Olemme päivittäneet yhdistyksen verkkopalvelun tietosuojaselosteen vastaamaan EU:n tietosuoja-asetuksen (GDPR) vaatimuksia.
Tietosuojaselosteessa kerromme, mitä henkilötietoja keräämme yhdistyksen verkkopalvelun käyttäjistä, miten käytämme niitä ja miten huolehdimme niiden suojaamisesta.
Seloste on luettavissa täällä
Olemme myös päivittäneet yhdistyksen verkkosivujen käyttöehdot. Verkkosivuston käyttö edellyttää, että käyttäjä sitoutuu noudattamaan näitä käyttöehtoja. Käyttöehdot muodostavat sitovan sopimuksen sinun ja yhdistyksen välillä.
Tutustu huolellisesti näihin käyttöehtoihin. Käyttämällä verkkosivustoa vahvistat lukeneesi, ymmärtäneesi ja hyväksyneesi käyttöehdot sekä antaneesi suostumuksesi käyttöehdoissa kuvattuun henkilötietojen käsittelyyn.
Käyttöehdot ovat luettavissa täällä
Leiri, Kesärinne 13.07. - 19.07.2015
The user and all related content has been deleted.
Comments
Jumantsuigula, nyt koetellaan turnauskestävyyttä! Pakko varmaan pitää maanantai vapaata ja ilmaantua tiistaina, ei vanha jaksa muuten.
Hey dude, siinähän on 29 tuntia ennen kuin seuraava leiri alkaa, namely su 12:00 - ma 17:00. Kyllä jaksaa.
Song of Ice and Fire: Suurtarhan Talvi (Aikaisemmilla leireillä pelatun kampanjan epilogi, jossa käydään läpi hiukan sitä mihin asentoon maailma ja itse kukin vanhoista hahmoista asettuu. Sisältää myös hiukan pohdintaa ja ideointia mahdollisesta jatkosta. Vanhat hahmot.)
Song of Ice and Fire: Yön Sisaret (Aikaisemmilta leireiltä jatkuva kampanja, yksittäisiä uusia hahmoja saattaa mahtua mukaan, mikäli ei täyty täysin vanhoilla hahmoilla)
Dungeons & Dragons: Tales of the Kobold King (Uusi leiri-olosuhteisiin suunniteltu peli koboldeista, jotka etsivät luvattua maata vastakruunatun "koboldien kuninkaan" johdossa. 4-8 pelaajaa.)
Outbreak Deep Space: Eden Lost (Ainakin yksi, mahdollisesti useampi, one-shot skenaario sci-fi henkistä kauhupeliä. 3-6 pelaajaa.)
Disputed and Marginal(13th Fighter Squadron jatkaa sotimista Koreanlahdella/Japaninmerellä. 3-6 pelaajaa, muutamia vanhoja hahmoja olemassa)
Eli noin 5-7 päivää pelejä tulossa. Katsellaan mihin asti ne riittää...
Millä ajalla sä teet tuon kaiken? :O Mä en pysty kirjoittamaan työn ohella kuin n. yhden pelin puolessa vuodessa.
In other news, KESÄLOMA \o/ alkaa 13.7.
Vissiin kukaan muu ei kirjoita pelejä samalla pieteetillä kuin sinä ja uhraa aikaa tunnelman luomiseen mm. propsien ja ruoan suhteen.
Olisi mukava päästä pelailemaan Polariankin pelejä. Nykyään menee leirit johtaessa pelejä, mutta nyt on viikko aikaa, joten ehkä aikaa löytyisi. Polarian peleistä eniten kiinnostaa Outbreak Deep Space ja toiseksi eniten Koboldi-peli.
