Olemme päivittäneet yhdistyksen verkkopalvelun tietosuojaselosteen vastaamaan EU:n tietosuoja-asetuksen (GDPR) vaatimuksia.

Tietosuojaselosteessa kerromme, mitä henkilötietoja keräämme yhdistyksen verkkopalvelun käyttäjistä, miten käytämme niitä ja miten huolehdimme niiden suojaamisesta.

Seloste on luettavissa täällä

Olemme myös päivittäneet yhdistyksen verkkosivujen käyttöehdot. Verkkosivuston käyttö edellyttää, että käyttäjä sitoutuu noudattamaan näitä käyttöehtoja. Käyttöehdot muodostavat sitovan sopimuksen sinun ja yhdistyksen välillä.

Tutustu huolellisesti näihin käyttöehtoihin. Käyttämällä verkkosivustoa vahvistat lukeneesi, ymmärtäneesi ja hyväksyneesi käyttöehdot sekä antaneesi suostumuksesi käyttöehdoissa kuvattuun henkilötietojen käsittelyyn.

Käyttöehdot ovat luettavissa täällä

Nykyisistä ja menneistä peleistä

edited January 1970 in Roolipelit
Niin, kyllä ottaa päähän kun lähiaikoina ei ole ilmestynyt mitään oikeasti todella kiinnostavaa roinaa. Ilmeisesti keräilykortit ovat imaisseet kehittäjät ja rahoittajat mukanaan?

Esimerkiksi 80-luvun lopulla (kyllä, olen niin vanha) ilmestyi kiljoonittain vielä tähänkin päivään säilyneitä pelejä, parhaana esimerkkinä Warhammer Fantasy Roleplay, joka on täysin muuttumattomana painoksena säilynyt jo 17 vuotta käytössä. (noh, on minulla kolme eri versiota tuosta, yksi sarake tiedoissa oli siirretty paikalleen ja kustannussyistä tuota painettiin sekä kovakantisena että pehmeäkantisena ja lisäksi väliplakaatit ovat olleet välillä värillisiä ja välillä mv).
80-luvulta ei paljon muuta kyllä ole säilynytkään, Top Secret, ekat DD:t, suomenkielinen Runequest... :D
Gurps on varmaankin yksi parhaisten säilynyt myöskin ja lisukkeita siihen tippuu edelleen kuukausittain. Noh, kyllä minäkin olen siihen lisukkeita tehnyt (häpeämätön mainos, talvisota.sf.net).

90-luvulla tuli monia klassikoita joista odottaisi päivitystä mielellään - lähinnä Cyberpunk on aika aneeminen 16 vuoden päähän tulevaisuuteen huonosti istuva visio (ja Cyberpunk 2013 tuli jo 1988), päivitystä kaipaisi rojuihin ja itse maailmaan. Vampire on hyvin säilynyt mutta linja lopetetaan eli World of Darkness kohtaa loppunsa tänä vuonna. Samaan sarjaanhan on Mage, Werewolf, Hunter ja muutkin sijoittuneet.

Mitäs muita hyvin säilyneitä on tiedossa....

2000-luvulla ei oikein kipeitä klassikoita ole ilmestynyt, DD:n kolmos ja 3.5 editiot olivat ainakin meikäläiselle pettymys... hienosta designistä huolimatta.

Comments

  • Itse en ole piiiiitkään aikaan ostanut mitään ropetauhkaa, jotenkin paljon mieluummin pelautan omia proggiksia, ja pelaajanahan ei tietty tartte välttämättä tietää systeemistä mitään.

    Ne viimeisimmät ropet tuli hommattua eri sponsoreilla yms. kisavoitoilla (ropeconissa pelauttamisesta, jotain kurryn palkintoja silloin kun niitä vielä jaettiin). Olisiko ollut joku Call of Cthulhun silloisin uusin versio minun viimeisin roolipelihankinta? Tai sitten Nefilim...sitäkään en koskaan päässyt edes pelaamaan asti.
  • Ostoksia on tullut tehtyä ihan perstuntumalta, mutta viimeisin hyvä ostos oli kyllä "Kaikki kaverilta" eli krishna-kaveri myi kaiken peli-, musiikki- ja miniatyyriroinansa puoli-ilmaiseksi pois. Ja meikä osti! Harvinaisuuksia ja ihanuuksia.... voih, onnea.
  • Hummm... itseasiassa mulla on esim. Gurpsiin jokunen tuplakirja tuosta johtuen. Tosin ne ovat hivenen vanhoja (taisi olla Hightechin 1st edition? Itselläni on se uusin). Pitänee katsoa mitä löytyy jos joku nuo haluaa ottaa vastaan.
    Gurps Upliftiä kyllä meinasin käydä hakemassa ja pelauttaa. Brinin maailmant kun vaan ovat niin siistejä enkä edes muista milloin scifiä olisi tullut ripellettyä viimeksi (+ suurinosa scifi-peleistä on auttamattoman vanhentuneita ja lisäksi vihaan virta-, verkko- ja sähköjohtoja oikeasti että varsinkin 4000 vuotta tulevaisuudessa).
  • Kurryllähän on muuten nykyään kirjastokin, jossa on käsittääkseni jonkin verran GURPS tauhkaa.
  • Siis jälleen kirjasto? Muistan kyllä edellisenkin :)

