Olemme päivittäneet yhdistyksen verkkopalvelun tietosuojaselosteen vastaamaan EU:n tietosuoja-asetuksen (GDPR) vaatimuksia.

Tietosuojaselosteessa kerromme, mitä henkilötietoja keräämme yhdistyksen verkkopalvelun käyttäjistä, miten käytämme niitä ja miten huolehdimme niiden suojaamisesta.

Seloste on luettavissa täällä

Olemme myös päivittäneet yhdistyksen verkkosivujen käyttöehdot. Verkkosivuston käyttö edellyttää, että käyttäjä sitoutuu noudattamaan näitä käyttöehtoja. Käyttöehdot muodostavat sitovan sopimuksen sinun ja yhdistyksen välillä.

Tutustu huolellisesti näihin käyttöehtoihin. Käyttämällä verkkosivustoa vahvistat lukeneesi, ymmärtäneesi ja hyväksyneesi käyttöehdot sekä antaneesi suostumuksesi käyttöehdoissa kuvattuun henkilötietojen käsittelyyn.

Käyttöehdot ovat luettavissa täällä

Out of the abyss [Forgotten Realms]

edited February 2016 in Roolipelit
OUT_OF_THE_ABYSS_2.0.0.jpg

Juuri kun luulit ettei hommat voisi mennä vielä pahemmin päin honkia, kurja elämäsi karavaanin vartijana/renkinä/aloittelevana seikkailijana otti käännöksen kurjempaan ja jouduit Drowien yllätyshyökkäyksen kohteeksi ja vangiksi johonkin synkkään jä ikävään vartiolinnakkeeseen ties missä päin Underdarkia. Sinulla ei ole tietoa missä olet ja mitä pimeänhaltiat juonittelevat pääsi menoksi. Päivät koostuvat kahleissa olosta, pakkotyöstä ja paosta haaveilusta. Vanginvartijat huvittelevat pieksemällä vankeja ja ajoin syöttämällä vastaanpullikoivia vankejaan jättiläishämähäkeille. Öisin omituiset painajaiset piinaavat eikä unikaan tuo helpotusta piinasta.Drowien johtajatar, julma ja kopea valtiatar Ilvara Mizzumin huoneesta vaatii ehdotonta alistumista. Kuten hän sanoo: "Tottele ja hyväksy kohtalosi niin voit selvitä hengissä".

Onneksi urheat seikkailijamme haluavat paeta vankeudestaan ja päästä takaisin maan pinnalle.

Tässä topicissa voidaan keskustella hahnoista ja tehdä niitä etukäteen, jottei ensimmäinen pelikerta mene siihen. Lähtökohtaisesti hahmoilla ei ole muuta omaisuutta kuin risat vaatteet yllään sekä mahdollisesti jokin "aarre", jonka he ovat onnituneet piilottamaan itselleen vankeutensa aikana. Velhoilla ei ole loitsukirjojaan saati komponentteja, eikä papeilla ole pyhiä symbolejaan. Peliteknisesti tämä siis tarkoittaa ettei loitsiminen välttämättä oikein onnistu alkuun. Velhot eivät pysty vaihtamaan muistelemiaan loitsuja, mahdollisesti kätetyt loitsut kylläkin palautuvat lepäämällä kuten aiemminkin.

Lähtökohtaisesti Underdark on jokaiselle hahmolle uusi ja pelottava paikka. Kuten yleensäkin, ei kiellä mitään rotuja tai luokkia, mutta toivottavaa olisi että hahmot ovat pintarotuja. Natiiviopasta pelaajahahmojen joukkoon ei tähän kamppaanjaan nyt kaivata. Statit heitetään perinteiseen tapaan 4d6 ja huonoin pois, saa sijoittaa vapaasti.

Henkilökohtainen aarre heitetään randomtaulukosta. Heitetään d20+ vankeudessa oltujen päivien määrä(d10)
Random aarretaulukko:
2-9: Ei mitään.
10-12: kultakolikko
13-15: Tarantula
16-18: 5ft pätkä silkkiköyttä
19-21: pintaviheellinen jalokivi (10gp arvo)
22-24: ruosteinen kalterinpätkä, voidaan käyttää nuijana
25-27: Shank, omin kätösin tehty.
28-30: Drownuoli, jossa on drowmyrkkyä nuolen kärjessä.

