Olemme päivittäneet yhdistyksen verkkopalvelun tietosuojaselosteen vastaamaan EU:n tietosuoja-asetuksen (GDPR) vaatimuksia.

Tietosuojaselosteessa kerromme, mitä henkilötietoja keräämme yhdistyksen verkkopalvelun käyttäjistä, miten käytämme niitä ja miten huolehdimme niiden suojaamisesta.

Seloste on luettavissa täällä

Olemme myös päivittäneet yhdistyksen verkkosivujen käyttöehdot. Verkkosivuston käyttö edellyttää, että käyttäjä sitoutuu noudattamaan näitä käyttöehtoja. Käyttöehdot muodostavat sitovan sopimuksen sinun ja yhdistyksen välillä.

Tutustu huolellisesti näihin käyttöehtoihin. Käyttämällä verkkosivustoa vahvistat lukeneesi, ymmärtäneesi ja hyväksyneesi käyttöehdot sekä antaneesi suostumuksesi käyttöehdoissa kuvattuun henkilötietojen käsittelyyn.

Käyttöehdot ovat luettavissa täällä

Leiri, Kesärinne 25.-27.2.2011

edited January 1970 in Yhdistysasiat
The user and all related content has been deleted.

Comments


  • No niin, nytpä näyttää siltä, että pääsen tälle leirille. Meinasin vetää vaihtelun vuoksi Dark Heresyä lauantaina 26.2. ja perjantaina sitten ns. "jotain muuta". Tämä "jokin muu" tarkentuu sitten leirillä.

  • on 1298198340:



    No niin, nytpä näyttää siltä, että pääsen tälle leirille. Meinasin vetää vaihtelun vuoksi Dark Heresyä lauantaina 26.2. ja perjantaina sitten ns. "jotain muuta". Tämä "jokin muu" tarkentuu sitten leirillä.


    YES! Ehdin jopa mukaan keisarin palvontaan. Pe menee vituralleen kun työpäivä loppuu joskus 1900-2100 välillä.

  • on 1298198340:



    No niin, nytpä näyttää siltä, että pääsen tälle leirille. Meinasin vetää vaihtelun vuoksi Dark Heresyä lauantaina 26.2. ja perjantaina sitten ns. "jotain muuta". Tämä "jokin muu" tarkentuu sitten leirillä.


    Pöh, Deathwatchiin tulee nyt sitten pirun pitkä tauko.
  • Luvassa MechWarrioria perjantaina. Pääosassa mechitaistelu Rolling Thunderin seuraavassa osassa. Jos aikaa jää, niin rikollista toimintaa erillisessä seikkailussa.

  • on 1298311050:


    Luvassa MechWarrioria perjantaina. Pääosassa mechitaistelu Rolling Thunderin seuraavassa osassa. Jos aikaa jää, niin rikollista toimintaa erillisessä seikkailussa.


    Nice, eli perjantaina Mechaa ja lauantaina Sabbatia.

  • Tulen perjantaina leirille verrattain myöhään (ehkä jotain 23:00), mutta lauantaina ja sunnuntaina ei ole kiireitä minnekkään.

  • on 1298311554:


    on 1298311050:


    Luvassa MechWarrioria perjantaina. Pääosassa mechitaistelu Rolling Thunderin seuraavassa osassa. Jos aikaa jää, niin rikollista toimintaa erillisessä seikkailussa.


    Nice, eli perjantaina Mechaa ja lauantaina Sabbatia.


    onko tää lauantain ramin sabbat vai mikäs?
    Olen tuomassa leirille toivottavasti uutta verta jos ne ei nyt jänistä. Ois hyvä jos ois joku peli mihin pääsee uusia pelaajia.

  • on 1298393667:


    on 1298311554:


    on 1298311050:


    Luvassa MechWarrioria perjantaina. Pääosassa mechitaistelu Rolling Thunderin seuraavassa osassa. Jos aikaa jää, niin rikollista toimintaa erillisessä seikkailussa.


    Nice, eli perjantaina Mechaa ja lauantaina Sabbatia.


    onko tää lauantain ramin sabbat vai mikäs?
    Olen tuomassa leirille toivottavasti uutta verta jos ne ei nyt jänistä. Ois hyvä jos ois joku peli mihin pääsee uusia pelaajia.


    Ilmeisesti Rami ei johta Sabbatia kun puuttuu liikaa pelaajia. Ramilla kuulemma on jokin peli lauantaiksi, saas nähdä mikä.

  • on 1298311050:


    Luvassa MechWarrioria perjantaina. Pääosassa mechitaistelu Rolling Thunderin seuraavassa osassa. Jos aikaa jää, niin rikollista toimintaa erillisessä seikkailussa.


    Mikäs tämä rikollista toimintaa -skena on? Liittyykö Mechaan jotenkin?

  • Hei,

    Lauantaina 26.2.2011 on tarjolla ohikiitävä hetki Warhammer 40 000 painajaismaisessa tulevaisuudessa kun Avaruussusien loittoalus matkaa etäiselle kuolonmaailmalle käynnistämään ääriolojen koulutusleirin.

    WOLVES OF HRESVELGR

    Päivä ja paikka: 26.2.2010, Kesärinne

    Tarinan kesto: 8 - 9 tuntia, minkä lisäksi pelitauot

    Pelaajia: 3 - 6

    Muut huomiot:
    - Kevyt ennakkotuntemus Warhammer 40 000 -maailmankaikkeudesta ja Avaruussusista (engl. Space Marines of the Space Wolves Chapter) on avuksi, muttei välttämätöntä

    - Tarinassa käytetään kevennettyä neljän ominaisuuden pelijärjestelmää
  • ^ Dibs on the play-spot! I'm so in!
  • Tässä pitää kyllä kompata Kenttiä.
  • Joo, kuulostaa hyvältä, pakko kai tulla.
    Onneksi lähetit sen mailin, mä en ois löytänyt tätä viestiä vahingossakaan...
  • ^ Mulle kans paikka! Annetut ehdot täyttyvät.
  • Moff, jolle Avaruussudet ovat niin rakkaita, ei ehkä pääse leirille...

