Olemme päivittäneet yhdistyksen verkkopalvelun tietosuojaselosteen vastaamaan EU:n tietosuoja-asetuksen (GDPR) vaatimuksia.

Tietosuojaselosteessa kerromme, mitä henkilötietoja keräämme yhdistyksen verkkopalvelun käyttäjistä, miten käytämme niitä ja miten huolehdimme niiden suojaamisesta.

Seloste on luettavissa täällä

Olemme myös päivittäneet yhdistyksen verkkosivujen käyttöehdot. Verkkosivuston käyttö edellyttää, että käyttäjä sitoutuu noudattamaan näitä käyttöehtoja. Käyttöehdot muodostavat sitovan sopimuksen sinun ja yhdistyksen välillä.

Tutustu huolellisesti näihin käyttöehtoihin. Käyttämällä verkkosivustoa vahvistat lukeneesi, ymmärtäneesi ja hyväksyneesi käyttöehdot sekä antaneesi suostumuksesi käyttöehdoissa kuvattuun henkilötietojen käsittelyyn.

Käyttöehdot ovat luettavissa täällä

SW III: Mielipiteitä

edited January 1970 in Yleinen keskustelu
Itse en ole nähnyt tuota osaa (eikä hirveästi ole kiinnostusta) mutta mitä mieltä itse olette tuosta osasta?

Olen lukenut muitten mielipiteitä ja aika negatiivista tuo on saanut osalleen, kuten hirveän kliseinen NOOOOO -huuto kamerakulmineen, seibereiden taistelut olivat hirveän huonosti kuvattuja, surkea dialogi ja näytteleminen varsinkin Anakinin näyttelijältä, Anakinin siirtyminen pimeälle puolelle tapahtui kahdessa sekunnissa jne.

Tuon on vain mitä olen lukenut, kertokaapas teidän mielipiteitänne

Comments

  • Jassoo, no sen voin sanoa, että Hayden Christenseniä on turha huonosta näyttelemisestä syyttää. Tai no, vaikka kaveri nyt ei niin hirveästi näytellytkään oli hän ihan valettu Anakinin rooliin, ja oli mielestäni ehdottomasti parasta mitä leffassa oli. Sen sijaan kuten olen jo muualla aiemmin todennut, Natalie Portman olisi voitu korvata Barbie-nukella.

    Leffassa oli paljon potentiaalia, jota ei kuitenkaan sitten kriittisinä hetkinä oltu ihan osattu hyödyntää, lähinnä kököt vuorosanat latistivat tunnelmaa. Ja aikaa oli tosiaan tuhlattu välillä vähän epäoleellisuuksiin sen sijaan että olisi kerrottu sitä oleellista tarinaa.

    Paras näistä uusista, ei yllä vanhojen tasolle.
  • Olen samaa mieltä taiteiden maisterin kanssa, että oli kyllä selvästi paras uusista, mutta vanhassa vara parempi.
  • Sellaistakin asiaa oli ihmetelty, että kakkososassa Padme oli ass-kicking-machine ja tässä kolmannessa oli kotona odottamassa milloin ukko tulee kotia.
  • Totta, Portman todellakin oli niinkuin joku nukke koko leffan ajan, istui hiljaa paikallaan ja näytti nätiltä.
  • No ei se nyt sinäänsä ole mitenkään huono juttu, joskus ne raskaana olevat naiset ei vaan voi juosta ympäriinsä taistelemassa jedien rinnalla. Ei vaikka kuinka olis tasa-arvoa ja feminismiä. Vaikka sen hahmo oli tärkeä elokuvassa sen rooli ei ollut, ja sekään ei ole huono juttu. Nyt vaan käsiteltiin jotain muuta... Tai ainakin yritettiin.

    Itseäni hämäs slapstick R2 taas, ja vähän se mielipuoli keisari ihmetytti. Yleensä se on aina ollu cool ja in control, nyt se vaan flippaili. Sitten tosissaan välillä alleviivattiin ihan megana asioita jotka tuntu vähän siltä että niitä ei pitäs alleviivata, samalla kun muut tärkeät asiat jäi huomiotta.
  • Anakinin siirtyminen pimeälle puolle EI muuten tapahtunut liian nopeasti, sehän oli oikeastaan koko leffan ajan tapahtuva prosessi, ja alkanut jo ennen elokuvaa.

    Ja Jedit eivät myöskään mielestäni kuolleet liian nopeasti niinkuin joku on valittanut.


  • Itseäni hämäs slapstick R2

    Vahvistan.

    Sen enempää Sithin kostoa spoilaamatta, olin likellä laskeutua teatterin tuolilta suoraan myötähäpeäränniin yhden R2-kohtauksen johdosta. Muutoin droidissa ei moittimista.

    Yleisellä tasolla SWIII niputti uuden trilogian yhteen tavalla, joka saa SWI:nkin tuntumaan kokonaisuuden tuntien nyt paremmalta.

    Poislukien se Podracing.

