Olemme päivittäneet yhdistyksen verkkopalvelun tietosuojaselosteen vastaamaan EU:n tietosuoja-asetuksen (GDPR) vaatimuksia.

Tietosuojaselosteessa kerromme, mitä henkilötietoja keräämme yhdistyksen verkkopalvelun käyttäjistä, miten käytämme niitä ja miten huolehdimme niiden suojaamisesta.

Seloste on luettavissa täällä

Olemme myös päivittäneet yhdistyksen verkkosivujen käyttöehdot. Verkkosivuston käyttö edellyttää, että käyttäjä sitoutuu noudattamaan näitä käyttöehtoja. Käyttöehdot muodostavat sitovan sopimuksen sinun ja yhdistyksen välillä.

Tutustu huolellisesti näihin käyttöehtoihin. Käyttämällä verkkosivustoa vahvistat lukeneesi, ymmärtäneesi ja hyväksyneesi käyttöehdot sekä antaneesi suostumuksesi käyttöehdoissa kuvattuun henkilötietojen käsittelyyn.

Käyttöehdot ovat luettavissa täällä

Lautapelit

JJ
edited January 1970 in Muut pelit
Vanha idea toteutettuna lautapelinä, ennen ollu vaan jotain vastaavia java pelejä jne.

http://www.deflexion.biz/

Comments



  • Vanha idea toteutettuna lautapelinä, ennen ollu vaan jotain vastaavia java pelejä jne.

    http://www.deflexion.biz/

    FAQ on ainakin somewhat funny.
  • Onkos uutisia lautapelien saralta?
    Itse olen harkinnut, että pitäisi varmaan ostaa joku uusi. Fury of Dracula ja Arkham Horror on pyörinyt mielessä.

    http://www.fantasyflightgames.com/furyofdracula.html
    http://www.fantasyflightgames.com/arkhamhorror.html

    Onko kenelläkään mitään tietoa näistä peleistä?
    Entäs jotain muita hyviä, mitkä voisi hankkia?
  • Carcassonne on ainakin pirun hyvä, suosittelen hankkimista!
    Muutaman pelin olen pelaillut ja kyllä se on minut vakuuttanut.
    Siihen on sit tietenkin tehty lisäosaa, mut peruspakettikin on
    erittäin kiinnostava.
  • Arkham Horror on kyl hyvä, yhden pelin perusteella. Suht raskas päästä alkuun kyllä - hitosti kaikkia nappuloita, vaikka perusmekaniikka onkin ihan yksinkertainen. Hienon näköinen ja oikea fiilis.
  • World of Warcraft oli hauska lautapelinäkin - tosin pikkasen voi olla hankala hahmottaa kokonaisuutta jos online-peli ei ole tuttu. Pelimekaniikka on melkein identtinen (ja pohjoinen osa Eastern Kingdomiahan siinä on eli Tirisfal Glades -> EPL) ja hahmoluokkien ominaisuudet on erittäin hyvin mallinnettu. Sama ongelma kuin kaikissa eli kohtuullisen paljon nappuloita ja eka peli kestää about 3-4 tuntia ennenkuin jotain saa kunnolla aikaan... sittemmin ehkä 2-5 tuntia koko peli.

    Mutta paras kaikista on kyllä DungeonQuest... oon yrittänyt sitä eBaysta saada joku pari vuotta, aina huudot loppuvat johonkin 60++ punnan tietämille tai ei myy kuin UK-alueelle. Hitto vie. Pitänee vääntää se online-versioksi :)
  • Otettiin tossa lauantaina erä Arkham Horroria. Alku oli aika jumitusta kun oli tosissaan miljoona erillaista nappulaa ja muuta, vieläkään en tiedä mitä niillä yksillä countereilla tehdään... Mutta kahdeksan (!) tunnin pelin jälkeen saatiin viimeisellä mahdollisella kierroksella estettyä itsensä Suuren Cthulhun pääsy maailmaan kuin parhaassa jännitys elokuvassa ikään: kolme investigaattoria samaan aikaan kolmessa eri paikassa sulkee kolme eri portaalia, fight or die, seuraavalla vuorolla olisikin todennäköisesti tullut loppu.