    Noh, oheisesta linkistä pääsee lukemaan 5. edikan Codex Space Wolvesin.

    http://www.scribd.com/doc/21349079/Codex-Space-Wolves-5E

  • on 1298491583:


    on 1298311050:


    Luvassa MechWarrioria perjantaina. Pääosassa mechitaistelu Rolling Thunderin seuraavassa osassa. Jos aikaa jää, niin rikollista toimintaa erillisessä seikkailussa.


    Mikäs tämä rikollista toimintaa -skena on? Liittyykö Mechaan jotenkin?


    Liittyy vahvasti.
  • Tulen ramin peliin
  • Cult of Ethereal Voice

    Peli: Dark Heresy

    Kampanja: Jatkoa "The Awakening" -kampanjalle ja osa "The Maneater" kaksoiskampanjaa

    Aika: 26.2 kello 14:00 alkaen (aloitusaika on joustava, eli mukaan pääsee vaikka saapuisi myöhässä)

    Hahmot: Kaikki joilla on ollut hahmo aikaisempaan Dark Heresy kampanjaani ("The Awakening") ovat tervetulleita mukaan. Äkkiseltään muisteltuna siis Kenkkis, Jata, Petsku, Taija, Moff, Anry, Kari, Kauhanen ja Teemu... Uusien pelaajien mukaan ottaminen onnistuu mikäli ryhmä ei täyty ääriään myöten vanhoista.

  • on 1298630761:


    Cult of Ethereal Voice

    Peli: Dark Heresy

    Kampanja: Jatkoa "The Awakening" -kampanjalle ja osa "The Maneater" kaksoiskampanjaa

    Aika: 26.2 kello 14:00 alkaen (aloitusaika on joustava, eli mukaan pääsee vaikka saapuisi myöhässä)

    Hahmot: Kaikki joilla on ollut hahmo aikaisempaan Dark Heresy kampanjaani ("The Awakening") ovat tervetulleita mukaan. Äkkiseltään muisteltuna siis Kenkkis, Jata, Petsku, Taija, Moff, Anry, Kari, Kauhanen ja Teemu... Uusien pelaajien mukaan ottaminen onnistuu mikäli ryhmä ei täyty ääriään myöten vanhoista.

    HEP! tulen mukaan.


  • on 1298630761:


    Cult of Ethereal Voice


    Messissä.

  • on 1298575730:

    Lauantaina 26.2.2011 on tarjolla ohikiitävä hetki Warhammer 40 000 painajaismaisessa tulevaisuudessa kun Avaruussusien loittoalus matkaa etäiselle kuolonmaailmalle käynnistämään ääriolojen koulutusleirin.


    PASKA FLUNSSA! Rami johtamassa Space Wolffeja, täs olis kyllä ollut kaikki tähdet kohdallaan. Pistäkääs tarinaa miten Russin poikain sankaroinnit meni.

  • on 1298575730:



    Hei,

    Lauantaina 26.2.2011 on tarjolla ohikiitävä hetki Warhammer 40 000 painajaismaisessa tulevaisuudessa kun Avaruussusien loittoalus matkaa etäiselle kuolonmaailmalle käynnistämään ääriolojen koulutusleirin.

    WOLVES OF HRESVELGR

    Päivä ja paikka: 26.2.2010, Kesärinne

    Tarinan kesto: 8 - 9 tuntia, minkä lisäksi pelitauot

    Pelaajia: 3 - 6

    Muut huomiot:
    - Kevyt ennakkotuntemus Warhammer 40 000 -maailmankaikkeudesta ja Avaruussusista (engl. Space Marines of the Space Wolves Chapter) on avuksi, muttei välttämätöntä

    - Tarinassa käytetään kevennettyä neljän ominaisuuden pelijärjestelmää


    A-PU-A!!!!

    626px-Chaos_Warhound_Leg.jpg
  • ^ Hah!

    Tunnelma leirillä oli hieman aavemainen, porukkaa oli hädintuskin kahtakymmentä. Paljon vakiokasvoja poissa, kuka sairas, kuka töissä. Mutta peleissä ei säästelty! Perjantaina Rolling Thunderin kevyin lance sai ylivoimaisen voiton kapinallisista ja sen jälkeen MechWarrior-oneshotissa tyhymät guns-for-hiret tyhmäilivät osan porukasta kuoliaaksi (mun hahmon), eikä objectivea saavutettu. Peli oli pakko jättää kesken viiden jälkeen aamulla, väsytti niin maan perusteellisesti.

    Lauantaina sitten Avaruussudet, neljä koulutettavaa Red Clawia ja kaksi veteraania, ässäilivät ihan kybällä. Hienoa roolipelaamista, veljesyhteyttä, ulvontaa, susihukkailua, taistelua, kylien haravoimista mutanteista, salapoliisityötä ja yläpuolella olevassa kuvassa näkyvä ökkömölliäinen mistä ei mielellään puhuta ilman suurta määrää raakaa alkomahoolia!

    Harmin paikka Moffia kun et päässyt, Russin pojat pistivät tuulemaan! Hieno tunnelma, pitkästä aikaa käsittämättömän upeaa peliä. Kiitos GM:lle ja pelaajille, nice. Lisää!
  • Listan mukaan porukkaa oli saman verran kun leireillä yleensäkin, porukka vaan alkoi valumaan pois jo lauantaina.

  • Lyhyt version Dark Heresystä:

    The Maneater (Dark Heresy) -kampanja, joka liittyy kulman kautta The Maneater (Deathwatch) -kampanjaan, lähti käyntiin lievää törkeämmällä "lets take it to the next level" -tilanteella.

    Severine siirrettiin itsensä High Lords of Terran hyväksymällä käskyllä Adeptus Mechanicuksen alaisuuteen (kyberi kuuluu työsuhde-etuihin) ja Black Priest Constantinille suoritettiin riitti jolla hän saa ennakolta kaikki tulevat syntinsä anteeksi (kirkon lupa sikailla... ei voi olla väärin). Lupux Haxtes sai tyytyä uuteen virkaan, 200 neliön virka-asuntoon ja aivokirurgisesti käsiteltyyn kurtisaaniin (kaikki edustuskulut veronmaksajien piikkiin).

