Olemme päivittäneet yhdistyksen verkkopalvelun tietosuojaselosteen vastaamaan EU:n tietosuoja-asetuksen (GDPR) vaatimuksia.

Tietosuojaselosteessa kerromme, mitä henkilötietoja keräämme yhdistyksen verkkopalvelun käyttäjistä, miten käytämme niitä ja miten huolehdimme niiden suojaamisesta.

Seloste on luettavissa täällä

Olemme myös päivittäneet yhdistyksen verkkosivujen käyttöehdot. Verkkosivuston käyttö edellyttää, että käyttäjä sitoutuu noudattamaan näitä käyttöehtoja. Käyttöehdot muodostavat sitovan sopimuksen sinun ja yhdistyksen välillä.

Tutustu huolellisesti näihin käyttöehtoihin. Käyttämällä verkkosivustoa vahvistat lukeneesi, ymmärtäneesi ja hyväksyneesi käyttöehdot sekä antaneesi suostumuksesi käyttöehdoissa kuvattuun henkilötietojen käsittelyyn.

Käyttöehdot ovat luettavissa täällä

[The One Ring] Uusi roolipeli Keski-Maasta

edited January 1970 in Roolipelit
Pitää tätä hivenen täälläkin hehkuttaa.

Mielenkiintoinen systeemi, hivenen yhdistelmä Decipherin LotRia (taustat, grafiikka), Pendragonia (varusteluvaihe, "meta-tiedot", perhe ja lähtökohdat vaikuttavat), Mouse Guardia/BW:tä (ryhmän toiminnot ja hahmon kehityksen kohteet sekä taustat) ja mukana esimerkiksi taistelussa on .. oma järjestelmä.

Aseet eivät tee vauriota (heh) ja hahmoilla ei ole osumapisteitä.

Toivo ja Varjo hallitsevat pelaajahahmoja.

(ensimmäinen) Peli sijoittuu about Synkmetsän ja Yksinäisen vuoren väliseen maastoon Hobitin tapahtumien jälkeen.

Mukana on hyvä riimu ja paha silmä jotka muokkaavat heittojen tuloksia.

Lisää ensi leirillä.

Tekijä:
http://www.cubicle7.co.uk/

Lisää itse pelistä:
http://www.cubicle7.co.uk/our-games/the-one-ring/

Comments

  • ^ Johda peliä leirillä! Ilmoittaudun seikkailuun mukaan.

  • on 1319611982:



    Mukana on [...] paha silmä jotka muokkaavat heittojen tuloksia.

    Lisää ensi leirillä.



    Kurryssä paha silmä on ennenkin muokannut heittojen tuloksia...

    Mutta joo, kuulostaa siltä, että pojat on olleet tekemässä kerrankin keskimaahan oikeaa roolipeliä "rollplaying gamen" sijasta.

  • on 1319611982:


    Toivo ja Varjo hallitsevat pelaajahahmoja.


    Emperor+Plapatine.jpg


    hyvä riimu


    Que?

  • on 1319623561:


    on 1319611982:


    hyvä riimu

    Que?


    TORRPGdiced12GandalfGrune.jpg
    Tai siis tietenkin:
    -tattoo-i-want-to-get-it-is-the-elvish-rune-used-by-gandalf-in-lord.jpg
  • Vedätsä ihra tätä? Minä päivänä?
  • Tulen perjantaina paikalle.

    Hahmon teko on saatanan nopeaa, kiitos internetin ja printterin :)

    Sääntöjen pänttäys pelaajille vie aika vähän aikaa ("d12 + skill x d6" ja yleensä kohteena 14) eli kohtuullisen nopeasti pitäisi pystyä aloittamaan.

    En vaan kerkiä pääkonttorille tulostamaan pelinjohtajan suojusta muoville / pahville :(

  • on 1320788188:


    Tulen perjantaina paikalle.

    Hahmon teko on saatanan nopeaa, kiitos internetin ja printterin :)

    Sääntöjen pänttäys pelaajille vie aika vähän aikaa ("d12 + skill x d6" ja yleensä kohteena 14) eli kohtuullisen nopeasti pitäisi pystyä aloittamaan.

    En vaan kerkiä pääkonttorille tulostamaan pelinjohtajan suojusta muoville / pahville :(


    I'm in! Dibs on the playing spot!

