Olemme päivittäneet yhdistyksen verkkopalvelun tietosuojaselosteen vastaamaan EU:n tietosuoja-asetuksen (GDPR) vaatimuksia.

Tietosuojaselosteessa kerromme, mitä henkilötietoja keräämme yhdistyksen verkkopalvelun käyttäjistä, miten käytämme niitä ja miten huolehdimme niiden suojaamisesta.

Seloste on luettavissa täällä

Olemme myös päivittäneet yhdistyksen verkkosivujen käyttöehdot. Verkkosivuston käyttö edellyttää, että käyttäjä sitoutuu noudattamaan näitä käyttöehtoja. Käyttöehdot muodostavat sitovan sopimuksen sinun ja yhdistyksen välillä.

Tutustu huolellisesti näihin käyttöehtoihin. Käyttämällä verkkosivustoa vahvistat lukeneesi, ymmärtäneesi ja hyväksyneesi käyttöehdot sekä antaneesi suostumuksesi käyttöehdoissa kuvattuun henkilötietojen käsittelyyn.

Käyttöehdot ovat luettavissa täällä

Myydään/ostetaan/vaihdetaan/annetaan

2456

Comments

• on 1360273050:

Eli netinselaamiseen puhumisen lisäksi olin älypuhelinta ajatellut, ja Noksussa on 4G, nopeampi download/upload, nopeampi prosessori ja pidempään kestävä akku. Ja toi akku on meikälle aika tärkeä juttu, en siedä sitä, että puhelinta saa olla kokoajan lataamassa, ja esim. nykyisen puhelimeni valitsin tasan kahdella perusteella: mahdollisimman kestävä akku + fyysisesti mahdollisimman kestävä puhelin ilman mitään sen kummempia tilpehöörejä.

Samsungissa käytän nettiselaimena Operaa, ainakin itse olen huomannut, että on paras selain. Noksun ongelmana on nettiselain, mikä on suoraan sanottuna paska. En tosin tiedä minkälaisia parempia selaimia saa Noksuun appseina. Akkukesto on nykypäivän älypuhelimissa melkein sama kaikissa. Joka päivä täytyy ladata akku täyteen. Siksipä yleensä pistän kännykän latautumaan yöksi niin on aamulla taas täysi latinki. Sama koskee taatusti Lumia 820:aa.

Mitä tulee 4G:hen, itse en hankkisi 4G-liittymää vielä, sen peitto on todella huono tällä hetkellä Suomessa (plus kalliimpi). Edes Galaxy S3:ssa ei ole 4G:tä. Itsellä on full-rate 3G ja se yleensä antaa jotain 4-8 megan välillä, joka riittää oikein mainiosti nettiselailuun. Pystyy katsomaan Youtube-pätkiä hyvällä kuvanlaadulla jne.

Ratkaisu akkukestoon on hankkia tehoakku. Duunikaveri hankki omaan Galaxy S2:een tehoakun ja väittää, että nyt riittää kun lataa joka toinen päivä eikä tarvitse huolehtia, että kesken päivän loppuu akusta juissi. Hinta n. 26-36 euroa.

http://www.nettikama.fi/samsung-galaxy-s-ii-3500mah-tehoakku.html

http://www.verkkokauppa.com/fi/product/40114/dchdv/Samsung-tehoakku-Samsung-Galaxy-S-II-i9100-musta

http://www.luurinettikauppa.com/samsung-galaxy-tehoakku-ebk1a2-black-p-3747.html

on 1360273050:

Samsungin radioilla, isommalla tallennustilalla ja isommalla määrällä appseja en luultavasti tule tekemään yhtään mitään, kun en ole musaa puhelimella kuuntelemassa tai sitä puhelimeen lataamassa, eikä hirveästi kiinnosta mitkään poliisivalovälkytys-appsit. Parempi näyttö on tietty hyvä juttu, ja kun en ole älypuhelimiin tottunut, niin en osaa sanoa juuta tai jaata kuinka merkittävä juttu tuo Samsungin kevyempi paino ja pienempi koko on (voisi melkein kuvitella, että netinselaamiseen isompi puhelin = isompi näyttö = parempi).

