Olemme päivittäneet yhdistyksen verkkopalvelun tietosuojaselosteen vastaamaan EU:n tietosuoja-asetuksen (GDPR) vaatimuksia.

Tietosuojaselosteessa kerromme, mitä henkilötietoja keräämme yhdistyksen verkkopalvelun käyttäjistä, miten käytämme niitä ja miten huolehdimme niiden suojaamisesta.

Seloste on luettavissa täällä

Olemme myös päivittäneet yhdistyksen verkkosivujen käyttöehdot. Verkkosivuston käyttö edellyttää, että käyttäjä sitoutuu noudattamaan näitä käyttöehtoja. Käyttöehdot muodostavat sitovan sopimuksen sinun ja yhdistyksen välillä.

Tutustu huolellisesti näihin käyttöehtoihin. Käyttämällä verkkosivustoa vahvistat lukeneesi, ymmärtäneesi ja hyväksyneesi käyttöehdot sekä antaneesi suostumuksesi käyttöehdoissa kuvattuun henkilötietojen käsittelyyn.

Käyttöehdot ovat luettavissa täällä

Leiri sunnuntait

TheThe
edited January 1970 in Yleinen keskustelu
Miksi leireillä on sunnuntaisin vain harvoin mitään peli toimintaa sunnuntaisin? Itselläni tekisi mieli vielä sunnuntaillekkin kehittää jotain, mutta kaikki ovat aina jo lähteneet/kiireellä lähdössä.

Comments

• En halua nukkua kesärinteellä ja olen liian laiska tullakseni sunnuntaina enää takaisin
  • Joku muu, mikä? - Yleensä olen viimeisten joukossa eikä siellä yksin viitti olla ;)
  • Itse olen usein pohdiskellut sunnuntain mahdollisuutta esim. figupelipäivänä, mutta tuo leirille takaisin ajaminen on kyllä usein jonkinlainen kynnys.

• on 1382958656:

Itse olen usein pohdiskellut sunnuntain mahdollisuutta esim. figupelipäivänä, mutta tuo leirille takaisin ajaminen on kyllä usein jonkinlainen kynnys.

Kyllä sä voisit leirillä yöpyä...
  • Olis kivaa jos sunnuntaina olis enemmän jengiä ja tekemisen meininki. Vaikka hyvät lauta- ja figupelisessiot toimis silloin. Pitäs organisoida jollekin leirille tollanen aktiivisunnuntai niin sais paljon enemmän irti leiristä ja vois kattoo toimiiko konsepti. Parhaassa tapauksessa siitä tulis käytäntö, mutta satunnainen sunnuntai mayhem kelpaisi myös...

• on 1382964522:

Olis kivaa jos sunnuntaina olis enemmän jengiä ja tekemisen meininki. Vaikka hyvät lauta- ja figupelisessiot toimis silloin. Pitäs organisoida jollekin leirille tollanen aktiivisunnuntai niin sais paljon enemmän irti leiristä ja vois kattoo toimiiko konsepti. Parhaassa tapauksessa siitä tulis käytäntö, mutta satunnainen sunnuntai mayhem kelpaisi myös...

+1
  • Itsellä ainakin on vaikeuksia päästä leireille ylipäätään, saa tehdä aikamoisia uhrauksia epäjumalille ja lepytellä kaikenlaisia lastenhoitajia mirhalla ja suitsukkeilla. Sunnuntaina ei vain pääse kun on aina jotain muuta tekemistä tai pitää olla kotosalla. Mutta sinänsä jos on jonnekin klo 18 asti aikaa (kun varaa loppusiivoukselle pari tuntia), siinä on kuutisen tuntia tehokasta peliaikaa tehdä mitä vain. Kun nykyään johdan pelejä, ne ovat nykyään enemmänkin 4 tunnin rypistyksiä per pelikerta kuin 12 tunnin maratonpelejä.
  • Lautapelejä sunnuntaina kuten Muinaisina Aikoina (tm). Ne joilla on kiire voivat liueta aiemmin, muille riittää vielä kivasti peliaikaa.

• on 1382964115:

on 1382958656:

Itse olen usein pohdiskellut sunnuntain mahdollisuutta esim. figupelipäivänä, mutta tuo leirille takaisin ajaminen on kyllä usein jonkinlainen kynnys.

Kyllä sä voisit leirillä yöpyä...

En mä kyllä oikein voi.

• on 1382975099:

Lautapelejä sunnuntaina kuten Muinaisina Aikoina (tm). Ne joilla on kiire voivat liueta aiemmin, muille riittää vielä kivasti peliaikaa.

