Olemme päivittäneet yhdistyksen verkkopalvelun tietosuojaselosteen vastaamaan EU:n tietosuoja-asetuksen (GDPR) vaatimuksia.
Tietosuojaselosteessa kerromme, mitä henkilötietoja keräämme yhdistyksen verkkopalvelun käyttäjistä, miten käytämme niitä ja miten huolehdimme niiden suojaamisesta.
Seloste on luettavissa täällä
Olemme myös päivittäneet yhdistyksen verkkosivujen käyttöehdot. Verkkosivuston käyttö edellyttää, että käyttäjä sitoutuu noudattamaan näitä käyttöehtoja. Käyttöehdot muodostavat sitovan sopimuksen sinun ja yhdistyksen välillä.
Tutustu huolellisesti näihin käyttöehtoihin. Käyttämällä verkkosivustoa vahvistat lukeneesi, ymmärtäneesi ja hyväksyneesi käyttöehdot sekä antaneesi suostumuksesi käyttöehdoissa kuvattuun henkilötietojen käsittelyyn.
Käyttöehdot ovat luettavissa täällä
Leiri, Kesärinne, 31.07-06.08.2017
Seuraava yhdistyksen leiri järjestetään 31.07. - 06.08.2017 Kesärinteen leirikeskuksessa. Leiri alkaa maanantaina klo 17.00 ja loppuu sunnuntaina klo 14.00.
Leirille osallistuvilta peritään leirimaksu 10 euroa (varsinaiset jäsenet) tai 5 euroa (nuorisojäsenet).
LeiriohjeetLeirivastaavina toimivat:
[li]Mikko Mustajärvi (ma 31.7. - pe 4.8.)[/li][li]Santeri Leppänen (pe 4.8. - su 6.8.) [/li]
Comments
Tulen ja Jään Laulu - Yön Sisaret Yövartio jatkaa selviytymistaistelua Länsivartion mailla. Muinaisia olentoja, epäkuolleita ja villejä. Myös härmiöitä, mörrinkäisiä ja tonttuja (perkele). Tänä yönä ja kaikkina tulevina öinä.
Tulen ja Jään Laulu - Tikariyö Orjakapina ja merirosvous Kapeallamerellä jatkuu. Mistä löytyisi lihavia saaliita, mitä tässä nyt oikeastaan ollaan tekemässä ja onko tulevaisuudella luvata muuta kuin rosvousta ja ryyppäämistä, kunnes meri, miekka tai hirttoköysi vie?
Outbreak Deep Space - Khimaira "Sininen" -kampanjan jatko-osa, joka sijoittuu noin kolme kuukautta outojen valojen ja sinerryksen jälkeiseen maailmaan. Mitä on suomessa tapahtunut Sinisen jälkeen ja miltä näyttää Sinisen jälkeinen tulevaisuus Itä-Uudenmaan Poliisissa?
Ohessa lisätietoja pelitarinoista, jotka ovat puoleltani tarjolla kesäleirillä. Tarinoita voidaan käynnistää, jos ke 2.8., pe 4.8. tai la 5.8. löytyy noin 2 - 6 kiinnostunutta ja vapaata pelaajaa.
Vuosi 1999 lähestyy loppuaan ja Keisarikunnan suojelijan lähettämät ennusmerkit valaisevat taivaat. Kun kalenterivuosi vaihtuu, tämä kaksipyrstöinen tähti laskeutuu lopulta maahan, mutta hirvittävällä voimalla.
Pian tapahtuneen jälkeen pääkaupungista irtautuu pieni joukko selvittämään tapahtunutta. He ovat joko salaseurojen eliittiä: uljaita ritareita, karaistuneita tutkijoita ja kokeneita velhoja, tai sitten katujen ojissa ja epäonnen teillä varttuneita jengiläisiä.
Jokatapauksessa selvää on, että matka ilmiön laskeutumispaikalle on pitkä. Varmaa on, että tiet ovat vaarojen täyttämät. Tiedossa on, että ryhmänne kohteena on...
... Mordheim.