    Hauskaa oli. Ensi kerralla sitten osataan säännöt vähän paremmin niin vauhti on varmaan vähän eri luokkaa.
  • Ainoa lautapeli jota olen pelannut ja joka on kestänyt 8-12 tuntia, on ollut Keravan Mafia! Siinä vasta lautapelien aatelia! Se on muuten oikeasti pirun monipuolinen peli...


  • The new edition of Talisman will appeal to fans of the old game, because its largely unchanged other than upgraded components. However that unchanging state also is the game's ultimate fault, because it plays entirely like a mid-1980s Anglo-American game, full of randomness and very long play. The adventure game market has come a long ways since Talisman's original release, and unfortunately the game wasn't updated to reflect that.

    Mitäs vitun itkua tämä on?
  • Tänään Arkhamia taas, hävittiin aika tehokkaasti, mut piru et oli hyvä fiilis! Ihan niinkuin Muinainen olisi TIENNYT meidän suunnitelmat! Yksi pelaaja koettaa päästä kirjastoon tekemään rituaalia joka heikentaa Shudde M'elliä, niin Shudde M'ell tuhoaa kirjaston! Vastaavia juttuja toistui parikin kertaa! Hienoa kun on oikea epätoivon tunne, katellaan että joo tällä tavoin voisimme pelastua... Mutta ei tule ikinä onnistumaan. Ja taas kohta huomataan että eihän se onnistunutkaan, Shudde M'ell oli taas kerran ovelampi. Hyvä tulhuinen meno ja fiilis koko pelin ajan.
  • Peli on kyllä nopeutunut aika reilusti nyt kun osaa säännöt kunnolla, niin ei tossa mene puoliksikaan niin pitkään kun mitä ennen jos keskittyy peliin.
  • Pääseekö peliä testaamaan? Kiinnostaa kovast!
  • Ditto. Millon pelataan?
  • Ota Joni joskus toi mukaan leirille, vois olla ihan hyvä tahkota tota aina ennen ku varsinaiset pelit alkaa.
  • Perjaatteessa ihan menevä idea. Tosin mä vähän pelkään että multa jää taas seuraava leiri välistä, on pe ja la duunia.


  • Tosin mä vähän pelkään että multa jää taas seuraava leiri välistä, on pe ja la duunia.

    Ellei ole duuni mahdottomaan aikaan, eihän se ole esteenä tulla leirille. Tietenkin jos olet pe/la kellon ympäri, sitten on heikompaa.
  • Arkham Horror on kyllä suhteellisen herkkua. Tarttis vaan isomman pöydän, ei selkä kestä niin pitkää aikaa lattialla.

    Me ollaan kyllä voitettu kolmesta pelatusta pelistä kaksi, yksi jäi kesken epäselvään tilanteeseen. Laajennuksia ei olla vielä testattu, vaikka on jo hankittuna.
  • Joo, yleinen mielipide meillä oli, että Arkham oli liian helppo ennen lisäosia, voitto tuli lähes poikkeuksetta. Mulla on mukana kaikki lisäosat niin johan on vaikeampaa. Suurin vaikeus kyllä tulee vaan siitä uudesta peli laudasta, mikä antaa porteille lisää paikkoja aueta, eli niitä ei pysty sulkemaan/sinetöimään/kontroilloimaan oikein mitenkään kunnolla.
    Lisäosien jälkeen ollaan voitettu kerran. Mutta ei ainakaan mua ole haitannut se että siinä häviää, fiilis on silti tosi hyvä ja sillon kun voitettiin, niin ai että se voitto tuntu hienolta.
  • Saas nähdä mitä käy sitten kun tulee seuraava lisäosa, jossa on ilmeisesti tarkotus tulla taas uusi lauta, jos siinä ei oteta jotenkin huomioon sitä portaalien aukeamislisääntymisjuttua niin voiton mahdollisuudet katoaa jonnekin toisiin ulottuvuuksiin, mikäli haluaa pitää molemmat lisälaudat samaan aikaan pelissä. Ne mini expansiot tuo lähinnä peliin lisää vaihtelevuutta.

