Olemme päivittäneet yhdistyksen verkkopalvelun tietosuojaselosteen vastaamaan EU:n tietosuoja-asetuksen (GDPR) vaatimuksia.
Tietosuojaselosteessa kerromme, mitä henkilötietoja keräämme yhdistyksen verkkopalvelun käyttäjistä, miten käytämme niitä ja miten huolehdimme niiden suojaamisesta.
Seloste on luettavissa täällä
Olemme myös päivittäneet yhdistyksen verkkosivujen käyttöehdot. Verkkosivuston käyttö edellyttää, että käyttäjä sitoutuu noudattamaan näitä käyttöehtoja. Käyttöehdot muodostavat sitovan sopimuksen sinun ja yhdistyksen välillä.
Tutustu huolellisesti näihin käyttöehtoihin. Käyttämällä verkkosivustoa vahvistat lukeneesi, ymmärtäneesi ja hyväksyneesi käyttöehdot sekä antaneesi suostumuksesi käyttöehdoissa kuvattuun henkilötietojen käsittelyyn.
Käyttöehdot ovat luettavissa täällä
Voisi noita figuja joskus esim. vaihtelemalla rationalisoida, eli kun mulla on pikkasen vähän kaikkea, niin niistä ei saa mitään järkevää armejaa kokoon.
Tosin en kyllä oo pelannut figupelejä hyvin pitkään aikaan.
Comments
Niin, itse ostelin armeijalaatikkoja muinoin 60-90 markkaa ja blisterit joissa oli 5 ukkelia oli 20 markkaa. Nykyisin 100 enskan pintaan noi paskat armeijalaatikot ja blisterit 8-12 euroa ja niissä on vain 1-4 ukkelia... huhhuh. On kallista nykyisin.
Se muoviluurankopaketti oli ihan ehdoton. Muistaakseni 45mk ja mukana tuli ties kuinka monta luurankoa. Mulla on noita vieläkin kokoamatta...pitäisiköhän väsätä undead armeja?
Joo, mulla on parikin noita Undead armyä, siinä tuli kätevästi vissiin 60 figuuria, vaikka heikkoja ovatkin. Ei kandee maalailla kun hajoavat käytössä. Mutta niistä saa helposti armeijan kun ostaa muutaman vaunun ja vamppeja ja pari muuta sankaria (lähinnä liche ja/tai wizard).
Toinen oli se Battle Set jossa oli 6 eri rotua ja kultakin 10 ukkelia (vai 20?). Hinta oli 60-90 markkaa (alesta ostin yhden setin). Todella huonot detaljit mutta kilpiä, aseita ja muuta tuli niin paljon että kannatti ostaa vaikka ei kehoista pitänytkään
Ja keneltäpä ei löytyisi niitä muinaisia GW:n bokseja, joissa tuli...öööh...ogre ja hobgoblin ja jotain muuta ja toisessa ainakin sellainen peltipää-ritari jne. Taisi olla muuten mun ensimmäiset figut. Ihan ensimmäinen oli kyllä olisiko ollut Ral Parthan clesu.
- Battlesta tuli kolmosedition säännöt. Nykyisin taitaa olla kuudes painos?
- Space Hulkien ulkoasu vaihtui!
- Terminaattorien ulkoasu vaihtui (ja hinnat karkasivat boksin julkaisun jälkeen käsistä)
- White Dwarf numero 100 (tosin ekat mitä näin oli jotain 70-80 paikkeilla)
- Valettavat figut (Prince Valiant vai kuka niitä muotteja valmisti?)
- 40K joka oli "figu ja roolipeli" (eka painos) eikä oikein sisältänyt kummallekaan mitään hienoa
Kaikille ajoille figujen kohdalla on kyllä ollut yhteistä GW:n "viimeisin on kovin" syndrooma. Oli sitten viimeisin outo rotu tai armeija-kirja, uusin pieksee kovuudellaan ja porsaanreijillään entiset 6-0.