    Ai niin, olihan sankareilla jokin ihan oikea soluttautumistehtäväkin, jonka toteuttamista haittaa lähinnä vain pari pikku asiaa: Pomoon ei saa yhteyttä, kaikkea viestiliikennettä voidaan salkuunnella, kuolleeksi luullut taistelutoverit heräilevät henkiin ja kukaan ei ole oikein varma tarkalleen ottaen keneltä mikäkin käsky on tullkut ja onko käskyjen antajilla teknisesti ottaen edes oikeuksia sellaisten käskyjen antamiseen...

    On kiva olla Inkvisiitiolla töissä. Asiat on yksinkertaisia ja ihmisiin voi luottaa.
  • ARVON HRESVELGRIN SUDET,

    Omasta puolestani kiitokset kaikille taisteluveljille ja mustaharjaiselle pedolle viihdyttävästä illasta syrjäisellä taivaanrannalla!


    Ensimmäinen Sparks of Guilt -esinäytöksistä on läpäisty.
  • Uutta kiitos, oli hauskaa.

  • on 1298819627:


    Joo, 25 nimeä oli listassa, siinä mielessä aika "normimäärä".

    Ensi leirillä pelautetaankin sitten joka päivä leirin ajan tai kuolemaan asti, jos jälkimmäinen tulee ensin :)


    MechWarrior-oneshotissa tyhymät guns-for-hiret tyhmäilivät osan porukasta kuoliaaksi

    Kertokaapa joku tuosta lisää :D


    Nilesin planeetalla eräs avaruuspiraatti oli palkannut kymmenkunta asemiestä hoitelemaan hengiltä Pahan Megakorporaation Sternmetal Horizonsin pukutyypin (Marisa Kowalski, tiukkanutturainen merc-liaison). Keikalla oli kiire ja kohde oli joko hienossa hotellissa tai avaruusasemalla pienen ja tuntemattoman mechipalkkasotilasyksikön Bannock's Brigadiersin kanssa. Yksi neljän hengen iskuryhmä (ne vähemmän epäilyttävän näköiset jotka eivät kantaneet rynkkyjä) lähti hotellille.

    Neljän hengen (plus 2 kuskia ) never-do-well-iskuryhmän soluttautuja (Steven Barr) kävi hangaarin puolella tiedustelemasa ja toteamassa että sisään pääsee monellakin tapaa. Ryhmä kaappasi huoltofirman pakun (ja ampui siitä ikkunat seulaksi ja toisen huoltomiehen samassa syssyssä), sai pakun kuskilta lisää tiedustelutietoja ja onnistui hommaamaan oikean väriset (mutta väärillä logoilla) olevat haalarit pakoauton kuskille (NPC Lars) ja Stevenille. loppuryhmä (johtaja Bobby Bronston, katusamurai Dax Rex ja psyko lihapää Colton Orr) pakattiin pakun takatilaan rynkyt kourassa, luodinkestävät aurinkolasit ja kommandopipot päässä. Varuille toinen pakoauto (kuskinaan NPC Raj) lipui hangaarin takaovelle hengaamaan. Huoltomiesten papereilla ja hyvällä pokerinaamalla paku saatiin hangaarin pääovesta sisään ja käännettyä keula ulospäin.

    Aseeton Steven lähti pakusta hangaariin vaeletelemaan Larsin puhuessa vartijan kanssa ja setviessä mistä hommataan pumppukärry lastin tyhjentämiseksi. Kiertävä vartijaparrtio valui myös pakulle ja lähti sieltä sitten romuttuneen mechin luona säätävien techien luo saadakseen jonkun astechin toimittamaan sen pakulle. Vartijoiden loitottua Dax luikahti takaovesta ensin pakun alle, sieltä nosturin alle ja lopuksi asuntovaunun alle piiloon. Steven oli kartoittanut hallia ja todennut ettei kohdetta eikä paljon muitakaan näy. Vartijoiden radiosta kuuli yhden heistä nähneen "jonkin ninjan" juoksevan hangaarissa. Vartija ryhtyivät etsimään tätä ja pari uutta tuli ulos lähimmästä asuntovaunusta.

    Dax oli päässyt asuntovaunun taa ja äkännyt siellä yhden vartijan kulkemassa kohti hangaarin takaosaa (näkösuojassa muilta). Hän ryntäsi vartijan perään ampuen lonkalta ja onnistui paitsi pudottamaan vartijan myös hälyttämään koko hangaarin. Laukauksen kuultuaan Colton ja Bobby ryntäsivät ulos pakusta suojaten toistensa selustaa. Colton ampui etuovella ollutta vartijaa päähän tappaen tämän välittömästi ja Bobby kieri nosturin alle piiloon. Asuntovaunusta tullut tuore vartija osoitti Steveniä (joka oli yhä aseeton, hänen konepyssynsä oli yhä jemmassa pakun takatilassa) toisen vartijan yrittäessä selittää hänen olevan siviili.

    Dax vaihtoi vibrokatanaan ja hiippaili sisään perimmäiseen asuntovaunuun (mechwarriorien käyttämään) ja alkoi käydä sen huoneita läpi järjestelmällisesti. Ässänä heränneet kaksi mechwarrioria olivat kuitenkin jo livahtaneet ulos kattoluukuista. Colton ja Bobby päätyivät tulitaisteluun vartijoiden kanssa ja joutuvat piileskelemään nosturin alla suojassa sarjatulelta. Steven päätti käyttää tilannettä hyväkseen ja puukottaa selin kääntynyttä vartijaa niskaan. Hän onnistu kuitenkin vain viiltämään tätä takaraivoon ja vartija kääntyi ympäri. Coltonin tulitus pakotti molemmat kierimään suojaan ja he päätyivät painimaan hangaarin lattialla.

    Dax törmäsi viimein yhdessä huoneessa vastaheränneeseen tyyppiin joka oli juuri pukemassa päähänsä jotain optista ihmekypärää. Enempiä ihmettelemättä han karkasi kimppuun miekkoineen mutta onnistui vain haavoittamaan kypärämiestä. Samaan aikaan vartijoiden päällikkö sai jonkinlaisen hajun tilanteesta ja alkoi komentaa miehiään pihalle. Bobbyn tulituksen takia he joutuvat kuitenkin suojautumaan asuntovaunun taa. Hetken aikaa ammuttuaan Colton päätti hylätä ristitulessa olevan nosturin ja Bobbyn ja pinkoi pakun taka kohti seinän vierellä seisovia mechejä. Bobby jäi tuleen makaamaan ja joutu suojatulen häiritsemäksi.

