Olemme päivittäneet yhdistyksen verkkopalvelun tietosuojaselosteen vastaamaan EU:n tietosuoja-asetuksen (GDPR) vaatimuksia.

Tietosuojaselosteessa kerromme, mitä henkilötietoja keräämme yhdistyksen verkkopalvelun käyttäjistä, miten käytämme niitä ja miten huolehdimme niiden suojaamisesta.

Seloste on luettavissa täällä

Olemme myös päivittäneet yhdistyksen verkkosivujen käyttöehdot. Verkkosivuston käyttö edellyttää, että käyttäjä sitoutuu noudattamaan näitä käyttöehtoja. Käyttöehdot muodostavat sitovan sopimuksen sinun ja yhdistyksen välillä.

Tutustu huolellisesti näihin käyttöehtoihin. Käyttämällä verkkosivustoa vahvistat lukeneesi, ymmärtäneesi ja hyväksyneesi käyttöehdot sekä antaneesi suostumuksesi käyttöehdoissa kuvattuun henkilötietojen käsittelyyn.

Käyttöehdot ovat luettavissa täällä

Mitä pelejä pelaatte nykyisin?

pppppp
edited January 1970 in Roolipelit
Minkälaisia pelejä pelaatte kurryn ulkopuolella?

Itse pelaan "vain" perjantaisin Kenkkilän & co. kanssa. Pelit vaihtelee vähän perjantaista toiseen, mutta oma suosikkini on kyllä ehdottomasti Kenkkilän Delta Green-kampanja (eli Call of Cthulhun versio). Silloin kun sitä ei pelata (eli liian usein) pelataan yleensä erilaisia GURPS pelejä tai D&D kolmosedikkaa.

Nyt viime pe aloitettiin Kenkkilän nopaton supersankaripeli, joka oli itseasiassa aika hauskaa ainakin ekan pelikerran perusteella, tosin paikalla oli vain kaksi pelaajaa (eli Kissamies ja Gammamies).
«1

Comments

• Joo, meillä on hivenen pelit sekaisin johtuen porukan hajaantumisesta, mutta DD:tä (kolmosedikka) pelaamme epäsäännöllisesti, MERPiä meikäläisen johtamana, Warhammeria silloin tällöin. MERP kampanja aloitettiin 1998, DD vissiin 1999 ja Warhammer äskettäin (kun edelliset gusset alkoivat olla vähän turhan kovia).

Cyberpunk-ukkelini jolla vieläkin viimeksi pelailin oli juurikin vuodelta... 1988 :) Jee...

Mutta lisäksi IRC tai muilla apurein GURPS Talvisota ja vastaavia testejä.
  • Nuorempana tuli pelattua kaikkea ja kokoajan, mutta nyt kun kaikilla on elämä ja naisia ja muuta roskaa, niin on hiukan hiljaista...
    Minä vedän itse Dark Ages Vampire peliä. Yritetään pelata kerran viikossa mutta oikeasti tulee pelattua ehkä kerran kahdessa viikossa.
    Nygren pelauttaa Ars Magicaa, joka on juuri tiukka peli. Kaveria lainatakseni "Tää muistuttaa enemmän monopolia" Meillä on kokoajan kauhea pula resursseista, ja kaikki omaisuus on kirjattu viimesitä talttaa myöten ylös, hirviöitäkään ei ole tullut yhtään, vaikka ollaan pelattu jo monta sessiota...
    Kämppis suunnittelee aloittavansa DD3 pelin... Sittenhän noita olisi jo kolme, on se jo ihan kiva määrä.
  • Enpä ole tainnutkaan olla koskaan Nygrenin pelissä. Pitääpä pakottaa se pelauttamaan jotakin leirillä.

PS: Kari on muuten paras Sabbat Storyteller mihin olen törmännyt.
  • Pelailen Tatun "Peura & Leijona" -nimistä ritarikampanjaa, joka sijoittuu Tatun itse luomaan fantsumaailmaan, järjestelmän ollessa käytössä Harn. Seitsemän kertaa ollaan pelattu ja niiden perusteella voi sanoa, että on total sweetnessiä.
  • PS: Kari on muuten paras Sabbat Storyteller mihin olen törmännyt.

True, true.
  • Onko se se sama maailma, minne se peikonmetsästys sijoittuu?

• Onko se se sama maailma, minne se peikonmetsästys sijoittuu?

On. Tatu on tehnyt kampanjalle hienot kotisivutkin, jotka löytyvät täältä.

http://www.saunalahti.fi/llaulu/index.php
  • En tiedä uskaltaako noita lukea, ettei mene peikonmetsästäjistä maku.
  • Itse otsikon kysymykseen vastaus on, että pelaan edellämainitun lisäksi säännöllisesti yhdessä Keskimaa-kampanjassa, jossa käytetään niinikään Harnin systeemiä ja pelautan tällä hetkellä itse yhtä historiallista viikinkinki-kampanjaa. Sitten käyn tietty pelaamassa yleensä perjantaisin samassa porukassa kuin Peisakin, mutta nyt kurssit menevät vähän hankalasti sen suhteen.

• Itse otsikon kysymykseen vastaus on, että pelaan edellämainitun lisäksi säännöllisesti yhdessä Keskimaa-kampanjassa, jossa käytetään niinikään Harnin systeemiä

Miten olette muuten ratkaisseet tuon Keskimaan magian? Siis vaihtoehto MERPin "ei-niin-onnistuneelle" -magiasysteemille? Tuleeko siis Harnissa oma magiasysteemi?
  • Juu, samassa Peura&Leijonassa olen kuin Moffi ja Petterikin. On kyllä ollut PIRUN hienoa meininkiä elämän ja kuoleman rajalla! Hienon lisävivahteen peliin tuo se, että melkein jokainen pelaaja kirjoittaa pelipäiväkirjaa pelin tapahtumista. Todella hienoa lukea samoista taphtumista monta eri näkemystä, sillä loppujen lopuksi jokainen katsoo maailmaa omalla tavallaan.
  • Ketäs kaikkia siinä P&L:ssä siis pelaa?
  • Minä, Petsku, Niksu, Bonk ja Jata.

• Miten olette muuten ratkaisseet tuon Keskimaan magian? Siis vaihtoehto MERPin "ei-niin-onnistuneelle" -magiasysteemille? Tuleeko siis Harnissa oma magiasysteemi?

Harnissa tulee oma magiasysteemi, mutta eipä se taida juuri paremmin sopia Tolkienin kirjojen tunnelmaan. En itse asiassa tiedä miten GM on ongelman ratkaissut, koska toistaiseksi taikuuteen ei olla juuri törmätty. Ilmeisesti sitä on käytössä vain astetta kovemmilla hepuilla, vähän niinkuin kirjoissakin.
  • Hitto.

Pelejä on käynnissä niin vähän ja harvoin että ei niitä edes muista.

Itse pelautan yhtä tecnocratia kampanjaa, joka tosin on jäissä,
    pelaan kahdessa warhammerissa ja yhdessä magessa, siis kurryn ulkopuolella.

Muuten, Ihra, tuo edelleen hengittävä hahmo 1980-luvulta,
    on aika upea saavutus CP2020:ssa. 8O
  • Yksi peli mitä pitäisi pelata vaikka kurryn ulkopuolella jos ei leirillä, on stovestop 8!