    Ja Jar Jar.
  • No perkele, oli se lopun "NOOOOOO!!!" paljon pahempi kuin slapstick R2D2 (joka kertoo jotain siitä kuinka huono se "NOOOOOO!!" oli).
  • Ja toi NOOOO oli kuin kaverin tekemänä bileissä. Siis firman saunassa ältyi tilittämään hankeen sammuneesta (ja siis kuolleesta) äidistään. Lopuksi joku ihme itkuraivari-sekavuustila ja oli suihkussa polvillaan huutamassa äitiä... pojat tietysti kuittasi homman pissaamalla päälle. Mutta aamulla oli kaikilla hauskaa 8)
  • Oli se ihan jees, ei aiheuttanut sellaista vitutusta kuin kaksi edellistä osaa. Mutta en kyllä hyväksi elokuvaksikaan voi kutsua. Viihdyin, mutta mitä enemmän sitä ajattelee, sitä enemmän harmittaa. Jokikinen draamakohtaus oli heikko, mutta toiminta suurimmalta osin toimi peräti hyvin ja tarinakin kantoi - kyllä minua kiinnosti ja jopa säälitti Anakinin kohtalo. Sitä vastoin ei olisi voinut vähempää napata Padmén kohtalo.

    Minusta R2 oli just hyvä. Se "Nooo" oli kauheaa, totta, totta.
  • Mutta kuten aina todettu: todellisuus on tarinoitakin omituisempaa. Vrt. meikän tarina yllä.

    Tai just näitä: Kaverin solukaveri tuli kahden vinkkupullon kanssa kaverin huoneeseen. "Josko ryypätään kun on viinaa?". No kaveri ei pulloon sylje joten tissuttelivat 1,5 litran flindoja ja kuuntelivat musiikkia. Kaveri sitten meni korkkaamaan lisää pulloja ja pöydän ääressä (8 neliön solu) kääntyi ja toinen jätkä oli jo riisumassa housujaan!
    Totesi: "Ja pidetään ne housut jalassa..."

    Lentävä lause ja niin surullisen totta.

    Noh, parin tunnin päästä naimisiin ja hääbileet huomenna (myös Kurryporukan voimin).
  • Mun mielestä leffa oli erinomainen. Toisaalta tykkäsin tosi paljon ykkösestä ja kakkosestakin, joten taidan olla omalaatuinen. Enivei, tunnelma kolmosessa oli hienon synkkä, Anakinin kohtalo surullisen kauhea. Kävi ihan vituttamaan miten tyhmä Anakin voi olla, miten 6-0 Palpatine vei poikaa. Vähän kuin olisi katsonut Suomi-Puola jääkiekko-ottelua. Vahvempi vei, heikompi vikisi.

    Toimintakohtaukset oli älyttömän hienoja, etenkin alun avaruustaistelukohtaus. Oikeasti, miettikää milloin olette nähnyt parempaa karkkia valkokankaalla? Minä en ole. Droidihuumori iskee varmasti 10-vuotiaisiin kuin hullu puuroon. Muhun ei niinkään, mulla tuli mieleen ihan joku Star Wars RPG jossa pelaaja pelaa R2:sta.

    Paskoja puolia oli jälleen kerran Anakin-Padme-akselin näyttelijätyö hempeilykohtauksissa. Ihan suolesta. Ja mikä vitun narttu oikeasti päättää kuolla suruun kun on juuri synnyttänyt kaksoset jotka tarttee äitiään? Ei mikään oikea mamma. Oli epäuskottava kohtaus, ei mennyt jakeluun mulla ainakaan.

    Ja enempää en sano Vaderin ei-huudosta kuin että persiistä oli. Yökkis. Olis vaikka huutanut että PERKELE! kun kerta muuttui Saatanan apupojaksi niin ettei seiniä näy.

    Mutta Anakinin muutos pahikseksi oli nannaa, Palpatine oli tosi nannaa, vaikkakin Yoda-Keisari-kohtauksessa ehkä turhankin koominen käkättävine nauruineen.

    Tosi paljon kosketti pikkulasten kohtalo sekä jedien teloitukset surullisen musiikin pauhatessa taustalla. Ja haikean olon ja kevyen tipan silmäkulmaan aiheutti lopun vauvat lady Organan käsivarsilla ja Aunt Berun sylissä Tatooinen kaksoisauringonlaskun valaistessa maisemaa. Tuli tosi nostalginen olo.

    Ja sävärit aiheutti myös Corellian Corvetten vitivalkoiset, ah niin tutut käytävät.

    Innolla odottamaan Star Wars TV-sarjoja, jospa ne olis ihan ok. Hoppas det.
  • Oikeasti: Darthin olisi pitänyt huutaa jotain munakasta. Meillä oli ehdotelmina kanssa tuo "PERKELE!" tai vielä parempaa... "NYT ALKAA LÄSKI TUMMUMAAN!" tai "VAPISE UNIVERSUMI" (sellaisella He-man meiningillä).

    Mitä siitäkin olisi tullut jos suomalaiset Hakkapeliitat ois huutanut vihollisia kohdatessaan vaikkapa "EI!"? Sitten meillä olisi historiassa ylpeiltävänä "EIPELITÄT". Noh, se on nykyisin Nokia.


  • Oikeasti: Darthin olisi pitänyt huutaa jotain munakasta. Meillä oli ehdotelmina kanssa tuo "PERKELE!" tai vielä parempaa... "NYT ALKAA LÄSKI TUMMUMAAN!" tai "VAPISE UNIVERSUMI" (sellaisella He-man meiningillä).

    "Bugger!"
Sign In or Register to comment.