    Veitsensä menettänyt Steven tarttui vartijan rynnäkkökivääristä kiinni ja kumpikin yritti vuorollaan mukiloida toista aseella. Dax haavoitti kypäräpäistä mechwarrioria tarpeeksi pahoin jotta saattoi hylätä tämän ja jatkaa tutkimuksiaan. Huomattuaan avoimen kattoluukun keittiössä hän päätti että asuntovaunu on nähty ja suuntasi ulos. Colton kiipesi yhden mechin tikkaita sen pään taakse ja otti sieltä hyvän ampumapaikan. Hidasälyisenä hänellä oli kuitenkin hyvin vajaa kuva siitä mitä ympärillä tapahtui. Vartijat tuhlasivat kuulaa Bobbyn päälle ja haavoittivat tätä lievästi. Bobby ampui takaisin aina kun voi. Tulitaistelu tuntui jatkuvan loputtomiin, kuten myös Stevenin paini.

    Asuntovaunun ulko-ovella Dax törmäsi sisään pyrkivään vartijaan ja viilsi tämän reisivaltimon auki katanallaan. Colton pääsi hyödyntämään hienoa kiikaritähtäintään ja tähtäsi vartijoiden pakua jonka takaa yksi heistä piti Bobbyä ristitulessa. Yksi auton läpi puhkoneista luodeista osui vartijan polveen lamaannuttaen tämän. Vartijoiden johtaja organisoi vastarintaa Bobbyn ja Coltonin suuntaan. Bobby oli yhä jumissa kuten Stevenkin.

    Dax yritti kuulustella shokkiin vajoavaa vartijaa joka pyrki tukahduttamaan verenvuotoa, muttei sanut koherenttia vastausta. Saatuaan älynväläyksen hän hyödynsi vartijan radiota ja kysyi onko Marisa kunnossa. Vartijoiden päällikkö vastasi että luultavasti, sillä hänen pitäisi olla hotellilla. Todettuaan keikn menneen pieleen Dax hiipi ulos asuntovaunusta, juoksi takaovesta pihalle ja siellä odottavan pakoautoon. Coltonin huonoksi onneksi hänen kiikarikiväärinsä jumittui eikä hän saanut sitä enää toimimaan. Suojauduttuaan mechin pään taa hän tajusi että häntä ammutaan myös sivusta suojan ohi. Bobby haavoittui uudestaan ja Coltonin tulituksen vaiettua uusia vartijoita liitty mukaan ampumaan nosturia. Hän totesi tilanteensa pahaksi ja päätti paeta. Hän hyppäsi pakun kuskinpuoleisesta ikkunasta sisään, mutta juuttui siihen lantiostaan. Lars ei ensin suostunut kaasuttamaan, mutta kun Bobbyyn tähdätty sarja pippuroi tuulilasia ja konepeltiä hän tuli toisiin aatoksiin. Molempien onneksi toinen heitä ampunut vartija sai juuri silloin vikasyötön aseeseensa ja kolmas joutui lataamaan. Niinpä he pääsivät ulos hangaarista Bobbyn yhä roikkuessa puoliksi ulkona. He painuivat kentän porteista suoraan ulos, hylkäsivät savuttavan pakun tien syrjään ja jatkoivat pakoon jalan.

    Tajuttuaan pakun poistuvan Steven irrottautui painista ja lähti pinkomaan mutkitellen kohti hangaarin takaovea yrittäen samalla saada suojaa satunnaisista laatikkopinoista, tynnyreistä ja konteista. Hänen osui useasti; kerran luotiliiveihin, kerran vasempaan käteen ja kerran lievästi jalkaan, mutta hän onnistui pääsemään ulos. Yhä aseettomana ja huoltomiehen haalareissa ammuntaan havahtuneet muiden hangaarien aseistautuneet asukit pitivät häntä viattomana siviilinä ja hänkin pääsi pakoon.

    Viimeisenä hangaariin jäänyt Colton pudottautui mechin tikkailta, veti esiin pistooliparinsa ja alkoi ammuskella häntä mechinraadon takaa pistoolilla ampuvaa mechwarrioria. Molemmat haavoittuivat, mutta muiden kohteiden poistuttua vartijat piirittivät hänet ja ampuivat hengiltä rynkyillään. Myöhemmin henkiin jäänyt huoltomies tunnisti Coltonin häntä uhkailleeksi autokaappariksi. Syy hyökkäykseen oli hetken aikaa epäselvä, kunnes hotellista saatiin sana yhtiön naisen kuolemasta.

    Loppusaldo: Yksi kuollut kommandopipoinen hyökkääjä, kolme paennutta joista kaksi loukkaantunut. Kaksi kuollutta ja neljä haavoittunutta vartijaa, sekä kaksi haavoittunutta mechwarrioria. Yksi hyvin rei'itetty nosturi ja kaksi luodinreikäistä pakua plus hyökkääjien hylkäämä dieseliä ja höyryä vuotava paku. 200-300 ammuttua laukausta. Kokonaisaika 30-50 kierrosta, noin 3 tuntia peliaikaa. Yllättävän realistinen kuolleiden suhde haavoittuneisiin ja ammuttuihin luoteihin.
  • Coltonia oli hauska pelata kun pystyi ottamaan järjen pois ja keskittyä vain töhöilemään. Hahmo oli tyhmempi kuin saapas ja niin kuvottava tyyppi, että sitä jopa toivoi että joku ottaisi siltä nirrin pois. Täysi psyko, joka onneksi teilattiin. Vartin yli viisi oli pakko mennä nukkumaan ja mun osalta peli jäi siihen kuinka halpisrynkky sanoi sopimuksensa irti. Hauska lukea tarkka kuvaus mitä sitten tapahtui, Luide toki kertoikin lauantaina että elo loppui.

  • on 1298828175:


    Uutta kiitos, oli hauskaa.