• Hitto.
    Muuten, Ihra, tuo edelleen hengittävä hahmo 1980-luvulta,
    on aika upea saavutus CP2020:ssa. 8O

Joo, on siis alunperin (IHAN alunperin) tehty CP 2013 järjestelmällä ja siirretty sitten CP2020 ja pelattu koko ajan. Fikseri, lihava parittajasika vieläpä (miten tämä muistuttaa meikäläistä?). Onhan se ottanut nappia ja ympäriltä on kuollut.... 7 immeistä? Muita pelaajia siis. Mutta tosiaan, sillä on Mr. Stud mustana ja 25 senttisenä, taitaa olla sen suurin avu kauhean selittelyn lisäksi. Viimeisin pelikerta meni siihen että lopulta Arasaka ja pari muuta yhtiötä kiinnitti huomiota toimintaan ja Big Hawaian (heh, mikä nimi) joutui lähtemään Night Citystä. Voih.

Miettii että kaverit ovat parhaimmillaan olleet total body conversioneja ja silti kuolleet...

• Yksi peli mitä pitäisi pelata vaikka kurryn ulkopuolella jos ei leirillä, on stovestop 8!

Voi olla hankala saada ryhmä kasaan. Holttista näkee aika harvoin (tai siis ainakin minä näen).
  • Onhan noita pelejä aika paljonkin.semmonen 1-3 peliä viikossa on aika vakio.

• Onhan noita pelejä aika paljonkin.semmonen 1-3 peliä viikossa on aika vakio.

Oh you lucky bastard you!
  • Pelaakos jengi online-pelejä? Siis en tarkoita mitään Ultimoita vaan esim. Ircin tahi icq/msn/ym tms kautta?

Itse olen pelautellut Talvisotaa ircin kautta ja hyvin on toiminut. Hassua on että tunnelma on täysin erilainen (ei huonompi, vaan pohjautuu eri asioihin, esim. tietämättömyyteen). Pelaajien keskinäinen kanssakäynti ja npc:den "tunnistaminen" vaihtuu enemmän pelimäiseksi eikä kakkajuttua ole niin paljon (eli pelaaminen nopeutuu, mutta sessioiden pituu lyhenee).

Hassua.
  • Minä olen vähän ajatallut että voisi pelauttaa jotain play by email peliä tms, mutta ongelma on että en ole ikinä ollut osallisena sellasessa niin pitäs vaan tutkia että miten se käytännössä toimii.
    Olen vaan ajatellut että siinä olisi hyviä etuja kuitenkin, joka päivä ehtii kuitnekin kirjoittaa pari sähköposti viestiä ihan varmasti, pelaajat ei tietäis helposti juttuja mitä hahmot ei tiedä jne... On vaikuttanut ihan kivalta idealta, mutta haluisin vaan ensin olla vaikka pelaajana että näkis miten se toimii...
  • Ite oon mukana kahdessa sähköposti pelissä ja hyvin pyörivät.Hyviä puolia kummassakin on että ei pysty pelaajia ja pelinjohtajaa seuraamalla arvailemaan mitä tuleman pitää.(Tyyliin:nyt on gm niin kyrpiintyneen näköinen että taidampa ottaa varovasti seuraavat tekoni.)
    Ja tietenkin se että pystyy paljon paremmin miettimään tekonsa ennen kuin möläyttää ne ulos.(okei,okei ei se aina toimi)

• Ite oon mukana kahdessa sähköposti pelissä ja hyvin pyörivät.

Minä taidan pelata näissä kahdessa pelissä myös. Yksi on Mustiksen pelauttama Pimeyden meri, joka on jo täyttänyt yhden vuoden. Toinen on Jatan johtama Amberin perilliset. Ovat aika lailla erilaisia pelejä ja molemmista olen tykännyt paljon.
    Itse en pystyisi kyllä johtamaan mitään PBEM:ää, koska mitä olen katsellut ja kuullut, se vaatii aika paljon sähköposteilua varje dag.
    Mustis muuten tuossa kesän kynnyksellä ilmoitteli, että uusia pelaajia olisi voinut mukaan tulla. En tiedä jos vaikka edelleenkin pystyisi. Kannattaa kylläkin kokeilla miltä sähköpostipeli tuntuu.

• Minkälaisia pelejä pelaatte kurryn ulkopuolella?

Kurryn ulkopuolella tulee pääsääntöisesti pelattua lauantaisin Keravalla. Johtuen ipanasta, pelikerrat ovat lyhentyneet ja vähentyneet, mutta eivät vielä kokonaan loppuneet.
    Sitten on Rydmanin Sampsan Pimeyden sydän, joka on kyllä älyttömän tunnelmallinen peli. Ja sitä pääsee nyt perjantaina pelaamaan. :D
    Itse tämän lisäksi vedän harvoin "Vantaan porukalle" Forgotten Realmsia sekä Lord of the Rings RPG:a.
    Nyt kun pääsisi PELAAMAAN Star Trekiä tai Dragonlancea, elämä hymyilisi.
  • Jep, pimeyden sydän jatkuu, luulin sen olevan jo kuollut ja kuopattu (taitaa olla pisimmät tauot ever näiden pelikertojen välissä...seuraava pelikerta lienee joskus syksyllä :wink:" alt=":wink:" height="20" /> ).

Ja miksi kaikkien pelien pitää olla pimeyden joku? Pimeyden sydän, pimeyden meri, world of darkness, jne. Mikä siinä pimeydessä on niin hienoa?

Itse tämän lisäksi vedän harvoin "Vantaan porukalle" Forgotten Realmsia sekä Lord of the Rings RPG:a.

Urgh. Miten tuo jo lopetettu peli toimii, siis LotR? Itse omistan kaikki julkaistut (ja pari julkaisematonta) lisäosaa, mutta en ole varsinaisesti pelauttanut sitä, johtuen kiireestä ja muista tekosyistä.

Toimiiko systeemi? Onko magiaa ja/tai taikaesineitä liian vähän? Mitä aikakautta pelaatte? Decipherin kirjojen vai ihan perstuntuma-Tolkienin mukaan?

• Urgh. Miten tuo jo lopetettu peli toimii, siis LotR? Itse omistan kaikki julkaistut (ja pari julkaisematonta) lisäosaa, mutta en ole varsinaisesti pelauttanut sitä, johtuen kiireestä ja muista tekosyistä.

Tarkoitat tässä sitä MERPin yksinkertaistettua versiota, sitä missä heitetään vain kahta d6:ta? Mitä julkaisemattomia lisäosia sulta löytyy? Kiinnostaisi kovasti.

Toimiiko systeemi? Onko magiaa ja/tai taikaesineitä liian vähän? Mitä aikakautta pelaatte? Decipherin kirjojen vai ihan perstuntuma-Tolkienin mukaan?