LotR:iin ei ole kyllä edes pelikavereita, ja se on tosi yksinkertanen peli, sopii enemmän johonkin kahvitauolle kun kunnon peli iltoihin, mitä nyt oon vähän testaillu (saatan olla väärässäkin).
Kaikkien maalaaminen on pahasti kesken, mutta onneksi se ei haittaa, koska olen löytänyt peliporukan mutsin työkaverin kautta (wtf?).
Ne pelaa vanhoilla (ja tosi raskailla house ruleilla) wh40k:ta, jotain ykkös ja kakkos edikan sekotusta. Niillä on kunnon meininki, katotaan laser pointtereilla line of firet jne
Itseäni on vaivannut sellaisen nopeasti pienellä figumäärällä pelattavan yksinkertaisen pelin puute. Sellaisen, jota voisi esim. leireillä jonkun lunch moneyn, roborallyn tai Atlantis uppoaa-pelin sijaan pelata, ja jossa molemmilla puolilla olisi max. 20 äijää.
Joskus rupesin tuollaiselle ylesluontoisia sääntöjäkin rukkaamaan, tarkoituksena sovittaa ne 1/72 pikku-ukoille toiseen maailmansotaan, ja hyvästä alusta huolimatta se homma vaan jäi.
Ja muovisoltuille (pienille tai isoille) käy tieytysti Recon ja/tai Advanced Recon. Loistavaa kauraa kun siellä on ihan hiekkalaatikkokelpoiset säännöt osumataulukkoineen jne. Tosin perussetti tarjoaa lähinnä Vietnamia (ja roolipelinä, säännöt on vain lisuke). Huh.
Nyt pitää olla hiljaa tästä aiheesta, ennen kun vaikutan siltä että mulla on joku pakkomielle
No, kait se on aika sama millä figulla sitä pelaa, muuttais vaan aika rutkasti pelin luonnetta kun kaikki yksiköt olis ampuvia.
Just start making dem stats for that gat!
Aikoinaan oli se eka bloodbowl ja sen lisäsäännöt.
Näitä olisi joskus kiva pelata... Kun vain olisi aikaa.
Figuja on varastossa PALJON.
Toi Blood Bowl oli kyllä hauska, sitä pelais vieläkin ihan mielellään.
Pikku-ukkopeleistä: koulukaverini on kehitellyt omat säännöt 1/72 -skaalan pikku-ukoille, ja yhden sivusta seuratun pelin perusteella on systeemi suht toimiva. Tosin en kyllä osaa sanoa saako niitä mistään käsiinsä.
-Koistinen
Omasta kokemuksesta vie kyllä liikaa aikaa (varsinkin jos on tasaväkiset joukkueet).
Ajanvietepelinä Dungeonquest on edelleen ykkönen.
Eli miniatyyrisäännöt viidakkoon. Nice. Figuja ei vaan oikein löydy.
Toinen erinomainen lautapeli on tietenkin BattleTech, josta on kerran Kurryssä turnaus järjestettykin (jonka voitti Kenkkilä, kakkoseksi tuli Mustis, jonka finaalipeli alkoi surullisen huono-onnisesti). Muistaakseni kaikkein hauskinta tässä turnauksessa oli pudonneiden välinen kaikki-kaikkia-vastaan-tappelu, jossa pöydille pistettiin neljä karttaa. 8 pelaajaa 20 tonnisilla pikkumecheillä sitten murjoivat toisiaan. Tämän voitti muistaakseni Grand Moff. Se kun pelkuroi kivien takana ja odotti että muut tuhoavat toisensa. Sen jälkeen juoksi Locustillaan (joka liikkuu viittä vaille paljon) ja taklasi loput huonossa kunnossa olleet 'Mechit kumoon.
Space Hulkissa ei ollut alunperin kuin terminaattoreita ja genestealereita.
Space Hulkhan oli vain noiden alusten nimi missä genestealerit ajelehtivat uusiin maailmoihin.
