Olemme päivittäneet yhdistyksen verkkopalvelun tietosuojaselosteen vastaamaan EU:n tietosuoja-asetuksen (GDPR) vaatimuksia.
Tietosuojaselosteessa kerromme, mitä henkilötietoja keräämme yhdistyksen verkkopalvelun käyttäjistä, miten käytämme niitä ja miten huolehdimme niiden suojaamisesta.
Seloste on luettavissa täällä
Olemme myös päivittäneet yhdistyksen verkkosivujen käyttöehdot. Verkkosivuston käyttö edellyttää, että käyttäjä sitoutuu noudattamaan näitä käyttöehtoja. Käyttöehdot muodostavat sitovan sopimuksen sinun ja yhdistyksen välillä.
Tutustu huolellisesti näihin käyttöehtoihin. Käyttämällä verkkosivustoa vahvistat lukeneesi, ymmärtäneesi ja hyväksyneesi käyttöehdot sekä antaneesi suostumuksesi käyttöehdoissa kuvattuun henkilötietojen käsittelyyn.
Käyttöehdot ovat luettavissa täällä
Pikkujoululeiri 11.-13.12.2015 Kesärinteen leirikeskuksessa
Vuoden viimeinen yhdistyksen leiri järjesteään 11.-13.12. Kesärinteen leirikeskuksessa. Lauantaina 12.12. leirillä on perinteinen yhdistyksen pikkujouluateria. Aterialle osallistuminen edellyttää erillistä illalliskorttimaksua ja ilmottaumista. Tarkemmin pikkujouluateriasta kertoo Tatu hieman myöhemmin.
Comments
Olen alustavasti saapumassa leirille perjantaina. Tarjolla olisi puolestani ainakin kaksi pelitarinaa, joista on mahdollista pelauttaa toinen.
Ohessa lisätietoja pelitarinoista Sävellyksiä ja masinointeja ja The Men in the Far Castle.
Kauan sitten, kaukaisessa galaksissa. . . .
EPISODI II.II
SÄVELLYKSIÄ JA MASINOINTEJA
Eletään KLOONISOTIEN aikaa.
Vaarallisen KREIVI DOOKUN johtamat SEPARATISTIT laajentavat otettaan useista tähtikunnista.
Samaan aikaan kun SANKARIT molemmilla puolilla taistelevat, GALAKTISEN SENAATIN edustajat pyrkivät palauttamaan planeettoja takaisin TASAVALLAN suojelukseen.
Koettelemuksestaan toipunut DIPLOMAATTI yhdessä HENKIVARTIJAN, LENTOKAPTEENIN ja KAHDEN JEDIRITARIN kanssa matkaa vihollisen otteesta lipsahtaneeseen määränpäähänsä.
Tähtialus SUNRISE HONORIN saapuessa perille, koittaa jälleenyhdistymisen mahdollisuus, mitä synkät juonittelut ovat nousseet uhkaamaan. . . .
- - -
STAR WARS: Episodi II.II "Sävellyksiä ja masinointeja" on pelitarina elokuvien hengessä ja tunnelmissa. Paikoin tiivisrytminen tarina ajoittuu elokuvasarjan 2. ja 3. osan väliseen Kloonisotien aikakauteen.
Tervetuloa mukaan sankaroimaan, kukistamaan varjoisia vihollisuuksia ja kokemaan galaktisen tasavallan loiston viimeisiä päiviä!
Olkoon Voima kanssanne!
Pelaajia: Tarina on suunnattu 3 - 5 pelaajalle
Peliaika: Noin 5,5 - 6 tuntia, minkä lisäksi puolivalmiiden hahmojen viimeistely ja halutut pelitauot
Ajankohta: Jos sopiva määrä vapaita ja aiheesta kiinnostuneita pelaajia löytyy, toteutuu pelikerta joko perjantaina 11.12.2015, klo 18.45 alkaen tai lauantaina 12.12.2015, noin klo 14.15 alkaen (pikkujoulujuhlan huomioiden)
Muut huomiot:
- Hahmoina on pelaajamäärästä riippuen valittavissa kiertävä diplomaatti, vanhempi jediritari, vastavihitty jediritari, henkivartija ja lentokapteeni. Puolivalmissa hahmoissa on pistetasapainon osalta eroavaisuuksia, missä diplomaatti on ryhmän kokenein henkilö, nuoremman jedin ollessa uransa alkutaipaleella.