Olen tässä pari kertaa mielenkiinnolla vilkaissut teidän foorumianne ja rohkaistuin tekemään tunnaritkin viimein. Katselin että teillä on ihan piakkoin pelileiri tulossa oikein pidemmän kaavan mukaan ja ilmeisesti voisi toimintaan olla mahdollista tulla tutustumaan
Osuu kesälomat vielä niukinnaukin noille leirien ajankohdille ja jossakin välissä tosiaan saattaisi päästäkin tervehtimään olettaen että moinen sopii
Lyhykäisyydessään olen piakkoin 33v. kolmen lapsen isukki Hyvinkäältä. Pelattua on tullut roolipelejä laidasta laitaan teinistä saakka, mutta pääsääntöisesti aika pienessä piirissä.
Maksut yms. eivät ole ongelma. Hoidan toki vaikka etukäteen. Varmaankin tuonne Kesärinteen leiriin voisin tulla jonain päivänä (laitan vaimolle loma-anomuksen).
D&D ja Ice& Fire tuttuja kaikkine versioineen. Ice & Fire Green Roninin? Lähinnä kysyisin mihin peliin mahtuisi ja minä päivänä? Voin DM:ää moikata jo aiemmin niin ei tarvitse pelätä mörköä
t. Tero
Se sama, eli Green Ronin Publishing Song of Ice and Fire RPG.
Itselläni on ainakin sellainen linja, että pelien ja päivien suhteen "katellaan leirillä". Yleensä kun jossain vaiheessa iltapäivää alkavat pelaajat kömpiä koloistaan, niin ryhdyn keräämään pelaajaryhmää kasaan hiukan sen mukaan kuinka paljon porukkaa ja kuinka monta potentiaalista GM:ää on paikalla. Tässä vaiheessa pelin valintaan vaikuttaa myös osittain se, onko kyse aiemman pelin jatkosta (eli onko kuinka monta pelaajaa paikalla, kuinka paljon tyhjiä "slotteja" peli kestää tai kuinka monta uuttaa pelaajaa voidaan ottaa mukaan) vai uudesta pelistä (kuinka monta peli vetää järkevyyden rajoissa), sekä siitä mitä pelaajat haluavat pelata (mikäli vaihtoehtoja on tarjolla).
Eli suosittelen, että neuvottelet loma-anomuksen sisäministeriltä ensin ja sitten pistät tänne viesti siitä minä päivänä ja (noin) mihin aikaan olet tulossa. Jos olet tulossa ajoissa, niin sitten pääset itsekin osallistumaan edellä kuvaamaani mystiseen pelinvalintarituaaliin. Jos tulet myöhemmin, niin päivän GM:ien kesken pidetään huoli siitä, että ainakin johonkin peliin mahtuu yksi lisää.
Disputed and Marginal(13th Fighter Squadron jatkaa sotimista Koreanlahdella/Japaninmerellä. 3-6 pelaajaa, muutamia vanhoja hahmoja olemassa)
Oli hyvä setti, muistan! Mukana jos vain mahdollista. Ja kyllä, Top Gun soundtrack soimaan pelin aikana. Rami harmitteli viimeksi kun ei päässyt mukaan kun on lentokonegeekki, ehkä nyt.
Sama yksikkö (13th Fighter Squadron, aka "Panther Pack") kuvitteellisilla vuoden 2014 kalustovahvuuksilla ja henkilöillä. Kotitukikohta on Misawan lentotukikohta Japanin pohjois-osassa.
mihin aikaan ovet aukeaa maanantaina?
Klo 17.
