Olemme päivittäneet yhdistyksen verkkopalvelun tietosuojaselosteen vastaamaan EU:n tietosuoja-asetuksen (GDPR) vaatimuksia.

Tietosuojaselosteessa kerromme, mitä henkilötietoja keräämme yhdistyksen verkkopalvelun käyttäjistä, miten käytämme niitä ja miten huolehdimme niiden suojaamisesta.

Seloste on luettavissa täällä

Olemme myös päivittäneet yhdistyksen verkkosivujen käyttöehdot. Verkkosivuston käyttö edellyttää, että käyttäjä sitoutuu noudattamaan näitä käyttöehtoja. Käyttöehdot muodostavat sitovan sopimuksen sinun ja yhdistyksen välillä.

Tutustu huolellisesti näihin käyttöehtoihin. Käyttämällä verkkosivustoa vahvistat lukeneesi, ymmärtäneesi ja hyväksyneesi käyttöehdot sekä antaneesi suostumuksesi käyttöehdoissa kuvattuun henkilötietojen käsittelyyn.

Käyttöehdot ovat luettavissa täällä

Warhammer40k

edited January 1970 in Roolipelit
Huhhuh! Olipa eilen tiukkaa vääntöä, kun Space Wolf armeija(minä) eksyi tuntemattomalla planeetalla keskelle tiukkaa taistelua Chaos Space Marine -armeijan(Anssi Saarimaa) kanssa. Ovelat Hukat saivat vallattua Gate of Summoningin, jonka kautta Kaaos yritti saada kutsuttua kokonaisen demoniarmeijan avukseen! Sudet tuhosivat vastustajansa silpuksi ja valloitti koko alueen (skena:Cleanse) jääden varmistamaan alueen. Kaaos keräsi joukkonsa ja yritti valloittaa portin takaisin itselleen (skena:Take and Hold). Taistelu oli verinen ja molemmat armeijat olivat lähes täysin tuhoutuneita. Lopputuloksena kumpikaan armeija ei saanut porttia haltuunsa, sillä kaikki joukot olivat alle 50% alkuperäisestä vahvuudestaan => ei voi hallita aluetta.

Lopputulos Wolffit 1, Kaaos 0. Jee.

Onko jollakulla muulla kiinnostusta pelata? Vaatimuksena ei melkeinpä mitään. Tullut itekin pelattua armeijalla, mikä koostui TÄYSIN proxyistä (=ei oikeita figuja, ulkonäkö ei vastaa ominaisuuksia). Olis kiva pelata myös uusia armeijoita vastaan...

Comments

• Heei...noi proxyt kuulostaa jokseenkin hyvältä idealta. Ei taida olla GW:ltä toi idea peräisin.
  • Heh, Mordheimin säännöissähän lukee että voit käyttää vain niitä aseita jotka figuurilla on kädessään :)

Niin varmaan, ehkä yleisin "houserule" on tuo "ihan mikä ase vaan".
  • No, WYSIWYG(What You See Is What You Get) on pirun hyvä, mm. tunnelman kannlta. Kuitenkin koko meidänkin peliporukka on opiskelijoita/vast. eikä meillä tietenkään ole varaa ostaa kaikkia figuja heti, varsinkin jos armylistit on vielä testivaiheessa. Fiksua on pelata pari peliä pelkillä proxyillä ja sit päättää onko juuri tämä armeija se 'mun juttu'. Jos on, niin hyvä. Jos ei, niin sama juttu uudella armeijalla. Nyt meillä on about 90%WYSIWYG ja loput proxyjä.