Decipherin LotRissa pelataan vuotta 7 Neljättä Aikaa. Kuningas Elessarilla on kova duuni saada valtakuntansa kondikseen. Annúminaksen jälleenrakentaminen on seuraavaksi listalla. Tharbad on jo työn alla. Pelataan mahdollisimman pitkälle Tolkienin kirjojen mukaan. Mun mielestä kyllä toi Decipherin Middle-earth -kirjat kyllä tuo Tolkienin maailman paljon autenttisemmin esille kuin iki-ihana MERP. Tosin olen tullut siihen johtopäätökseen, että Decipherin kehittämä Coda-systeeemi kyllä kusee taistelun osalta. Olen vakavissani harkinnut käyttäväni MERPin taistelusysteemiä, se kun on yllättävän hiano.
    Sama ongelma on myös Decipherin Star Trekissä, jota leirillä vedän aina välillä. Taistelu/vauriosysteemistä en oikein tykkää.

En kyllä tiennyt, että Decipher on jo lopettanut kirjojen tekemisen. Vastahan he aloittivat. Vai tarkoititko ICE:n LotRia?
  • DARK HOBBIT!!!

• Urgh. Miten tuo jo lopetettu peli toimii, siis LotR? Itse omistan kaikki julkaistut (ja pari julkaisematonta) lisäosaa, mutta en ole varsinaisesti pelauttanut sitä, johtuen kiireestä ja muista tekosyistä.

Tarkoitat tässä sitä MERPin yksinkertaistettua versiota, sitä missä heitetään vain kahta d6:ta? Mitä julkaisemattomia lisäosia sulta löytyy? Kiinnostaisi kovasti.

No tämäpä juuri, Pentassakin arvosteltu (arvostelut myös tällä sivustolla) Decipher LotR.

Eli meikäläiseltä löytyy nuo kaikki Pentassa arvostellut lisäosat (niitä ei tullut eikä sitten loppujen lopuksi tullutkaan Suomeen... Jenkeissä jakoivat arvostelukappaleita). Suurin osa näistähän piti tulla June - August 2003, mutta ei näkynyt.

Eli Corebook
    Maps of the M-E I (II piti tulla ja voi olla että tuleekin)
    Moria Boxed Set (sairaan hyvä)
    Fellowship of the Ring Sourcebook
    Two Towers Sourcebook
    Fellbeasts and Wondrous Magic
    Hero Journal
    GM Screen

Pelataan mahdollisimman pitkälle Tolkienin kirjojen mukaan. Mun mielestä kyllä toi Decipherin Middle-earth -kirjat kyllä tuo Tolkienin maailman paljon autenttisemmin esille kuin iki-ihana MERP. Tosin olen tullut siihen johtopäätökseen, että Decipherin kehittämä Coda-systeeemi kyllä kusee taistelun osalta. Olen vakavissani harkinnut käyttäväni MERPin taistelusysteemiä, se kun on yllättävän hiano.

Niin, tämä oli mullakin mielessä. Lisäksi magia ja maagiset esineet ovat todella nuivaa tavaraa ja liian vähän esillä. Tai siis, tehdään kirja magiasta ja maagisista olennoista jossa niitä on kourallinen :)

Itse ajattelin tosiaan pelauttaa tuolla perussysteemalla niin näkee miten se pissii. Lisäksi tosiaan Aragornhan kipuaa tasolta 46 tasolle 80+ tuossa kolmen leffan aikana :D Eli ovatkohan itsekin huomanneet että tasokehitys pissii, jos kerran ukkelia pitää parissa vuodessa hinata 40 tasoa eteenpäin että kuvastaa taitojen kehitystä?

En kyllä tiennyt, että Decipher on jo lopettanut kirjojen tekemisen. Vastahan he aloittivat. Vai tarkoititko ICE:n LotRia?

Ei, he potkivat LA:n studion suunnittelijat pihalle ja siirsivät näiden kirjojen supportin päämajaansa:
    Tsekkaa "uutiset" tosta vasemmalta. 23.1.2004 tuli tämä tieto ja lopun voi tosiaan arvata jos kirjat ovat olleet 0,5 - 1 vuoden myöhässä jos ovat edes tulleet. RPG kirjat vissiin tuottivat NIIN vähän verrattuna kortteihin. Ja huhuahan on liikkeellä että Decipher menettäisi rope-lisenssin.
  • Tai korjaus: Decipher pitänee rope-lisenssin, koska nuo keräilykortti ja ropelisenssit ovat naitettu yhteen.... CCG oikat ovat heille "oikeus painaa rahaa".

• Tai korjaus: Decipher pitänee rope-lisenssin, koska nuo keräilykortti ja ropelisenssit ovat naitettu yhteen.... CCG oikat ovat heille "oikeus painaa rahaa".

No johan on hemmetti. Just kun alkoivat tekemään suht hyviä lisäosia. Käviköhän Decipherin Star Trekille samalla lailla? No loppujen lopuksi aivan sama. Jo tulleet lisäosat riittävät mainiosti loppuelämäksi.

Sen sijaan olen tyytyväinen, että Sovereign Press on elvyttänyt Dragonlancen deddulle. Ja lisäosiakin tulee. D&D+Dragonlance on kyllä sellainen tunnettuusarvo, että ihme jos ei peli myy. And that makes me almost as happy as a care-free kender. :D
  • Itse pelautan keskimäärin parin viikon välein jotain kampanjoistani, kuten Lindëfirion MERP:iä ( http://www.taivaansusi.net/roolipelit/lindefirion/ ). Pimeyden Sydäntä ( http://www.taivaansusi.net/roolipelit/varusteet.html ) tekisi mieli pelauttaa useamminkin, jos vain saisi kaikki ihmiset kasaan joskus.

PPP:lle: Pelin nimen vika on yksinomaan huonossa mielikuvituksessani käyttää pohjana Joseph Conradin samannimistä romaania...

Mm. Ihralle: MERPissä käytän omaa magiasysteemiä, jossa olen yrittänyt ottaa Morgoth's Ringin paljastamat Keski-Maan magian salat paremmin huomioon (eli se perustuu enemmänkin keskiaikaiseen henkien manaamiseen kuin fantsumagiaan). Aiheelle on perustettu oma foorumikin: http://groups.yahoo.com/group/me_magic/
  • "Pimeyden Sydäntä ( http://www.taivaansusi.net/roolipelit/varusteet.html ) tekisi mieli pelauttaa useamminkin, jos vain saisi kaikki ihmiset kasaan joskus."

No koskas me pelataan sitä Pimeyden Sydäntä seuraavan kerran? Pitäis vain yrittää aktiivisesti sopia päivä. "Book 'em, and they will come."
  • Ei ole tällä hetkellä yhtään peliä käynnissä. Voisi olla, mutta olen pistänyt tietoisen stopin että saan koulun purkkiin (tsägällä enää pari viikkoo!! JEE!11).

Ekana listalla on D&D valmismoduuleita, sitten Jovian Chronicles ja perässä sekahärdellinä Delta Green, Exalted ja Feng Shui.

(Pääsiäisleirillä olisi tarkoitus vetää Exaltedia, jos saan pelaajia kasaan oletettavasti perjantaina.)

--
    EDIT: Niin, paitsi siis onhan mulla käynnissä parikin PBEMää. Mustiksen Pimeyden meri sen kun jatkuu ja oma Aberrantini nitkuttelee miten kuten eteenpäin parilla pelaajallaan.

• Niin, paitsi siis onhan mulla käynnissä parikin PBEMää.

Vaadimme lisätietoja asiasta. Miten toimii, kuinka usein kierrokset, mitä apuvälineitä.