Siis S2 on ohuempi, näyttö on yhtä iso kuin Lumia 820:ssa. Voisin listata tähän mitä appseja kannattaa hankkia Samsungiin, tai ainakin mitä itse olen nähnyt hyödyllisenä. Nyt olisi vaikeaa olla ilman appseja, esim. jos kulkee yleisillä Andropas on ihan ehdoton. Adobe Readerilla on mukava lueskelle pdf-kirjoja junassa jne.

- Adobe Flash
    - Adobe Reader
    - Andropas (eli siis Reittiopas)
    - Dice Bag (roll those dice!)
    - Junat kartalla
    - Lookout Security & Antivirus (näitä on monia hyviä appseja, itse käytän tätä, myös Noksuun kannattaa hankkia virustorjunta)
    - Maps
    - Navfree: Ilmainen GPS (navigointi)
    - Opera Mobile (paras nettiselain, muita hyviä on Dolphin Browser, Firefox, Skyfire, Chrome, Opera Mini)
    - Swiss Army Knife
    - Taskulamppu - Tiny Flashlight (ollut oikeasti kätevä monesti kun on tarvinnut fikkaria pimeässä)
    - Viber - Free Calls & Messages (käytän skidien kanssa tätä paljon, eli voi puhua ja tekstata netin kautta ilmaiseksi)
    - Where's My Droid (jos kännykkäsi häviää, tällä sen voi löytää, vaikka tietokoneen nettiselaimen kautta)
    - Winamp (koska se todellakin ruoskii laaman persettä)
    - YouTube
    - ZEDGE (piljoona erilaista soittoääntä jne.)
  • Elikkäs kaupat tuli (laita tilinro meikälle jos et vielä ole niin tehnyt).

Noista liittymistä kun puhuttiin (ja lähinnä Saunalahden Reilusta), niin tuo Megareilu tuntuisi melkeinpä houkuttelevammalta (ellei siinä ole joku koira haudattuna):

Reilu: 300min/100SMS/2MG = 14.80e / 300min/100SMS/21MG = 18.80e
    Megareilu: (tosin vain ensimmäiset 12kk, mutta ei ole määräaikainen): 5000min/5000SMS/2MG = 14.90e / 5000min/5000SMS/21MG = 19.90e

Eli 0.10e / 1.10e lisäpanostuksella saisi 4700min lisää puheaikaa ja 4900 tekstaria. Tosin jos nykyisellään jo se 300min ja 100SMS riittää aivan hyvin (meikällä laskujen mukaan yleensä puhetta kuukaudessa noin 200min ja tekstareita noin 50kpl), niin miksi maksaa edes sitä kymmentä senttiä ekstraa jostain tuhansista lisäminuuteista ja viesteistä? Lisäksi tuo Megareilun hinta on voimassa vain 12kk.
  • ^ Eli tuo 14,90 € / kk on vuoden voimassa, jonka jälkeen hinta on 24,84 € / kk. Sen lisäksi nettiyhteys on vain 2 megainen, eli ei maksimi 3G. Sen sijaan Megareilu 3G kuulostaa jo hyvältä, taidan itsekin vaihtaa siihen. Täytyy vielä kysyä Elisan myymälästä onko siihen koiraa haudattuna, mutta ei näyttäisi olevan. Lukee vielä erikseen "Liittymäsopimus ei ole määräaikainen". Eli 19,90 € / kk vuoden ajan, jonka jälkeen 29,70 € / kk. Vuoden päästä voi sitten vaihtaa takaisin Reiluun mikä minulla on tällä hetkellä.
  • Kävin vaihtamassa nykyisen Soneran liittymän tuohon Megareilu 3G:hen. Viikon kuluttua pitäisi alkaa pelittää. Soneralta tuli samantien viesti, että soita tänne, meillä on sulle rahanarvoista tietoa!

Jaksaisko sitä soittaa, jotenkin en usko, että tarjoavat parempaa diiliä kuin tuo 5000min/5000SMS/rajoittamaton täysinopeuksinen 3G hintaan 19.90e (Sonera ei käsittääkseni edes tunne käsitettä rajoittamaton netinkäyttö, vaan aina on joku katto, vaikka sitten 50Gt/kk)...