Kuitenkin, pidot paranee kunproxyt vähenee.
  • Ja GW:n kassakone sanoo kilin kilin.
  • Totta, mutta kerran kun on investoinut, niin hupia riittää pitkään. Vaikka GW:llä onkin ihan mielettömät riistohinnat. Piru vaan kun sais ne figut maalattuakin! Siinä on sitä projektia kerrakseen... seuraavaksi pariksi ikuisuudeksi! :D
  • Mordheimissa on vielä optimaaliset figut, kun ostat blisterin, jossa on vain KAKSI ukkelia, on molemmilla eri aseet. Sitten tarvitset kuitenkin 4-8 ukkelia, joilla on samat aseet. Eli siis... 8 blisteriä :) Jotka maksaa 10 enskaa kipale. Heh, omituista, varsinkin kun noita Ghouleja, maageja, mercenaryja ja knightejä on nurkat täynnä muutenkin. Ei jaksa jälleen ostaa uusia figuja.
  • Tuo on aina tuskaa, mutta voihan sitä konvertoida figuja. Munkin Wolf Lordin aseet on vaihtunut kerta toisensa jälkeen. Ensin oli:
    1) Axe of Morkai + stormbolter
    2) thunderhammer + s.bolter
    3) frostaxe + s.bolter
    4) 2. kohdan kautta thunderhammer + bolt pistol(nykyinen)
    Eipä ihan olis onnistunut ostamalla. Kyllä se kannatti, sillä itse konvertoiminen on jo itsessään hienoa ja lopputulos on juuri sellainen, mikä räjäyttää viholliset parin galaksinpäähän! :D

Niin, palatakseni esittämääni kysymykseen, kiinnostaako jotakuta pelata 40k:ta? Ite pelaan Space Wolffeilla, kavereilta löytyy Tyranidit, Eldarit, Chaos(pääasiassa Nurgle), Blood Angelit sekä kasaamaton Tau armeija (mahdollisesti myynnissä). Olis kiva pelata uusia armeijoita vastaan tai ainakin uusia pelaajia vastaan. Samoja pelaajia vastaan tuppaa strategiat urautumaan, which is bad.
  • Haa! Tänään Avaruushukat kohtaavat tuon nilkkisakin, Pimeät Enkelit. Eivät tajua juosta häntä koipien välissä, niin pitäähän ne siihen opettaa! Miten tällainen sakki voi edes lukeutua Mariineihin?!?

PS.Hukilla ON hatred Pimeitä Enkeleitä kohtaan... :twisted:

• Ja GW:n kassakone sanoo kilin kilin.

Niin sanoo, kuoma hyvä, niin sanoo! Paitsi ei sanonut eilen, oli kassakone rikki...
  • Huh. Noin kahdeksan tunnin pelaamisen jälkeen ilmeni, että Wolffien kynnet ovat terävät! Kome peliä, joista 2 voittoa! Ensimmäiseksi (skena:Ambush) Hukat yllättivät Dark Angelsien kolonnan matkallaan kohti läheistä kaupunkia. Pimeät Enkelit olivat kauniissa jonomuodostelmassa ja Hukat yllättivät edestä ja molemmilta sivuilta. Taistelu oli TODELLA kiivasta, mutta vain Landspeederit pääsivät pakoon Hukilta. Voitto oli kuitenkin tiukka: minulla noin 1290 victory pointtia, kaverilla noin 1230 victory pointtia! Mutta voitto on voitto (vaikkei se nyt ehkä meidän peleissä olekaan tärkeintä...).

Miltei heti kun Hukat olivat kasanneet joukkonsa ja lähtivät omaa tukikohtaansa päin saivat he kokea Pimeiden Enkeleiden koston (skena:Blitz. Kenttä jaetaan pituussuunnassa kolmeen osaan, joista keskimmäiseen puolustava armeija jää kytikselle. Hyökkääjä saa 300 victory pointtia jokaisesta yksiköstä, joka pääsee kauimmaiselle kolmannekselle, mutta puolustaja saa 150vp jokaisesta hyökkääjän yksiköstä joka jää ensimmäiselle kolmannekselle. Tokasta kolmanneksesta ei kummallekaan pisteitä. Minä hyökkääjänä lähdin ensimmäisen kolmanneksen pöydänreunalta)! Tiukkaa strategista vääntöä löytyi enemmän kuin laki sallii! Lopputuloksena molemmista armeijoista oli tuhoutunut jokseenkin saman verran, mutta minä sain 3 yksikköä kolmannelle kolmannekselle => lähes 1000 victory pointin voitto! Tämä siitä huolimatta, että vastassa oli ampuva armeija joka sai vapaasti ampua massiivisella tulivoimallaan minun keskittyessä liikkumiseen. Overwhelming, indeed!