- Pelattavassa episodissa käytetään pääasiallisesti West End Gamesin D6-pohjaisen STAR WARS -järjestelmän 2. laitosta
- Tarinassa esiintyy useita STAR WARS -elokuvista ja muista viihteenmuodoista tuttuja elementtejä, mitkä sisältävät spoilereita aihepiiriä tuntemattomille
- STAR WARS -maailmankaikkeuden perustuntemus on eduksi, muttei edellytyksenä tarinaan osallistumiselle
- Pelinjohto pidättää itsellään oikeuden muokata STAR WARS -maailmankaikkeuden osa-alueita, yksityiskohtia ja muita elementtejä pelattavan tarinan edistämiseksi
+++SAAPUVA ASTROPAATTINEN VIESTILÄHETYS+++
LUOKITUS: Ensisijaisen tason tiedote
VALTUUTUS: Graniitti
SALAUS: Vetric v. 1.51
PÄIVÄYS: 8. savernalia M41
LÄHETTÄJÄ: Valtioviestisihteeri Vin Cortilack, Adeptus Administratum
AIHE: Keisarillisen kuvernöörinkanslian yhteiskokous
VASTAANOTTAJAT: Aluejohtajat, Segmentum Ultima, Saefir-tähtikunta, Liberata
+Keisarillisen kuvernöörinkanslian yhteiskokous+
++Asialista++
I. Yhteiskokouksen avaaminen
II. Muutos Kekomaailmaksi
III. Maailmanpuolustusvoimain asiat
IV. Tähtitelepatiakamarin asiat
V. Sadonkorjuu ja noitien siirrot
VI. Muut asiat
VII. Yhteiskokouksen päättäminen
+Päivän miete+
"Vain vaiettu ajatus on ajattelemisen arvoinen"
+++VIESTILÄHETYS PÄÄTTYY+++
"The Men in the Far Castle"
Tarina valtiomiehistä Warhammer 40 000 -maailmankaikkeudessa
Pelaajia: 4 - 5 täysi-ikäistä Keisarillisen laidunplaneetan aluejohtajaa
Peliaika: 4,5 - 5,5 tuntia, minkä lisäksi hahmonluonti ja halutut pelitauot
Ajankohta: Jos sopiva määrä vapaita ja kiinnostuneita pelaajia löytyy, toteutuu pelikerta joko perjantaina 11.12.2015, klo 18.45 alkaen tai lauantaina 12.12.2015, noin klo 14.15 alkaen (pikkujoulujuhlan huomioiden)
Muut huomiot:
- Tarinassa käytetään yksinkertaistettua neljän ominaisuuden pelijärjestelmää
- Warhammer 40 000 -maailmankaikkeuden perustuntemus miniatyyripelin tai muun median muodossa on eduksi, jopa suotavaa, muttei edellytyksenä pelikertaan osallistumiselle
- Pelinjohto pidättää itsellään oikeuden muokata Warhammer 40 000 -maailmankaikkeuden osa-alueita, yksityiskohtia ja muita elementtejä käsiteltävän tarinan edistämiseksi
Molemmat kuulostaa herkulliselta, varsinkin jos pelipäivä on lauantai.
Peliosasto hyvin Rami-painotteista itselläni, yleensä pyrin vaihtelemaan ryhmää silleen ettei olisi saman GM:n pelejä pelkästään, mutta tällä kertaa en voinut vastustaa kiusausta. Ensin eeppistä avaruustaistelua Stawan maailmassa ja sitten ei niin eeppistä diplomacyä 40k maailmassa. Olin kyllä tuosta Stawan dogfightista todella fiiliksissä. Ja 40k:ssa sitten taas oli todella paska planeetta ryhmällä hallittavana.
Oli kyllä kova meno Ramin stawa-peleissä. Olis voinut heikompaa hirvittää droidihävittäjien syöksyessä aseistamattoman diplomaattipurtemme perässä tykit laulaen, mutta onneksi kuskin penkillä oli tällainen meininki kun vedettiin vaikka mitä maalmanlopun next level väistömanöövereitä:
Ja sitten tietenkin kiitokset Gun Deck Krew:lle!
