Olemme päivittäneet yhdistyksen verkkopalvelun tietosuojaselosteen vastaamaan EU:n tietosuoja-asetuksen (GDPR) vaatimuksia.

Tietosuojaselosteessa kerromme, mitä henkilötietoja keräämme yhdistyksen verkkopalvelun käyttäjistä, miten käytämme niitä ja miten huolehdimme niiden suojaamisesta.

Seloste on luettavissa täällä

Olemme myös päivittäneet yhdistyksen verkkosivujen käyttöehdot. Verkkosivuston käyttö edellyttää, että käyttäjä sitoutuu noudattamaan näitä käyttöehtoja. Käyttöehdot muodostavat sitovan sopimuksen sinun ja yhdistyksen välillä.

Tutustu huolellisesti näihin käyttöehtoihin. Käyttämällä verkkosivustoa vahvistat lukeneesi, ymmärtäneesi ja hyväksyneesi käyttöehdot sekä antaneesi suostumuksesi käyttöehdoissa kuvattuun henkilötietojen käsittelyyn.

Käyttöehdot ovat luettavissa täällä

Der Hobbit

edited November 2012 in Yleinen keskustelu
Löytyisikö kiinnostuneita lähteä isommalla joukolla katsomaan Hobittia perjantaina 14.12. tai lauantaina 15.12. ? Iltanäytös, jonka jälkeen debriiffaus ja vertaistuki erikseen sovittavassa paikassa hyvän ruoan/juoman äärellä.

Kiinnostuneita? Kommentoikaa kumpi päivä olisi parempi.

Ajatuksena siis näytös jonnekin 18:00 jälkeen, ja teatteriksi tarkoitus valita jokin Helsingin ydinkeskustasta.EDIT
«1

Comments

• ^ Suosittelen teatteria missä Hobitin näkee 48 fps.
  • Jos ei ole lukenut kirjaa niin voiko tulla mukaan vai onko ihan ulkopuolinen?
  • HFR-versiota olisi siis tarkoitus mennä katsomaan.

Mac - mukaan vaan!
  • Eiköhän sitä voisi tulla ihmettelemään että onko ensimmäinen 3D-leffa joka ei vituta.
  • Kiinnostaa mutta en ole vielä varma istuuko kiireiseen aikatauluuni, ilmoittelen vaikka myöhemmin, mutta kiinnostus siis kova.
  • Kiinnostusta olisi.
  • Jes, kyllä, ajattelin itse ihan samaa tuossa yksi päivä ja olen erittäin kiinnostunut!!!

15.12. ei sovi joten toivon hartaasti et 14.12. !
  • Perjantai ilta vois olla aika rock!
  • Jottei tule suru puseroon, niin varasin kourallisen lippuja perjantaille... Näyttävät nimittäin taas menevän jaossa aika tiukalla tahdilla, nyt oli vielä muitakin kuin ihan reunapaikkoja saleista saatavilla.

HUOM! Varaukset lunastettava 3.12.2012 klo 14:00 mennessä - eli sitovat ilmoittautumiset saman tien mulle joko tässä ketjussa, tai sähköpostilla tai tekstiviestillä.

The Hobbit: An Unexpected Journey 3D (HFR)
    14.12.2012 klo 18:05, Kinopalatsi Helsinki 1

the usual suspects:

1. taxall
    2. kenkkis
    3. polaria
    4. mac
    5. mac
    6. vessu
    7. wrom
    8. petteri
    9. chisantha
    10. mac
  • 2 kpl mulle kiitos
  • Jooh, tullaan.
  • Minä ja Taija olemme tulossa.
  • Yksi lippu jäljellä, sitova ilmoittautuminen ma 3.12. klo 11.00 mennessä tähän ketjuun ilmoittautumalla.
  • mä voin ottaa sen viimesen lipun kaverille eli mulle yhteensä 3 kpl
  • roger that
  • Liput on hankittu, sovitaan muista jutuista pikkujoululeirin jälkeen.
  • Tuli katsottua Hobitti tänään aamupäivästä. Leffa oli sitä mitä on tilattukin, ei siinä mitään. Hyvä oli, ei LotRin veroinen kuten ei kirjakaan. Lähinnä haluan kertoa omat kokemukset HFR:stä. Se on todella, todella hämäävä johon tottuu lopulta. Hitaissa ja normaaleissa kohtauksissa näyttää kuin kaikki näyttelijät olisi nopeutettu. Oikeasti näyttää kuin olisi Fast Forward 2x päällä. Ei näytä yhtään luonnolliselta. Suurissa, nopeissa ja etenkin taistelukohtauksissa HFR pääsee oikeuksiinsa ja kaikesta saa paljon paremmin selvää. Haittana on se, että detailitason terävyys on jo niin kovaa luokkaa, etteivät silmät meinaa pysyä perässä, tulee infromaatioähkyn tuntua. 3D ei Hobitissa hyppää silmille, joten toimii ok. HFR:ään tottuu lopulta, mutta mulla siihen meni yli tunti aikaa, jonka jälkeen koko tekniikka unohtuu taka-alalle mikä lienee tarkoituskin. Mitään väitettyä pahoinvointia ei tuntunut.
  • Toivottavasti ei oo tullu Lucas ilmiö vastaan ja tehty leffaa väkisin tekniikan ehdoilla laadusta välittämättä...