  • Kiitoksia kenkkilälle ja ramille mahtavista peleistä, tosin pakko sanoa että onkohan mussa jotain vikaa ku ei WH40k rope maailma vaan nappaa?
  • On

    on 1298918606:


    Kiitoksia kenkkilälle ja ramille mahtavista peleistä, tosin pakko sanoa että onkohan mussa jotain vikaa ku ei WH40k rope maailma vaan nappaa?


    On. Tosin kun maailmaa oppii tuntemaan (eli lukee Codexeja, historiaa, yms.) siitä oppii tykkäämään. Tai sitten ei. Mulla oli sama juttu Amberin kanssa aluksi, en saanut siitä otetta, mutta sitten luin kirjallisuutta ja perehdyin asiaan ja homma avautui ja siitä oppi tykkäämään.
  • No täytyyhän se myöntää, että se on omalla tavallaan tosi hölmö maailma. Ja lisäksi kun lähtökohdat on jossain ihan muussa kuin stoorissa, niin onhan siinä omat juttunsa.

    Mutta on sielä vaan niin saatanan makeita juttuja että! :)
  • Pelkään vaan, et 40k:lle käy niinku WoD:lle, eli kun peliä ja kirjaa pukkaa eri tekijöiltä koko ajan, niin homma paisuu kuin pullataikina, eikä missään oo enää mitään tolkkua. Toivottavasti pitävät mahdollisimman tiukasti "secrets are secrets and nobody knows"-linjan kuin lähtevät liikaa selittelemään.

    Lisäks Fantasy Fligtilla on pikkasen erimakuinen tatsi 40k maailmaan kuin GW:llä on ollut.
  • Joo, se mahollisuus on tietenkin olemassa.

    Tosin 87 asti tullu jo, ja vielä porskuttaa (24v). Eli hyvältä näyttää, WoD meni nurin 13 vuodessa (91-04).
    Plus GW:n ote sekoiluun on ollut vähän eri, missä White Wolf koetti pitää vanhoista jutuista kiinni ja kirjottaa uusia niiden mukaan kunnes formatoi koko paskan, on GW käyttänyt koko lailla härskiä "tää onkin aina ollut näin" retconnausta.
  • Ja mulle on vähän epäselvää, onko FFG:n jutut GW:n mukaan kaanonia ollenkaan? (Tai onko mikään muu kun niiden omat, siis esim. pc pelit tms.)

  • on 1298925644:


    Joo, se mahollisuus on tietenkin olemassa.

    Tosin 87 asti tullu jo, ja vielä porskuttaa (24v). Eli hyvältä näyttää, WoD meni nurin 13 vuodessa (91-04).


    Tosin FFG tullut vasta nyt mukaan, ja laskisin, et tää mahdollinen "pullamössööntyminen" on tullut sen mukana, kun FFG on alkanut puskea kirjaa ulos. Eli tahti ja meininki aika eri kuin GW:llä itsellään.

  • on 1298925729:


    Ja mulle on vähän epäselvää, onko FFG:n jutut GW:n mukaan kaanonia ollenkaan? (Tai onko mikään muu kun niiden omat, siis esim. pc pelit tms.)


    Tää olis kiva tietää. Plus edes GW:llä ei mee eri pelit ihan saman kaanonin mukaan (esim. Space Hulk 3rd edikan Blood Angelsien historia ihan eri kuin 5th edikan BA Codexissa).

  • on 1298962451:


    on 1298925729:


    Ja mulle on vähän epäselvää, onko FFG:n jutut GW:n mukaan kaanonia ollenkaan? (Tai onko mikään muu kun niiden omat, siis esim. pc pelit tms.)


    Tää olis kiva tietää. Plus edes GW:llä ei mee eri pelit ihan saman kaanonin mukaan (esim. Space Hulk 3rd edikan Blood Angelsien historia ihan eri kuin 5th edikan BA Codexissa).


    Vissiin viimeisimmän lautapelin tiedot viimeisintä kaanonia, I think.  :-\ Tosin Space Hulk kuitenkin erillinen lautapeli, joten ehkä siinä voi ottaa hiukan taiteellisia vapauksia. =D

    Muuten, mitkä ovat suurimmat eroavaisuudet taustatarinassa noiden kahden välillä? Kiinnostaa tietää.
  • GW on ainakin perinteisesti aika tiukalla seulalla hyväksyttänyt kaiken mikä hyödyntää niiden tuotemerkkejä. En tiedä oliko porukka täällä tietoinen, mutta Warcraftinhän piti alunperin olla faban maailmaan sijoittuva. GW oli sitä mieltä että se mitä blizzard oli saanut aikaan ei kelpaa, ja blizzard sitten joutui viilailemaan kaikki gwn jutut hiiteen. Joku GWn pomo tosin voi itseään tästä päätöksestä nykyään potkia, kun miettii millaiset rahat warcraftin ja sen seuraajien ympärillä pyörii. Enpä usko että se seula on kovasti höllentynyt, varsinkin kun 40k on tällä hetkellä se enemmän rahaa taloon tuova. Chris Pramashan sitä manaili että sitä rajattiin aika kovalla kädellä wfrpn kakkosedikan jutuissa, ja hommat piti tuoda lähemmäksi faban kaanonia.

  • on 1298966123:

    Vissiin viimeisimmän lautapelin tiedot viimeisintä kaanonia, I think.  :-


    Space Hulk 3rd Edition = syyskuu 2009, BA 5th Edition Codex = huhtikuu 2010.

    Sekin hämää, että noilla eroa noin puol vuotta ja silti fluffi ihan eri. Eli noitahan on pakostikin suuniteltu ja sorvattu samaan aikaan. Eri porukat tekemässä, joilla ei mitään yhteyttä toisiinsa tms.?


    Muuten, mitkä ovat suurimmat eroavaisuudet taustatarinassa noiden kahden välillä? Kiinnostaa tietää.