Vika peli oli aikalailla peruspeli (skena:Cleanse), eli piti vallata pöytäneljänneksiä. Wolffien taistelutahto oli hieman kadoksissa ja armeija kärsi mittavia menetyksiä. Kuitenkin, taktisesti piilotetun (ja vihollisen unohtaman) yksikön tarkoitus oli saada aikaan tasapeli, mutta toiseksi viimeisellä vuorolla Enkelit huomasivat unohdetun yksikön ja pyyhkivät sen olemattomiin. Jos Enkelit olisivat huomanneet sen yhtä vuoroa myöhemmin, olisin päässyt tasapeliin. Jos en olisi sallinut Enkeleiden muuttaa jo tehtyjä liikkumisia (huomattuaan strategiani) olisin jopa saattanut voittaa huolimatta siitä että armeijani oli riekaleina. Kuitenkin lopputuloksena Enkelit voittivat viimeisen erän ja tuhosivat miltei koko armeijani. Minulle jäi vain YKSI marine (noin viidestäkymmenestä)! Last man standing... ja kaveri oli kuolemaa halveksien jäänyt keskelle aukiota pilkkaamaan ja ivaamaan vihollista!

Kivaa oli, kun on kuitenkin ollut liian pitkiä taukoja näissä peleissä. Nyt on kuitenkin lähipäivinä tullut pelattua VIISI peliä... se vaatii jo vähän endurancea...
  • Milläs sääntöversiolla te pelaatte? Kaivoin uteliaisuudesta vanhat Rogue Traderin ja Battle manualin esiin, ja niissä nuo satunnaiskenat ovat toisenlaisia (mielenkiintoisia?), nuo kuulostivat enemmän wanhalta Space Hulkilta tai Space marinelta. Ja ainakin ennenvanhaan tuo tiukka voitto olisi ollut tasapeli, voittoon tarvittiin ainakin 10% kaula. Näin tulkittuna pelasitte siis todella tasan (1 voitto kummallekkin ja 1 tasan). Ootte ilmeisesti pelanneet toisianne vastaan enemmänkin.

• Milläs sääntöversiolla te pelaatte?

Kolmas editio. Mun mielestä jopa ihan toimiva kokonaisuus, kunhan käyttää Trial Vehicle Ruleseja => tankkeja paranneltu ja Rhino rush tapettu(ihan supermunchkin taktiikka, mutten sitä jaksa selittää ellei jotakuta erityisesti kiinnosta). Tietenkin tuo Rhino rushin tappo haittaa eniten juuri mun armeijaa, mutta on se silti ihan fiksu lisäys. Skenat löytyy Rulebookista, siellä on 4 osa-aluetta joissa jokaisessa useampi varsinainen skenaario. Skenuja siis 15-20(...?). Codexeissa muutama lisää.

voittoon tarvittiin ainakin 10% kaula

Jep, no katteltiin pelin päätyttyä sääntökirjasta mut ei sieltä tollaista löytynyt. Meilläkin oli tuollainen muistikuva, mutta eipä oltu varmoja. Turnaussäännötkään ei ole varmoja, kun eipä ole sellaisissakaan tullut käytyä. Kyllähän tuon voisi tosiaan maalaisjärjellä laskea tasapeliksi (paitsi jos Wolffeilta kysyy => hatred:Dark Angels).

Ootte ilmeisesti pelanneet toisianne vastaan enemmänkin.

Oikeestaan... ei. Oon ton kaverin kanssa pelannut ~10 peliä sen Tyranid-armeijaa vastaan, mikä onkin tuskaa. Se armeija käy päälle pahemmin kuin yleinen syyttäjä! Todennäköisesti ekalla vuorolla lähitaistelussa ja sit se on menoa jopa Wolffeille(jotka on hyviä lähiksessä). Kaveri on ehtinyt hioa Tyranidi-taktiikkansa pirun toimivaksi niin, että siihen on jopa melko vaikeaa koittaa kehittää counter-attackia. No, sit Tyrkyt kävi hieman vanhaksi, kun aina vaan puskee päälle ja niitä on niin miljoona laudalla, et menee ikuisuus liikuttaa niitä kaikkia... ratkaisu: kaveri osti uuden armeijan(vanhana ja halvalla), Dark Angelsit. Niitä kavereita vastaan olin pelannut kerran ennen tota tiistai-sessiota. Kivaa vaihtelua molempien kannalta.