Paikalla on muitakin vankeja:

http://thethirdgames.com/wp-content/uploads/2015/10/Out-of-the-Abyss-Jailbreak-NPCs.pdf

Tässäpä alkuun. Aloitellaan tämä kun Lohikäärmekultti saadaan rapsuteltua kasaan, johon menee noin 1-2 pelikertaa, riippuen miten paljn sekoilua ja häröilyä vielä seuraa.

Comments

  • Tuossa viime viikonloppuna juteltiinkin muun muassa Mäkin kanssa tästä. Mulla on ajatus hahmon taustasta ja tyylistä. Parhaiten siihen sopisi, että rollaisin Monkin. Muina vaihtoehtoina voisi olla Rogue tai Warlock. Ehkä jopa Cleric jos ei muuten healeriä ryhmään saada. Joka tapauksessa idea on sellainen, että levelin karttuessa multi-classaus esim linjalla Monk/Cleric tms. uppoaa aika kivasti.
  • Ketä kaikkia teitä on aloittelemassa pelaamaan tuota peliä?

  • on 1450893092:


    Ketä kaikkia teitä on aloittelemassa pelaamaan tuota peliä?


    Oletettavasti sama ryhmä, millä on Tyranny of Dragonsia vedetty.
  • Ajattelin tehdä Rogue/bard. Enemmänkin mielenkiintoinen hahmo on mielessä kuin mikään ylivoimainen combo niin sen takia multiclassaus. Kysymyksiä GM:lle:
    1) Heitätkö sä meille tähän statit/heitetäänkö ne ite/ensimmäisen pelikerran alussa ?
    2) Saako tehdä ihmis variantin eli ei +1 jokaiseen abilityyn vaan että saa +1 kahteen ja yhden skillin ja yhden featin?
    3) Käytetäänkö me backgroundeja?

  • on 1451845847:


    Ajattelin tehdä Rogue/bard. Enemmänkin mielenkiintoinen hahmo on mielessä kuin mikään ylivoimainen combo niin sen takia multiclassaus. Kysymyksiä GM:lle:
    1) Heitätkö sä meille tähän statit/heitetäänkö ne ite/ensimmäisen pelikerran alussa ?
    2) Saako tehdä ihmis variantin eli ei +1 jokaiseen abilityyn vaan että saa +1 kahteen ja yhden skillin ja yhden featin?
    3) Käytetäänkö me backgroundeja?


    1. Itse saa heittää peruskaavan mukaan.
    2. Saa tehdä ihmisvariantin.
    3. Backgroundit on käytössä.
  • Saa myös käyttää Sword coast adventurers guidea.

    Tässä linkit errataan sekä pelintekijöiden näkemyksiin miten jotkut asiat menevät:
    http://media.wizards.com/2015/downloads/dnd/SA_Compendium_1.01.pdf
    http://media.wizards.com/2015/downloads/dnd/PH_Errata_1.1.pdf

    Lähtökohtaisesti näillä mennään. Jotkin lohikäärmekultin kanssa paineisessa hyödyllisiksi osoittautuneet temput, namely tuplatulipallon castiminen ei toimi. Ilmeisestikin kirjasta oli unohtunut sellainen kriittinen lause että loitsu joka tuplataan voi targetoida vain yhteen kohteeseen. Muitakin pieniä muutoksia on.
  • Voisin tehdä tähän druidin, kun en muistaakseni ole sellaista aikaisemmin pelannut.
  • Onko kaikki hahmot samasta kolkasta maailmaa napattu orjaksi vai voiko olla hahmot eripuolilta maailmaa?
  • Kyllä se on swordcoastin alueilla tapahtunut.
  • Tosin Sword Coast on iso alue.
  • Voisin lähteä mukaan miespuolisella ihmis-archerilla (fighter). Pitää heitellä statteja ja taustaa ja katella millainen siitä tulee.
  • Olen vielä kahden vaiheella siitä pelaanko Monkilla vai Warlockilla. Taidan tehdä yhdestä hahmosta molemmat versiot ja katsoa kumpi on lopulta kivempi.
  • Onko hahmot toisilleen tuntemattomia vai kiinnostaisko jotakuta tehdä nuorelle ihmis nais varkaalle baldur's gatesta jotain yhteistä taustaa? Tuttava/sukulainen/sisaruus?