Ihra on puhunut.

• Niin, paitsi siis onhan mulla käynnissä parikin PBEMää.

Vaadimme lisätietoja asiasta. Miten toimii, kuinka usein kierrokset, mitä apuvälineitä.

No Mustiksella tuntuu olevan PBEM-pelinjohto erittäin tiukasti hanskassa, kysyisin ehkä häneltä ennemmin.

Mulla tämä on nyt toinen PBEM, joista eka oli pitkä Jovian Chronicles, joka kaatui organisoinnin puutteeseen. Olisi pitänyt pitää kunnolla kirjaa omista suunnitelmistani, NPC:stä ja niin edelleen. Peli vaan kasvoi ja kasvoi, kunnes en enää tiennyt miten päin sitä olisi pitänyt lähestyä. Esimerkiksi viikoittainen muistiinpanojen ylläpito ja siivous olisi ollut ihan must - lopussa oli epämääräinen kasa vihkoja, aanelosia, tekstitiedostoja, Post-Itejä ja Word-faileja, joista en saanut enää mitään tolkkua.

Tässä Aberrantissa lähdin liikkeelle mahdollisimman pienestä, että homma pysyisi hanskassa. Otin mukaan vain kaksi tuntemaani pelaajaa ja suunnittelin ekan stoorin rungon ennen aloittamista. Pelissä on ongelmana pelaajien vähyys - kahdesta ei irtoa tarpeeksi juttua, eikä koko aikaa viitsisi vetää monologiakaan. Olen tässä miettinyt kolmeen tai neljään pelaajaan laajentamista, että saisi ikäänkuin jotain työstettävää.

Muuten toi Aberrant pyörii omalla painollaan, en ole asettanut juuri mitään sääntöjä, kun ei ole ollut tarvetta. Ainoa merkittävä juttu on, että jos ei pelaajista kuulu mitään noin kolmeen päivään, monotan juonta eteenpäin ja passiivisuudesta rankaistaan nopeasti (ja väkivaltaisesti) kehittyvällä tilanteella.

JC oli pelin kulun suhteen enemmän organisoitu. Sääntönä oli vähintään yksi posti per viikko per pelaaja, vaikka se olisi sisällöltään "mä en tee mitään". Näin saa kaikki pelaajat pidettyä edes jotenkin messissä ja pelinjohtajana huomaa, jos jollain pelaajista ei tunnu olevan oikein tekemistä. Samoin itse väänsin vähintään sen yhden peliä edistävän postin per viikko.

Säännöistä opin JC:n taisteluiden jälkeen, etten enää PBEM:ssä sellaisia käytä. Aberrant on periaatteessa Storyteller-pohjainen, mutta en minä noppia heitä tai mitään, vaan vedän lonkalta stattien ja tilanteen mukaan.
  • Mulla pelaaminen on tippunut semmoiseen "uni-systeemi-ajatteluun, eli kaikki vakkaripelit käyttää DD3 systeemiä tai sitä DD3.5 editiota.

On meillä yksi RQ-pelikin, mutta sitä ei ole peltattu kohta viiteen vuoteen, joten tavallaan se on kuollut ja kuopattu vaikka sen jatkamisesta tulee puhetta vähän väliä.

Vakituisia ryhmäpelejä joita pääsee pelaa yhteensä noin joka toinen viikko tai kerran kuukaudessa on Laden johtama orientaali peli ja Teron vetämä Scarred Lands peli.

Sitten mulla on muutama soolopeli Teron kanssa, vaikka ois kiva pelata isomman ryhmän kanssa, se vaan on niin älyttömän hankalaa saada kaikki yhtäaikaa paikalle, tai edes suurin osa, joten tämä tulee säilymään pakollisena optiona.

Voi kuin ehtis roolipelate kun silloin kouluaikoina. *Snif*

Sit me peltataan paljon Diablo 2:sta. Does that count? :wink:" alt=":wink:" height="20" />
  • Joo, nettipeleistä lyhyesti:

- Diablo 2 sekä erikseen Lords of Destruction -lisäosa. Kivaa mättöä, joskin ei sitä ruutua tartte edes katsella. Hauskinta (ja vaikeinta) 4-6 henkilön kanssa, mutta tuolloin tulee jälleen tämä "miten saada kaikki samaan aikaan paikalle".

- Neverwinter Nights (netistä seikkailut, yksin pelaaminen). Hyviä ideoita, mutta kyllä nuo DD3 säännöt tappavat sen roolin pelaamisesta.

- Vampire. Samoin pelijohtajan vetämänä jopa ihan inhimillistä, mutta puuduttaa junnaamisellaan.

- Jenkkipelit. Kaikissa samankaltaista meininkiä ja typeriä "hae se tuolta" -tehtäviä ja aika typeriä henkilöitä. Lasken tähän niin nämä Rune-jutut kuin Excessit sun muut. Eli simppeli asiakas-ohjelma ja simppelit grafiikat.

- Xbox Live... tai oikeastaan XBConnect. Tämä toimii... hyvin. Pelejä joista innostuisi ei vaan juurikaan ole.
  • Diablo 2:sta Europen Battlenetissä on tullut viime aikoina pelattua. Mun ja Teron päähahmot vasta tasolla 41 ja noiden muiden laiskimusten reilusti jäljessä. Muut tarkoittaa Ladea ja Niksua. Pelataan lisäosaa siinä ladder-versiossa.

Jos joku haluaa mukaan niin tervetuloa. Tarkemmat tiedot saatavilla.

Kivaa aivotonta mäiskettä, kaman keräystä ja sitä varten luoduille hahmoille säilytettäväksi raijaamista plus hahmon statejen ja taijen hiomista ja optimointia sitä tulevaa hell-mäiskettä mielessä pitäen.

Neverwinter Nightsista omistan vaan itse pelin ja sen ekan jatko-osan, sen jälkimmäisen oon vasta tsekannut piraattina, joten en pääse oikein netissä pelaamisesta nauttimaan. Varsinkaan kun se ei ole niin hauska kuin Diablo jonka kummatkin osat laillisesti omistan x4. Ja arvatkaa tunnenko lähipiirissä ketään joka omistaisi edes ne osat laillisesti.

Kaveri lähtitti taannoin tekstiviestin jonkun uuden nettipelin beta-testauksesta, mutta saa nähdä jaksanko vaivautua.

Everquestin tapaiset säätämiset ei jaksa innostaa, mielummin pelaisin vaikka Starcraftia, jossa oon niin huono että oksat pois. Mä olen jämähtänyt vuoropohjaisten strategiapelejen maailmaan, ja tosiaikaklikkaulussa mä oon hitaaaaallla. Outoa ettei se tunnut vaivaavan Diabossa.

Unrealeihin ja vastaaviin first-person shootereihin mä en koske pitkällä tikullakaan, mä eksyn krooninesti 3d-maailmassa, pätee myös tosielämään.

Playstationilla tulee pelailtua sekä vanhoja että nykyisiä ropeja yleensä jenkkilästä importattuna (tai Järvenpään peliliikkeestä). Niiden juonissa on vähemmän kaksoismoralistista jenkki-hölmöilyä (kuten Baldureissa yms.), mitä tehtäviin tulee. Tosin ne on lineaarisia mikä sopii mulle kun sen yhdistää niissä lähes aina oleviin mahdollisuuksiin mennä jonnekin mättämään monsuja ja keräämään tavaraa kuin Diablossa konsanaan.
    Miinuksena idioottimaiset välipelit, joista suurimman osan voi välttää (eli niistä ei saa parhaita uniikkitavaroita palkkioksi).

