Olemme päivittäneet yhdistyksen verkkopalvelun tietosuojaselosteen vastaamaan EU:n tietosuoja-asetuksen (GDPR) vaatimuksia.

Tietosuojaselosteessa kerromme, mitä henkilötietoja keräämme yhdistyksen verkkopalvelun käyttäjistä, miten käytämme niitä ja miten huolehdimme niiden suojaamisesta.

Seloste on luettavissa täällä

Olemme myös päivittäneet yhdistyksen verkkosivujen käyttöehdot. Verkkosivuston käyttö edellyttää, että käyttäjä sitoutuu noudattamaan näitä käyttöehtoja. Käyttöehdot muodostavat sitovan sopimuksen sinun ja yhdistyksen välillä.

Tutustu huolellisesti näihin käyttöehtoihin. Käyttämällä verkkosivustoa vahvistat lukeneesi, ymmärtäneesi ja hyväksyneesi käyttöehdot sekä antaneesi suostumuksesi käyttöehdoissa kuvattuun henkilötietojen käsittelyyn.

Käyttöehdot ovat luettavissa täällä

40K:n uusi (7th) edikka [Warhammer 40k]

edited November 2015 in Figupelit
Okei. Nyt se tuli se 7th edition. Pikaisia terveisiä siitä mitä uudessa edikassa on muutettu...

1) Movement Phase: Sama kuin ennen. Uutta on vain se, että coherency pystysuunnassa on 6".

2) Psychic Phase: Uutta. Heitetään D6. Molemmilla on D6+Mastery Levelit (yhteenlaskettuna) verran Warp Charge pointteja. Pelaaja, jonka vuoro on voi yrittää maifestoida powereita valitsemalla x kappaletta noppia ja heittämällä. Jokaisesta 4+ tuloksesta hän saa manifestoitua yhden (1) Warp Chargen, joita sitten tarvitaan sen verran kuin k.o poweri vaatii (1-3 kpl). Deny The Witchiä heitetään samalla tavalla, mutta vain 6+ tulokset vievät Warp Chargeja naapurin poolista ja kaikki täytyy saada pois. Deny The Witchiä voi nyt käyttää myös sellaisiin powereihin, joita ei ole suunnattu sinua vastaan. Deny The Witch bonukset ovat kuten ennen. Psychic powerit on menneet kovasti uusiksi ja osa kovimmista primasris powereista on mennyt pakkaan 2-3 chargen powereiksi ja sellaista. Uusi Daemonology dicipline löytyy. Hyvikset käyttää sitä Banishmenttiin ja pahikset voi Summonoida demoneita. Nykyisin Primaris Powerin saa ilmaiseksi, jos kaikki powerit ukolla on samasta disciplinestä. Eli mastery level 1 psyykkerit saa kaksi poweria aina.

3) Shooting Phase: Sama kuin ennen sillä erolla, että ampuja päättää asetyypeittäin missä järjestyksessä laukaukset ratkaistaan ja tämän jälkeen LOS yms. asiat ratkaistaan asetyypeittäin yksi kerrallaan. Eli hiukan selkiytetty, ei muuta. Vehicleistä on tullut aavistuksen kestävämpiä (7+ räjäyttää), Jinkki save vaikuttaa kaikilla ampumiseen (eli kuten vanhan flyereiden Evade), mutta on 4+ ei 5+. Rakennuksilla on Hull Pointit (3-5 kpl) eli ne voi myös tuhota entistä helpommin. Flying Monstereita on buffattu siten, että niiden ei ikinä tartte tehdä kuin yksi Grounding Test vuorossa. Eli enää niitä ei voi pakottaa alas ampumalla riittävän monella aseella. "D" strenghtin aseita on nerffattu huolella (niitä vastaan saa normaalit savet, paitsi jos ne heittää 6 to-woundista).

4) Assault Phase: Hyvin pitkälti sama kuin ennen. Difficult Terrain on suoraan -2" chargeen.

5) Armeijat: Armeijoita on kahta tyyppiä Unbound ja Battle-Forged. Battle-Forged on vanha FOC, Allies FOC ja silleen. Tuttu juttu. Erona kuitenkin se, että melkein kaikki yksiköt voivat pitää objectiveja, mutta Battle-Forged armeijan Troopit pitää niitä niin hyvin, että niiden pitämiä objectiveja ei voi edes contestoida muulla kuin toisen Battle-Forged armeijan Troopeilla. Lisäksi Battle-Froged armeijat saa yhden re-rollin Warlord traitteihin, joita on hiukan buffattu. Unbound armeija on "tee mitä lystäät" armeija. Saat ottaa mitä tahansa unitteja mistä tahansa koodeksista ihan kuin tykkäät. Kuulostaa pahalta, mutta ei ole lähellekään... Koska Allies Matrix pätee edelleen myös Unbound armeijoihin ja niillä on huomattavia ongelmia objective-peleissä, koska ne eivät voi ikinä contestoida Battle-Forged aremijoiden Trooppeja. Allies Matrix on mennyt entistä tiukemmaksi (Battle-brothereita on vain Imperium keskenään, Kaaos keskenään ja Eldarit keskenään) ja entisen kuuden tehtävän sijasta nyt tehtäviä on 12 ja niistä 11 on objective tehtäviä tavalla tai toisella.

6) Aikaisemmin useisiin kirjoihin hajautettuja terrain, fortification yms. sekalaisia sääntöjä on koottu yhteen peruskirjaan.

Yleisesti jos Psychic Phasea ei olisi luotu, niin tämä olisi pitkälti enemmänkin 6.5, kuin mikään varsinainen 7. Erot uusissa ja vanhoissa säännöissä ovat pääosin vähäiset, joskin osa eroista vaikuttaa merkittävästi tiettyihin juttuihin.

Comments

  • ^ Voiko battle forged armeijan vehiclet pitää/contestoida objectiveja?

  • on 1400936856:


    ^ Voiko battle forged armeijan vehiclet pitää/contestoida objectiveja?


    Voi. Myös Unboundin voi. Eli nykyisin objectiveja voi pitää kaikki yksiköt paitsi:
    1) Flyer tai lentävä Monsteri ilmassa (maahan laskeutunut Monsteri voi pitää)
    2) Yksikkö josta on erikseen sanottu, että se ei voi koskaan pitää objectivea
    3) Perääntyvä yksikkö
    4) Building
  • Awesome!
Sign In or Register to comment.

Howdy, Stranger!

It looks like you're new here. If you want to get involved, click one of these buttons!

In this Discussion