Traveller: Bootstrap
(max. 4 pelaajaa, vanhoja preferoiden mutta muitakin mahtuu valmishahmoilla [=NPC:t hahmoiksi niinkuin aiemminkin], luvassa mm. neljännesvuosiraportteja ja väestönsiirtoja)
World of Dungeons 1979: Rahasia
(max. 8 pelaajaa, vanhojen lisäksi uusia hahmoja jos tilaa löytyy, puolivalmiit hahmot uusille tai niille joiden varsinainen hahmo on patsaana [luostarin vankityrmästä pelastetut hahmot liittyvät mukaan])
World of Gnome-Nam the RPG
(max. 12 pelaajaa, nopea hahmonteko, joten pelissä voi myös pyörähtää jos on jostain syystä odottelemassa muita pelejä tai tippunut niistä pois)
It Came from the Late, late, Late Show: Blood Brothers - Episode 0: "Der Stille Alp aka. Nightmare in Silence"
(max. 4 pelaajaa, ekspressionistinen mykkäkauhuelokuvaseikkailu, elokuvagenren tuntemisesta suurta etua)
Traveller: Annic Nova
(max. 8 pelaajaa, uudet hahmot, saattaa liittyä myöhempiin "Boondocks"-kampanjan seikkailuihin)
World of Dungeons 1979: An Infestation of Kobalds
(max. 8 pelaajaa, uudet hahmot, nopea seikkailu, mahdollisesti Rahasiasta selvinneille mutta 1. tasolle jääneille hahmoille lisäkokemusta, myös potentiaalinen seikkailu "World of Henchmen":lle)
Kingdom
(max. 4 pelaajaa, pelinjohtajatonta organisaation ja sitä edustavien hahmojen pelaamista jollain valmiilla organisaatiolla kirjasta)
Fiasco
(max. 5 pelaajaa, pelinjohtajatonta pelaamista jossain kirjan valmiissa tapahtumapaikassa)
Hei,
Olen saapumassa kesäleirille alustavasti huomenna keskiviikkona. Pelitilanteesta riippuen, jos vapaita ja kiinnostuneita pelaajia löytyy, on tarjolla mm. seuraavia peliasetelmia:
LEIJONAKASVOT
Huhut menetetyksi tuomitusta muinaisjäänteestä ovat tuoneet pienen joukon sotureita vieraille maille muistoesineen vapautusta ja haltuunottoa varten.
Vaikka matkaajien todelliset tarkoitusperät voivatkin vaihdella, tapahtuu kaikki kunnian ja maineen nimissä.
LEIJONAKASVOT - Tarina myyttisen Rokuganin samuraisotureista
Pelaajia: Tarina on kohdennettu 3 - 5 bushidon seuraajalle
Peliajankohta: Avoin aikaikkuna, alustavasti joko keskiviikkona 15.7., torstaina 16.7. tai lauantaina 18.7.2015
Pelikerran kesto: Hahmonluonti noin 4 tuntia ja arvioitu peliaika noin 5 tuntia, minkä lisäksi halutut pelitauot
Huomiot:
- Tarinassa käytetään Legend of the Five Ringsin 1. laitoksen pelijärjestelmää
- Tarinassa kuvatun maailman tuntemus ei ole välttämätön tarinaan osallistumiselle, mutta perustietoisuus feodaaliajan Japanista, esimerkiksi mediaviihteen kautta on eduksi. Maailmaa tunteville mainittakoon, että Bushi-hahmot kuuluvat kaikki joko Leijonan tai Kurjen klaaniin.
GRAINS OF AN EMPIRE
Samaan aikaan, kun Laakeriruusun kaaderin rajajääkärit turvaavat itsenäistyvää yhteisöään, tehdään kaupungin hallintoelimessä tärkeitä, kauaskantoisia päätöksiä. Yhteydet, salaisuudet ja sotajoukot ovat avaimia kansakunnan tulevaisuuden oviin.
Miltä kotikaupunkinne näyttää, kun portit avataan ja uusi aikakausi koittaa?
Sen päätätte te.
GRAINS OF AN EMPIRE - A Dragon Age Storyline
Kampanja vuoristojen kätkemän, pian maailmalle avattavan Altaurimin kaupungista ja sen lojaaleista puolustajista, tiraljööreistä saa jatkoa.
Pelaajia: 3 - 5 pelaajaa + mabarivaraus siten, että etuasemassa ovat edeltävällä kerralla mukanaolleet kadetit Rorek [kari], Jodocus [pasinygren], Ghilanna [Chisanta], Malif [malfean], Piscia [Hibiscus] ja mabari-sotakoira Decius [Luide]. Mukana kulkee itsevarmasti myös Byrant ja uusi metahahmo, mikä mahdollistaa valtiontason päätöksentekoon osallistumisen.