• on 1360600647:

Kävin vaihtamassa nykyisen Soneran liittymän tuohon Megareilu 3G:hen. Viikon kuluttua pitäisi alkaa pelittää. Soneralta tuli samantien viesti, että soita tänne, meillä on sulle rahanarvoista tietoa!

Jaksaisko sitä soittaa, jotenkin en usko, että tarjoavat parempaa diiliä kuin tuo 5000min/5000SMS/rajoittamaton täysinopeuksinen 3G hintaan 19.90e (Sonera ei käsittääkseni edes tunne käsitettä rajoittamaton netinkäyttö, vaan aina on joku katto, vaikka sitten 50Gt/kk)...

Kävin itsekin tänään vaihtamassa oman liittymän tuohon. Koska olen jo Sauniksen asiakas, mulla vaihtuu Megareilu 3G:hen ensi yönä. Täytynee katsoa vuoden päästä mikä liittymä silloin on paras. Nyt ei sitten pahemmin tarvitse miettiä kauanko puhelimessa turisee tai montako tekstaria paukuttaa menemään.
  • Oisko kellään nurkissa lojumassa ADSL modeemia mitä ei tarvi?

Vaihdoin elisan kaapelin soneran adsl:ään vuosi sitten ja nyt on ruvenny pätkimään melkein joka päivä, ainoa apu mitä soneran tekninentuki osaa sanoo että "oletko koittanut käynnistää koneen/modeemin uudestaan" ja että "olisiko teillä jotain kaveria tai ystävää jolla voisitte käydä testaamassa modeemia". Ei huvittais maksaa asentajalle 100 euroa siitä että se tulee pällistelemään modeemia joskus sillon kun sitä huvittaa ja toteaa että joo ei oo meijän latteissa vikaa, tossa lasku.

Ongelma on se että se ei pätki kokoaika vaan pätkäsee 0-10 kertaa päivässä puoleksi minutiksi ja sit toimii taas ihan normaalisti.

Puhelinpistorasina ja modeemin välisen johdon jo vaihdoin mutta ei auttanut. Modeemin ja koneen välinen johto se ei ole koska meni kahdesta koneesta samalla aikaa netti kun kerran testattiin.
  • Mulla on yksi käyttämätön modeemi tuolla lojumassa. Oli Welhon ADSL-modeemi ja tuli obsoleteksi kun vaihdoin jokunen vuosi sitten Elisa Viihteeseen.
  • kenkkis lupas jo mut kiitos tarjouksesta kentti

• on 1361111510:

kenkkis lupas jo mut kiitos tarjouksesta kentti

Ok, kerro jos ei wörki. Mun modeemissa on myös wlan.
  • Hermo menee tän vanhan pöntön kanssa. Osaako joku kertoa esim. noista verkkokauppa.comin halpiskoneista (alle 400e), että onko joku toisia parempi tai selkeästi huonompi?

Käytän siis konetta lähinnä netin selaamiseen, ja satunnaisesti käytän myös fotaria, eli kovin kummoisia vaatimuksia ei koneelle ole asetettuna.

Toinen vaihtoehto on, että osta itsellesi nyt uusi huippukone jota olet himoinnut kuukausia, ja anna vanha koneesi minulle! Mun tän hetkinen kone on varmaan tehoiltaan samaa luokkaa kuin se kone, jota käytit kolme konetta sitten (tää on siis vuodelta 2007).
  • ^ Olen harkitsemassa myös peruskonetta pojalle, sellaista millä pystyy myös pelaamaan nykypelejä hieman pienemmällä resoluutiolla. Tätä olen katsonut, olisi hyvä peruskone. Siitä oleva AMD:n prossuun sisältyvä Radeon HD 6530D -näytönohjain ei ole mikään raketti, mutta itse asiassa ihan kelvollinen peruspelaamiseen. 4 gigaa muistia riittää hyvin, 1 teran kovo riittää hyvin. Tässä koneessa ei ole wifiä, mutta sinulla ei muistaakseni ollut wifiä kotosalla. Ei mikään huono kone 450 eurolla.