    Pitänee himassa tsekata tarkemmin, eli ihan ulkomuistista: ihan eri porukat nimettynä Chapterin eri hommissa (tosin sijoittuvatkin hivenen eri aikaan, mutta silti kyl siellä pitäisi ainakin joitakin samoja nimiäkin löytyä, ainakin viittauksina) lisäksi Space Hulkin mukaan koko BA Chapter lukuunottamatta oliko se nyt ekaa komppaniaa tuhottiin viimeiseen mieheen heidän mentyä töhöilemään johonkin muinaiseen Space Hulkkiin, Codexissa ei minkäänlaista mainitaa tuosta, että 90% koko BA Chapterista olisi tuhottu yhdessä taistelussa jossain historiansa vaiheessa. Aika HUH HUH kamaa, jos on oikeasti tarkoitus olla fluffia.


  • Pitänee himassa tsekata tarkemmin, eli ihan ulkomuistista: ihan eri porukat nimettynä Chapterin eri hommissa (tosin sijoittuvatkin hivenen eri aikaan, mutta silti kyl siellä pitäisi ainakin joitakin samoja nimiäkin löytyä, ainakin viittauksina) lisäksi Space Hulkin mukaan koko BA Chapter lukuunottamatta oliko se nyt ekaa komppaniaa tuhottiin viimeiseen mieheen heidän mentyä töhöilemään johonkin muinaiseen Space Hulkkiin, Codexissa ei minkäänlaista mainitaa tuosta, että 90% koko BA Chapterista olisi tuhottu yhdessä taistelussa jossain historiansa vaiheessa. Aika HUH HUH kamaa, jos on oikeasti tarkoitus olla fluffia.


    Jos se noin on, niin enpä pidä henk. koht. Space Hulkin fluffia kaanonina. Muutenhan BA Codex ja Deathwatch RPG ovat väärässä, mitä en suostu hyväksymään. Pikku-ukkopeli/roolipeli vs. yksittäinen lautapeli. Ei ole lautapelillä mahiksia.
  • Space Hulk (3rd edition) fluffin mukainen verienkeleiden desimaatio sijoittuu ajallisesti 996.M40, eli tarkalleen 1003 vuotta ennen Codex Blood Angels fluffia, jossa aikaleima on 999.M41. Itse peli ja siinä esiintyvä Sin of Damantion hulkki sijoittuvat ajallisesti noin 400 vuotta ennen Codex Blood Angelia, joten johtavissa asemissa olevien nimet voivat hyvin olla eri.

  • on 1298988081:


    Space Hulk (3rd edition) fluffin mukainen verienkeleiden desimaatio sijoittuu ajallisesti 996.M40, eli tarkalleen 1003 vuotta ennen Codex Blood Angels fluffia, jossa aikaleima on 999.M41. Itse peli ja siinä esiintyvä Sin of Damantion hulkki sijoittuvat ajallisesti noin 400 vuotta ennen Codex Blood Angelia, joten johtavissa asemissa olevien nimet voivat hyvin olla eri.



    Onko muuten Deathwatchin aika 999.M41? Silloinhan kohta on 42000 täynnä.

  • on 1298988081:


    Space Hulk (3rd edition) fluffin mukainen verienkeleiden desimaatio sijoittuu ajallisesti 996.M40, eli tarkalleen 1003 vuotta ennen Codex Blood Angels fluffia, jossa aikaleima on 999.M41. Itse peli ja siinä esiintyvä Sin of Damantion hulkki sijoittuvat ajallisesti noin 400 vuotta ennen Codex Blood Angelia, joten johtavissa asemissa olevien nimet voivat hyvin olla eri.


    Pitäs varmaan kaivaa Codex ja Hulk esiin, mut Blood Angelsithän ovat pitkäikäisimpiä Space Marineista, elävät muistaakseni kevyeen joku 1000 vuotta ellei tapeta, ja Codexissa yms. kyllä puhutaan myös niiden aikojen johtajista, mitä on ollut tuon Hulk tapauksen aikoihin. Lisäksi MISSÄÄN muualla, kuin Space Hulkin kirjassa en ole törmännyt mihinkään mainintaan liittyen tuohon Blood Angelsien massasukupuuttoon, joka siis oli eniten kulmakarvoja nostattava juttu Hulkissa.

    Eli kaikki ei nyt täsmää, vaikka eroa oliskin 1000 vuotta.
  • No piti kaivaa kirjat ja google esiin:

    "Lord Commander Cervan Dante is the current Chapter Master of the Blood Angels Space Marines Chapter, and has been the Chapter Master for 1100 standard years."

    "899.M40 : Dante becomes Chapter Master."

    Space Hulkissa Secoris sektorin tapauksen aikaiseksi Blood Angelsien komentajaksi väitetään Commander Sangalloa, vaikka Commander Dante olikin fluffin mukaan komentanut Blood Angelseja jo melkein sata vuotta ko. tapauksen aikoihin.

    Lisäksi se olikin vain 50 marinea, jotka 3rd edikan Hulkin tarinan mukaan koko Chapterista selvisi elossa tapauksesta, eli 950 marinea kuoli. Space Hulkin Mission bookista: "Of the entire Chapter, only fifty Space Marines survived". Myös: "We avenge nine-hundred and fifty dead. Time alone does not heal our wounds. - Sgt. Lorenzo". Eli 95% koko Chapterista olisi 3rd edikan Hulkin mukaan mennyt hengiltä. Juttu josta ei siis (käsittääkseni) mainita missään muualla kuin Space Hulkissa.

    Eli jos toi Hulkin tarina on fluffia, se on ristiriidassa muun fluffin kanssa ainakin ajallisesti, ja aika outoa, ettei tuollainen massamurha näkyisi vielä tuhannenkin vuoden päästä JOTENKIN Chapterin muussakin fluffissa.

    Tosin: "...don't get hung up on the dates too much. The whole "996.M40" thing is a nod to the release date of space hulk 2nd edition which was released in 1996. But I agree, GW should pay closer attention to the dates of their own cannon. You would think they would have a big ass timeline posten up on a wall somewhere in their office so writers wouldn't mess things up like this."