• Milläs sääntöversiolla te pelaatte?

Kolmas editio. Mun mielestä jopa ihan toimiva kokonaisuus, kunhan käyttää Trial Vehicle Ruleseja => tankkeja paranneltu ja Rhino rush tapettu(ihan supermunchkin taktiikka, mutten sitä jaksa selittää ellei jotakuta erityisesti kiinnosta).

Selitä.

• Selitä.

Right. Nämä lukumäärät pätevät ~1500pts. kokoiseen armeijaan ja osa seuraavista säännöistä pätee vain Space Wolffeihin. No homma toimii niin, että armeija lastataan täyteen lähitaisteluyksiköitä, joilla on Rhino transporttina (vähän niinkuin APC). Otetaan armeijaan esim. 5 Rhinoa, joista jokaiseen mahtuu kymmenen marinea. Laitetaan sisälle Blood Claweja, selitys myöhemmin.

Useimmissa skenuissa heitetään nopalla aloitusvuoro. Jos Wolffeilla on Venerable Dreadnought (paranneltu dreku), saavat he re-rollata oman heittonsa. Wolffit siis aloittavat kohtalaisen hyvällä todennäköisyydellä. Rhinot on tietenkin laitettu aivan etulinjaan, josta ne ekalla vuorolla syöksyvät 12 tuumaa eteenpäin. Yleensä aloituksessa pitää olla vähintään 18" vihollisesta, mutta yleensä ei olla paljoa kauempana (koska aseillakin on kantamat jne.). Rhinot ovat siis tässä vaiheessa erittäin todennäköisesti alle 12" päässä vihollisen joukoista. Miehet punkee ulos transportista ja saavat vielä itsekin liikkua omat 6" ollen näin enintää 6" päässä vihollisesta. Sitten vain assaulttaamaan, eli max 6" liikettä viholliseen kiinni. Tämä siis tarkoittaa, että on mahdollista päästä lähitaistelemaan vihollisen kanssa ennen kuin vihollinen on saanut tehdä yhtään mitään! Wolffit ovat vielä lähitaistelupainotteisia, mikä ilmenee pian selvemmin.

Kun lähitaistelu alkaa, selviää se herkkuosuus mikä on tähän asti ollut piilossa. Wolffit lyövät miljoona kertaa! Otetaan teoreettinen tilanne, että kaikki pääsevät lähitaisteluun (epärealistista kuitenkin...). Jokaisella 50 sotilaalla on 1 peruslyönti ja siihen päälle 1 asekombosta (pistooli+lähitaisteluase). Tuo on se normaali määrä, johon lisätään vielä ekalle lyöntivuorolle assaultista saadut bonarit, mikä onkin Blood Claweilla 2(yhden sijaan, tässä syy miksi Blood Claweja)! Eli 50 hukkaa lyö jokainen 4 kertaa = 200 lyöntiä ekalla vuorolla!! Ja kun yhteen yksikköön voi kikkailemalla saada 3 power fistiä, tulee 200 lyönnistä 60 power fistillä (I hope you like fist fucking...)!

Tuo on tietenkin epärealistinen tilanne, sillä kaikkia ei saa ekalla vuorolla kiinni viholliseen. Otetaanpa paljon realistisempi tilanne tarkasteluun: puolet pääsee kiinni kuin susi(we are no pigs!) limppuun. Silloin 25 kaveria lyö sen 4 kertaa (=100 lyöntiä) ja loput saavat lyödä vain kerran(supporting). Tietenkin fistit on etulinjassa, joten 60 fistiä pätee tässäkin tilanteessa. On siis täysin realistista, että ekalla vuorolla saa lyötyä 60 kertaa fistillä ja 65 kertaa (100+25-60=65) tavallisesti. Aika nilkkiä, eikö?