Terminaattorit eivät kyl vissiin ole muuttuneet vieläkään (niitä historic versioita oli vain yksi blizteri), sensijaan Space Marineilla muuttui haarniska mk6:sta mk7:aan (ja niitäkin oli tietenkin historic versiot aina mk1:stä lähtien).
Mulla on vieläkin hirveä pino noita WD lehtiä, vaikka kaikki säännöt niistä onkin nykyään kirjoina hyllyssä.
Ja ykkösedikka oli se mitä minä halusinkin, mutta siinä ei oltu tarpeeksi perehdytty varsinaiseen roolipeli osaan, ja siksi hommasin seuraksi WHFR:n. Sitten tietenkin vakio Realm of Chaosit jne.
Eniten ehkä hyvia saatiin warband peleistä, joihin säännöt oli Lost and Damnedissa. Eli aloitettiin chaos championilla ja sitten saatiin voitoista pisteitä, seuraajia tai muita hyödykkeitä. Tätä pelattiin pari kertaa jopa roolipelinä viimevuonna.
Tarkoitus olisi pelauttaa WH40k rolea tässä kunhan löytää aikaa.
http://www.hannants.co.uk/
Pelin kokonaiskesto setuppeineen oli vajaa tunti, eli ihan tavoitteen mukainen.
Eli sellainen sota tällä kertaa, milloinkohan ehtisi sotia lisää ja hioa sääntöjä.
Taistelun voitto tuli kelttipelaajana minulle hieman yllättäen, tuon metsän hidastaessa ja keskittäessä joukkoni epämääräiseksi härdelliksi roomalaisten pääjoukon eteen. Raskaasti panssaroitujen roomalaisten hitaan etenemisen ja onnen avulla keskusta kuitenkin murtui ennenkuin 2/3 joukoistani saatiin piiritettyä hajaantuneina metsään. Keihäskelttien pärjäämisen pistän kyllä puhtaasti onnen piikkiin, sillä puolen taistoa heitin vaan niin paljon parempia tuloksia. Oikeasti sen yksikön olisi koostaan huolimatta pitänyt hävitä. Vaan sellaista sota on, ennakoimatonta kaaosta.
Sääntöihin tarvitaan ainakin selvennys siitä, miten lähitaistelusta voi irtaantua, sekä miten yksittäinen piiritetty sotilas voi tappaa useamman vihollisen kerralla. Osastojen manooverit metsikössä menivät hyvin ilman mitään lisäsääntöjä, yksikkökoheesio vain käsri hieman ryteikössä rymyämisestä, mutta niinhän sen kai pitäisi mennäkkin.
Itse pelasimme ensimmäiset Hulkki pelit joskus -94 tienoilla. Nyt on vanhoja fightereitä enää 2 aktiivista jäljellä, joten jos osaavia/kiinnostuneita Hulkkaajia löytyy niin tervetuloa mukaan. Ottakaa yhteyttä privalla täällä. 40.000 figuthan käyvät 1:1 ja meiltä löytyy kaikki Hulkki materiaali 1st editionista lähtien.
Mikäli muuten komerosi nurkissa lojuu vanhaa Hulkki tavaraa olen itse valmis ostamaan ne sovitulla hinnalla pois!