  • on 1452427520:


    Onko hahmot toisilleen tuntemattomia vai kiinnostaisko jotakuta tehdä nuorelle ihmis nais varkaalle baldur's gatesta jotain yhteistä taustaa? Tuttava/sukulainen/sisaruus?


    Ei ole kiellettyä, kunhan ei nyt kaikki ole keskenään jotain sukua. Jos joitain aiemmin keskenään tuttuja hahmoja on, niin ovat olleet saman seurueen mukana, joka on joutunut sitten drowien väijyttämäksi.

  • on 1452427520:


    Onko hahmot toisilleen tuntemattomia vai kiinnostaisko jotakuta tehdä nuorelle ihmis nais varkaalle baldur's gatesta jotain yhteistä taustaa? Tuttava/sukulainen/sisaruus?


    Periaatteessa mun hahmohan on kyllä Baldur's Gatesta kotoisin, joskin ollut viimeiset vuodet Waterdeepissä ja sieltä myös tälle matkalle lähtenyt.

  • on 1452430014:


    on 1452427520:


    Onko hahmot toisilleen tuntemattomia vai kiinnostaisko jotakuta tehdä nuorelle ihmis nais varkaalle baldur's gatesta jotain yhteistä taustaa? Tuttava/sukulainen/sisaruus?


    Ei ole kiellettyä, kunhan ei nyt kaikki ole keskenään jotain sukua. Jos joitain aiemmin keskenään tuttuja hahmoja on, niin ovat olleet saman seurueen mukana, joka on joutunut sitten drowien väijyttämäksi.


    Voisin tehdä hahmon joka on jotain sukua.
  • Tätä olisi todella mielenkiintoista pelata, mutta teillä vissiin jo melkein liikaa pelaajia. 

  • on 1452640574:


    Tätä olisi todella mielenkiintoista pelata, mutta teillä vissiin jo melkein liikaa pelaajia.


    On joo aika täynnä, kuusi pelaajaa...
  • Jos ei jollakulla ole vielä hahmoideaa, parantajalle olisi kova tarve. Ja joku pomminheittäjä olisi kanssa pop.

  • on 1452181251:


    Voisin lähteä mukaan miespuolisella ihmis-archerilla (fighter). Pitää heitellä statteja ja taustaa ja katella millainen siitä tulee.


    Heittelin pari taustaa ja nyt pitäisi päättää kumpi olisi sopivampi:

    1. Synkkä suurkaupungin alamaailmassa pyörinyt illuskanilaistaistelija. Tausta oli sellaista "Moffin hahmo"-tasoa ja luonne sen mukainen (ei siis mikään mukava tyyppi).

    2. Innokas ja sankarillinen ulutiun-metsästäjä kaukaa pohjoisen jäätiköiltä. Sankaroinnit tapahtuneet pohjoisessa, mutta niiden osana oppinut haltijoilta temppuja. Etelän mailla yhtä eksyksissä kuin Underdarkissakin. Luonteeltaan selkeä hyvis.

  • on 1453543463:


    Jos ei jollakulla ole vielä hahmoideaa, parantajalle olisi kova tarve. Ja joku pomminheittäjä olisi kanssa pop.