Tämä ominaisuus tapettiin Trial Vehicle Rulesien(TVR) myötä, kun disembarkkaamisen(transportista poistumisen) jälkeen ei saa tehtä assaulttia. Which is good, sillä tuo edellinen tilanne on ihan mautonta. En ole ikinä itse tehnyt tuollaista armeijaa, sillä se on liian megamunchkattu. On paljon makeempaa pelata armeijalla, mikä on tasapainotettu erilaisia tilanteita varten.

TVR toi mukanaan myös toisen uudistuksen koskien tankkeja. Aiemmin tankki sai ampua täyden laidallisen jos se pysyi paikallaan, mutta vain yhdellä aseella jos se liikkui 0-6". Jos se liikkui 6" tai enemmän, se ei saanut ampua ollenkaan. TVR:n myötä tankki, joka on liikkunut enintään 6" saa ampua main weaponin(strength 6+) ja kaikki defensive weaponit(str enintään 5). Tämän myötä tankin ei ole pakko pysyä paikoillaan ollakseen tehokas.

Tässä tämä vuodatus. Kysy(kää) jos jäi epäselväksi tai jos tekstissä on merkittäviä virheitä.
  • Kaikenkaikkiaan tuli selväksi. Itte tosin oon pelannut jotain Rogue Traderia yms. joten ei noi kaikki uudet hienoudet oo mulle niin selviöitä.
  • No, ei ne kaikki mullekaan ole auennut. Kunhan hetken lueskelee netissä kirjoitettua niin saa kyllä hyviä vinkkejä armeijaan kuin armeijaan(mm. www.sotavasara.net). Kuitenkin pelaaminen on se paras tapa oppia; niin minäkin tein. Jos löytyy armeija(tai voihan sellaisen lainatakin) ja intoa, niin eikun pelaamaan. Esim. pelitilana Nikkarin koulu tiistaisin, kun siellä on Kurryn kerho. Ainoa mikä pitää hankkia jotenkin on oman armeijan Codex(ei, en suosittele imuttamaan netistä; sehän olisi laitonta... :wink:" alt=":wink:" height="20" />).
  • Millä armeijoilla te sitten olette pelanneet, on se sitten nykyistä tai wanhempaa edikkaa?
  • Minulla on puoli valmiit Dark Eldar ja Necron armeijat. Molemmat hankin ennen kun tiesin mitään statseja tms, ihan vaan sellaisella: "Ui, avaruus piraatteja, pakko olla hienoa!" menolla... Nyt vaan pitäisi jaksaa maalata noita Dark Eldareja niin alkaisi olla jo aika kunnossa, Necroneilla pystyis jo varmaan pelaamaan jotain pientä peliä. Tosin kumpaakaan ei ole tehty kunnolliseksi armeijaksi. Niissä on vaan sellaisia figuja jotka on mun mielestä ollut makeita. "COOL! Ninja Assassin Killer with Grammaton Cleric Pistolwhipping device! Vähänkö ostan noita!" sen sijaan että oisin ostanut jotain kätevää ja armeijaan sopivaa :)
  • Tein aikanaan just silleen tyhmästi, että ostelin vähän kaikkee, ja siitähän ei saanut mitään armejaa kunnolla kokoon. Kuitenkin eniten mulla lieni örkkejä, eldareita ja space marineita.
  • Minä olen vähän ajatellut että mä en haluu niinkään sellasta tappaa-kaikki-ja-voittaa-aina-perus-optimoitu-samanlainen-kun-kaikilla-muillakin-armeijaa, kun mielummin sellasen missä on kaikkia kivoja figuja ja makeita juttuja...

• Niissä on vaan sellaisia figuja jotka on mun mielestä ollut makeita. "COOL! Ninja Assassin Killer with Grammaton Cleric Pistolwhipping device! Vähänkö ostan noita!" sen sijaan että oisin ostanut jotain kätevää ja armeijaan sopivaa :)

Juuri noinhan noita pitääkin ostaa ja vielä pelata sillä tavalla mikä on siistiä ja cool ja kaikkea. Syy miksi en ikinä pelaa figupelejä on juuri se, että ihmiset vain kiertävät sääntöjä ja valitsevat joukkoja joilla on paras hintalaatusuhde. Tyl-sää!