QFT
  • Pah, muinaisina aikoina kompattiin vielä kovasti dunskua sunnuntainakin tappiin asti! :)

• on 1382980786:

Pah, muinaisina aikoina kompattiin vielä kovasti dunskua sunnuntainakin tappiin asti! :)

Jep, silloin ei ollut muuta elämää.
  • Aikaisemmin olisin vastannut "koska sunnuntaisin leirille ei ole ketään muutakaan paikalla", mutta pitää kyllä myöntää että nykyään vastaus on "koska vapaa-aika on vähän kortilla"
  • Kyllä sitä sunnuntaiksikin voisi leirille vielä tulla jos tosiaan olisi jotain varmaa hupia tiedossa, pelkästään yhden kierroksen dalmutia takia ei viittii espoosta asti ajella takaisin (ja ei, leirillä ei kyllä voi nukkua kun on muutenkin silmät arkoina ja röörit tukossa pelkästään leirikeskuksessa pelaamisen jäljiltä...)
  • Kyllähän sitä kieltämättä tulee vähän sellainen mistä tässä nyt oikein maksetaan kun porukka lipeää jo yöllä hiiteen, tai viimeistään heti sunnuntaina aamulla. Milloinkohan sitä olisi tosiaan tullut oltua kesärinteellä edes kolmeen iltapäivällä? Mutta joo, eipä sitä viitsi jäädä itsekseen/ Polarian kanssa ihmettelemään... Tosin aika monta tässäkin on nyt sitä toimintaa peräilemässä, niin miksei se ikinä toteudu?

• on 1382991183:

(ja ei, leirillä ei kyllä voi nukkua kun on muutenkin silmät arkoina ja röörit tukossa pelkästään leirikeskuksessa pelaamisen jäljiltä...)

Jep. Muijakin aina päivittelee, kun kaikki meikällä leirillä mukana olleet vaatteet kuulemma haisevat homeelta (itse en huomaa mitään, kun yhden leiripäivän jälkeen oon jo tosiaan ihan tukossa). Tuohon päälle vielä meikän niska- ja hartiavaivat (joiden takia on tullut mm. maksettua viimeisen kuukauden sisällä fysioterapeutille kolminumeroisia summia) ja leirikeskuksen kaksitoistavuotiaille suunnitellut kapeat kerrossängyt, niin ei ole hirveän hankala päättää, ajanko aina kotiin nukkumaan vai en.

Okei, onhan siellä se allergiahuone yksittäissänkyineen, mutta ne ovat kai olleet korvamerkitty ja varattu since year sword and sorcery (ja onko siellä allergiahuoneessa yhtään sen parempi ilma)?
  • Se "allergiahuone" on nykyisin käyttökiellossa homeen takia ;)

• on 1383041730:

Se "allergiahuone" on nykyisin käyttökiellossa homeen takia ;)

Aaa, ymmärrän, allergiahuone = huone, joka aiheuttaa allergiaa.  :D

• on 1382996945:

Kyllähän sitä kieltämättä tulee vähän sellainen mistä tässä nyt oikein maksetaan kun porukka lipeää jo yöllä hiiteen, tai viimeistään heti sunnuntaina aamulla. Milloinkohan sitä olisi tosiaan tullut oltua kesärinteellä edes kolmeen iltapäivällä? Mutta joo, eipä sitä viitsi jäädä itsekseen/ Polarian kanssa ihmettelemään... Tosin aika monta tässäkin on nyt sitä toimintaa peräilemässä, niin miksei se ikinä toteudu?

Pitäs olla yhteinen päätös tai tarpeeksi kiinnostuneita, että homman saisi kivasti toimimaan. Tässä sitä kiinnostuneisuutta nyt kartoitetaan ja yritetään luoda sitä tekemisen meininkiä. Ehdotan, että ensimmäisestä tälläisestä sunnuntaista tehdään niin makee, että kaikkia pois jääneitä harmittaa ihan homona.

• on 1383071418:

on 1382996945:

Kyllähän sitä kieltämättä tulee vähän sellainen mistä tässä nyt oikein maksetaan kun porukka lipeää jo yöllä hiiteen, tai viimeistään heti sunnuntaina aamulla. Milloinkohan sitä olisi tosiaan tullut oltua kesärinteellä edes kolmeen iltapäivällä? Mutta joo, eipä sitä viitsi jäädä itsekseen/ Polarian kanssa ihmettelemään... Tosin aika monta tässäkin on nyt sitä toimintaa peräilemässä, niin miksei se ikinä toteudu?

Pitäs olla yhteinen päätös tai tarpeeksi kiinnostuneita, että homman saisi kivasti toimimaan. Tässä sitä kiinnostuneisuutta nyt kartoitetaan ja yritetään luoda sitä tekemisen meininkiä. Ehdotan, että ensimmäisestä tälläisestä sunnuntaista tehdään niin makee, että kaikkia pois jääneitä harmittaa ihan homona.