40k figuja tuli hankittua rogue trader aikoihin ja muutenkin vitsa on kyllä väännetty nuorena. Näiden tuttujen pelien tilanteesta voisin sanoa seuraavaa:
Warhammer Fanatsy Batle:
Fantsubatlen nykyiset säännöt ovat parhaat ikinä. Tuossa välissähän oli sellaiset jossa munckaaminen ja sankareiden naurettava maksimointi oli tie voittoon. Nyt tilanne on muutettu tyystin sillä jalkaväki on halvempaa ja sankarit tasaisempia ja vähemmän kovia. Pelejä ei siis enää voita parhaalla magic item kombolla vaan manooveroinnilla ja muulla kivalla. Magia leveliäkin on tuotu alemmas mutta mielestäni juuri sopivalle tasolle. Huonoa on se että uudet figut ovat persoonattoman näköisiä ja kaikkein tärkeimpiä unitteja pitää ostaa metallisina TÖRKEÄN hintaisina blistereinä. Toisaalta ainahan voi konversoida mikä on jopa varsin helppoa sillä kaikille armeijoille on suhta halvat (25e n20 dudea) muoviset moniosaiset ja hyvän näköiset boksit joista löytyy sitä perus jengiä joita nykyään haluaa monta isoa blokillista. Pelkästään näillä bokseilla pääsee pitkälle sillä irtonippeliä on todella paljon sisältäen erilaisia käsiä, kilpiä, lippuja ja soittimia sekä tilpehööriä. Mainio peli. Ilmottauduin tänään turnaukseenkin. Omistan dwarf ja khemri (muumioita ja skeletooneja egyptin tapaan) armeijat.
40k
Nelkyt kilosessakin systeemit ovat muuttuneet rogue traderin ajoista parisen kertaa. Aikoinaan 40k pelit sisälsivät paljon nopanheittelyä ja jo pelkästään armeijan tekemiseen meni paljon aikaa. Nykyversiota kohti tullessa on peli yksinkertaistunut ja nopeutunut huomattavasti. Pelin voi pelata tunnissa kun aikaisimmessissa editioissa muistan olleeni tyytyväinen neljän tunnin pelin lyhyyteen (+jengin tekoon käytetty aika). Armylistit ovat yksinkertaisia. Mekaniikka on yksinkertaisempi mutta jokin ei ole muuttunut - marinet ovat ja pysyvät uskomattoman rasittavina ja turhankin kovatasoisina vastustajina
40k on kaalliimpi pelata (vaikka ukkoja tarvitaan houmattavasti vähemmän) eikä yhtä siisti peli mielestäni. Jos haluaa tehdä mielenkiintoisen jengin niin pitää ostaa paljon kalliita erikoisukkoja, ajoneuvoja tai vempaimia joten jumiutuu helposti armylistiinsä. Hyvänä puolena tosin perussääntökirjasta löytyy runsaasti erilaisia tehtäviä joten pelit eivät aivan samanlaisia ole. Omasta mielestäni on huomattavasti siistimpää mättää kunnon fantsubatle pelejä joissa on paljon ukkoja kuin jonkin satunnaisen (tässä tapauksessa epämielenkiintoisen) scifi maailman taistoja. Omistan örkit ja eldrarit.
Mordheim
Tämäkin peli alkaa olla vähän vanha juttu mutta kuitenkin mainitsemisen arvoinen. Mordheimissa pelataan fantasybatlen maailmassa ja tarkemmin määriteltynä mordheimin kaupungin raunioissa jengipelejä. Iso meteori iski syntisen kaupungin säpäleiksi ja nyt eri rotujen ja ideologioiden kannattajat metsästävät kaupungista wyrdstoneja ja siinä sivussa tietenkin mättävät toisiaan. Peli on mainio koska siihen tarvitaan vähän ukkoja (7-15) ja kaikki fantasiaukot käy. Jengi saa ekspaa. Jengin charrut saa ekspaa. Statit nousee hitaasti ja skillejä tulee. Soveltuu mainiosta tarinankerronnallisiin kamppanjoihin. Tässä pelissä on vähän taulukoita mutta se ei hidasta peliä koska ukkoja on vähän. Maasto tosin voi tuottaa ongelmia sillä kaupunkimättö vaatii että jotain on tehtynä tai ostettuna. Halpa ja hyvä.
Blood Bowl
Blood Bowlin ensimmäiset edikat olivat epätasaiset ja turhan monimutkaiset. Nyt peli on nopea, toimiva ja addiktoiva. Pelailin itse yliopiston blood bowl liigassa monta vuotta ja kivaa oli. Kokneille pelaajille riitti yleensä tunti peliaikaa mutta minunkaltaisilta hitailta aikaa menee yleensä kaksinverroin. Blood bowlissa ei tarvita juurikaan figuja. Säännötkin saa netistä ilmaiseksi.