Kurryn leirejen pelianti ei oikein naposta, koska päädyn kroonisesti pelaamaan jotain Laden johtamaa, jota saan pelata muutenkin. Alkaa neljän vuoden putken jälkeen lievästi tylsistyttämään. :(
  • Tunge Niina johonkin muuhun peliin. Muutenkin ollaan erinäistenkin ihmisten kanssa puhuttu siitä, että peliryhmiä voisi vähän noilla leireillä sekoittaa, ja ollaan yritetty punkea vähän eri ryhmiin messiin ja ottaa uusia tyyppejä omiin peleihin.
  • No yksi päivä leirillä jolloin kaikki laittaa nimensä hattuun ja pelinjohtaja kerrallaan arvotaan pelaajat? Ja ehkä siis 2-3 kertaa "samaa peliä" niin tulisi pelinjohtajillekin haastetta (ja hauskaa seurata miten eri poppoot toimivat ja miten seikkailu toimii eri porukalla) ja pelaajat eivät joutuisi kyllästymään. Sitten sopivasti vähän taukoa jolloin voi juoruta ja khikhailla.
  • Viime kerralla esim:
    Praedor, oli aika tutulla ryhmällä, ja pelinjohtajakin on ollu kerran aikasemmin... oli siistiä.

Kenkkilän avaruuspeli, tuttua porukkaa... oli siistiä.

Anssin cyberi, osa porukasta tuttua, osa ei, tuntematon pelinjohtaja... IHAN VITUN RUBIINII!!

Johtopäätös: Kurryn leirillä on aina kivaa.
  • Ja tuo avaruus-akatemia jatkuu ensi leirillä. Saa nähdä ketkä viimein valmistuu ja ketkä putoaa kelkasta. Ja voi olla että joku onnekas pääsee kokeilemaan heittoistuinta ilmakehälennossa!

• Tunge Niina johonkin muuhun peliin. Muutenkin ollaan erinäistenkin ihmisten kanssa puhuttu siitä, että peliryhmiä voisi vähän noilla leireillä sekoittaa, ja ollaan yritetty punkea vähän eri ryhmiin messiin ja ottaa uusia tyyppejä omiin peleihin.

Olisi kieltämättä kiva pelata välillä ihan uusienkin ihmisten kanssa tai pelauttaa itse, mutta ikävä kyllä olen huomannut, että nykyisellään tuottaa vaikeuksia ehtiä mukaan edes kaikkiin vanhoihin hyviin kampanjoihin leireillä. No, on sitä tälläkin tavalla hauskaa, joten enpä jaksa hirveästi valittaa.
  • Leirillä pelattuihin mukaan tunkemiseen liittyy monia vaikeuksia. Ensinäkin olen semmoinen kiltti persoona, joka antaa aina jollekin "mä haluun tähän peliin-tyypille" etuoikeuden.

Lisäksi olen niin pitkään pelannut dunskukomppauksia että en enää muista mitä on ns. "roolipelaaminen", siis tarkoitan sitä että on olennaisempaa minkälainen tyyppi oot, kuin se mitä sun hahmolomakkeella lukee hahmoluokan kohdalla, vaikka voit tietenkin jotain persoonaa pelaamalla häiritä muita pelaajia ja hidastaa pelin etenemistä.

Tärkein syy mukaantulemiseen vaikeuteen kuitenkin on, että leirillä pelataan näitä leirillä tai jopa sen ulkopuolella alkaneita kampanjoita, joissa on jokin vakioryhmä, ja mukaan kesken tuleminen ei aina olis kauheen mielekästä, koska muut pelaajat suhtautuu usein kesken kampanjaa mukaan pomppaavaan väliaikaiseen hahmoon/pelaajaan ulkopuolisena. Siis sellaisena jolle ei kerrota juuri mitään aiemmin tapahtuneesta, ja jonka roolina on ihmetellä kun jotain tapahtuu, ja olla pois paikalta kun tärkeistä asioista keskustellaan.

Krooniselle kanpanjanjatkopelaamiselle (ihana sanahirviö) tuskin on parannuskeinoa en usko että se taipumus lähtee pois edes kulumalla.

Wanhoina aikoina oli sentään Tatun one-shotit, jotka lähes poikkeuksetta päätyi koko ryhmän kuolemaan tai selvinneiden kuolemaakin hirveämpään kohtaloon, jota ei tosin pelattu. Onneks. Nimimerkillä Tatun entisten soolopelejen pelaaja.

Valmishahmot leiripeleissä on hieno asia. Siis jollei se peli ole täysin spontaani viritelmä.

Lade, jos luet tätä palstaa, ala käyttää valmishahmoja ja jaa ne. Ja muista täyttää myös se nimi ja alignment kohta. Loppuis monen ahdistus. :wink:" alt=":wink:" height="20" />
  • NO HUH! Olipahan taas pitkästä aikaa suhteellisen intensiivistä menoa Delta Greenissä!

Ryhmän juostua hullunlailla karkuun öisten savisten peltojen yli kerrostalon kokoista alati muuttuvasta massasta muodostuvaa lonkerokasaa joka kaataa latoja ja heittelee autoja noin niinkuin muodonvuoksi, on pakko viimein pysähtyä kun henki ei enää kulje.

Koodinimi Robert soittaa salatulla kännykällä pääkallonpaikalle ja tiedottaa tilanteesta.

Koodinimi Rafael: No mitä ne sanoivat?
    Koodinimi Robert: Ne lähettävät helikopterin tutkimaan alueen.
    Koodinimi Rafael: Mitäh? Meillä on täällä kerrostalon kokoinen kasa lonkeroita joka kaataa taloja ja autoja, ja he lähettävät helikopterin!!! Well, WUPPI-FUCKING-DUU!!!
  • Kaiken lisäksi hahmot ehtivät istua mutaisella pellolla tunnin, kun saavat kuulla, että helikopteri on tehnyt pakkolaskun vuorille, eikä olekaan tulossa paikalle. Siis kyllä 90's Cthulhussa kaikki on paremmin, kun on kännykät ja GPS:t ja helikopterit ja lasertähtäimet ja infrapunat ja sniperkiväärit ja komposiittiliivit ja kaikki herkut. Kyllä ne lohduttaa kun istuu märässä pellossa parin kilsan päässä kaksikymmentä kertaa maailmakaikkeuden suurimmasta möröstä. Siis 20-luvulla ei tosiaan ollut näin hyvin!
  • Joo, tuli kyllä tilanteen rauhoituttua paiskattua infrapunalähteellä ja taajuusvaihtimella koodatulla infrapunalaserilla varustettu Steyr-Aug peltoon.

"Mitä vittua tässä voi tehdä!?!"

Saisikohan EPA:n toimistolta kuitattua pari risteilyohjusta ja daisycutterin?

• Saisikohan EPA:n toimistolta kuitattua pari risteilyohjusta ja daisycutterin?

Ei jaksa kaivaa DG:tä... EPA?