    Bardit osaa luonnostaan curen ja voivat 6th levelillä ottaa valinnaisia loitsuja toisilta luokilta (eli parempia cureja ja/tai pommeja). Druidi pystyy parantamaan ja pommittamaan. Lisäksi mun munkin on tarkoitus olla sellainen yhdistetty liikkuvainen lähitaistelija & pommittaja.
  • Paladiinin Lay on Hands on aika hyvä myös.
  • Huomatkaa, että mikä tahansa klesu, jolla on Light domainina (Helm, Lathander, Milil, Sune), saa 5-levelillä fireballin.  ???
  • Puhuttiin tossa Karin kanssa tänään kotimatkalla, että voisin myös tehdä (pomminheittäjä) Warlockin tai (healer/tank) Paladiinin. Eli periaatteessa mulla on yksi ja sama hahmokonsepti, jota aion käyttää, mutta jonka classia voidaan vielä säätää sen mukaan miten ryhmä muuten muodostuu.
  • Mä en nyt taida tähän kamppikseen hypätä mukaan.
  • Kootaanpa:

    Human Paladin (melee / healer), Pol
    Human Warrior (ranged), J2K
    Druid (caster / healer), Petsku
    Rogue & Bard (melee / ranged / caster?), Mac
    Bard? (melee / caster), Taija

    Kyllähän tämä jo ihan soivalta partyltä näyttää... Bardit kun tosiaan voi muiden ominaisuuksien ohella pommittaa ja/tai parantaa.
  • Jos mukaan pääsee, olisiko tarvetta jollekin tietylle hahmoluokalle? Olin ajatellut tehdä kahden miekan melee-fighterin, mutta voin tehdä minkä vain mihin on tarvetta. Ihan puhdasta blasteria ei ehkä ole, mutta kyllä bardi sen asian ajaa.
  • Ajatus oli tehdä sittenkin pelkästään bardi. Alunperin otin rogue/bardin kun ajattelin ettei tuu niin paljon loitsu juttuja mutta eihän toi bardi nyt niin paljoa saa etteikö vois tehdä täys puhtaan bardin. Tosin jos Taija on jo tekemässä omaa bardia niin ehkä mä vaihdan johonkin toiseen. Mun bardin oli tarkotus olla semmonen muita supporttaava artisti tyyppi eikä mikään kova taistelija tai vahinko loitsujen osaaja.
  • Bardi ei ole ensisijaisesti taistelija, parantaja tai pommittaja, vaan toissijaisesti kaikkea kolmea. D&D:n ollessa yleisesti aika taistelupainotteinen peli lähtökohdiltaan koko pelissä ei ole yhtään hahmoluokkaa, joka olisi "pelkästään" support, vaan kaikki pystyy taistelemaan, joko loitsuilla tai ilman, ja jotkut osaa sen lisäksi muutakin.
  • Kari, onko Human Language -optio käytössä? Sword Coastin sivu 112.

  • on 1455469117:


    Kari, onko Human Language -optio käytössä? Sword Coastin sivu 112.


    Enpä ollut miettinyt koko asiaa, voisihan tuon ottaa käyttöön.
  • Onko tähän nyt tullut lisävaloa tai tarkempia toivomuksia noiden hahmoluokkien osalta? Mä voin ihan joustavasti tehdä jonkun muunkin kuin bardin, itselle oleellisimpia asioita hahmoon liittyen ovat sen rotu, tausta ja luonne, ei niinkään tekninen osaaminen, voin tehdä tarpeen vaatiessa jonkinlaisen parantajankin. Ja onko Kentti nyt tulossa mukaan vai ei?
  • En usko, että parantajista on erityistä pulaa jos Petsku tekee Druidin ja minä Paladiinin.

  • on 1456837452:


    Onko tähän nyt tullut lisävaloa tai tarkempia toivomuksia noiden hahmoluokkien osalta? Mä voin ihan joustavasti tehdä jonkun muunkin kuin bardin, itselle oleellisimpia asioita hahmoon liittyen ovat sen rotu, tausta ja luonne, ei niinkään tekninen osaaminen, voin tehdä tarpeen vaatiessa jonkinlaisen parantajankin. Ja onko Kentti nyt tulossa mukaan vai ei?


    Mun puolesta tee vaan mikä ite haluat.
    Mun mielestä ei kannata liikaa miettiä tota ryhmän koostumusta koska eihän hahmot varsinaisesti ole valmistautunut tähän tilanteeseen mikä pelin alussa on ja hyvinkin voi olla samoja classeja.