    Multa saa tulla hakemaan joko kirjastoon tai muuten GURPS Basic Set (3rd edition, kannet päällystetty / ollut irti ilmeisesti), GURPS Supers ja GURPS Cyberpunk (1st print).

    Ovat siis Helsingin Kampissa.
  • Jos tuut pääsiäisleirille, ota noi ylimääräiset kirjat mukaan. Muuten tuun joskus myöhemmin hakemaan ne.
  • Joo, yritän varmaankin päästä tolle leirille mukaan.
  • No aika vähissä on hankinnat viime vuosina olleet, mutta jotain silti: Hunter, Exalted ja Aberrant (tää on hyvä).

    Mutta eipä kyllä ole tarvettakaan uusille, kun vanhojakin on niin hitosti pelauttamatta - tai pelauttamatta kunnolla: Blue Planet (jonkun on pakko olla tappajavalas), Whispering Vault, Everway (jeah - sain täyden setin vision kortteja Ropeconista), Feng Shui ja äskenmainituistakin Exalted ja Aberrant (sentään PBEM pyörii).

    Yhtään tuoreemmista ei kiinnosta kuin Nobilis eikä sekään paljoa. Tai no, Godlike ehkä.
  • Mikäs toi Aberrant o?


  • Mikäs toi Aberrant o?

    White Wolfin supersankaripeli. Samaa jatkumoa Trinityn ja Adventuren kanssa.

    Aberrantin supersankari-version ideana on pitkälti miettiä, millainen meidän maailmamme olisi lähitulevaisuudessa, jos täällä tosiaan olisi supersankareita. Eli se pyrkii realismiin, joskaan ei sitten taas voimissa jne, jotka taas ovat genrelle uskollisia.

    Hieno paketti kaiken kaikkiaan. Hyvikset on kyllä hyvällä asialla, mutta minkäs teet kun PR on asioiden tekemistä tärkeämpää ja byrokratia jyllää niin hitaasti ettei mihinkään ehditä oikein puuttua?

    Ns. superpahiksia pelissä ei varsinaisesti ole. (Superpahikset rajoittuvat lähinnä sellaisiin superyksilöihin, jotka ovat sitä mieltä ettei ihmisille laaditut lait voi koskea yli-ihmisiä.) Miksi kukaan vaivautuisi superrikolliseksi, jos pelkästään PR-keikoilla tai Niken mainosmiehenä voi tienata kymmeniä miljoonia?
  • Kuulostaa ihan mielenkiintoiselta!
  • Ostin itsekin tuon Aberrantin pari viikkoa takaperin ja se on kyllä ihan mielenkiintoisen tuntuinen peli. Vähän erilainen lähestymistapa kuin supersankaripeleissä yleensä.


  • Ostin itsekin tuon Aberrantin pari viikkoa takaperin ja se on kyllä ihan mielenkiintoisen tuntuinen peli. Vähän erilainen lähestymistapa kuin supersankaripeleissä yleensä.

    Jeps. Semmin kun jengi ei hirveästi pukeudu trikoisiin tai ota koodinimiä, paitsi Jenkeissä ja etelä-Amerikassa (painiperinne, kato).


  • Jeps. Semmin kun jengi ei hirveästi pukeudu trikoisiin tai ota koodinimiä

    Blasphemy!
  • Olen ihra ja välillä pukeudun trikoisiin. Viitta kyllä puuttuu ja naamio. Mutta muuten olen kyllä supersankari.
  • Yllättävä Aavistusmies osoitti, ettei viitta ole ongelma. Sellaisenhan saa aikaiseksi vaikka froteepyyhkeestä!
  • Onko porukoilla käynnistynyt mitään uusia pelejä viimeaikoina?
  • Ajan puutteen, koottujen selitysten ja lasten teon takia peliporukkamme joutuu turvautumaan Openrpg:hen tai vastaaviin online-viritelmiin kun yhteistä aikaa ei tunnu löytyvän.
Sign In or Register to comment.

Howdy, Stranger!

It looks like you're new here. If you want to get involved, click one of these buttons!