Että näin. Jos jollakulla on vanhoja 40k figuja niin voisin olla kiinnostunut ostelemaan. Uudet on kalliita ja örkkien tapauksessa rumia. Vanhoissa figuissa on sielua. Autan ja opastan mielelläni jos jotakuta iski pelikärpänen.
Tuukka
Omat Mordheim jengit ovat täynnä ja en usko että tarvitsen battlea varten enempää... kun en sitä kerkiä pelaamaan kuitenkaan. (on Dwarf ja Elf ja High Elf ja Dark Elf ja Undead armeijat).
Tuolla on jokunen Bretogneni, haltioita, knääpiöitä (ja sotakoneita) jne jne. Kuvat:
http://www.nominaali.com/modules.php?set_albumName=menzo16&op=modload&name=gallery&file=index&include=view_album.php
Kahdesta ekasta kuvasta näkee ainakin jotain mitä on tarjolla.
Kohtuullisen ilmaiseksi.
Tietenkinhän siihen tulee myös kaikki limited editiot ja muut kalliit kirjat...
En kyllä ole samaa mieltä mistään erikois-joukko-army-list-jumituksista tms. Älyttömän hyviä pelejä saa ihan vaan jos on paljon perus porukkaa, ehkä muutama jotain erikoista.
Ja maailmakin on minusta tosi hyvä. Sitä on kehitetty paljon... Pitää vaan tietää juttuja.
40k sääntöuudistukset ovat olleet paikallaan ja uudet vaikuttavat mielenkiinoisilta. Vielä odottelen uusia psi-sääntöjä. 40k historian aikana ei mielestäni kertaakaan ole ollut toimivia "magia" sääntöjä. Rogue traderinkin mielenvoimat olivat kohtuuttoman kovia viimeisillä tasoilla "teenpä tästä itselleni ämpärillisen vortexja pyörimään kentälle" "liikuttelempa vähähän tätä vortexia"
Välissä oli pahviset power kortit ja pakat, mutta spellien tasot ja hyödyllisyys hukassa.
Nykyisissä säännöissähän ne on tyyliin osta 40 pisteellä psychic power joka toimii täsmälleen kuin flameri.
Ainoa hyvä muisto on `ere we go! kirjassa olleet örkkien waaagh voimat. Lämmöllä kyllä vieläkin ihailen tuota kovakantista monisataasivuista kirjaa jossa kerrotaan myös örkkien kulttuurista ja tavoista. Kirjastahan on taulukoita pullollaan ja örkkien psi-vuoro menee seuraavasti.
Weirdboyn takana olevat örkit voivat chantata (madboiden pakko) muun toiminnan ohessa tällöin laitetaan pahvinen kartio template weirdboylle ja katsotaan ketkä ovat takana luovuttamassa waaagh voimaa. Pelin alussa heitettiin salaa d10 x10 poweria joka on weirdboyn waaagh voimien raja. Jos raja ylitetään tulee eadbang. Örkit luovuttivat tietyn määrän powaa ja madboyt vielä ekstraa. Lähiksessä poweria tuli enemmän jne. Waagh voiman lukumäärä kirjoitettiin paperille.
Sitten tulkittiin kirjasta että miten weirdboytä mukanaan raahaavat minzerit saivat kontrolloitua voimia. Nämä henkivartiat raahaavat yleensä hyvin värikkäästi kulkusiin puettua weirdboyta (muut örkit haluavat tietää missä weirdboy on) mukanaan (weirdboyt eivät itse haluaisi olla taistelussa vaan yrittävät jatkuvasti karata) ja pitelevät mahdollisuuksien mukaan weirdboysta niin kiinni että suusta/silmistä lähtevät energiat osuvat vihulaisiin. Jos joku voima joskus saatiin laukaistua niin taas kaivettiin pahvilätyskä esiin ja katsottiin käytetystä powerista riippuen että mihin niitä säteitä/räjähdyksiä oikein sinkoili. En muista koskaan saaneeni mitää aikaan näillä powereilla ja systeemi oli erittäin työläs sekä hidas.
