Huhhuh! Olipa eilen tiukkaa vääntöä, kun Space Wolf armeija(minä) eksyi tuntemattomalla planeetalla keskelle tiukkaa taistelua Chaos Space Marine -armeijan(Anssi Saarimaa) kanssa. Ovelat Hukat saivat vallattua Gate of Summoningin, jonka kautta Kaaos yritti saada kutsuttua kokonaisen demoniarmeijan avukseen! Sudet tuhosivat vastustajansa silpuksi ja valloitti koko alueen (skena:Cleanse) jääden varmistamaan alueen. Kaaos keräsi joukkonsa ja yritti valloittaa portin takaisin itselleen (skena:Take and Hold). Taistelu oli verinen ja molemmat armeijat olivat lähes täysin tuhoutuneita. Lopputuloksena kumpikaan armeija ei saanut porttia haltuunsa, sillä kaikki joukot olivat alle 50% alkuperäisestä vahvuudestaan => ei voi hallita aluetta.
Lopputulos Wolffit 1, Kaaos 0. Jee.
Onko jollakulla muulla kiinnostusta pelata? Vaatimuksena ei melkeinpä mitään. Tullut itekin pelattua armeijalla, mikä koostui TÄYSIN proxyistä (=ei oikeita figuja, ulkonäkö ei vastaa ominaisuuksia). Olis kiva pelata myös uusia armeijoita vastaan...
Comments
Niin varmaan, ehkä yleisin "houserule" on tuo "ihan mikä ase vaan".
Kuitenkin, pidot paranee kunproxyt vähenee.
1) Axe of Morkai + stormbolter
2) thunderhammer + s.bolter
3) frostaxe + s.bolter
4) 2. kohdan kautta thunderhammer + bolt pistol(nykyinen)
Eipä ihan olis onnistunut ostamalla. Kyllä se kannatti, sillä itse konvertoiminen on jo itsessään hienoa ja lopputulos on juuri sellainen, mikä räjäyttää viholliset parin galaksinpäähän!
Niin, palatakseni esittämääni kysymykseen, kiinnostaako jotakuta pelata 40k:ta? Ite pelaan Space Wolffeilla, kavereilta löytyy Tyranidit, Eldarit, Chaos(pääasiassa Nurgle), Blood Angelit sekä kasaamaton Tau armeija (mahdollisesti myynnissä). Olis kiva pelata uusia armeijoita vastaan tai ainakin uusia pelaajia vastaan. Samoja pelaajia vastaan tuppaa strategiat urautumaan, which is bad.
PS.Hukilla ON hatred Pimeitä Enkeleitä kohtaan... :twisted:
Miltei heti kun Hukat olivat kasanneet joukkonsa ja lähtivät omaa tukikohtaansa päin saivat he kokea Pimeiden Enkeleiden koston (skena:Blitz. Kenttä jaetaan pituussuunnassa kolmeen osaan, joista keskimmäiseen puolustava armeija jää kytikselle. Hyökkääjä saa 300 victory pointtia jokaisesta yksiköstä, joka pääsee kauimmaiselle kolmannekselle, mutta puolustaja saa 150vp jokaisesta hyökkääjän yksiköstä joka jää ensimmäiselle kolmannekselle. Tokasta kolmanneksesta ei kummallekaan pisteitä. Minä hyökkääjänä lähdin ensimmäisen kolmanneksen pöydänreunalta)! Tiukkaa strategista vääntöä löytyi enemmän kuin laki sallii! Lopputuloksena molemmista armeijoista oli tuhoutunut jokseenkin saman verran, mutta minä sain 3 yksikköä kolmannelle kolmannekselle => lähes 1000 victory pointin voitto! Tämä siitä huolimatta, että vastassa oli ampuva armeija joka sai vapaasti ampua massiivisella tulivoimallaan minun keskittyessä liikkumiseen. Overwhelming, indeed!
Vika peli oli aikalailla peruspeli (skena:Cleanse), eli piti vallata pöytäneljänneksiä. Wolffien taistelutahto oli hieman kadoksissa ja armeija kärsi mittavia menetyksiä. Kuitenkin, taktisesti piilotetun (ja vihollisen unohtaman) yksikön tarkoitus oli saada aikaan tasapeli, mutta toiseksi viimeisellä vuorolla Enkelit huomasivat unohdetun yksikön ja pyyhkivät sen olemattomiin. Jos Enkelit olisivat huomanneet sen yhtä vuoroa myöhemmin, olisin päässyt tasapeliin. Jos en olisi sallinut Enkeleiden muuttaa jo tehtyjä liikkumisia (huomattuaan strategiani) olisin jopa saattanut voittaa huolimatta siitä että armeijani oli riekaleina. Kuitenkin lopputuloksena Enkelit voittivat viimeisen erän ja tuhosivat miltei koko armeijani. Minulle jäi vain YKSI marine (noin viidestäkymmenestä)! Last man standing... ja kaveri oli kuolemaa halveksien jäänyt keskelle aukiota pilkkaamaan ja ivaamaan vihollista!