Delta Greenissä on kyllä ollut hilpeitä ryhmäkokoonpanoja. "Siis CDC, FBI ja Treasury tekevät MITÄ minun rikospaikallani?" jne.
  • Environmental Protection Agency

Ajan ja ulottuvuuksien tuolta puolen tulevat luonnottomat olennot muodostavat vakavan ympäristöuhan eivätkä kuulu alueen alkuperäiseen lajistoon.
  • Harmillisen vähän on kyllä tullut pelattua sen jälkeen kun muutin pois keravalta (siitäkin taitaa olla jo 7 vuotta). Olen pelaillut parivuotta lähinnä teologeista koostuvassa porukassa ctulhun kutsua ja infernaalisen epämiellyttävää innominea. Innominessa oli noin vuoden kestävä prelude helvetissä ennenkuin päästiin (pahis)enkeleiksi.
    Pelailu aktiivisuus on äärimmäisen huonoa koska muut ryhmän jäsenet yleensä buukkaavat kalenterinsa kuukausiksi etukäteen ja sitten on vielä työkiireet ja muu elämä. Vuodessa pääsee pelaamaan ehkä noin viisi kertaa. Hommaa ei helpota myöskään se että ryhmästä löytyy pari helsingin ison kronikan (kyllä, vielä 2 peliä jäljellä) narraattoria...

Jos jokin pääkaupunkiseutulainen ryhmä sattuisi etsimään pelaajaa niin olen käytettävissä. WoDin etenkin tunnen.

Tuukka

Toimin päätoimisesti pelinjohtajana, joten oma pelaamiseni jää vähälle.

Ne pelaamani kampajat, joiden jatkuminen on ollut enemmän tai vähemmän aktiivista (=min. 1 pelikerta viimeisen 6 kk ajalla) ovat Feng Shui, DD3E Forgotten Realms, Star Trek: The Next Generation ja Metabarons.

Kampanjoiden pelaamistahti on Feng Shuin hyvää syksyistä piristymistä ja leireillä pelattavaa ST:TNGtä lukuunottamatta varsin epätasainen.

-Rami L.
  • Mitäs kaikkea sitten pelautat?

• Mitäs kaikkea sitten pelautat?

Pidempien kampanjoiden osalta pelautan seuraavia:
    Vampire: The Dark Ages, Mage: The Ascension ja Dark Sun (AD&D)

Lisäksi listalle kuuluu muutamia vuosia sitten kahdella ryhmällä aloitettu ja leiriporukan osalta yhä päätöksettä oleva Trinity.

-Rami L.

Toimin päätoimisesti pelinjohtajana, joten oma pelaamiseni jää vähälle.

Tilanne ja pelitahti muuttui sitten kertaheittämällä Joonaksen aloitettua Vampire-kampanjansa. Kolmen viikon aikana tuli puskettua 9 pelisessiota, joista kahdeksaan ennätin lomien myötä osallistumaan.

Pelikerrat ovat samoissa, mitä olen tullut pelanneeksi viimeisen 1,5 - 2 vuoden aikana yhteensä, ehkä enemmänkin.

FAQ: Sessioiden pituudet vaihtelivat arvioni mukaan about kuudesta kahdeksaan tuntiin ruokatauon kanssa.

Bravo, Joonas!
  • Jooh, toi Vampire on kyllä ollut hyvä proggis. Siirryin siitä 14 session jälkeen pienen Cthulhu-ekskursion kautta Star Warsiin, joka innostaa sekin. Jätin vampyyrit hyllylle aika voimakkaasti cliffhangeriin, että on inspistä jatkaa kunhan saan ensin vähän vaihtelua.

Meillä on nyt aika hyvä porukka. Siinä on Ramin lisäksi yksi insinöörikaveri, kaikki kolme egyptologian viime vuonna aloittanutta opiskelijaa yliopistolta ja yksi assyriologi (sp?). Vieläpä valtaosan on saanut aina paikalle. Niistä oli vielä jouluna täysin ummikkoja kolme, mutta tosi hyvin ovat päässeet mukaan.

Eilen tein hahmon Heroquestiin, jota on tarkoitus pelata about 3-4 viikon välein toisilleen entuudestaan tuntemattomalla porukalla. Se on silleen jännä, että Glorantha ei mua skidinä napannut yhtään, kun en oikein tajunnut sitä, mutta se on nyt kyllä erinomaisen cool.
  • Pentassa tulikin vähän eriteltyä viimeaikaisia pelejä, mutta tulevaisuuden näkyvistä sen verran, että mitä ilmeisimmin Vampirea jatketaan, ditto Stawa, ditto perinteinen (3rd ed ja vähän 3.5-sääntöjä) D&D. Iso Jovian Chronicles -mechakamppis on suunnittelupöydällä päällimmäisenä näiden jo käynnistyneiden jälkeen, tosin Cthulhua kinutaan...
  • Mä en varmaan pelaa enää nykyään mitään? Ainakin siltä alkaa tuntua. En ees muista millon oon viimeks päässy pelaamaan, leirillä?
    Tääkin viikonloppu menee taas olemalla vaan, eikä yhtään pelaamalla. Syytän peli porukoita, Nygreniä ja ihan IHAN snadisti itseäni.
    Ens viikonlopulle on pakko saada peli, alan jo huomenna järkkäämään. Jos ei siinä ole varoaikaa tarpeeks niin pelaan vaikka keskenäni.
  • Ei sitten siirryttykään takaisin Vampireen vielä. Ensin NOVA SUOMI: Aberrantia Helsingissä. Tai no jengi lentää ja teleporttailee, joten ehkä vähän muuallakin (mm. Ibizalla). Aloitettiin kampanja Ylen aamuteeveessä, jossa poikkeavia haastateltiin. Jäi ihan hyvä fiilis, kattoo nyt miten ensimmäinen varsinainen peli lähtee.

Aika kivoja hahmoja jengillä kyllä on. Mm. sairaalloisen ujo tyttö, joka muuttuu näkymättömäksi ja ihmeparannuksen taitava kultin johtaja, jolla on pysyvä sädekehä. Saas nähdä miten noista saa järkevän ryhmän kasattua...
  • Perjantaina Tarkovskin Stalker, lauantaina Mage: The Ascension, sunnuntaina Star Wars RPG.

Viimeksi vastaavanlaista epätodellisuuden sumaa on tullut koettua vuosia sitten, leireillä.

• Ens viikonlopulle on pakko saada peli, alan jo huomenna järkkäämään. Jos ei siinä ole varoaikaa tarpeeks niin pelaan vaikka keskenäni.