Muilta osin sauna oli lämmin, seura tyyppillisen hyvää, laatikot makeita ja taistelu Sikaa vastaan eeppinen.
Gun Deck Krew Forever!
Lauantaina oli leirin kohokohta, eli jouluruoka. Tatu minioineen oli tehnyt todella hyvää joulupöperöä, ehkä parasta mitä on tähän mennessä maisteltu. Siitä iso kiitos Tatulle ja pienempi kiitos kätyreille! Joulutunnelmaa ei myöskään pilannut se seikka, että sain kolmannen mantelin Böckermanin saadessa kaksi ensimmäistä. Pöydässä uumoilimme, että taisi olla ensimmäinen kerta koskaan kun joku saa kaksi mantelia. Sika voitti! Sitä ei syöty kokonaan illan aikana.
Hiukan harmittaa etten päässyt asekannelle, mutta oikeutetusti asekannen komentajaksi ylennetty GrandMoff otti Gun Deck Crew -tekstillä varustetulla vaimonhakkaajapaidallaan miehistön haltuun ja kohti puhtauden voittoa. Tarkastaja pääsi moittimaan ainoastaan Nygrenin padan pesusta, jolloin GrandMoff itse puunasi padan kuntoon. Loppujen lopuksi kyse oli jäynästä, tarkastaja Salonen keksi moittimisen kohteen...
Itse olin siivoamassa salin puolella, mutta kuten Luide asiasta mainitsikin, salin siivoaminen on paljon helpompaa, mutta Gun Deckillä tiskaaminen on kivempaa!
Sauna oli heti jouluruoan ja siivoamisen jälkeen ja vain minä ja ppp söivät sikaa saunassa muiden valitellessa miten mahaan sattuu eikä mahdu enempää. Höpöhöpö, ei mullakaan hyvää tehnyt, mutta sikaa on syötävä saunassa, olenhan ppp:n kanssa traditionalisti.
Leiri jatkui saunan jälkeen Ramin 40k:lla, missä Administratumin viisi herttuaa köyhällä Liberata-laidunplaneetalla yrittivät saada planeetan käskyjen mukaan muutettua kekomaailmaksi. Peli on pitkälti palavereita ja juonimista pelaajien kesken itse pelihuoneen ollessa pitkiä aikoja täysin tyhjillään pelaajien pelatessa pienissä ryhmissä salaisuuksia kuiskutellen. Peli ja neljän pelaajan henki päättyi toiseen välipalaveriin missä hahmoni puolisalaisuus kävi ilmi, eli kekomaailmaan olikin jo tilattu Marsin pyhältä punaiselta planeetalta ahjo Titaaneineen päivineen. Tästä eivät Mikon ja ppp:n hahmot pitäneet ja homma eskaloitui pian väkivallan uhkan asteelle. Tästä Nygrenin demonivoimilla leikkinyt herttua tykkäsi kovastikin ja ppp:n kiihouskova fundamentalisti Keisarin palvoja näki demoniset voimat Nygrenin hahmon sisällä. Plasma-ase esiin. Tuli osittainen meksikolainen stand-off Mikon hahmon osoitellessa minun hamoani boltterilla, minun osoitellessa Mikon hahmoa digi-flamerillä ja toisella digi-boltterillani osoitellessa ppp:n hahmoa ppp:n hahmon osoitellessa Nygrenin hahmoa plasmapistoolilla. Tätä ennen olin jo käskenyt omat skitarii-soturini terminoimaan ppp:n ja Mikon hahmot ja kolmen herttuan tasaväkiset henkivartiokaartit ryhtyivät kuolettavaan taisteluun alakerroksissa. Yläkertaan saapui lopulta yksi skitarii-soturi, jossa roikkui sitä puukottavia henkivartijoita. Lopulta ppp:n hahmon plasmapistooli laukesi ja ainoa keino millä Nygrenin hahmo pystyi tästä selviytymään oli muuttaa muotoa demoniseksi. Oma hahmoni kohdensi tässä vaiheessa digi-aseensa demoniin kuten myös Mikon hahmo. Kauhean kakofonian saattelemana henkivartijoiden tappaessa toisiaan, kolmen pelaajahahmon ampuessa demonia paikassa missä oli ilmeisesti räjähtävää kaasua, Ryökkysen hahmo saattoi vain kiittää pelastumistaan kun tuli poistuneeksi palaverista aikaisemmin kyllästyttyään kolmen muun herttuan kinasteluun ("soittakaa kun olette taas ihmisiksi"). Tätä soittoa ei koskaan tullut. Kävellessään hallintorakennuksen ulkopuolella koko yläkerros räjähti sataen tulta ja tulikiveä sekä teräsbetonia ympäriinsä. Ryökkysen hahmo voitti pelin. Muut pelaajat ja planeetta hävisivät.