Nimim: Valitsen aina kivoimmat figut.
  • Paa tulee!
    Noi on tosiaan siis kyllä vähän vajaita molemmat ja mulla ei ole mitään kunnon keinoa kuljettaa noita mihinkään... Siis mitään fiiniä figusalkkua tai mitään ja maastoa on itelläni aika niukasti. Mutta sovitaan jotain...
    Olisi itekkin kiva joskus päästä testaamaan kunnolla, oon tähän mennessä saanut noilla vaan muutaman pienen kämä-pelin...
    Kai noista jotain 1000 pistettä saa kokoon, jos vähän varotus aikaa saa.
  • Siis mitään fiiniä figusalkkua tai mitään ei mullakaan ole. Ihan vaan boksi kuin boksi, missä ne ukot saa villinä heilua ja hajoilla. Liima vaan mukaan hätätapauksia varten! Toisaalta, ne liimat voi välillä vuotaa, jolloin on vaarana syntyä siiamilaisia kaksosia... (vois sopia kaaokselle PIRUN hyvin! VARSINKIN Nurglelle!)

Maastoa mulla on tasan 0 kappaletta, mutta kaverilla on 2 muuttolaatikollista, jotka on nyt minulla lainassa. Niitä siis voi käyttää ihan vapaasti.

Pelipaikka on kuitenkin auki. Ehdottaisin, että pelataan HUOMENNA Nikkarin koululla, missä on klo 16-20 Kurryn kerho. Siellä on pulpetteja, joita voi kasata tarpeen mukaan ja vois se jopa olla kerholaisille kiva nähdä figupeli jos toinenkin! Kerro mielipiteesi ja kerro myös, kummalla armeijalla pelaat.
  • Ois varmaan helpomi sopia puhelimessa? Soita mulle kun kerkeet, statit löytyy tuolta hallitus osiosta (henkseli ääniä) Kohdasta Joni.
  • Ach, damnation. Menee peli muuten ens viikolle. Nyt koko loppuviikko menoa... mutta I'll be back!
  • Check check, soita mulle sitten kun kerkiät niin sovitaan taas tarkemmin...
  • Noniin. Mulla olis siis örkit ja eldarit. Örkit tosin lainassa sadrilla mutta jos matsia kaipaatte Ulhtwe-Eldareista niin täältä pesee. Tosin pelailisin mieluiten pk-seuduula esim. lohikkäärmeksen luolassa tai örkin peli illassa otaniemessä.
    Tahtoo lisää wanhoja 40k figuja.

Tuukka
  • Hoi J! J, where are you...? Ai, siinä. Joo, nyt kun saan pian auton niin voisi järkätä tuon pelin ihan oikeesti. Eikä jätetä sitä pelkkään suunnitteluun... Mul pitäis olla armeija melkein WYSIWYGiä nyt, ei ehkä ihan täysin... mut kyl se siitä!

Pitäis ostaa vaan pari Rhinoa, muutama scoutti ja sit liimata pari bolt pistoolia boltereiden sijaan. Se olis sit siinä!
  • Necronit jo melkein valmiina... ja kun niillä ei mitään wargearia edes pahemmin ole niin se on myös wysiwyg. :)
    Muutama figu pitäs vaan maalaa vielä. Necroneiden kanssa se ei ole ongelma, kunhan vaan sais alotettua... nopeita maalata.

Ja yksi ehdotus on että meillä voi pelata, tilaa on... muutkin kelpaa, kuhan vaan keksin että miten kuljetan noi...
  • No mä saan perjantaina autoni käyttöön joten ei ole ongelma roudata äässiäni teille... kunhan vaan löytäisin sinne...

No mut joo, ens viikon puolelle se menee väkisin. Mulle olis alkuviikko sopiva. Pistellään vaikka privaa sitten kun sovitaan tarkemmin.