PALA TAIVASTA, I: "AUETKOON PORTIT"
Irrallisten tarinoiden sarja Warhammerin fantasiamaailmassa
Pelaajia: 4 - 6 täysi-ikäistä pelaajaa
Peliaika: Noin 6,5 h, minkä lisäksi hahmonluonti noin 2,5 h ja halutut pelitauot
Muut huomiot:
- Pelitarinalla on K-18 ikäraja Warhammerin kuvaaman maailman ja tarinassa mahdollisesti käsiteltävien aihepiirien johdosta
- Pelijärjestelmänä käytetään Warhammer Fantasy Roleplayn 1. laitosta
- Warhammerin fantasiamaailman tuntemus on eduksi, muttei ole edellytyksenä pelitarinaan osallistumiselle
- Warhammerinsa tunteville kerrottakoon, että hahmot ovat pelaajien tekemän valinnan mukaan joko:
a.) 4. uralleen kiivenneitä, harkituilla taikaesineillä varustettuja Keisarikunnan salaseurojen sisärenkaiden ihmiskonkareita,
... tai ...
b.) 1. uraansa kulkevia, maailman nurjan puolen nähneitä, hädintuskin matkakelpoisia varusteita omaavia monirotuisia siviilejä, kenties jopa sankarinalkuja.
- Tarinasta eloonjäävien hahmojen on mahdollista jatkaa tuleviin Warhammer-fantasiatarinoihin
MUISTOISSA HYVÄ SÄÄ
Tarinoita vinksahtaneella 1980-luvulla, jota ei koskaan ollut
Muistoissa hyvä sää kattaa seikkailuita ruotsalaissaaristossa vinksahtaneella 1980-luvulla, Simon Stålenhagin taiteen inspiroimina.
Seikkailuiden sankareina on 2 - 4 samaa peruskoulua käyvää 3. luokkalaista kaverusta. He kaikki asuvat ja viettävät aikaansa Tukholman läheisyydessä sijaitsevien Mälarenin saarten yhteisöissä, villissä luonnossa ja omituisilla voimalaitoksilla.
Arkirealismin ja omituisuuksien yhdistelmän myötä pelaajien tulisi olla täysi-ikäisiä. Lisäksi, kerrankin omista 1980-luvun kokemuksista (sis. lankapuhelin, kuvaputki-tv, Ritari Ässä, C-64, oikea talvi) on ehdottomasti etua, mutteivat kuitenkaan ole edellytyksenä tarinaan osallistumiselle.
Tällä kertaa tarjolla on muistoja seuraavista tapahtumajaksoista:
I. Mattias ilmestyy talvisin
Aika: Joulun välipäivät 1984
Avainsanat: Toppatakkeja, tumppuja, joululahjavertailuja
II. Uusi oppilas ja uuden oppilaan perhe
Aika: Kesä 1985
Avainsanat: Kaupan marjamehut, hillomunkit, sponsoroidun kesäleirin muovinhajuinen teltta
III. Nils, kuinka kulkee?
Aika: Syksy 1985
Avainsanat: Hyttyset, hiertävät kumisaappaat, voimalan hätätila
Muut huomiot:
- Tarinassa käytetään, tarvittaessa soveltaen, Tales From the Loopin (Fria Ligan, 2017) pelijärjestelmää ja metasääntöjä, jotka käydään läpi ennen pelitarinan alkua
- Tavoitteena on käsitellä ja kohdata edelläesitetyistä muistoista 2 - 3 kappaletta, kukin kestoltaan noin 2,5 - 3,5 h, minkä lisäksi hahmonluonti ja halutut pelitauot
- Pelaajat voivat halutessaan jättää väliin yhden tai useamman käsiteltävistä muistoista ja, jos se on vain mahdollista, osallistua sitä seuraaviin tarinoihin
On maanantai, 1,3 valosekunnin päässä Maasta.
Kattojärjestönsä edustajien lomailu ja vähempiarvoiset tehtävät päätetään, kun Kuun siirtokuntien uhkataso eskaloituu.
Kansainväliset juomasekoitukset, sukulaiset ja nollapainovoimaurheilut saavat jäädä, sillä orgaaninen kuljetusalus on jo tilattu.
Pian koittaa mahdollisuus kohdata Linnunradalle eristyksiin jääneet Qin-muukalaiset lähietäisyydeltä ja ylläpitää pikaisesti kootulla ryhmällänne ihmiskunnan suhteita naapureihinne tähtien takaa.
"1,3 s."
Tarina Æon Trinityn universumissa
Pelaajia: 3 - 5 psionia, psyykkisesti lahjakasta ihmistä
Peliaika: 4 - 6 h, minkä päälle hahmonluonti noin 2,5 h ja halutut pelitauot
Muut huomiot:
- Tarinassa on K-16 ikäraja mahdollisesti käsiteltyjen aihepiirien vuoksi
- Pelijärjestelmänä toimii Trinityn (myös: Æon) 1. laitos (White Wolf, 1997)
- Aiempi tuntemus Trinityn (tai sitä ajallisesti edeltävän Aberrantin) maailmasta on eduksi, muttei edellytyksenä tarinaan osallistumiselle
- Trinityn taustatarinaa ja -juonta tunteville mainittakoon, että tarina ajoittuu alkuvuoteen 2120, aikaan ennen Darkness Revealed- ja Alien Encounter -valmisseikkailuiden sekä Stellar Frontier -lähdeteoksen tapahtumia. Lisäksi mainittakoon, että tarina nivoutuu vuoden 2004 leireillä pelattuun Ashen Horizon -kampanjaan.