Update: Joo kato ei.
  • Nova Suomi pyörähti käyntiin. Kiireistä johtuen heti intron jälkeen tulikin sitten 3 vk tauko, mutta aina ei voi ehtiä. Nyt on kyllä hyvät fiilikset (mini-) kampanjan suhteen, kerrankin olen suunnitellut koko hoidon alusta loppuun ja jo alustavasti jokaiseen peliin on runsaasti ideoita.
  • Nyt ois hyvä viikonloppu tiedossa. Ensin la Nygrenin Ars Magica ja su mun DA Vampire. Katotaan kumpi vai molemmat peruuntuu ja peruuntuuko etukäteen vai siihen että pelaajat ei tule paikalle. (Kuulostanko katkeralta?)
  • Nygrenin Ars koko ryhmän voimin tänään.
    Hyvää menoa oli, paitsi Nygrenillä on tapa usein jättää tilanne cliffhangeriin... Todella mulkkuun cliffhangeriin. Useampi peli on alkanut sillä että aluksi jatkuu mihin jäätiin ja rupeaa vaikuttamaan että menee ihan kivasti ja sitten jees jees we let our guard down ja pj iskee hirveät tragediat kaikille ja katotaas ens kerralla.
    No ei siinä mitään, ite oon kyllä tehny ihan samaa joskus. Pysyypähän ainakin mielenkiinto yllä, se on varmaa.
    Ja siis oli kyllä hieno setti taas muuten, kunnon neuvottelut siitä että minkälaiset sopimukset saadaan aikaan ja väännetään jotain sopimuksen yksityiskohtia ties kuinka pitkään, että miten pitää äänestää jos kyseessä on raja kiista meidän ja covenantin a välillä, entäs jos on me ja covenant b? Entäs a ja c?
  • Mites on asiat muuttuneet. Well, Diablo 2 on vaihtunut WoW:iin (ja siihen kyllästymseen).

Leireille en oo ehtinyt/tiennyt leiriviikonlopusta/jaksanut lähteä. Mitäs siellä muuten nykyään pelaillaan? Oon huomannut että meidän kurry group postitus on kovasti hiljentynyt.

Tällä hetkellä pelejä pyörii 3 D&D systeemillä toimivaa kampanjaa. Kaikki niistä tosi vanhoja, paitsi se yksi Oathbound peli jonka mä aloitin taannoin.

Mun vakkari-ryhmään kuuluu itseni lisäksi Tero, Lade (harvemmin nykyään), Hanne (erittäin harvoin nykyään), Niksu (yhdessä pelissä) ja Mirja (mun sisko, joka alko roolipelaamaan uudestaan 15+ vuoden tauon jälkeen).

Me pelataan jotain ehkä joka toinen/joka viikon loppu su/la. Itse haluaisin vähän isomman ryhmän (ja tietysti nykyiset pelikaverini ehtimään useammin). Nykyinen ryhmäkoko on useimmiten kun ei semmoinen 3-4 ihmistä.

Mulla olis aikaa, mutta satun tykkäämään itse semmoisesta fantsusta AD&D/DD3 tyyliin, ja en oo törmännyt uusiin tyyppeihin, joilla olisi sama maku pelejen suhteen kun mulla.
  • Mitäs sitä nykyään?

Aktiivisesti (tavallaan) pyörii omina peleinä WFRP ja Vampire DA. Taustalla kummittelee Sabbat jota pitäs jatkaa joskus.

Seuraavat isot suunnitelmat noiden pelien loppumisen jälkeisiin peleihin on jo olemassa. (no joo saas nähä millon toi meidän DA:kin muka loppuu kun ois vielä monta monta sataa vuotta pelattavana...)

Nygrenin Arssia ois helvetin kiva päästä pelaamaan joskus taas mutta alkaa vähän epäilyttämään että onkohan ehkä jo kuollut peli... PERKELE!

• Mitäs sitä nykyään?

Viimeaikoina pelinjohdon puolella on ollut aktiivisemmin esillä pidempään jatkunut Mage: The Ascension, leirilläkin vilahtanut AD&D-setti ja uutena tulokkaana leffojen henkeä tavoitteleva Star Wars.

Pelaamispuolelta löytyy uuden aallon pelejä, tarkemmin Mountain Witch (suom. Vuoren Velho) ja Burning Empires.

Pelitahti on jo pidempään ollut vakaata "kerran kuussa" -tasoa.
  • Mites Burning Empires? Itekkin sen ostin, mutta kun luen sitä sen pari sivua pari kertaa viikossa aina ilta puhteeks intissä niin vaikuttaa kohtalaisen sekavalta.
  • Aloin tässä miettiä, ettei mulla ole kovinkaan paljon hajua siitä, kuinka monella Kurrystä on menossa omia kampanjoita, joita pelataan leirien ulkopuolella. Tietysti olen kuullut leireillä huhuja jostain ammoin kuolleista kampanjoista, mutta haen nyt sellaisia, joiden pelaajatkin vielä kuvittelevat pääsevänsä pelaamaan niitä lähitulevaisuudessa...

Kukaan ei oikeen mainosta näitä pelejä, mikä antaa tietysti mielikuvan, että niihin ei varmaankaan pääse enää tekemään omaa hahmoa. Onko näin, että kampanjat ovat pyörineet jo aikansa, ja kaikki hahmot ovat jo niin inessä ettei uudet enää sopeutuis?

Muita kysymyksiä: Missä ihmiset sitten järkkää pelejään? Kuinka isoja peliporukoita, ja mistä niiden jäsenet on värvätty? Ja jotta topicissa pysyttäis, niin peli olis tietty kiva tietää... :)

• Mites Burning Empires? Itekkin sen ostin, mutta kun luen sitä sen pari sivua pari kertaa viikossa aina ilta puhteeks intissä niin vaikuttaa kohtalaisen sekavalta.

Se on kyllä kova peli, mutta vaatii skidisti paneutumista. Ainakin meille aukesi vasta kun käytännössä kokeiltiin. Tiukasti määrätty rakenne ja etenemistä koskevat säännöt pitää vaan hyväksyä.
  • Tällä hetkellä itse pelautan aktiivisesti Warhammer Fantasy Roleplaytä. Siinä vedän modattua valmis skenua. Tässä on ollu ihan kiva tahti.

Toinen peli mikä on ollut pitkään käynnissä on Dark Ages Vampire, onkohan tässä jo kymmenes vuos menny? Sen peli tahti on tipahtanut nykyään kyllä melkeinpä pariin kertaan vuodessa, mikä on johtanut siihen, että oon tehny vähän suunnitelmia nopeuttaa pelin tapahtumia aika radikaalisti, koska on kuitenkin joskus halu saada se ns alta pois. Kun kerta kaikki loput jne on jo suunniteltu. Ennen on ollut vähän sellasta päivä kerrallaan pelaamista, nyttemmin sadan vuoden downtimejä parit ja kohta varmaan pelautan enää "isot hommat."
    Tämän suhteen en kuitenkaan luovuta! Loppuun vien vaikka mikä olisi.

Sitten Sabbat Vampire oli kanssa hyvällä mallilla mutta vähän pelkään että se kuoli vaikka itse kovasti suunnittelin siihenkin juttuja... Mutta melkovarmasti neljästä pelaajasta kaks ei tuu pääsemään paikalle (lue: viitti kiinnostua) hyvä jos pari kertaa vuodessa, niin en ehkä kaipaa toista ikuisuus projektia.

Sitten on ollu ainakin Orpheus, johon oli kovat suunnitelmat, mutta kun ei kerta oikein saanu ikinä porukkaa kasaan ja ite ehkä haukkasin vähän liian ison palan koettaa saada aktiivisesti näin monta peliä pyörimään, pakko todeta, että ei... Mitäköhän muita on ollut...?