  • on 1320788188:


    Tulen perjantaina paikalle.

    Hahmon teko on saatanan nopeaa, kiitos internetin ja printterin :)

    Sääntöjen pänttäys pelaajille vie aika vähän aikaa ("d12 + skill x d6" ja yleensä kohteena 14) eli kohtuullisen nopeasti pitäisi pystyä aloittamaan.

    En vaan kerkiä pääkonttorille tulostamaan pelinjohtajan suojusta muoville / pahville :(


    mukana myös!
  • Jos ei mee 40k turneen kanssa päällekkäin, niin messissä. Jos menee, niin en ole messissä.
  • Taitaa tosin mennä päällekkäin, jos saunan jälkeen viel yks turnauspeli pelataan. Harmi.

  • on 1320825330:


    Taitaa tosin mennä päällekkäin, jos saunan jälkeen viel yks turnauspeli pelataan. Harmi.


    C'est la vie!
  • Joo, tulen varmaan kuuden pintaan paikalle ja yritetään hahmot tehdä ja peli käyntiin mahd. nopeasti (kun on vielä tajuissaan). Siinä menee kuitenkin aikaa ja säätöä mutta jos peli ois jo ennen saunaa käynnissä niin hienoa!

    Peli on kyllä Pendragonin tyyliin leiripeliksi hyvä kun aika juoksee ja talvet kuluvat varustellessa ja sitten lähdetään seikkailemaan taas :) Ei kampanja yhtä pelaajaa tarvitse ja toisaalta ainahan on sankarin suku olemassa jos henki jättää.

    Tuosta voi jo hahmojen kulttuuria hivenen miettiä:
    http://www.cubicle7.co.uk/our-games/the-one-ring/the-one-ring-characters/

    Vuosi on 2946 k.a.
  • Heitin Ihra sulle meiliin hah!motelmaa hah!mosta minkä voisi vääntää peliin. Jos on ok, niin lihaistan sen valmiiksi, siis taustahistoria, luonne, ulkonäkö, olemus jne.

  • on 1320843366:


    Heitin Ihra sulle meiliin hah!motelmaa hah!mosta minkä voisi vääntää peliin. Jos on ok, niin lihaistan sen valmiiksi, siis taustahistoria, luonne, ulkonäkö, olemus jne.


    Ok, ehkä vielä syy miksi on lähtenyt maailmalle (haluaako pitää pahan poissa? toimitko kuninkaan lähettiläänä (tai oikeammin "silminä")? oletko vain villi luonteeltasi ja veri vetää seikkailuun?)

    Hahmon voi tehdä valmiiksikin tuolla ja tallentaa palvelimelle peliryhmän alle:
    http://azrapse.es/tor/sheet.html

    Peliryhmä "ihra" ja salasana "traani".

    Jos yhteydet leirillä toimii ne voi tarkistaa ja tulostaa siellä. Tuolla ei sellaisia "showstoppereita" tai ylivoimakkaita hahmoja ole mahdollista tehdä joten sinänsä saa loren* puitteissa tehdä hahmon jonka haluaa.

    * 2946 kolmatta aikaa, miksi hahmo on Synkmetsän reunamilla ja miksi haluaa seikkailemaan. Nuo syyt saa noista "paketeista" (eli "ammateista") aika mukavasti.

    Olitko jo hommannut muuten kirjapaketin? 43 euroa Bookdepositorystä kotiinkannettuna  ???
  • LOTR-pelit kyllä kieltämäti maistuis!

  • on 1320845208:


    Hahmon voi tehdä valmiiksikin tuolla ja tallentaa palvelimelle peliryhmän alle:
    http://azrapse.es/tor/sheet.html

    Peliryhmä "ihra" ja salasana "traani".

    Jos yhteydet leirillä toimii ne voi tarkistaa ja tulostaa siellä. Tuolla ei sellaisia "showstoppereita" tai ylivoimakkaita hahmoja ole mahdollista tehdä joten sinänsä saa loren* puitteissa tehdä hahmon jonka haluaa.

    Olitko jo hommannut muuten kirjapaketin? 43 euroa Bookdepositorystä kotiinkannettuna  ???


    Pitää vissiin vähän kysellä noista hahmonluontijutuista ennen kuin lähtee hahmolle statteja vääntämään.

