenkuin uusi Codex on vielä edes ilmestynyt.

    Mutta ehkä näistä voisi jatkaa toisessa topikissa ja keskittyä tässä topikissa tuohon turnaukseen. Kunhan vaan ihmetytti kun eris selitti uuden Codexin pistehinnoista ja eka armeija jonka listasi oli SM, että joko jostain on eriksen käsiin vuotanut uusi SM Codex (koska eiköhän se jo ihan valmis ja painettu ole, ja venailee vaan virallista julkaisupäivää)?
  • Keskustelun saattamiseksi takaisin oikeille urille. Olen päättänyt ajankohdan, pointtimäärän (1850), pelimäärän (3) ja kaksi kolmesta tehtävästä (kolmas on vielä hiukan mietinnän alla). Peliajan suhteen mietin hiukan vielä miten homma tarkalleen ohjeistetaan, mutta yhteen peliin varattu maksimiaika muodostunee sinne 3 - 3½ h kieppeille.
  • Viimeinen tehtävä ja peliaikasäädökset päivitetty. Ei muuta kuin listoja rakentelemaan ja tässähän on välissä pari leiriä (ja runsaasti leirin ulkopuolista aikaa) niiden testaamiseen!
  • 6O6GSIm_7qc.jpg


    Ei ole uutta marsu-kirjaa. Pitkän sodan veteraaneille laskeskelin listaa. Turnauksen tullessa olisi kolme uutta armykirjaa joista valita: Space Marines, Chaos Space Marines ja Eldar.
  • Laitoin tämän ketjun toiseen postiin nyt "kysymyksiä ja vastauksia" kokoelman. Eli laittakaa kysymyksia siitä, mikä turnauksessa ehkä vaatii sääntöjen osalta ennalta selvittämistä. Yritän vastata parhaan kykyni mukaan tai ainakin tehdä jonkun linjauksen.

    Myös ennakkoilmoittautumisia otetaan vastaan tässä ketjussa ja pyytäisinkin mahdollisuuksien mukaan kaikkia turnaukseen aikovia ilmoittautumaan ennakolta, jotta saan parit arvottua ennakolta viime vuoden tapaan.
  • Enköhän ole taas mukana, vaikka kutosen pelaaminen jäänyt tooodella vähälle.
Sign In or Register to comment.