Suunitelmia tulevaisuuden varalle: Dark Heresyyn (minkä siis juuri ostin, jos on hyvä niin...) löytyy ideoita. Burning Empires... Joku lyhyt pari session testi ainakin pitää kattoa, näkee sitten onko innostusta vielä enempään.
    Näitä voi kattoa jos nyt totean ton Sabbatin kuolleeksi.
    Pendragoniin on pitempi setti mietittynä, mutta sitä en suostu alottamaan ennen kun joko DA tai WFRP on saatu päätökseen.

Ja tietenkin hyllystä löytyy muitakin pelejä, jos joskus sattuu inspis iskemään niin voi pelata niitä mutta suunnitelmia ei vielä ole.

Pelaajana en oo päässyt pätemään muualla kuin leirillä pitkään aikaan. Oikeastaan ainoa mikä nopeasti tulee mieleen on Nygrenin Ars Magica, mutta sitä ei ole pelattu kolmeenkymmeneenkahteen vuoteen! Whats the haps?!
  • Muihin kysymyksiin:

Voisin kuvitella että suurin osa porukoista ottaa uusia pelaajia mielellään vastaan. Ehkä kyse siinä, että niistä ei niin puhuta on se, että mikäli pelit on pitkään pyöriny, niin niissä on jo vakituinen porukka.
    Ja varmaan muutenkin jos joku on alottamassa uutta peliä niin on helppoa vaan kysellä vanhalta porukaltaan, että onko kiinnostusta eikä lähteä haalimaan uusia tyyppejä. Merta edemmäs kalaan jne.
    Kyllä itse oon saanu uusia pelaajia aina välillä ja aina on ollu hyvä juttu.

Omat pelit pelautan omassa himassani. Pääsee helpolla kun ei tartte kuljetella ympäriinsä kamoja mitä voi olla paljonkin ja valmistautuminen käy näppärästi. Pelaajana on helpomi lähteä liikenteeseen, vaikka jos ollaan jotain pelattu, niin aika usein se on meillä ollut koska on aina ollut kohtuu kivat mahikset siihen, tarpeeks tilaa jne. Ite oon vähän niinkuin rakentanu kämppäni aina silleen, että peli mahollisuus on hyvä. Roolipelaaja kun olen.

Peliporukat on 3-6 plus minä. Kavereita koulusta, Kurrystä, kaverin kavereita...
  • hah nyt hetken aktiivisesti yrittäny saada gurua pelaamaan. fiilistelly vaan kuinka makeeta on ollu peleissä ja kyselly tyhmiä miedän City of forever jutuista. (jotkut täällä jopa siinä maailmassa vähän pelannu) ja i can feel walls starting to get bit wobly.

• Tietysti olen kuullut leireillä huhuja jostain ammoin kuolleista kampanjoista, mutta haen nyt sellaisia, joiden pelaajatkin vielä kuvittelevat pääsevänsä pelaamaan niitä lähitulevaisuudessa...

Lähitulevaisuus on onneksi aika venyvä käsite - tänään jatkoimme Dark Sun-kampanjaa, mikä vietti tauolla 28 kk.
  • Näköjään jokunen netissä pelaileva on tutustunut vanhemmankin genren peleihin.

Kuka laskee yksinpelattavat seikkailupelit roolipeleiksi (esim. Falloutit)?

http://forums.taleworlds.net/index.php/ ... 03.90.html
  • Minä vedän ihmisten menojen vuoksi (yksi pelaajista asuu Atlantassa...) noin 6-10 peliä vuodessa Lindëfirionia ja antiikin Roomaan sijoittuvaa EXGERiä, sekä satunnaisesti transhumanistista scifiä. Peleissä on ollut jopa vuosien taukoja, kuten esim. Pimeyden sydämessä...

Roolipelaamiseen tieteellisesti tai muuten vain ryppyotsaisesti suhtautuvien vuoksi päätin myös julistaa oman koulukuntani:

http://www.taivaansusi.net/ego/?p=31
  • Haha, excellent. Oli pakko linkittää Roolipelaajan foorumille.

• kuten esim. Pimeyden sydämessä..

Koska jatkuu? Propitkin hankittuna.

• kuten esim. Pimeyden sydämessä..

Koska jatkuu? Propitkin hankittuna.

Taitaa olla siitä Kauhasesta kiinni. Mullakin on muuten uudet propit ja arvomerkitkin.

• Haha, excellent. Oli pakko linkittää Roolipelaajan foorumille.

Mainiota!
  • Tuli Roolipelaajan lasku, 45 egee. Aika huima nousu siitä mitä se ekalla tai tokalla kerralla oli. En tiedä haluanko enää maksaa noin paljoa larppaajatyttöjen kuvista. Tosin myönnettäköön että pari viimenumeroa on ollut taas paljon parempia.

• Tuli Roolipelaajan lasku, 45 egee. Aika huima nousu siitä mitä se ekalla tai tokalla kerralla oli. En tiedä haluanko enää maksaa noin paljoa larppaajatyttöjen kuvista. Tosin myönnettäköön että pari viimenumeroa on ollut taas paljon parempia.

Minullekin.

Päätoimittaja tosin sanoi minulle kuukausi takaperin, että lehti tuottaa hänelle silti pelkkää persnettoa. Mutta olisi noloa, jos Suomessa ei olisi yhtään roolipelilehteä.
  • Mustakin on tasonnousua havaittavissa, vaikka toisaalta on entistä enemmän larppihippeilyä. Tilaan kyllä pelkästään kannatuksen vuoksikin, siis ilmaisten töiden lisäksi.
  • Juu, kannatuksen vuoksi ... ja peliarvostelut ja verkkosivut/forumit luen kun muistan.
  • Lisäpisteet vasemman alakuvan juomavalinnasta.
  • Tässä taas meikän statement:

rpgnotrpgzq5.jpg
  • Postatkaa joku TOI sinne Roolipelaajan foorumeille.
  • Eilen runnottiin läpi WFRP kampania. Nyt kohti uusia pelejä!

• Tässä taas meikän statement:

rpgnotrpgzq5.jpg

Just tuli tälle kuvalle käyttöä.

• Just tuli tälle kuvalle käyttöä.

Kui?
  • Kaveri selitti et sen tyttöystävän mielstä kaverin pitäs alkaa larppaamaan. Piti puuttua tilanteeseen.
  • Ja sitä paitsi larppaajilla ei ole kavereita.
  • Eilen pyörähti käyntiin Dark Heresy.

• Eilen pyörähti käyntiin Dark Heresy.

Lähinnä kyllä hailattiin ja puhuttiin kakkajuttuja, mutta mitä nyt saatiin pelatuksi niin vaikutti ihan ok:lta.

• Lähinnä kyllä hailattiin ja puhuttiin kakkajuttuja,

Kuulostaa hyvältä. =D
  • Nyt on niin länkkäri fiilis että pakko päästä pelaamaan hiljasten miesten uusia seikkailuja!

• Nyt on niin länkkäri fiilis että pakko päästä pelaamaan hiljasten miesten uusia seikkailuja!

Eikös hiljaiset miehet päässeet hengestään?

Eikös hiljaiset miehet päässeet hengestään?

Hiljaset miehet jatkaa entistä hiljaisempina kun Billyn pettänyt jamppa on viel vapaana. tällä kertaa Ruumisarkku on sitä petturia varten.
Sign In or Register to comment.