Sitten jos eadbang tapahtui niin weirdboyn lisäksi myös chanttaavilla örkeillä oli tietysti madollista räjäyttää päänsä. Eadbangeille oli tietysti oma taulukko. Sitten jos oli ennen matsia muistanut heittää noppaa niin saattoi saada sellaisen ilmaisen (pisteissä) snotlingin joka oli jäänyt henkiin shok attack gunin käytöstä jolla pysyi osittain suojautumaan eadbangeiltä. Shok attach gun on kyllä örkkimäisyydessään hienoimpia keksintöjä joista ehkä muistelen jokin toinen kerta.
Weirdboista vielä senverran että ere we gowissa kerrottiin että ei taistelutilanteissa weirdboyt yleensä laitetaan kuparipilarin päälle jonka ympärillä madboyt sitten yleensä chanttailevat. Siitä oli myös mainio kuva kirjassa. Madboyt tekivät kaikkea typerää ja sitten weirdboysta siellä ylhäällä lähti jotain epämääräisiä valokaaria samalla kun esineet leijuivat/jahtasivat madejä.
Joskus olen kuullut että mustis pelautti jonkun örkkipelin juuri (mun?) ere we gon avulla. Silloin taisi syntyä mm legendaarinen Skating Gargant! Pitäsköhän sitä vääntää joku örkkinen seikkailu vanhojen hyvien aikojen muistoksi.. Ajatustenvirta jatkuu muualla...
Tuukka
Ja minun mielestä maalaus on osa harrastusta.
Ja luulen että hintaa tulee ainakin 100% enemmän jos maalautat jollain toisella tyypillä...
En minä sitä siis kuitenkaan epäile etteikö joku Games Workshopin tyyppi joka maalaa figuja 8 tuntia päivässä saisi tuollaisia perusjanttereita jossain tunnissa tai vähemmässäkin valmiiksi, mutta niillä miehillä on jo niin paljon kokemusta ja ammattitaitoa että tuskin he millään viidellä eurolla per figu mitään maalaavat.
Lisäksi huomiotavaa on se, että jos osaa maalata edes kohtuullisesti niin sitä omaa vaatimustasoaankin nostaa sitten vastaavasti. Tokihan minä nyt maalaan vartissa sen tasoisia figuja mitä maalasi joskus 15 vuotta sitten kahdessa tunnissa, mutta kun osaa kaikkia kivoja juttuja kuten kuivamaalausta ja häivytyksiä niin kai niitä sitten käyttää kun noita miniatyyrejä maalaa. Vaikka kyllä se välillä vähän rasittaa että jonkun armeijan maalaaminen kestää oikeasti hirveän kauan, kun vaatii itseltään niin paljon. Asiaa auttaisi jos noita figupelejä pelaisia useammin kuin kerran vuodessa, motivaatio säilyisi paremmin, mutta kun ei esim. Kurryn leireillä ole pelattu figupelejä vuosiin niin pelejä on vaikea löytää. Muistan kun ensimmäisessä Kurryn WH40000-liigassa taisi ollai enemmän osanottajia kuin nykyään leirillä keskimäärin kävijöitä...
Figuja pitää maalata ensinnäkin squadeittain, ei per figu. Jos tekee useammalle figulle kerralla samat jutut niin edistystä tapahtuu enemmän ja se vaikuttaa kanssa nopeammalta, niin ei inspis katoa heti kun valmistuu joku muutama figu per 2 tuntia tms, sen sijaan että mitään ei näytä tapahtuvan koskaan.
Eikä edes gw:ssä kukaan maalaa 8 tuntia päivässä, vähän vääristynyt kuva sulla. Ehkä joskus jos on sellanen isompi maalaus sessio käynnissä tai jotain mutta ei aina.