Kivaa oli, kun on kuitenkin ollut liian pitkiä taukoja näissä peleissä. Nyt on kuitenkin lähipäivinä tullut pelattua VIISI peliä... se vaatii jo vähän endurancea...
Useimmissa skenuissa heitetään nopalla aloitusvuoro. Jos Wolffeilla on Venerable Dreadnought (paranneltu dreku), saavat he re-rollata oman heittonsa. Wolffit siis aloittavat kohtalaisen hyvällä todennäköisyydellä. Rhinot on tietenkin laitettu aivan etulinjaan, josta ne ekalla vuorolla syöksyvät 12 tuumaa eteenpäin. Yleensä aloituksessa pitää olla vähintään 18" vihollisesta, mutta yleensä ei olla paljoa kauempana (koska aseillakin on kantamat jne.). Rhinot ovat siis tässä vaiheessa erittäin todennäköisesti alle 12" päässä vihollisen joukoista. Miehet punkee ulos transportista ja saavat vielä itsekin liikkua omat 6" ollen näin enintää 6" päässä vihollisesta. Sitten vain assaulttaamaan, eli max 6" liikettä viholliseen kiinni. Tämä siis tarkoittaa, että on mahdollista päästä lähitaistelemaan vihollisen kanssa ennen kuin vihollinen on saanut tehdä yhtään mitään! Wolffit ovat vielä lähitaistelupainotteisia, mikä ilmenee pian selvemmin.
Kun lähitaistelu alkaa, selviää se herkkuosuus mikä on tähän asti ollut piilossa. Wolffit lyövät miljoona kertaa! Otetaan teoreettinen tilanne, että kaikki pääsevät lähitaisteluun (epärealistista kuitenkin...). Jokaisella 50 sotilaalla on 1 peruslyönti ja siihen päälle 1 asekombosta (pistooli+lähitaisteluase). Tuo on se normaali määrä, johon lisätään vielä ekalle lyöntivuorolle assaultista saadut bonarit, mikä onkin Blood Claweilla 2(yhden sijaan, tässä syy miksi Blood Claweja)! Eli 50 hukkaa lyö jokainen 4 kertaa = 200 lyöntiä ekalla vuorolla!! Ja kun yhteen yksikköön voi kikkailemalla saada 3 power fistiä, tulee 200 lyönnistä 60 power fistillä (I hope you like fist fucking...)!
Tuo on tietenkin epärealistinen tilanne, sillä kaikkia ei saa ekalla vuorolla kiinni viholliseen. Otetaanpa paljon realistisempi tilanne tarkasteluun: puolet pääsee kiinni kuin susi(we are no pigs!) limppuun. Silloin 25 kaveria lyö sen 4 kertaa (=100 lyöntiä) ja loput saavat lyödä vain kerran(supporting). Tietenkin fistit on etulinjassa, joten 60 fistiä pätee tässäkin tilanteessa. On siis täysin realistista, että ekalla vuorolla saa lyötyä 60 kertaa fistillä ja 65 kertaa (100+25-60=65) tavallisesti. Aika nilkkiä, eikö?
Tämä ominaisuus tapettiin Trial Vehicle Rulesien(TVR) myötä, kun disembarkkaamisen(transportista poistumisen) jälkeen ei saa tehtä assaulttia. Which is good, sillä tuo edellinen tilanne on ihan mautonta. En ole ikinä itse tehnyt tuollaista armeijaa, sillä se on liian megamunchkattu. On paljon makeempaa pelata armeijalla, mikä on tasapainotettu erilaisia tilanteita varten.
TVR toi mukanaan myös toisen uudistuksen koskien tankkeja. Aiemmin tankki sai ampua täyden laidallisen jos se pysyi paikallaan, mutta vain yhdellä aseella jos se liikkui 0-6". Jos se liikkui 6" tai enemmän, se ei saanut ampua ollenkaan. TVR:n myötä tankki, joka on liikkunut enintään 6" saa ampua main weaponin(strength 6+) ja kaikki defensive weaponit(str enintään 5). Tämän myötä tankin ei ole pakko pysyä paikoillaan ollakseen tehokas.
Tässä tämä vuodatus. Kysy(kää) jos jäi epäselväksi tai jos tekstissä on merkittäviä virheitä.
Nimim: Valitsen aina kivoimmat figut.
Noi on tosiaan siis kyllä vähän vajaita molemmat ja mulla ei ole mitään kunnon keinoa kuljettaa noita mihinkään... Siis mitään fiiniä figusalkkua tai mitään ja maastoa on itelläni aika niukasti. Mutta sovitaan jotain...