Mitenkäs saadaan seuraavasta leiri sunnuntaista semmonen että muita harmittaa?
    Pitäisikö ekana tiedustella kellä kaikilla on intressejä jäädä sunnuntaina figu/lauta/kortti pelailemaan ennen kun päätetään mitä ko. joukko ihmisiä haluisi pelata?
  • Nythän on just tulossa Fabaan sellainen lisäosa kuin Triumph & Treachery, joka on siis sääntökirja Fabaan 3 - 5 pelaajan peleille. Kuulostaisi äkkiseltään aika optimaaliselta sunnuntaipelimeiningiltä.

http://www.games-workshop.com/gws/catalog/productDetail.jsp?prodId=prod2250034a

(ellei sitten nuo säännöt ole täysin paskat)

• on 1383303892:

Nythän on just tulossa Fabaan sellainen lisäosa kuin Triumph & Treachery, joka on siis sääntökirja Fabaan 3 - 5 pelaajan peleille. Kuulostaisi äkkiseltään aika optimaaliselta sunnuntaipelimeiningiltä.

http://www.games-workshop.com/gws/catalog/productDetail.jsp?prodId=prod2250034a

(ellei sitten nuo säännöt ole täysin paskat)

No eipä nuo GWn säännyt mitään silmitöntä paskaa ole ainakaan viime aikoina olleet, kiinnostaa siis.
  • Kiinnostaa! Fabaa on muutenkin tullut pelattua liian vähän.
  • faba figuja en omista, joten mielelläni pelailisin jotain muuta jos mahdollista. Toki aina voi lainata armeijaa mutta sitten pitäisi osata säännötkin.
  • Tämä keskustelu hieman kuoli joten pumppaan, eli onko nyt sunnuntaille jotain pelimeininkejä tiedossa?

Itse voisin ottaa ainakin Battlestar Galactica -lautapelin mukaan sekä mahdollisesti jotain muutakin.
  • Fabalijoille välihuomio:

Kävin GW:n kaupassa kyselemässä tuosta T&T:stä. Siinä kuulemma homma menee niin, että joka kierros pelijärjestys pelaajien kesken arvotaan, ja omalla vuorollasi jokaisella phasella julistat jonkun pelaajista viholliseksesi, ja saat hyökätä vain hänen kimppuunsa (käsitin siten, että nimenomaan niin, että esim. charget voi tehdä yhtä tyyppiä vastaan ja magiat toista). Ansaituilla victory-pointeilla voi ostaa kaikenlaisia temppukortteja (esim. "en olekaan tällä phasella vihollisesi vaikka niin julistit, vaan tuo toinen tyyppi on" etc.). Lisäksi mukana mercenary-säännöt, jotka vaikuttivat tuulahdukselta Faban kolmosedikan ajoilta (eli mielestäni hyvä juttu), eli vähän niinkuin 40k allies, mutta ilman mitään rajoituksia tai army listoja (eli voit ostaa pointeilla just sellaisia allyjä kuin haluat).

Omasta mielestäni ainakin kuulostaa ihan mielenkiintoiselta.
  • Joo mä vastasin että jotain muuta, mitä eli:

-joskus täytyy lähteä lapsia hakemaan
    -usein ollaankin myös oltu lähdössä viimeisimpinä, koska ketään muitakaan ei oo jäämässä

Kyllä kiinnostaisi esim. lautapelailut sunnuntai-iltapäivään, ehdottaisin että ensi leirillä pelataan sunnuntaina lautapelejä.
  • Niin ja "allergiahuoneen" ovesta on jo se lappukin otettu pois, varmaan "homeen" takia, en ole kyllä itse huomannut ko huoneessa mitään kummempaa, mielestäni ihan ok sisäilma, ei ainakaan minulle aiheuta minkäänlaisia hengitystieoireita. Että sinne vaan PPP :kin nukkumaan, toinen yläkerran huoneista on viimeaikoina ollut ihan tyhjillään, kun Kenkkis ei enää nuku siellä. ;)
  • En kyllä muista tuolla mitään perusremppaa tehdyn, homeet ei käsittääkseni itsestään vain "katoa".

• on 1384169961:

En kyllä muista tuolla mitään perusremppaa tehdyn, homeet ei käsittääkseni itsestään vain "katoa".

Kaupunginvaltuustolle homeiden olemassaolo on pelkkä käskytyskysymys. ;)
  • Juuri ensi leirillä joutuu sitten lähtemään ennen leirin loppua. Jotain lautapelisysteemiä mielelläni pelaan, mutta loputtomiin ei pysty viipymään. Pitää ehtiä levyostoksille ajoissa.

• on 1384175483:

on 1384169961:

En kyllä muista tuolla mitään perusremppaa tehdyn, homeet ei käsittääkseni itsestään vain "katoa".

Kaupunginvaltuustolle homeiden olemassaolo on pelkkä käskytyskysymys. ;)

Yhdellä leirillähän tuli ilmoitus että se yläkerta on virallisesti käyttökiellossa homeen takia, kari sen muistaakseni välitti.

Ja ps. aika huono argumentti tuo "en minä saa oireita, ei siellä mitään voi olla", eipä se keuhkosyöpä asbestistakaan kaikille iske ;)
Sign In or Register to comment.