  • on 1456837452:


    Ja onko Kentti nyt tulossa mukaan vai ei?


    Totta kai jos vain huolitte. =D Pääsen ikävä kyllä jokaiselle pelikerralle mukaan.
  • Teen wizardin. Alussa saattaa olla heikkoa loitsujen heittämisen kanssa kun ei ole loitsukirjaa, komponenttipussukkaa tai arcane focusta.  ;D

  • on 1460058454:


    Teen wizardin. Alussa saattaa olla heikkoa loitsujen heittämisen kanssa kun ei ole loitsukirjaa, komponenttipussukkaa tai arcane focusta.  ;D


    Mahtavaa nyt on pomminheittäjä

  • on 1460082548:


    on 1460058454:


    Teen wizardin. Alussa saattaa olla heikkoa loitsujen heittämisen kanssa kun ei ole loitsukirjaa, komponenttipussukkaa tai arcane focusta.  ;D


    Mahtavaa nyt on pomminheittäjä


    Peliteknisesti homma menee niin että ilman loitsukirjaa ei voi vaihtaa loitsuja, eli levon jälkeen kyllä saa loitsuja käyttöön, mutta vaihtaminen voipi olla vähän vaiheessa. Komponentteja ehkä löytää ja saa näkerreltyä lepakonpaskasta, jos hyvä tuuri käy.
  • Minkäs hahmon Mac tekee?
  • Melee Fighter

  • on 1460123775:


    Melee Fighter


    Tai ehkä Bardi en nyt osaa päättää!

  • on 1460474771:


    on 1460123775:


    Melee Fighter


    Tai ehkä Bardi en nyt osaa päättää!


    Kolmas vaihtoehto, tee rogue! ;)

    Mites Chisantha? Klesu, bardi?

    Tällä hetkellä on parannusta bardin, druidin ja paladinin toimesta, lähistelyä paladinin ja mun wizard bladesingerin toimesta, kaukoilua J2K:n fighterin nuolista ja castausta mun wizardin sormista. Korkeammalla levelillä 3-4 kertaa rundissa lyövää melestelijää ei ole, ansojen purkajaa ja lukkojen tiirikoijaa ei ole eikä puhdasta healeria/undeadien turnaajaa.

    Toisaalta eipä ryhmän tarvitse olla tasapainossa kunhan kaikki pelaa mieleistä ja mielenkiintoista hahmoa ja kaikilla on kliffaa.
  • Taidan lähteä siitä ykköstaustasta, eli synkkä kaupunkilaistappelija/tappaja.

  • on 1475682654:


    Taidan lähteä siitä ykköstaustasta, eli synkkä kaupunkilaistappelija/tappaja.


    Jos haluat viime D&D session yhteydessä puhutusti tehdä mun hahmon veljen, niin olen ehtinyt kirjoitella perhetaustaa tasan seuraavan verran:

    Tavanomainen käsityöläisperhe (tekee ja korjaa kärryn pyöriä) Baldurs Keepissä.
    Perhe ei ollut erityisen rikas, joten nuoremmat lapset (ml. meikäläisen hahmo) lähetetty nuorena maailmalle ansaitsemaan leipäänsä.

    Ei oikeastaan rajoita hahmon taustaa paljoakaan. Jos sun hahmo on aloitellut rikollista uraansa Baldurs Keepissä, niin voisi olla esim. sillä tavalla, että mun hahmon "maaginen onnettomuus" (oikeasti ei siis onnettomuus) sattui kun oltiin vähän keissaamassa maagin tornia mahdollinen omaisuusrikostelu mielessä...
  • Tässä kun sorvailen kampanjan yksityiskohtia kasaan niin ajattelinpa nyt pelaajiltaa kysyä: Tässä kampanjassa tulee olemaan monessa kohtaa useampia NPC-hahmoja pelaajien mukana rämpimässä, pahimmillaan partyn koko voi kasvaa kolmeenkymmeneen. Haluatteko te matseissa että pyöritetään kaikkia niitä mukana, vai otetaanko joku abstraktimpi systeemi käyttöön. Mulle noi molemmat käy kyllä, tosin joissain kohtaa voipi nuo matsit sitten vonua ajallisesti huomattavasti pidemmiksi.
  • Abstraktimpi kuulostaa paremmalta. Pelaajahahmot voisivat tapella päävastustajia vastaan ja muut taistelut menevät siellä taustalla. Voisit vaikka ennen isoja matseja simuloida taustalla tappelevien tyyppien matsit läpi niin tietää kumpi puoli voittaa ja ketkä jäävät henkiin ja missä kunnossa. Tällä tavalla massiiviseen matsiin ei uppoa koko pelikertaa.