http://www.netanttila.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?productId=923399&storeId=1444&catalogId=1444&shopId=19651&compartmentId=20152&categoryId=31151

http://community.futuremark.com/hardware/gpu/AMD+Radeon+HD+6530D/review

The Elder Scrolls: Skyrim PC Radeon HD 6530D
  • Katselin noita alle 400 euron pöytäkoneita mitä Verkkokaupassa on ja ne on peruskäyttöön ihan ok. Niissä tosin on aika hidas prosessori ja 500 gigan kovo (tosin 7200 rpm, mikä on ihan jees). Eikä niillä pelata.
  • En pelaa koneella kuin pasianssia, eli pelikäyttöön ei ole pytty muutenkaan tulossa.
  • Onko kentti muuten niitä suojakuoria näkynyt? Nyt kun liittymän sain, niin luuri kulkee taskussa aikalailla kokoajan mukana, ja jotkut kuoret tuolle olisi hyvä saada (ja piti kuulua hintaan, hint hint!) kulutukselta suojaamaan.
  • Älä osta a:lla alkavaa atk:ta jos arvostat hiuksiasi.

• on 1361813061:

Älä osta a:lla alkavaa atk:ta jos arvostat hiuksiasi.

Pitää paikkansa Acerin tapauksessa, mutta esimerkiksi Asukselta saa ihan hyvää tavaraa, esim. Zenbook ja Transformer. Myös Asuksen emolevyt oli ainakin vielä 5 v sitten laadukkaita.

Jos ei pelikäyttöä (tässä vaiheessa) edes harkitse, niin HP:n Pro 3500 näytti aika hyvältä hinta-laatusuhteen kannalta. Onsite takuu on tosin vaan 12kk, mutta toisaalta jo se, että takuu on ylipäätään onsite tarkoittaa yleensä että laite on laadukkaampi.

http://www.verkkokauppa.com/fi/product/28863/djnbc/HP-Pro-3500-MT-Core-i3-3220-4-GB-500-GB-Windows-7-Profession#tab-product-description

Tehoa saa kyllä enemmän niistä kuluttajapuolen vehkeistä samalla hinnalla.
  • ^ Verkkokauppa.comissa on tämä tarjous voimassa: "Osta tämä tietokone 4.2.-31.3.13 välisenä aikana, niin saat veloituksetta kolmen vuoden takuun! Aktivoi takuu lisäämällä tilaukselle tuotekoodi 15413. Vain kuluttaja-asiakkaille. Lue lisää: http://www.verkkokauppa.com/fi/kolmevuotta."
  • ^^ Onko tuo ratkaisevasti (ja millä tavalla) parempi kuin yli neljäsosan halvempi HP Compaq CQ2906eo? Edelleen kone tulossa lähinnä netin selaamiseen, satunnaiseen kuvankäsittelyyn + kännykän tietojen synkronointiin (nykyisellä nuhapumpulla Kies ei suostu edes inahtamaan).

• on 1361830165:

^^ Onko tuo ratkaisevasti (ja millä tavalla) parempi kuin yli neljäsosan halvempi HP Compaq CQ2906eo? Edelleen kone tulossa lähinnä netin selaamiseen, satunnaiseen kuvankäsittelyyn + kännykän tietojen synkronointiin (nykyisellä nuhapumpulla Kies ei suostu edes inahtamaan).

Prosessori. Älä hanki mitään 1.4 gigahertsistä prosessoria. Sun kännykässä on yhtä tehokas prossu, kertoo jo paljon. Hidas prosessori aiheuttaa jo peruskäytössä hitautta, ei hyvä.

• on 1361823714:

on 1361813061:

Älä osta a:lla alkavaa atk:ta jos arvostat hiuksiasi.

Pitää paikkansa Acerin tapauksessa, mutta esimerkiksi Asukselta saa ihan hyvää tavaraa, esim. Zenbook ja Transformer. Myös Asuksen emolevyt oli ainakin vielä 5 v sitten laadukkaita.

AMD:n kivet on varsin kuraa, ja niiden näyttiksille ei ole vieläkään toimivia ajureita, saatika sellaisia joista CERT ei varoittaisi. Ja tossa viikonloppuna tuli taas kateltua asuksen "pro IPS" näyttöjä joissa oli pahin valkovuoto mitä oon koskaan nähnyt, sekä vanhat hyvät trinitron-raidat, joskin tiheämmin ;)
Sign In or Register to comment.