    Muutenkin käsittääkseni tossa pelissä koko ajan viittaillaan aika rankasti aikaisemman edikan Space Hulkkeihin. Tässä edikassa Sin of Damnationin tapahtumille ei anneta tarkkaa ajankohtaa, kakkosedikassa annetaan:

    "11.1.589.M41 The Sin of Damnation (led by Commander Bellisario)
    5.1.701.M41 Spawn of Execration (led by Commander Borgia)
    26.6.736.M41 Harbringer of Despair (led by Captain Lorenzo, who also took part in the other 2 hulks as sergeant. There is also some reference about Tycho taking part somehow)"

    3rd edikassahan Sin of Damanationissa joukkoja johtaa Sergeant Lorenzo, jonka mainitaan olleen myös Secoris-sektorin Space Hulkin tapahtumissa mukana. Koko hyökkäyksen operatiivisena johtajana taas 1st Company Captain Raphael.

    Ykkösedikan Space Hulkissa on täsmälleen sama kuvio, eli kuusisataa vuotta itse pelin tapahtumia aiemmin vuonna 989.M41 (taas viittaus pelin julkaisuvuoteen, 1989) Blood Angelsit ovat törmänneet avaruudessa leijailevaan Space Hulkiin. Paikalle lähetettiin, ei koko Chapteria, vaan sadan miehen "Termination Company" Captain Mentagen johtamana. Kyseisestä komppaniasta selviää täysissä voimin ainoastaan 12 miestä, ja kuolleita ja kadonneita Space Marineja raportin mukaan on yhteensä 41 (+ support staff & ship personnel porukasta neljätoista kuollutta/kadonnutta). Ykkösedikassa kuusisataa vuotta myöhemmin Sin of Damnation operaatiota komentaa Imperial Commander Raphael of Chapter Blood Angels.

    Toisinsanoen Space Hulkeissa tuntuu olevan aikalailla se oma tarina, josta on pidetty kiinni edikasta toiseen. Blood Angelsit ottavat ensin pelin/edellisen edikan julkaisuvuotta vastaavana vuotena pataansa genestealereilta, oli se sitten 100 miehen eliittikomppania, josta haavoittumattomana ja täysissä voimissa selviää vain 12 miestä, niinkuin ekassa edikassa, tai koko vitun 1000 miehen Blood Angels Chapter, josta selviää hengissä vain 50 miestä, niinkuin kolmosedikassa. Sitten kuusisataa vuotta myöhemmin Sin of Damnationiksi nimetty Space Hulk ilmaantuu paikalle, ja Blood Angelsit saavat Commander/Captain Raphaelin komennossa kostonsa.

    Joskin kyllähän kolmannen edikan Hulkin tarinassa tehdään myös melkoinen nyökkäys perus-BA fluffiin. Hulkin rulebookin mukaan Sin of Damnationilla librarianina palloilee nimittäin eräskin Veli Calistarius:

    http://wh40k.lexicanum.com/wiki/Mephiston

    Joka tekisi siis Mephistonista yli 700 vuotta vanhan kaverin (jos nyt noihin Space Hulkin timelineihin lainkaan luotetaan). Missä ei siis sinällään mitään vikaa, onhan Dantellakin ikää nelinumeroinen luku.


  • oka tekisi siis Mephistonista yli 700 vuotta vanhan kaverin (jos nyt noihin Space Hulkin timelineihin lainkaan luotetaan). Missä ei siis sinällään mitään vikaa, onhan Dantellakin ikää nelinumeroinen luku.


    Space Wolvesesillakin on pitkäikäistä jannua johtajistossa. Codex Space Wolvesissa sanotaan Ulrik the Slayer, Wolf High Priest, Grandfather Lupus, Guardian of the Sons of Russista näin: "He is the oldest of all Space Wolves barring the noble Dreadnoughts... Ulrik is older even than Logan Grimnar, who has fought in the name of the Emperor for seven hundred years."
  • Käsittääkseni BA Commander Dante on vanhin tunnettu ei-dreadnought Space Marine, SW Bjorn the Fell handed taas vanhin jos dreadnoughtit lasketaan mukaan.
  • Ja tehääs tosta Space Hulk viestistä tiivistelmä:

    - Space Hulkkien timelinen vuosiluvut perustuvat pelien julkaisuvuosiin.
    - Juoni on aina se, että ensin Blood Angelsit ottavat turpaan ja kuusisataa vuotta myöhemmin kostavat. Se, kuinka paljon porukkaa osallistuu ja kuolee vaihtelee edikan mukaan (ykkösedikan sadan miehen eliittikomppaniasta, josta kuolee 41, kolmannen edikan tuhannen miehen koko Chapteriin, josta kuolee 950 miestä, ja ainoastaan 50 eliittikomppanian sotilasta selviää).
    - Eri edikoiden välillä pyöritetään osittain samoja nimiä ja hahmoja, joskin tittelit muuttuvat. Näillä henkilöillä ei ole mitään tekemistä perus BA fluffin kanssa, vaan ovat pysyneet samana ykkös tai kakkos edikan Space Hulkista asti (ainakin operatiivinen komentaja Raphael, kersantti/kapteeni Lorenzo).
    - Myöhemmissä Space Hulkin edikoissa on myös viittauksia BA fluffin hahmoihin (kakkos edikassa ilmeisesti Captain Tychoon, kolmosedikassa Mephiston Lord of Deathiin).
  • Tuli sellainenkin mieleen, et olisko uuden edikan tekijöillä nyt mennyt komppaniat ja Chapterit sekaisin? Meinaan ykkösedikassahan hengissä selviää 59 tyyppiä, kolmosedikassa taas 50. Ykkösedikassa vaan tyyppejä, jotka alukseen meni, oli sata, kolmosedikassa tuhat.

    Toi ykkösedikan "juoni" on mielestäni paljon järkevämpi, ja toi Termination Companyhän on melko selkeesti nyky-fluffin mukainen 1st Company (eli ainoa komppa, jolla on terminator armourit), ja sekin, että ykköskompasta kuolisi puolet yhdessä tehtävässä, on melko vitun kova isku Chapterille, meinaan terminator armoureita tai sen käyttöön koulutettuja veteraaneja ei ihan puissa kasva. Sen sijaan 95% menettäminen koko Chapterista olisi sellainen juttu, että koko Chapter olisi aikalailla sitten niinkuin siinä, koska uutta porukkaa ei saada ilman geneseedejä, ja Blood Angelseilla on vielä se, et geneseed tarvitsee Sanguinary Priestien kierrättämää Sanguiniuksen verta kuppiin, ennenkuin aktivoituu.

