Viime leirillä tuli pari peliä pelattua, oli hauskaa. Pelin systeemissä tosin on pari juttua mitkä hiertää, joita olen pitkään jo harkinnut korjaavani. Leirillä jo paria systeemiä kokeiltiinkin. Itse pidän systeeemissä siitä että se on simppeli ( stat+skill+d10 vs. difficulty)ja taistelujärjestelmä on tarpeeksi nopea ja murhaava, varsinkin jos puhutaan henkilöistä ilman bodyarmouria.
Korjattavaa toki löytyy, suurimpana kämmäilysäännöt. Tämänhän olen yleensä korjannut niin, että jos 1 tulee heitosta, heitetään uudestaan d10, ja jos tästäkin tulee 1, sitten vasta kaivetaan mokataulukot esiin.
Martial arts: lisädamaget pois ja bonukset pitäisi laittaa uusiksi.
Hahmoluokat olen suunnitellut heittäväni hiiteen, ja tiputtavani suurimman osan erikoistaidoista pois. Vapaasti valittavilla skillilistoilla hahmoihin saisi enemmän vaihtelua ja persoonaa.
Nettisäännöt täytyisi käytännössä kirjoittaa uusiksi, virtual dungeon meininki ei oikein vakuuta enää.
Tuleeko muuta mieleen? Olenko ainoa jota edes kiinnostaa?
Comments
Hahmoluokissa kusee, ei niinkään erikoistaidot, vaan se että kaikki on niin erilaisia verrattuna toisiinsa. Sitten sitä joutuu aina peliä suunnitellessaan miettimään ekana roolit joilla skenussa on oikeasti järkeä pelata. Jotenkin jotain kyttää, kulkuria ja pukumiestä on miltei mahdoton saada samaan peliin. Joustovaraa hahmoluokan sisällä on myös naurettavan vähän.
Sitten tietysti dumppausstatti luck... Viime leirillä tuli tosin rankaistua peleissä alhaisesta luckista. Varsinkin jengiläispelissä tuurista oli hyötyä.
Eikä esim tämän näköinen, asioista ehkä jotain tietäväkin heppu:
Hahmoluokkia vastaan mulla ei yleensä ole mitään, päinvastoin. Ne antaa hyvän lähtökohdan hahmolle, ja kertoo mitä sun pitäsi osata. cyberpunkissa ne vaan on niin tiukan stereotyyppisiä ja rajattuja että hahmot alkaa toistamaan itseään. Kuinkahan monta väliamerikan veteraania meikäkin on nähnyt...