Olisi itekkin kiva joskus päästä testaamaan kunnolla, oon tähän mennessä saanut noilla vaan muutaman pienen kämä-pelin...
Kai noista jotain 1000 pistettä saa kokoon, jos vähän varotus aikaa saa.
Maastoa mulla on tasan 0 kappaletta, mutta kaverilla on 2 muuttolaatikollista, jotka on nyt minulla lainassa. Niitä siis voi käyttää ihan vapaasti.
Pelipaikka on kuitenkin auki. Ehdottaisin, että pelataan HUOMENNA Nikkarin koululla, missä on klo 16-20 Kurryn kerho. Siellä on pulpetteja, joita voi kasata tarpeen mukaan ja vois se jopa olla kerholaisille kiva nähdä figupeli jos toinenkin! Kerro mielipiteesi ja kerro myös, kummalla armeijalla pelaat.
Tahtoo lisää wanhoja 40k figuja.
Tuukka
Pitäis ostaa vaan pari Rhinoa, muutama scoutti ja sit liimata pari bolt pistoolia boltereiden sijaan. Se olis sit siinä!
Muutama figu pitäs vaan maalaa vielä. Necroneiden kanssa se ei ole ongelma, kunhan vaan sais alotettua... nopeita maalata.
Ja yksi ehdotus on että meillä voi pelata, tilaa on... muutkin kelpaa, kuhan vaan keksin että miten kuljetan noi...
No mut joo, ens viikon puolelle se menee väkisin. Mulle olis alkuviikko sopiva. Pistellään vaikka privaa sitten kun sovitaan tarkemmin.
Mun WYSIWYGeys parani entisestään; sain tarvittavat bolt pistoolit ja liimasin ne heti käyttöön! Pelasin Dark Angeleita vastaan eilen, missä totesin hieman hiomista armeijani osalta... mut ei se mitään, se on vaan positiivista että huomaa ne kehityskohdat. Pitäis hankkia 2 rhinoa ja 4 scouttia, sit olis kaikki sitä miltä näyttääkin!!!!!!
Menee armylista sittenkin hieman uusiksi. Harmittaa, kun ei voi laittaa Independent Characteria jonkun tavallisen Troopin keulille. IC voi liittyä trooppiin vasta pelin alettua. Suunnitelmiin kuului, että Loordi(heh...) olisi troopin kanssa transportissa, jolloin liikkuvuus olisi hyvällä mallilla ja tehokkuus hyvä. Mut ei sit. Ei saa, kun ei saa. Onko se siis 1000 pts millä pelataan?
Ps, tulee sit testattua jotain mitä en ole ikinä vielä testannut!
Unohdin saatana spray maalin himaan, nyt en saa maalattua noita loppuja... On tääkin, pitää kotonaan käydä jatkuvasti, taaskin pitää...
Armybuilder on kyllä törkeen hyvä ohjelma. Nytkun sain sen taas hankittua niin tulin heti laskeneeksi parikin 40k örkkiarmeijaa vanhojen figujeni ympärille. Vielku jaksais konvertoida pari gargantic squiggothia :twisted:
Niin sit mä oon vähän katellut että minkälainen necron posse olis makee kun kaveri lainasi tuota codexia. Laskin että n.330 euroo se tulis maksamaan pelkissä figuissa. Sitten tietty pensseitä, maaleja ja oma codex. Melkoista riistoa sanoisin suorastaan. Onneksi on vanhoja figuja joihin keskittyä..
Tuukka
Niin ja sit viel eris sellainen juttu, et se on pelin paikka! En ole ikinä pelannut örkkejä vastaan, joten se olisi mukava kokemus. Ok?
>Oon kuullut samaa, vaikka kokemusta ei löydy. Maksaako se vai mitä hä?
Siitä saa ilmaseksi version jolla voi vääntää viiteensataan asti jengejä. siihen haetaan netistä updatet jolloin se oppii pelisysteemit (esim. 40k, fantasybatle, blood bowl tai vaikka DD miniature batles). Tää ohjelmahan tuntee kaikki jengien tekemiseen liittyvät niksit ja osaa muistuttaa jos jotain puuttuu tai jotain on liikaa. Niin ja tietenkin KAIKKI 40k listat löytyy mukaanlukien whide dwarffissa julkaissut. Know your enemy!
Ilmaisversion voi sitten sitten rekistöröidä tai sitten voi ryhtyä viiden meren kauhuksi. mm emulella löytyy crak jolla ohjelma toimii. Googlella vois natsaa?
Itte oon vääntänyt lähiaikoina savage orc jengiä 40k maailmaan ja sit kokeillut näitä uusia örkkien klaani listoja.
Tuukka