  • Jokaisella marsulla on 2 geneseediä ja uuden tulokkaan geneseedit voidaan periaatteessa ottaa elävältä kaverilta noin 10 vuoden "kypsymisen" jälkeen. Näin ollen teoreettisesti 50 marsua pystyy ihan omavaraisesti kasvattamaan kokonaisen chapterin takaisin noin abouttia 50 vuodessa, olettaen, että lisätappioita ei tule tuon 50 vuoden aikana... Fluffi tuntee tapauksia, joissa chaptereita on kasvatettu muutamasta selviytyneestä takaisin noin 100 vuoden aikana. Periaatteessa tietty prosenttiosa (1-10% lähteestä riipuen) geneseedeistä lähetetään Adeptus Mechanicukselle, joka säilöö niitä Marsissa ns "ikuisesti", eli siellähän on kyllä geneseediä varastossa noista alkuperäisistä chaptereista melko lailla. Teoreettisesti jopa viimeiseen mieheen tuhoutunut chapteri voidaan uudelleenrakentaa. Sitä ei kait ole koskaan tehty, mutta teoriassa kuitenkin näin.

    Siitä huolimatta Space Hulkin uusimman edikan fluffi on kyllä aika outoa kamaa, mutta loppujen lopuksi ainoat ristiin menevät jutut ovat chapter-masterin nimi ja se, että Codex Blood Angels ei mainitse verienkelien verilöylyä taisteluhistoriassa... Ei oikeastaan kovin iso juttu siinä mittäkaavassa, missä GW retconia harrastaa.

  • on 1299011408:

    Siitä huolimatta Space Hulkin uusimman edikan fluffi on kyllä aika outoa kamaa, mutta loppujen lopuksi ainoat ristiin menevät jutut ovat chapter-masterin nimi ja se, että Codex Blood Angels ei mainitse verienkelien verilöylyä taisteluhistoriassa... Ei oikeastaan kovin iso juttu siinä mittäkaavassa, missä GW retconia harrastaa.


    Juu ei. Silti jos ja kun jotain 40k systeemiä itte alkaisin vetää, niin enköhän pitäisi ykkösedikan Hulkin fluffit sen verran muokattuna, et laitetaan vuosiluvut kuntoon, Termination Company muutetaan 1st Companyksi, muutama titteli päivitetään vastaamaan GW:n nykyistä kuvausta BA organisaatiosta, ja tapahtumien aikaiseksi Chapter Masteriksi isketään Dante. Ja itteasiassa toi on musta ihan jees fluffikikka, et Mephiston olis ollut ennen transformaatiotaan myös Sin of Damnationilla messissä, eli pidetään kolmosedikasta se!


  • Jokaisella marsulla on 2 geneseediä ja uuden tulokkaan geneseedit voidaan periaatteessa ottaa elävältä kaverilta noin 10 vuoden "kypsymisen" jälkeen.


    Jep, näinhän se Deathwatchissa seisoo. Eli jos asiaa ajattelee, kaikilla Deathwatchiin tulevilla marsuilla (koska ovat kokeneempaa sakkia), pitäisi olla kummatkin geneseedit poistettuna jo. Am I right or not?

    Onko muuten 40k pikku-ukkopeliin olemassa Deathwatch-miniatyyrejä?

  • on 1299079862:

    Onko muuten 40k pikku-ukkopeliin olemassa Deathwatch-miniatyyrejä?


    Johan mulla on sellainen ollut mukanakin parilla leirillä. Eli siis Veli Siracum.

    Eli siis löytyy conversio-osat, millä voi convertoida tavallisesta Marinesta DW ukon:

    http://www.games-workshop.com/gws/catalog/productDetail.jsp?catId=cat440277a&prodId=prod1110206

    Lisäksi perus Space Marine Command Squad boksissa tulee kaksi muovista Deathwatch shoulder padiä mukana.
  • ^ Onko Deathwatch-ukoille mitään omia sääntöjä tms.? Army-bookia ei kai ole, mutta mitään virallista erikoissääntöä?
  • ^ Ei nykysäännöillä. Jotain vanhoja sääntöjä on ollut esim. White Dwarfissa.

    http://www.gamehobby.net/white_dwarf_magazine/white_dwarf_305.html
  • Chapter Approvedissa on ollut säänöt niille. Ne ei ole nykyään laillisia enää. On julkaistu aikanaan KAIT EHKÄ MAHDOLLISESTI White Dwarffissa ja GWn sivuilla.

    On ollut jotain huhuiluja erillaisista uusista Inkvisiittori codexeista, joissa jossain vois olla ajan tasalla olevat DW säännöt, jos sellaisia joskus tulee.

  • on 1299086041:


    Chapter Approvedissa on ollut säänöt niille. Ne ei ole nykyään laillisia enää. On julkaistu aikanaan KAIT EHKÄ MAHDOLLISESTI White Dwarffissa ja GWn sivuilla.


    Mulla on jossain tuolla hyllyssä WD jossa on DW-säännöt edelliselle edikalle. Voisin kaivaa ne esiin vaikka seuraavaa leiripeliä varten.
  • Niin eiköhän se oo toi linkittämäni #305. Lukeeko kukaan mun viestejä?

  • on 1298990859:


    Onko muuten Deathwatchin aika 999.M41? Silloinhan kohta on 42000 täynnä.


    FFG:n sivuilta ladattavissa oleva Know no Fear: The History of the Jericho Reach kertoo Virallisen aloitusvuoden ja samalla tulevien valmisseikkailuiden alkupisteen olevan 817.M41.

  • on 1299260340:


    on 1298990859:


    Onko muuten Deathwatchin aika 999.M41? Silloinhan kohta on 42000 täynnä.


    FFG sivuilta ladattavissa oleva Know no Fear: The History of the Jericho Reach kertoo Virallisen aloitusvuoden ja samalla tulevien valmisseikkailuiden alkupisteen olevan 817.M41.


    Joo, en tiedä miten tuo on mennyt ohi minulta, tänään aamupäivästä vasta löysin tuon ja pistin töissä printtaukseen. Oli kyllä hyvää matskua.
Sign In or Register to comment.