• on 1355323172:

Lähinnä haluan kertoa omat kokemukset HFR:stä. Se on todella, todella hämäävä johon tottuu lopulta. Hitaissa ja normaaleissa kohtauksissa näyttää kuin kaikki näyttelijät olisi nopeutettu. Oikeasti näyttää kuin olisi Fast Forward 2x päällä. Ei näytä yhtään luonnolliselta.

Kuulostaa todella nautittavalta.

• on 1355324558:

Toivottavasti ei oo tullu Lucas ilmiö vastaan ja tehty leffaa väkisin tekniikan ehdoilla laadusta välittämättä...

Ei sentään, tämä ei ole kuitenkaan mikään SW prequels tai Prometheus vaan ihan oikeasti hyvä leffa vaikka sen katsoisi kotona 2D:nä DVD:ltä 40" töllöstä. Tekniikka on uutta ja kyllä aika hienoa. Siitä huolimatta tekniikka enemmänkin palveli tarinaa eikä tarina mennyt efektit edellä. Efektit kyllä ovat käsittämättömän hienot, etenkin Klonkku. Miten Klonkku voi olla niin hyvä ja uskottava? 3D ei ollut hyökkäävää vaan antoi enemmänkin syvyyttä mikä sen tarkoitus onkin.

on 1355326567:

Kuulostaa todella nautittavalta.

Aluksi oli nautinto kaukana, mutta lopuksi siitä kyllä nautti. En voi loppujen lopuksi sanoa oliko HFR parempi vai huonompi kuin normi 24fps, se oli vain erilainen. Joku joskus vertasi että samalla tavalla erilainen kuin CD vs. vinyylilevy. Erilainen. Vauhtikohtauksissa se on kyllä selkeästi parempi, näette kyllä mitä tarkoitan jos käytte sen katsomassa. Mitä enemmän leffaa makustelee, sen paremmalta se tuntuu. En sano leffasta sen enempää, vaihdellaan ajatuksia vaikka kun iso osa on käynyt katsomassa sen viikonloppuna. Käyn vielä katsomassa sen toiseen kertaan ja edelleen 3D HFR:nä. Pitää esikoinen viedä leffaan kun halusi.

Edit: Tässä vähän esimerkkiä miten HFR eroaa normaalista videosta.

http://www.48fpsmovies.com/tag/hfr-samples/

http://www.red.com/learn/red-101/high-frame-rate-video

Etenkin jälkimmäisen prätkäesimerkit näyttävät aika hyvin mistä on kyse.
  • Joo, katoin 3D HFR ja tuo 48 fps oli aluksi tottumattomalle sitä että leffa tuntui suomalaiselta tv-sarjalta eli värit on värikorjattu päin helvettiä ja kuva on aivan liian kirkas. 3D oli täysin turha* ja juuri sitä mitä pelkäsin eli pari kohtausta on taas tehty vain tuota varten ja ne oli ne kohtaukset mitä leirillä epäilinkin.
    Pari kohtausta oli kyllä sysipaskasti tehty (kiire?) mutta käyn katsomassa uusiksi 2D:na ja toisaalta itse leffa oli ok, ei vituttanut juonen muuttelut juurikaan, tosin mielestäni Martin Freeman ei sopinut rooliinsa (ja James Nesbittiä ei tunnistanut kuin äänestä). Taustoitukset oli parhautta!

Lopputulema kuin Kentillä - jälkeenpäin tuntuu paremmalta; en tosin tätä katso varmaan kuin 4-5 kertaa. Tänä vuonna.

* enemmän kuin turha - puolet maisemista näytti kuin ne olisi käännetty 2D -> 3D työkalulla eli ovat latteita paitsi lähellä oleva kohta ja joku esillenostettu kohta.
  • ^ En saanut samaa käsitystä, että olisi värikorjattu persiilleen tai että olisi muistuttanut etäisestikään suomalaista TV-sarjaa. 3D ei taas mun mielestä ollut yhtään turha vaan ehkä ensimmäistä kertaa sellainen minkä sen pitääkin olla. Huomaamaton ja tukee tarinaa ei päinvastoin. Mielenkiintoista, että voi olla niin erilainen kokemus, mutta mitä nyt on noita arvosteluja lukenut, niin tuntuu jakautuvan mielipiteet muuallakin.