Peliajankohta: Alustavasti joko torstaina 16.7. tai lauantaina 18.7.2015
Pelikerran kesto: Noin 8 - 12 tuntia, minkä lisäksi mahdollinen uusien hahmojen luonti (arvio 2 tuntia) ja halutut pelitauot
Huomiot:
- Tarina on jatkoa heinäkuussa 2014 pelatulle pelikerralle. Jollei edellisellä kerralla mukanolleille osallistuminen ole mahdollista, ovat uudet, toista kaaderia edustavat pelaajat ehdottomasti tervetulleita!
- Tarinaan osallistuvilla on ensisijainen mahdollisuus osallistua seuraaville pelikerroille, jos niiden ajankohdat muutoin sopivat
- Peliärjestelmänä toimii muokattu Dungeon Worldin ja Dragon Age -videopelien pelimekaniikkojen yhdistelmä
- Thedaksen maailman tuntemus esimerkiksi videopelien tai muun median kautta on eduksi, muttei ole edellytyksenä tarinaan osallistumiselle
- Dragon Agensa tunteville kerrottakoon, että tapahtumapaikkana on entinen Tevinteriin kuulunut vuoristoyhteisö Satojen pilarien vuorijonossa (engl. The Hundred Pillars), Dragon Age II tapahtumapaikkana toimivasta Kirkwallista pohjoiseen. Kampanjan tarinakaari käynnistettiin ennen Dragon Age: Originsissa kuvattuja tapahtumia.
SPOILERIVAROITUS:
Kampanjassa saatetaan käsitellä Dragon Age -videopeleissä ja muussa mediassa esiintyviä sijainteja, organisaatioita, henkilöhahmoja, olentoja ja tapahtumajaksoja. Suoria spoilereita pyritään välttämään, jos niin sovitaan ja se on kulloisenkin tarinan kannalta mahdollista.
Leirisaldo 9 peliä (2 x Faba 8th, Eldritch Horror, Gnomenam, Kimben omenapiirakkapeli, Park Ranger Kult, Der Stille Alp, Pinkertons, & Masks of Nyarlathotep).
Hyvä leiri, mutta ihan erikoismaininta sille, että voi hemmetti mikä meno Masks of Nyarlatothepissä.
Princes of Apocalypsessä jahdataan poikkeuksellisen liukasta goblinia pitkin preeriaa ja väijytetään kivivelhoa. Kultin taustoja ja tulevaa selvitellään ja itse kukin salaliitto rakentelee omia verkostojaa.
Tästä sujuvasti yhden väliyön kautta Kesärinteen leirille ja Yön Sisariin, jossa ensin hankitaan uusia vihamiehiä ja sitten yritetään kommunikoida villien kanssa.
Mikrohyppy K-tilan kautta Eden Lostin maailmaan, jossa GOD -tiimin karkoituskuljetukseen osuu ns. "hiukan hankalampi matkustaja". Lopulta ero voiton ja täydellisen häviön välillä kutistuu yhteen tai kahteen viimeiseen nopanheittoon. ("IT WANTS TO TRAVEL. NOT TO TRAVEL BREAKS REALITY")
Pelin ja mailman vaihdos Rautahermojen maailmaan, jossa pölypojat ja -pimut lähtevät megakorporaatioita vastaan naksun (ja speedballin) voimalla, sisustusta tuhotaan kranaatein ja automaattihaulikoin ja Snapcoke Sally pääsee vihdoin purkamaan kivisodan traumojaan korporaatiolle 30mm ketjutykillä ja lämpöhakuisilla ohjuksilla. Erityisesti eeppisin kohtaus lienee solon headshot-putki.
Taas vaihtuu maisema ja meininki, kun Konfederaation armeija ja Pinkertonit etsivät intiaani-armeijaa ja yrittävät välttää uuttaa Little Big Hornia. Valitettavasti suurin osa pelaajista ei todistanut hienoa intiaani-hetkeä, kun atsteekki ja navajo keskustelevat "valkoisen miehen" tulevaisuudesta. Yhteisymmärryksen jäätyä syntymättä jäi vain väistämätön.