Maanantaina aloitettiin Kaaoksen Prinsessoilla, jossa vallankumousneuvosto järjesti historiansa ensimmäisen oikeudenkäynnin ja jakoi ensimmäisen kuolemantuomion. Vallankumouksellisen blokin ideologiset ristiriidat alkoivat jo vähän kurkistella prosessi raoista, mutta toistaiseksi yhteistyö on vielä sujunut.
Tiistaina Muuri kutsui ja Yön Sisarissa tutkittiin tonttujen labyrinttiä ja taisteltiin ensimmäisen kerran ihan oikeasti muurin takaisia Muukalaisia vastaan. Sen tietää, että nyt ollaan lähestymässä kampanjan syvää päätä kun kolme destiny pointtia poltetaan parin tunnin aikana.
Keskiviikkona Aasamaassa maagit ja heidän uskolliset kumppaninsa pääsivät ottamaan ensikosketusta tähän tonttujen ja yrmeiden maalaista maahan. Kartano on otettu jälleen käyttöön, ensimmäiset karhunpeijaiset on pidetty ja muutamiin Turun merkkihenkilöihin tutustuttu.
Torstaina lävähti käyntiin Kimeeri. Ensimmäisestä kampanjasta Sinisestä on kulunut kaksi kuukautta ja maailma on nyrjähtänyt uuteen asentoon. Itä-Uudenmaan Poliisin rikostutkijat kokivat tällä kertaa kauhun hetkiä ja ajoittain jopa lievää paniikkia etsiessään salakaadetun valkohäntäpeuran ja murhatun naisen ruumiin osia Hyvinkään metsistä.
Vaikka tässä vaiheessa leiriä alkoi jonkin sortin flunssa painamaan ehdin vielä lauantaina suunnitella erikoisryhmä Friendship is Magic jatkoa ja mahdollisesti seuraavan operaation suunnitelmaa ennen kuin evakuoiduin sairastamaan kotiin.
Melkoinen leiri. Kiitokset kaikille pelaajille ja pelinjohtajille!
Sisällissodan vuosina Vanhan Maailman keskeinen valtakunta on vailla yhtä tunnustettua johtajaa. Näin ei tule jatkuman pitkään, jos pieni poliittinen salapiiri, joihin lukeutuu...
velhotar Cara Bolam,
jaloverinen palkkasurmaaja Sir Rudolf Friedemann,
tutkimusmatkailija ja Harmaan Ratsuväen kapteeni (evp.) Karl Kastern,
noidanjahtaaja ja Sigmarin temppeliritari Herman Ricter
... voi asiaan vaikuttaa.
Heitä toimistaan ylistämme, heitä kiitämme!
MUISTOISSA HYVÄ SÄÄ
I. Mattias ilmestyy talvisin
Näin tapahtui. Tätä todistivat Einar (urheilijanuorukainen, 10 v.), Rasmus (lukutoukka, 10 v.), Jonas (rasavilli, 11 v.) ja Erze-torni (muuntamotorni, 31 v.) joulukuussa nittonhundraåttiofyra.
Ett stort tack till er alla! Ni var jättebra!
"1,3 s"
Aika käytettiin tehokkaasti syvällisiin keskusteluihin muutoin tyhjässä lentokenttäravintolassa (kiinalaista pizzaa, hyvä tavaton nyt!), varustautuen maltillisesti orgaanisen fregatin komentosillalla ja vakuuttamalla muukalaisten suurlähettiläälle, että Kuun tilanne on itseasiassa ihan ok.
Näin toimien Trinityn Triton-jaoksen työryhmä,
- Ines Diana, Æsculapian
- Inez Maria Luiza Chavez, Norça
- Abigail Samec, ISRA
- Charles Wong, The Ministry
teki vaikutuksen tähtientakaisiin naapureihinsa, viimeksimainitun jäsenen suorittamalla ihmis- ja qin-mielen kosketuksella kuorrutettuna.
Pelinjohto kiittää. Suurlähettiläs Soub-Jur kiittää. Ihmiskunta kiittää.
KESÄLEIRI 2017
Olipa hyvä leiri. 5/5. Kiitokset myös omasta puolestani kaikille osallisille!
Peliväsymys on kova etenkin kun tuli johdettua Ropeconissa kolme peliä ja pelattua yksi. Kiitos peleistä, nyt hetki lepoa ennen uusia koitoksia.