    Toinen vaihtoehto on käyttää massataisteluissa Wizardsin väsäämää Unarthed Arcana -artikkelisarjaan perustuvaa When Armies Clash -massataistelusääntöjä. Toimii hyvin. Käytin sitä kun johdin jokunen kuukausi sitten Menzoberranzan-minikampanjaa minkä lopussa oli massiivinen taistelu. Kilpaileva drow-huone hyökkäsi pelaajahahmojen drow-huoneen kimppuun ja kun molemmilla puolilla oli satoja tyyppejä, saatiin koko taistelu silti käytyä läpi yhden illan aikana.

    http://dnd.wizards.com/articles/unearthed-arcana/unearthed-arcana-when-armies-clash

  • on 1486950488:


    Tässä kun sorvailen kampanjan yksityiskohtia kasaan niin ajattelinpa nyt pelaajiltaa kysyä: Tässä kampanjassa tulee olemaan monessa kohtaa useampia NPC-hahmoja pelaajien mukana rämpimässä, pahimmillaan partyn koko voi kasvaa kolmeenkymmeneen. Haluatteko te matseissa että pyöritetään kaikkia niitä mukana, vai otetaanko joku abstraktimpi systeemi käyttöön. Mulle noi molemmat käy kyllä, tosin joissain kohtaa voipi nuo matsit sitten vonua ajallisesti huomattavasti pidemmiksi.


    Riippuu vähän NPC-hahmojen merkityksestä. Jos mukana on ns. "vakituisia NPC apureita", niin ainakin osassa taisteluita ne voisi olla mukana... Silloin niidenkin toimilla ja kohtaloilla on jotain merkitystä ja niillekin voi tapahtua jotain merkityksellistä. Jos nyt ei ihan joka matsissa tarvitse olla koko laumaa mukana, niin miten jos vaikka pienemmissä matseissa olisi pari ylimääräistä random NPC:tä paikalla (muiden ollessa ns. taustalla tekemässä muita juttuja) ja sitten kun tilanne on dramaattisesti sopiva, niin jossain isommassa matsissa voi sitten olla enemmänkin NPC porukkaa.
  • Hahmoluokista vielä... Ilmeisesti meillä on tulossa:

    Fighter melee (Mac)
    Fighter ranged (J2K)
    Wizard melee (Kentti)
    Druid ?? (Petsku)

    Taijalta Bard/Cleric/jotain muuta?

    Meikäläinen voi käytännössä tehdä minkä tahansa seuraavista: Paladin/Warlock/Sorcerer/Rogue/Monk/Cleric... Joka tapauksessa ns. "perinteiset rogue skillit" kuuluu tavalla tai toisella mun hahmon pakettiin (osaa hiipiä ja tiirikoida), eli periaatteessa siitä ei tarvitse huolehtia. Ilmeisesti myös meikäläisen Kenkkilän hahmo osaa hiippailut ja tiirikoinnit mahdollisen Criminal backgroundin ansiosta. Eli siinä mielessä puhdasta Rouskaa ei (ehkä?) tarvita. Jos meillä on jo kaksi fighteria ja melee Wizzu, niin voin toki mielelläni tehdä enemmän pomminheittäjää tai healeriä (Warlock/Sorceress/Cleric). Ihan miten itse kustakin hyvältä tuntuu.
  • Kyllä mun hahmo osaa heitellä pommeja myös, on kuitenkin sotimiseen keskittyvä velho terälaulajana. Rankkuri, ryökäle ja temppeliritari puuttuu, mutta ei kai sitä aina tarvitse pelata optimaalisella ryhmällä. Esim. ranger jolla on Underdark favorite terrainina on sitä optimointia, toki tarinallisesti Underdarkin voi ottaa favored terrainiksi vasta myöhemmillä tasoilla.