Voima oli todellakin sankareiden puolella!
Kiitokset siis pelinjohdon puolesta Galaktisen Tasavallan diplomaattiseurueen edustajille…
- Kriisinhallinnan ja varjoyhteydet hallitseva erikoislähettiläs Martin de Bowain E'Tourell
- E'Tourellin huoneen täysinvarusteltu tehotuhopakkaus, lannik-sukuvartija Uran Pak
- Tähtienkin tasolla häikäisevän lentotaidon omaava Sunrise Honorin zabrak-kapteeni Drudar
- Järjestöään hyvellisillä teoillaan esimerkillisesti edustava umbaran-jedi Sil Deechi
… sekä lisäkiitokset Naboon vapautustaistelun veteraaneista koostetulle Kiurulentueelle!
Neuvottelijakunnan matka vei heidät Anoat-sektorin viekkaudella kyllästetystä jälleenyhdistymistehtävästä Coruscantin kautta Bespiniin ja siellä tehdyn valinnan myötä takaisin lähtöjärjestelmään, salamoivan kuun kiertoradalle.
Kohtaaminen salaperäisen vihollisen häiveristelijän ja droidihävittäjäparvien kanssa oli voitollinen. Harmillisesti ilmeisesti separatisteihin kuuluva vastus pakeni, mutta vailla noutamaansa saalista, mikä saatiin koottua epäonnistuneen tuhoyrityksen jäljiltä.
Herää enää kysymys siitä, mitä Itsenäisten aurinkokuntien konfederaatio voisi edes tehdä megastruktuuriluokan akkuteknologialla...
HÄNEN KAIKKEIN PYHIMMÄN MAJESTEETTINSA, TERRAN JUMALKEISARIN MÄÄRÄYKSESTÄ
INKVISITION ERISTETYT ASIAKIRJAT
YKSINOMAAN VALTUUTETUILLE
TAPAUSASIAKIRJA: 112:87C:CD8:Xvd
+JATKOTIEDONANTO+
Tiedotettavaksi Keisarillisen Inkvisition Liittolahkojen Xenos, Hereticus ja Malleus Edustajille, että laidunmaailma Liberatan kovennettu jatkotutkimus on vahvistettu tarpeelliseksi, mikä oheista jaottelua noudattakoon:
+++Ordo Hereticus+++
Herttua Jastilus Ramirez, Regio Borealis
+++Ordo Malleus+++
Herttua Xanthis Tybalt, Regio Orient
+++Ordo Xenos+++
Herttua Haxtes Dorn, Regio Occident
++LISÄHUOMAUTUKSET++
I. Adeptus Mechanicuksen yhteistyövaatimukset herttua Marturius Gigamanthuksen ja Regio Equatorian osalta on käsitelty, kirjattu ja hylätty. Skitarii-joukkojen maahanlasku Regio Equatoriaan jatkotutkimustehtävän aikana on odotettavaa, mikä painotetusti huomioitakoon.
II. Herttua Victus Mercutio, Regio Verdant on osoittanut huomioitua, kirjattua ja esimerkillistä yhteistyökykyä alustavissa tutkintatehtävissä. Liittolahkojen vaatimukset herttuan sijoittamisesta Keisarillisen Inkvisition alaisuuteen on käsitelty, kirjattu ja vahvistettu.
Keisari Suojelee!
++PÄIVÄN MIETE++
"Heille valta oli kuin valo: sokaiseva"
+JATKOTIEDONANTO PÄÄTTYY+
GDKF!