Suurtarhan Talven epilogissa aateliset jakoivat maat, juonittelivat uusia avioliittoja, vannoivat uusia valoja ja aloittivat uusia suunnitelmia. Lopulta myös Rastaille jaettiin sosiaalisia ylennyksiä. Ei voi sanoa kuitenkaan, että kenenkään vaimoa ryhdytään sovittamaan uusiin naimisiin ennen kuin aviomiehen ruumis on kylmentynyt. Sen verran kylmää meinaan oli vesi... Jatkoa on luvassa toisella mantereella.
Paluu Yön Sisariin jossa murretaan kilpimuureja teknologisella ylivoimalla, ajetaan takaa villejä pitkin kapeita vuoristopolkuja, karuja jokilaakosoja ja rantautumispaikkojaa. Ammutaan myös hiukan katapultilla sekä hankitaan uusia vihollisia, koska se jos mikä on ryhmän ydinosaamisaluetta ("Damn you Varna Ravenstooth!").
Lauantaina once more to the breach... Eli alotettiin aikaisin, mutta kompensoitiin sitä sitten lopettamalla myöhään. Neljätoistatuntisen D&D -putken aikana loitsut lentävät, karttu ja puukko heiluu, kääpiö kävelee ansoihin ja puolituinen aloittaa tappelun kylän raitilla puolituisten salaisella "kassit auki" -moovilla. Thayn maanpakolaisista ensimmäinen (se ylhäisempi) ihmettelee kovasti mitä kaikkea sitä ei nyt osannutkaan itse tehdä ja aina kun silmä välttää nauttii niistä hetkistä kun saa ihan itse tehdä jotain. Toinen Thayn pakolainen (se örkimpi) taas ihmettelee mihin on päädytty kun henkinen yhteys löytyykin yllättäen kääpiön kanssa.
Hetkinen, pelasinhan minä Kingdomiakin, eli total count 10 peliä kesäleirillä, ja jos Märkiö lasketaan mukaan, niin yhteensä 12 peliä samassa putkessa.
Se oli "A Quiet Year", eikä Kingdom. 12 peliä on silti hyvä saldo, itselläni kertyi kasaan vain 11 sessiota.
Näistä bushien Kakita Tora, Kakita Reiji ja Doji Keiji onnistui haltuunottaa leijonakasvoinen mempo onien, Ravun klaanilaisten ja kuuliaisuuskysymysten täyttämiltä mailta. Tämän tuloksena politiikan taistelukentillä poikkeuksellisesti haavoitetun Dojin suvun on mahdollista palauttaa varoasentonsa ja aloittaa seuraava koitos keisarillisessa hovissa.
Heidän lisäkseen sekä shugenja-tietäjät Asahina Kenji, Asahina Takoichi, että bushit Asahina Itsuki ja Kakita Mei saivat kesken bonsaipuun seremoniallisen istutuksen vihiä Skorpionin ja Rukoilijasirkan klaanien välisestä välienselvittelystä. Tämä seikkailu, jossa oli mukana kaksi paluukurryläistä 12 vuoden takaa, sai myöhemmin jatkoa leirin ulkopuolellakin.
Suuret kiitokset (ja pahoittelut) myös Iremin puhtaille, unohtamatta tilanteenratkaisussa merkittävää osaa näytellyttä salaista soturikastia! Harmillisesti herrainkerhon edustajien samanaikainen törmäytys sekä Aidon maailman, että Iättömien aikakausien hirvittäviin kantamuotoihin oli päätyä heidän kohtalotarinoidensa sammumiseen. Mainittakoon samalla, että seikkailun kannalta Pandoran lipas, kirstu tai pikemminkin pohjaton kaivo on nyt avattu.
Parhautta!
Pepper Potts: "I actually don't think you could tie your shoes without me."
Tony Stark: "I'd make it a week."
P.P.: "Really?"
T.S.: "Sure."
P.P.: "What's your social security number?"
T.S.: "... Five."
Jatkoa odotellessa...