Mun WYSIWYGeys parani entisestään; sain tarvittavat bolt pistoolit ja liimasin ne heti käyttöön! Pelasin Dark Angeleita vastaan eilen, missä totesin hieman hiomista armeijani osalta... mut ei se mitään, se on vaan positiivista että huomaa ne kehityskohdat. Pitäis hankkia 2 rhinoa ja 4 scouttia, sit olis kaikki sitä miltä näyttääkin!!!!!!
  • Ach, schiit... =/
    Menee armylista sittenkin hieman uusiksi. Harmittaa, kun ei voi laittaa Independent Characteria jonkun tavallisen Troopin keulille. IC voi liittyä trooppiin vasta pelin alettua. Suunnitelmiin kuului, että Loordi(heh...) olisi troopin kanssa transportissa, jolloin liikkuvuus olisi hyvällä mallilla ja tehokkuus hyvä. Mut ei sit. Ei saa, kun ei saa.

Kai noista jotain 1000 pistettä saa kokoon, jos vähän varotus aikaa saa.

Onko se siis 1000 pts millä pelataan?

Ps, tulee sit testattua jotain mitä en ole ikinä vielä testannut!

• Onko se siis 1000 pts millä pelataan?

1000 tai 1500, mutta 1500:ssa mulla onkin sitten kaikki necronit pöydällä...

Unohdin saatana spray maalin himaan, nyt en saa maalattua noita loppuja... On tääkin, pitää kotonaan käydä jatkuvasti, taaskin pitää...
  • Huh. Olin pelailemassa ORCin peli-illassa pikku-ukoilla. Kahden Ulhwe jengin oikeutetun voiton menivät pilaamaan impperiaalisen jalkaväen tankit. Mikä siinä on että hirmuisen avatarin (tuon sulaa metallia tihkuvan jättiläisen) pahimpia vihollisia ovat sniper riflet. :( Kummallakin puolella siis 3000p lihaa ja metallisia hirviöitä. Elämä on kyllä halpaa ja varsinkin IGllä.
    Armybuilder on kyllä törkeen hyvä ohjelma. Nytkun sain sen taas hankittua niin tulin heti laskeneeksi parikin 40k örkkiarmeijaa vanhojen figujeni ympärille. Vielku jaksais konvertoida pari gargantic squiggothia :twisted:
    Niin sit mä oon vähän katellut että minkälainen necron posse olis makee kun kaveri lainasi tuota codexia. Laskin että n.330 euroo se tulis maksamaan pelkissä figuissa. Sitten tietty pensseitä, maaleja ja oma codex. Melkoista riistoa sanoisin suorastaan. Onneksi on vanhoja figuja joihin keskittyä..

Tuukka

• Armybuilder on kyllä törkeen hyvä ohjelma.

Oon kuullut samaa, vaikka kokemusta ei löydy. Maksaako se vai mitä hä?

1000 tai 1500

Jos saat 1500 niin se olis mukavampi. Niistä tulee hienompia flaidiksia!!

Mikä siinä on että hirmuisen avatarin (tuon sulaa metallia tihkuvan jättiläisen) pahimpia vihollisia ovat sniper riflet.

Mikä on tuo avatar ja miksi sniperit?

Niin ja sit viel eris sellainen juttu, et se on pelin paikka! En ole ikinä pelannut örkkejä vastaan, joten se olisi mukava kokemus. Ok?
  • >>>Armybuilder on kyllä törkeen hyvä ohjelma.

>Oon kuullut samaa, vaikka kokemusta ei löydy. Maksaako se vai mitä hä?

Siitä saa ilmaseksi version jolla voi vääntää viiteensataan asti jengejä. siihen haetaan netistä updatet jolloin se oppii pelisysteemit (esim. 40k, fantasybatle, blood bowl tai vaikka DD miniature batles). Tää ohjelmahan tuntee kaikki jengien tekemiseen liittyvät niksit ja osaa muistuttaa jos jotain puuttuu tai jotain on liikaa. Niin ja tietenkin KAIKKI 40k listat löytyy mukaanlukien whide dwarffissa julkaissut. Know your enemy!
    Ilmaisversion voi sitten sitten rekistöröidä tai sitten voi ryhtyä viiden meren kauhuksi. mm emulella löytyy crak jolla ohjelma toimii. Googlella vois natsaa?

Itte oon vääntänyt lähiaikoina savage orc jengiä 40k maailmaan ja sit kokeillut näitä uusia örkkien klaani listoja.

Tuukka
Sign In or Register to comment.