Tai no, ehkä ei pitäis mennä sanomaan, kaiken maailman hulluja kuitenkin on. Mutta minä en kuitenaan tunne ketään.
Kysyin yheltä kaverilta joka maalauttaa paljon muilla (koska ei muka oma aika riitä) ja se sano että yleensä hinta mitä se maksaa on joku 2-5 egeä per perus figu, monstereista/ajoneuvoista/charruista/jne sitten enemmän ja jos on jotain erityis toiveita tai tosi hyvää jälkeä tai convertointia niin sitten taas jotain muuta.
Toi on varmaan aika sama mitä mä pyytäisin.
Se sano että se ei käytä sellasia 'pro' maalaajia jotka ottaa hinnan suhteessa figun hintaan. (esim 2xfigun hinta)
Ja sitten muutamassa trollissa tai isommassa figussa voi olla jo 10+ maalikerrosta kun mikään ei ole hyvin. Ja nykyisin kädet tärisee sen verran että silmien maalailu ei oikein onnaa
WH40000: Harlequins sekä suht' pienellä vaivalla Eldar-armeija (ellen sitten ole myynyt näitä jollekin, on vähän heikot muistikuvat siitä omistanko ko. figuja vielä).
Warhammer Fantasy Battle: Epämääräinen joukko Wood Elfejä, ei pelattavissa ilman lisäostoksia.
Blood Bowl: Orc- ja Dark Elf-jengit.
Warzone: Capitol.
Clan War: Perusboxin figut.
Epic: Eldar, Orc ja Imperial Knight.
Huomioikaa lähes täydellinen keskittyminen peleihin tai armeijoihin joita ei enää ole olemassa tai joita ei saa enää Suomesta...
Aikomuksena siis hankkia lähiaikoina WH40000:een Space Marinet ja Warhammeriin Empire.
Sitten tää Blood Bowl, siihen mulla on dark elf jengi, jolla olen pelannut aika paljonkin aikanaan, sitten ne boksin perus ihmis- ja örkkijengit, sellainen goblin/ogre jengi, undead jengi, jossa tosin viimeksi kun katsoin suurin osa lurkeista kaipaisi korjailua kun kädet ja jalat olivat katkeilleet, vitusti snotlingeja ja sitten kaikkia sekalaisia ukkoja star playereiksi.
Ja tota Blood Bowlia haluaisin AIKUISTEN OIKEASTI pelata! Aina siitä puhutaan mutta koskaan ei sitten mitään tapahdu. Oli ihan mun suosikki noista kaikista GW:n peleistä aikanaan, ja myös se mitä olen eniten pelannut.
Fantasiafiguja mulla on epäselvä laatikollinen, josta ehkä saisi jonkinlaisen WH Fantasy Battle armejan proxyilemällä kokoon, tosin epäilen.
Sit jotain Necromunda yms. jengifiguja kans löytyy, ja niitä pikkuisia Dark Future figuja.
Epiciin on joku basic Eldar armeja jolla en sitten tainnut pelata ikinä yhtä ainutta peliä.
Kaverilla on muutamia Welffejä, eikä sillä ole varaa ostaa GW:n hinnoilla lisää.
Ongelma vaan siinä, että maalivalikoima oli suhteellisen rajoittunut, kun osa oli päässyt kuivumaan. Joten piti sitten pohtia haluaako maalata ukot turkooseiksi vai violeteiksi.
Ainoa väri joka on 17 vuoden jälkeenkin toimiva on tuo Citadelin vetinen vaaleanpunainen! Ei sitä tosin hirveästi ole tullut käytettyä... periaatteessa ostin sen ihonvärin sekoittamiseksi mutta on liian vetistä tollaiseen. Eikä pink horroreja tullut tarpeeksi ostettua pienempänä.
Mitä elffejä ja mitä kaaosta?
