Itse en ole nähnyt tuota osaa (eikä hirveästi ole kiinnostusta) mutta mitä mieltä itse olette tuosta osasta?
Olen lukenut muitten mielipiteitä ja aika negatiivista tuo on saanut osalleen, kuten hirveän kliseinen NOOOOO -huuto kamerakulmineen, seibereiden taistelut olivat hirveän huonosti kuvattuja, surkea dialogi ja näytteleminen varsinkin Anakinin näyttelijältä, Anakinin siirtyminen pimeälle puolelle tapahtui kahdessa sekunnissa jne.
Tuon on vain mitä olen lukenut, kertokaapas teidän mielipiteitänne
Comments
Leffassa oli paljon potentiaalia, jota ei kuitenkaan sitten kriittisinä hetkinä oltu ihan osattu hyödyntää, lähinnä kököt vuorosanat latistivat tunnelmaa. Ja aikaa oli tosiaan tuhlattu välillä vähän epäoleellisuuksiin sen sijaan että olisi kerrottu sitä oleellista tarinaa.
Paras näistä uusista, ei yllä vanhojen tasolle.
Itseäni hämäs slapstick R2 taas, ja vähän se mielipuoli keisari ihmetytti. Yleensä se on aina ollu cool ja in control, nyt se vaan flippaili. Sitten tosissaan välillä alleviivattiin ihan megana asioita jotka tuntu vähän siltä että niitä ei pitäs alleviivata, samalla kun muut tärkeät asiat jäi huomiotta.
Ja Jedit eivät myöskään mielestäni kuolleet liian nopeasti niinkuin joku on valittanut.
Sen enempää Sithin kostoa spoilaamatta, olin likellä laskeutua teatterin tuolilta suoraan myötähäpeäränniin yhden R2-kohtauksen johdosta. Muutoin droidissa ei moittimista.
Yleisellä tasolla SWIII niputti uuden trilogian yhteen tavalla, joka saa SWI:nkin tuntumaan kokonaisuuden tuntien nyt paremmalta.
Poislukien se Podracing.
Ja Jar Jar.
Minusta R2 oli just hyvä. Se "Nooo" oli kauheaa, totta, totta.
Tai just näitä: Kaverin solukaveri tuli kahden vinkkupullon kanssa kaverin huoneeseen. "Josko ryypätään kun on viinaa?". No kaveri ei pulloon sylje joten tissuttelivat 1,5 litran flindoja ja kuuntelivat musiikkia. Kaveri sitten meni korkkaamaan lisää pulloja ja pöydän ääressä (8 neliön solu) kääntyi ja toinen jätkä oli jo riisumassa housujaan!
Totesi: "Ja pidetään ne housut jalassa..."
Lentävä lause ja niin surullisen totta.
Noh, parin tunnin päästä naimisiin ja hääbileet huomenna (myös Kurryporukan voimin).
Toimintakohtaukset oli älyttömän hienoja, etenkin alun avaruustaistelukohtaus. Oikeasti, miettikää milloin olette nähnyt parempaa karkkia valkokankaalla? Minä en ole. Droidihuumori iskee varmasti 10-vuotiaisiin kuin hullu puuroon. Muhun ei niinkään, mulla tuli mieleen ihan joku Star Wars RPG jossa pelaaja pelaa R2:sta.
Paskoja puolia oli jälleen kerran Anakin-Padme-akselin näyttelijätyö hempeilykohtauksissa. Ihan suolesta. Ja mikä vitun narttu oikeasti päättää kuolla suruun kun on juuri synnyttänyt kaksoset jotka tarttee äitiään? Ei mikään oikea mamma. Oli epäuskottava kohtaus, ei mennyt jakeluun mulla ainakaan.
Ja enempää en sano Vaderin ei-huudosta kuin että persiistä oli. Yökkis. Olis vaikka huutanut että PERKELE! kun kerta muuttui Saatanan apupojaksi niin ettei seiniä näy.
Mutta Anakinin muutos pahikseksi oli nannaa, Palpatine oli tosi nannaa, vaikkakin Yoda-Keisari-kohtauksessa ehkä turhankin koominen käkättävine nauruineen.
Tosi paljon kosketti pikkulasten kohtalo sekä jedien teloitukset surullisen musiikin pauhatessa taustalla. Ja haikean olon ja kevyen tipan silmäkulmaan aiheutti lopun vauvat lady Organan käsivarsilla ja Aunt Berun sylissä Tatooinen kaksoisauringonlaskun valaistessa maisemaa. Tuli tosi nostalginen olo.
Ja sävärit aiheutti myös Corellian Corvetten vitivalkoiset, ah niin tutut käytävät.
Innolla odottamaan Star Wars TV-sarjoja, jospa ne olis ihan ok. Hoppas det.
Mitä siitäkin olisi tullut jos suomalaiset Hakkapeliitat ois huutanut vihollisia kohdatessaan vaikkapa "EI!"? Sitten meillä olisi historiassa ylpeiltävänä "EIPELITÄT". Noh, se on nykyisin Nokia.