Freeman sopii rooliinsa oikein mainiosti (Andy Serkisin Klonkku ylivoimainen hah!mo siltikin) ja Nesbittin tunnisti helposti mustan parran ja neuvostotyylisen hiippalakin alta.

Joulun välipäivinä uudelleen!

• on 1354220063:

The Hobbit: An Unexpected Journey 3D (HFR)
    14.12.2012 klo 18:05, Kinopalatsi Helsinki 1

1. taxall
    2. kenkkis
    3. polaria
    4. mac
    5. mac
    6. vessu
    7. wrom
    8. petteri
    9. chisantha
    10. mac

Itse suuntaan lasilliselle ennen elokuvaa, eli Mollystä löytyy ennen h-hetkeä. Kinopalatsiin suuntaan siten, että olen paikalla n. 17:50. Lippujen jako tapahtuu paikalla.

• on 1355408239:

^ En saanut samaa käsitystä, että olisi värikorjattu persiilleen tai että olisi muistuttanut etäisestikään suomalaista TV-sarjaa. 3D ei taas mun mielestä ollut yhtään turha vaan ehkä ensimmäistä kertaa sellainen minkä sen pitääkin olla. Huomaamaton ja tukee tarinaa ei päinvastoin. Mielenkiintoista, että voi olla niin erilainen kokemus, mutta mitä nyt on noita arvosteluja lukenut, niin tuntuu jakautuvan mielipiteet muuallakin.

Freeman sopii rooliinsa oikein mainiosti (Andy Serkisin Klonkku ylivoimainen hah!mo siltikin) ja Nesbittin tunnisti helposti mustan parran ja neuvostotyylisen hiippalakin alta.

Joulun välipäivinä uudelleen!

Varmaan sama juttu että 2D menee seuraavaksi.

Pistetään spoilerin taakse jos vasta ovat menossa katsomaan:

Kyllä tuo alussa näytti tosiaan tv:ltä kun hahmot olivat liian nopeasti liikkuvia ja reunat jotenkin korostuivat - cinematografilla varmaan ensimmäistä kertaa näytillä tuollainen leffa. Alussa varsinkin Konnun maisemat olivat liian kirkasta kauraa. Hyvin tuohon lopussa tottui. Ongelma kyllä oli loppuunasti että elokuva ei näytä elokuvalta nykyään. Se "hidas liike" tuo sen elokuvamaisen olon.

3D oli siis "ihan kiva" tosin perkeleen lattea se edelleen on, parissa kohtauksessa alkoi lähinnä naurattaa kun lähellä kuvaa on kieleke "joka on 3D" ja muu kuva on latteana taustalla. Ja ainoa mikä on oikeasti 3D on ne saatanan perhoset ja linnut kuten epäilinkin ja 3D:n takia meillä on aina metsänläpi juoksua joka ei vie juonta eteenpäin mutta se pitää olla koska 3D. Ja se toinenkin kohtaus oli laitettu mukaan (joka 48 fps + 3D:n takia näytti aika surkealta) mutta en sitä spoilaa.

Oli kyllä yleisölle ylläri kuinka humoristinen Hobitti on verrattuna synkeään LotRiin :) Mutta bonarina lauluja, lauluja!! Odotin toki enemmän mutta ei kukaan 30 vuoden odottelun jälkeen voi odotuksia lunastaa ja tämä oli ihan kiva.

• Tekniikka hyvä, eka 3D leffa joka ei vituttanut toteutuksellaan ja kyllä toi 48fps on vaan parempi kuin vanha. Itse en ymmärrä tota "leffan pitää näyttää suttuisalta ja mössöltä alhaisella kuvanopeudella ja maltan ristin salaliiton mukaisella eriävällä valoituksella" -hommaa ollenkaan...

Klonkku hyvä

Leffa aika paska... olis pitänyt ainankin mahduttaa leikkaaja budjettiin sekä poistaa Jacksonilta "lisää örkkejä!" -nappi.
  • En huomannut kyllä mitään "fast forward" ilmiötä kertaakaan. Mikä on sääli sinänsä, koska leffa olisi oikeasti kaivannut editoijaa, joka ei ole rakastunut goblineiden monistamiseen. For serious reals nyt. Ennemmän CGItä ei tarkoita parempaa leffaa. Ei edes tässä tapauksessa.
  • Omaan silmään tuntui osuvan muutama alle sekunnin pätkä jossa kuva näytti mielestäni selvästi nopeutetulta, yksi oli esim pod-racessa, mutta eivät nämäkään valitettavasti tuota korjanneet. Pidennetyssä versiossa sitten varmaan 2h pod-race ja 3h gandalf & bilbo ratsastaa ponilla -lähikuvaa!
Sign In or Register to comment.