    Sen pitäs ilmestyä ihan näillä hetkillä jos oon oikein käsittänyt. Ja sitten ei muuten enää munkaan pöytä riitä. Nyt mahtuu kaikki tavarat pöydälle jos siihen ei laita YHTÄÄN mitään muuta, kuten esim juomia tai PC lomakkeita. Pitää aina ottaa tuolit pöydän viereen mihin voi laittaa omat kamansa ja hahmot. (Paitsi Tapsa joka rakentaa aina "alttarin".)
  • Joo, arkailtiin aluksi lisäosien käyttämistä kun varoiteltiin, että menee vaikeammaksi, mutta saa mennäkin. Ei se ole mitään Cthulhua jos ei yhtään pelota, kun taskut on täynnä taikamiekkoja. :)
  • Juurikin näin, ennen oli liian helppoa, nyt maailmatuhoutuu aina, just niinkun pitääkin.
  • Ja siis itseäni ei ole yhtään haitannut se tuhoutuminen millään tasolla, on aina ollu pirun hienoa. Kunnon Tulhu fiilis.
  • Minä haluan voittaa! :x
  • Kun Suuret Muinaiset sanoo, että nyt laitetaan Arkham paskaksi ja ehkä tuhotaan koko maailma ja saatetaan lopettaa olevaisuuskin, ei olla päätetty vielä... Niin meetkö sä sinne jotain kukkoilemaan, että: "EI KÄY! Asiat pitää tehdä toisella tavalla!" Ooppa nyt taas ihan rehellinen.
  • Haluan silti voittaa! :x
  • Arkhamia pelataan parhaillaan ja käytössä nyt King in Yellow ja Kingsport lisäosat että saatais vähän useammin tietyn teeman tapahtumia eikä ihan hulluna kaikkia juttuja vaan. Piru että on kova fiilis taas!
  • Meitsi diggaa Dungeonquestia aina vaan enemmän... se on kanssa kivaa kun "laskennallinen todennäköisyys" on vissiin 15% päästä ulos hengissä.
  • Pari kertaa on tyypätty tuota Doomin lautapeliversiota ja on ainakin neljällä hengellä törkeän vaikea tapaus (3 pelaajaa + gm).

    Pitäisi varmaan olla jotain cheatteja tai opetella ainakin ennen peliä kentät ulkoa, jotta olisi jotain mahdollisuuksia.

    Jos joku on onnistunut pätemään ko. laudalla, kertokaa ihmeessä kuinka.

    Onko pelien vaikeustasojen ylimitoittaminen nyt jotenkin yleismaailmallisempi ilmiö vai ovatko taidot todella näin ruosteessa? PPP:n kanssa jaan kyllä vahvasti saman mielipiteen: lautapelit ovat voittamista ja muiden häpäisyä varten suunniteltua illanviettoapua.


  • PPP:n kanssa jaan kyllä vahvasti saman mielipiteen: lautapelit ovat voittamista ja muiden häpäisyä varten suunniteltua illanviettoapua.

    No, sitten kannattaa kokeilla Dark Influencesia. Tämä suoraa vastakkainasettelua tarjoava illanviettoapu vie juhlatunnelmat lähes varmasti. Olen pelannut settiä kahdessa ryhmässä samalla seurauksella: molemmissa porukoissa yksi tai useampi pelaaja on repinyt peliverkkarinsa ja kokenut suunnatonta hattivatutusta.

    Toisessa ryhmässä Dark Influences on nykyään "se-peli-jota-ei-tule-nimetä", eikä kummassakaan laatikko ole hyllyjen pohjalta ihan lähiaikoina hievahtanut.




  • PPP:n kanssa jaan kyllä vahvasti saman mielipiteen: lautapelit ovat voittamista ja muiden häpäisyä varten suunniteltua illanviettoapua.

    No, sitten kannattaa kokeilla Dark Influencesia. Tämä suoraa vastakkainasettelua tarjoava illanviettoapu vie juhlatunnelmat lähes varmasti. Olen pelannut settiä kahdessa ryhmässä samalla seurauksella: molemmissa porukoissa yksi tai useampi pelaaja on repinyt peliverkkarinsa ja kokenut suunnatonta hattivatutusta.

    Toisessa ryhmässä Dark Influences on nykyään "se-peli-jota-ei-tule-nimetä", eikä kummassakaan laatikko ole hyllyjen pohjalta ihan lähiaikoina hievahtanut.

