Luinpa tuossa juuri Rudelin elämäkerran "Stuka-lentäjä", joka näppärästi todesti vääräksi väitteen, ettei sota yhtä miestä kaipaa - sen verran aikaansaapa kaveri mies oli.
Hans oli ihan posketon toisen maailmansodan saksalainen supersankari, joka ainoana kaverina sai Rautaristin ritariristin _kultaisin_ tammenlehvin, miekoin ja briljantein. Häntä varten piti kehittää myös ihan oma mitali, kun 2000 sotalentoa oli mennyt rikki. Täys pelaajahahmo!
Rudel selvisi sodasta, vaikka lensi tolkuttomat 2500+ sotalentoa ja ammuttiin alas 32 kertaa. Pudotukset tapahtuivat muistaakseni it-tulella, sillä hävittäjille hän oli hitaalla tykki-Stukallakin liian liukas maali. Mm. yksi Neuvostoliiton Sankari kuoli yritettyään pysyä Hansin mukana hänen muutaman metrin korkeudella suorittamassaan matalalennossa. Edes '45 it-osuman takia amputoitu jalka ei hidastanut hommia kuin hetkeksi, kohta oltiin taas Stukan puikossa ja iipan tankit 37-millin tykkien tähtäimissä.
Hans-Ulrich Rudel tuhosi yksin 519 tankkia, yli 800 muuta ajoneuvoa, 150 (it)-tykkiasemaa ja upotti yhden venäläisten taistelulaivan ja risteilijän sekä 70 maihinnousualusta. Ei ihme, että setä Aurinkoinen oli antanut miehestä 100 000 ruplan palkkion...
--
GrandMoff
Comments
Von thronstahl on muuten helevetin hyvää tausta musaa kun yllättää tulipalo kiire ja sen mukainen vitutus joiden johdosta pitää alkaa potkia veijareita kuin vierasta sikaa.Ei muuta kun hallin reteoitten luo ja poikain levy helvettiin(Jotain ihme paskaa mattiteppoa),vola kaakkon ja johan tulee potku monoon oikea rytmi. :twisted:
-Koistinen
Tuki vissiin monia tuomittuja sotarikollisia ja perusti kait jonkun säätiönkin auttamaan tuomittuja natseja hyväntekeväisyytenä.
Kaikista näkemyksistään huolimatta, joita ei siis milloinkaan suostunut korjaamaan sopivammaksi ajan kuvaan, onnistui vielä olemaan menestyvä liikemieskin...
Viimesen hämmennyksen aiheutti kuoltuaan (80-luvulla?), kun hautajaisissa lensi hävittäjät yli, osoittaen rispektiä miehen taidoille, ja herätti paljon kohoua, koska Rudel oli katumaton natsi ja muiden kammottavien kavereiden suojelija.
Myös sodan jälkeen liittyminen uusnatsipuolueeseen ei voi olla mikään määräävä tekijä, mitä demokratiaa se semmoinen on että ei saa kuulua mihin puolueeseen haluaa? Eihän demokratia liiku millään hyvä/paha-akselilla vaan demokratian arvo määräytyy siinä miten hyvin kansanvalta toteutuu. Jos natsipuolue äänestetään valtaan tulee se hyväksyä yhtä paljon kuin minkä muun tahansa puolueen valinta. Jos ei hyväksy sitä että suurin osa äänioikeutetuista kannattaa jotain tiettyä ideologiaa, oli se ideologia kuinka "paha" tahansa, ei ymmärrä tai kunnioita demokratiaa. Demokratia tarkoittaa sitä että enemmistö päättää asioista, ei se ole mikään hippien runkkausareena.
Ja vaikka itsekkin tietenkin olen, jotta: wow, tyly kaveri... niin ymmärrän kyllä hyvin sen, että joskus 80-luvulla kun kaikki koetti vielä kovasti unohtaa että mitään natseja oli ikinä ollut olemassakaan, niin porukkaa ihmettelee kun natsi-guru saa armeija hautajaiset.
Ja varmaan ei ollut asiasta päättämässä enemmistö, tod näk jotkut ilmavoimien isot kihot... Jos olisi demokraattisesti ruvettu hoitamaan niin olis varmaan vielä 80-luvulla haudattu merkkamaattomaan ojaan tai jotain.
Eikä se ollut mikään ihan tavallinen sotilas, vaan saksan kaikkien aikojen palkituin sotilas (korjatkaa toki jos olen väärässä, ei ole ihan alaa), ja kyllä tollasen kaverin rankaseminen vaikuttais tosi hyvältä idealta, voimallinen esimerkki.
Mengeliähän ei muuten koskaan saatu oikeuden eteen. Heppu kuoli kypsässä iässä jossainpäin Etelä-Amerikkaa.[/quote]
--
Hmmm... viimeisin vahvistettu havainto on rottakoulusta lappeenrannasta parin vuoden takaa.
Nurnbergin oikeudenkäynneissä rangaistut olivat rivi-saksalaisten mielestä pääasiassa tehneet enemmän pahaa kuin hyvää, mutta miten olisi suhtauduttu "pelkkään sotilaaseen" syytetyjen penkillä?
http://www.feldgrau.com/rkgosd.html
muutenkin sivut ovat mielestäni aika pätevät vaikken itsekkään mikään alan suurtietäjä ole. http://www.feldgrau.com/