Kaaos saattais kiinnostaa minua, jos sattuis jäämään palkasta ylijäämää
(yeah, right... toivossa on hyvä elää)
Eli siellä on vaikka mitä. Myös tosiaan Lähdeojan miniatyyrejä (Mordenheim, anyone
Kuvia löytyy tosta: (pari ekaa)
http://www.nominaali.com/gallery/menzo16
Ja niitä on myös pari laatikkoa enemmän.
Ulkomuistista: pari chaos dwarffia, Woodelf archers, pari siege weaponia (dwarffien), muutama marine (myös iskemättömiä kehikoita aseita), kääpiöitä enemmänkin, jokunen ritari, dark elffejä, pegasos, jokunen 40k sotakone, muutama trolli ja ogre, ihmisiä ja Slannin jamppoja. Pari täyttä keissiä (Woodelf archers ja bugmans dwarves) ainakin.
Kaikki 2nd ja 3rd edition Battlelle tai 40k 10 v sitten (2nd?).
Voin yrittää ottaa tarkempiakin kuvia, mutta ne on paketissa muuton jälkeen tälläkin hetkellä.
Mutta Necromunda, Blood Bowl ja Mordenheim jengejä saa heittämällä useitakin noista.
Mulle ilmoittautumisia, jos kiinnostaa. Nämä kesken kaiken pois jäävät pelaajat on sen verran iso ja ikävä ongelma, että miettikää nyt oikeasti, että riittääkö kiinnostus. Aikaa liigaan ei kauheasti mene, kiireisimmillään ollaan pelattu yksi ilta joka toinen viikko.
Mutta on se hienoa nähdä oman jenginsä kehittyvän useiden kymmenien matsien aikana. Toisaalta taas parinkymmenen matsin tappioputki on karua koettavaa sekin... ja pitäkää mielessä, että mukana olevat jengit on suurimmalta osin jo aikasen kokeneita. Tosin ainakin yksi jengi on aloittanut alusta tällä kaudella, että ei siinä ihan yksin ole.
Sen verran voisin vielä valaista, että emme käytä secret weaponeja, loitsuja eikä niitä valmiiksi tehtyjä star playereitä. Se on niin paljon hienompaa kun pelin aikana syntyy "oikeita" star playereitä... mullakin on yksi Skink, jolla on jo kaksi Niggling injuryä.
Minua kyllä kiinnostaa ainakin noin periaatteessa, mutta haluaisin vähän tietää että minkälaisia pelaajia liigassanne on. Minähän olen semmoinen pelaaja että enemmän tai vähemmän haluan roolipelata noita figupelejä, enkä mieluusti pelaa maalattomien figujen kanssa, eli kaikenlaiset proxy-munchkaajat aika tehokkaasti estävät minun pelaamiseni.
Iloinen yllätys oli sen sijaan se että löysin Epic Space Marineen peräti kolme kolmentuhannen pisteen armeijaa (Örkit, Eldarit ja Space Marinet + Titaanit). Säännöt löysin vain 2. edikalle (sen jälkeen on ilmestynyt ainakin kaksi uudempaa, Epic 40K ja Epic Armageddon), ja ne ovat aika puutteellinen läpyskä jonka armeijat vaativat vielä lisäksi jotain olemattomia yksikkökortteja. Onneksi netistä löytyi NetEpic sekä Heretic, molemmat siis ilmaisia sääntökirjoja armeijalistoineen.
Nyt kiinnostaisi päästä pelaamaan, joko leirillä taikka muuten. Pitäisi vain löytää muita pelaajia. Säännöistä ajattelin pykätä vielä oman version, johon voisin lisätä mukaan muita saman skaalan figuja. Armeijat mahtuvat sen verran pieneen tilaan, että voin ottaa vaikka kaikki mukaan, joten ei haittaa vaikka et omistaisikaan yhtään 6mm pikku-ukkoa.
Ketkäs nykyään pelaa Fantasy Battlea, WH 40K:ta ja Epic:iä?