    En kyllä ole vielä ajatellut ostavana One Ringiä jos sitä tarkoitit?
  • Siinä on hyvät kuvaukset kaikesta (samat kuin kirjoissa). Ja siinä voi tehdä 1000x hahmon eli kokeilla voi. Vasta sopivan tullessa kohdin voi valita save as private character (tai public). Ja edes-takas pääsee hahmon teossa menemään...


    Tjaa, aattelin kun tuli jo kuin liukuhihnalta hahmon tarinat :)

  • on 1320850512:


    Tjaa, aattelin kun tuli jo kuin liukuhihnalta hahmon tarinat :)


    Sattumoisin lainattiin joku aika sitten Hobitti eli Sinne ja takaisin 2-osainen sarjakuva vuosilta 1989-90. Luin kirjan lapsille ääneen iltasaduksi ja jäi tarina mieleen ja heti tuli visio minkälaista hah!moa haluaisi pelata. Nämä sarjakuvat löytyivät ihan Tikkurilan kirjaston lasten osastolta.

    http://www.bookplus.fi/kirjat/tolkien%2c_j.r.r./hobitti_eli_sinne_ja_takaisin_2-4325034

    http://tolkiengateway.net/wiki/The_Hobbit_(comic_book)
  • Jos et ota siihen  jotain sataa (lue 7:ää) ihmistä niin olisin kiinnostunut osallistumaan.

  • on 1320876410:


    Jos et ota siihen  jotain sataa (lue 7:ää) ihmistä niin olisin kiinnostunut osallistumaan.


    Max. 5 henkilöä varmaankin. Ei pysy muuten lapasessa.

  • on 1320905456:


    on 1320876410:


    Jos et ota siihen  jotain sataa (lue 7:ää) ihmistä niin olisin kiinnostunut osallistumaan.


    Max. 5 henkilöä varmaankin. Ei pysy muuten lapasessa.


    Meikä kans megeen, jos voi olla haltia tahi kääpiö tai vaikka hobitti. Kunhan ei vaan tavan ihminen.

    Edit:
    Tuun kuuden jälkeen, pliis pliis mahtuuhan vielä mukaan!
  • Tjoo, eka sessio takana, mikä maku jäi pelaajille?

    Kiitämme:
    + hauska ja hivenen erilainen systeemi, myös taistelussa
    + sopivan abstrakti, ei "osui vasemman käden kynnen etuosaan" -iskuja
    + endurance vs. fatigue (kun kesto hiipuu alle rasituksen alkaa olla piipussa mutta se simuloidaan niin että nopassa luvut 1-3 ei lasketa) ja hope vs. shadow (kun toivo hiipuu ja varjo täyttää mielen alkaa oireilu... hivenen insanityä tapaillen)
    + errata on käytännössä kaksi lausetta (aika vähällä on siis päästy)
    + matkat ja maisemat ovat pelaamista Tolkien tyyliin
    + paljon Tolkienin kirjoihin perustuvia tapahtumia ja hyvä valinta ajankohdaksi

    Moitimme:
    - sysipaska indeksi kirjoissa (käytännössä vain lukujen otsikot)
    - kirjat kirjoitettu "lukemisjärjestykseen" mikä on hyvä... MUTTA hankala pelatessa (esim. osa asioista löytyy hahmon kehityksestä, osa vauriosta, osa shadowista jne)
    - peli olisi ollut törkeän paljon hitaampaa jos ei olisi fanien tekemää "pelinjohtajan suojusta" ollut paperilla, käytännössä siis indeksi... odotamme innolla (jo painossa olevaa) virallista pelinjohtajan suojusta
    - päällekkäisiä taitoja
    - traitit ja osa kuvaavista ominaisuuksista ja niiden hyödyntäminen vielä hakusessa (pelaajan pitäisi tehdä aloite)

    Peli oli sen verran hyvä tai erilainen että pelaajat ja pelinjohtaja pysyivät hereillä 4:44 loppuneeseen sessioon asti.
  • Mukavaa oli ja jatka ihmeessä vaikka jo joululeirillä.
  • Ihra! Milloin saadaan taas tätä herkkua lisää?
  • Viikon päästä olisi tarkoitus tulla leirille.
  • Mahtavuutta!
Sign In or Register to comment.