    Mustis, tee sellainen hahmo mikä on sinulle mieluisin. Jos Taija tekee bardin, meillä on parantajia bardin ja druidin toimesta, henkiinherättäjiä ei tosin löydy. Paladiini kuulostaa hyvältä, lisää taisteluvoimaa ja parannusta, warlock/sorcererilla saadaan lisää tykistöä, munkki ehkä ei niin hyvä kun on tuota meleetä jo tarjolla? Rogue on aina käytännöllinen ja kleeristä saataisiin vielä lisää parannusta sekä spare the dyingit, revivifyt ja raise deadit mitkä ovat aina käytännöllisiä.
  • Kenkkilälle tiedoksi, pelataan meillä lauantaina klo 14 lähtien.

    Osoite on Valtimotie 7-9 H 37 (vaaleanpunaisen rivarin pääty), Peijaksen sairaalan takana. Parhaiten pääsee junalla Rekolan asemalle ja sieltä on noin 800 metrin lyhyt kävelymatka meille.

    Jos tulee autolla ja kääntyy Valtimotielle, parkkipaikka mihin kannattaa jättää on kolmas parkkipaikka (aika pieni) oikealla puolella, Hansinkadun risteyksen kohdalla, G-talon pääty. Paikkoja mihin voi pysäköidä on vieraspaikan lisäksi paikat 7 ja 9.

  • on 1487589626:


    Kyllä mun hahmo osaa heitellä pommeja myös, on kuitenkin sotimiseen keskittyvä velho terälaulajana. Rankkuri, ryökäle ja temppeliritari puuttuu, mutta ei kai sitä aina tarvitse pelata optimaalisella ryhmällä. Esim. ranger jolla on Underdark favorite terrainina on sitä optimointia, toki tarinallisesti Underdarkin voi ottaa favored terrainiksi vasta myöhemmillä tasoilla.

    Mustis, tee sellainen hahmo mikä on sinulle mieluisin. Jos Taija tekee bardin, meillä on parantajia bardin ja druidin toimesta, henkiinherättäjiä ei tosin löydy. Paladiini kuulostaa hyvältä, lisää taisteluvoimaa ja parannusta, warlock/sorcererilla saadaan lisää tykistöä, munkki ehkä ei niin hyvä kun on tuota meleetä jo tarjolla? Rogue on aina käytännöllinen ja kleeristä saataisiin vielä lisää parannusta sekä spare the dyingit, revivifyt ja raise deadit mitkä ovat aina käytännöllisiä.


    Teen sitten varmaan sen Warlockin. Niistä saa aika multi-funktionaalisia hahmoja noin yleensäkin ja variant humanilla saa skillejä sen verran reippaasti, että sinne mahtuu perus Roguen Thieves' Tools ja Stealth.
  • Onko kukaan joka ei voi syödä laskiaispullia? Johanna tekee valmiiksi niitä läjän, mutta jos on ruokavammaisia paljon, niin sitten tekee pienemmän määrän.

    Tehkää myös hahmot valmiiksi jos mahdollista niin ei mene hahmojen tekoon pitkää aikaa.
  • Unearthed Arcanaan tuli muuten uusi massataistelujärjestelmä: http://dnd.wizards.com/articles/unearthed-arcana/mass-combat

  • on 1487707688:


    Onko kukaan joka ei voi syödä laskiaispullia? Johanna tekee valmiiksi niitä läjän, mutta jos on ruokavammaisia paljon, niin sitten tekee pienemmän määrän.

    Tehkää myös hahmot valmiiksi jos mahdollista niin ei mene hahmojen tekoon pitkää aikaa.


    Taidan jättää ne varmuuden vuoksi väliin.
Sign In or Register to comment.