    No olen minä jo suostunut uuteen peliin!
  • Olis hauska pelata vanhoja lautapelejä, kuten Velhovuoren Aarretta, jne. Löytyisi paljonkin erilaisia hyllystä.


  • Olis hauska pelata vanhoja lautapelejä, kuten Velhovuoren Aarretta, jne. Löytyisi paljonkin erilaisia hyllystä.

    Pelataan vaan. Pidetään joku ilta lautapelimiitti.
  • Just pelattiin erä Arkham Horroria uuden Black Goat lisäosan kanssa. Täydellinen häviö, siis niin lyötiin lyötyä kuus nolla että ei ees mitään järkeä. Meillä ei ollut MITÄÄN mahista missään vaiheessa koko pelin aikana. NIIIIIN siistiä! :D
  • Arkham Horrorin uusin lisäosa, Insmouth Horror tuli tänään ostettua. Vaikuttaa aika kivalta taas. Kaikki uudet temput mitä tuli on kivoja lisiä, esim jokaiselle hahmolle oma personal story. Säännöt vaikuttivat kanssa pitävän saman kivan linjan.
    Aika paljon tuli taas lisää niitä "tätä yhtä markkeria käytettään vai tässä erikoistilanteessa" kortteja ja merkkejä, mut se onkin vaan siistiä.

    En halunnut sen tarkemmin vielä katsoa kortteja ja muinaisia jne, koska kohta pelataan ja haluan siinä yllättyä.

    Ja extra tietona teille: Laskin että olen käyttänyt Arkhamiin tähän mennessä yhteensä 285 euroa. Yhteen lautapeliin! God damn! Ei ole halpaa kyllä ei. Mutta hyvä peli on. Ei kaduta. Harrastukset maksaa ja onhan tätä pelattukin.

    On siis:
    Arkham Horror
    Dunwich Horror
    Kingsport Horror
    Innsmouth Horror
    The King In Yellow
    Curse Of The Dark Pharao
    The Black Goat Of The Woods
  • tuleehan Arkham Horror märkiöön mukaan?
  • Voidaan ottaa.


  • Arkham Horrorin uusin lisäosa, Insmouth Horror tuli tänään ostettua. Vaikuttaa aika kivalta taas. Kaikki uudet temput mitä tuli on kivoja lisiä, esim jokaiselle hahmolle oma personal story. Säännöt vaikuttivat kanssa pitävän saman kivan linjan.
    Aika paljon tuli taas lisää niitä "tätä yhtä markkeria käytettään vai tässä erikoistilanteessa" kortteja ja merkkejä, mut se onkin vaan siistiä.

    En halunnut sen tarkemmin vielä katsoa kortteja ja muinaisia jne, koska kohta pelataan ja haluan siinä yllättyä.

    Ja extra tietona teille: Laskin että olen käyttänyt Arkhamiin tähän mennessä yhteensä 285 euroa. Yhteen lautapeliin! God damn! Ei ole halpaa kyllä ei. Mutta hyvä peli on. Ei kaduta. Harrastukset maksaa ja onhan tätä pelattukin.

    On siis:
    Arkham Horror
    Dunwich Horror
    Kingsport Horror
    Innsmouth Horror
    The King In Yellow
    Curse Of The Dark Pharao
    The Black Goat Of The Woods

    tuhlaa rahat tähän ei tatuointi koneeseen. pelottaa
  • Ehkä jos oisin joku köyhä paska niin sitten mutta olenkin niin rikas että voin ostaa molemmat vaikka monta kertaa, eikä pelota yhtään.
  • Ja kyllä sä tiedät että miksi ei pelota.


  • Ja kyllä sä tiedät että miksi ei pelota.

    koska vittu aina mennään keskelle peltoa soittamaan sateliitti puhelimilla koska SKINHEADS HAVE NO FEAR!!!! niinkun ei tsetseeneilläkään.
    noh koht on sit solitary man kun lukee shit takaraivossa ja on motivaatio kyrpä otassa.OI!
  • Ostin Battlestar Galactica lautapelin ku tuli todettua siel saunaillassa että pirun hyvä peli, tulee ens leirille mukaan jos jotakuta kiinnostais pelailla.
Sign In or Register to comment.