Olemme päivittäneet yhdistyksen verkkopalvelun tietosuojaselosteen vastaamaan EU:n tietosuoja-asetuksen (GDPR) vaatimuksia.
Tietosuojaselosteessa kerromme, mitä henkilötietoja keräämme yhdistyksen verkkopalvelun käyttäjistä, miten käytämme niitä ja miten huolehdimme niiden suojaamisesta.
Seloste on luettavissa täällä
Olemme myös päivittäneet yhdistyksen verkkosivujen käyttöehdot. Verkkosivuston käyttö edellyttää, että käyttäjä sitoutuu noudattamaan näitä käyttöehtoja. Käyttöehdot muodostavat sitovan sopimuksen sinun ja yhdistyksen välillä.
Tutustu huolellisesti näihin käyttöehtoihin. Käyttämällä verkkosivustoa vahvistat lukeneesi, ymmärtäneesi ja hyväksyneesi käyttöehdot sekä antaneesi suostumuksesi käyttöehdoissa kuvattuun henkilötietojen käsittelyyn.
Käyttöehdot ovat luettavissa täällä
Suomen maassa on aloittelemassa lähiaikoina uusi ropellus lehti, Roolipelaaja.
Lehdestä on mahdollista tilata näytenumero itselleen jos kiinnostaa.
http://www.roolipelaaja.fi/yhdistyksetTuonne pitäisi lähiaikoina ilmaantua lomake jonka täyttämällä sivuilla listattujen yhdistysten jäsenet voivat tilata ilmaisen näytenumeron.
Comments
Vahvasti epäilen, riittääkö yleisöä tällekään, mutta kauheasti onnea matkaan on toivotettava.
--
Edit: kas vain, päätoimittaja on Maguksestakin tuttu Mikko Rautalahti, joka on kyllä erinomaisen pystyvä kaveri. Ja näemmä samaa sarjaa Pelaajan sekä PC-pelaajan kanssa, joten ainakin porukalla pitäisi olla riittämiin kokemusta toimitustyöstä. Hyvä niin!
Toivottavasti eivät lähinnä larppaa, se on ainoa mistä en halua lukea yhtään mitään,
Ehkäpä se todellisuus on tällä vuosituhannella jotenkin muuttunut, mutta vanhat mielikuvat elävät sitkeästi. Suurelle yleisöllehän roolipelit tuntuvat edelleen olevan yhtä kuin metsässä bofferimiekkojen kanssa juokseminen, koska larppaajat hoitivat pr puolen sen verran mallikkaasti tuossa mennävuosina, että joka ajankohtaisohjelmassa piti tätä päivänpolttavaa aihetta esitellä.
Larppaajat lienevät hyvin näkyvä ja kuuluva vähemmistö.
Ainut ongelma vaan on se että ne larppaajat juuri on näkyviä ja kuuluvia. Pöytäpelaajat taas, ollessaan muuten tietenkin kaikin puolin kauniinpia, ovat hitusen saamattomia. Noin keskimäärin.
Tämän voivat kaikki varmaan (minä ainakin) todeta käsilleen menneistä peleistä joissa pelaajat tulee paikalla tunteja myöhässä krapulassa jos tulevat lainkaan ja muusta vastaavasta.
"Ai mä unohdin.../Emmä jaksakaan tänään lähteä..."
Larppaajat eivät varmaan unohtele kolmea kuukautta suunniteltuja pelejä joita kuvataan Yle Teemalle...
(Kuka kuulee katkeruuden?)
Kartoitettiin tuossa pari vuotta sitten roolipelaajia, larppaajia ja lehdistä kiinnostuneita uutta roolipelilehteä varten... Tuovinen ja muut mukana ja sfnetissäkin tuosta keskusteltiin pitkästi (löytynee arkistoista jutut). Kustantajan pyynnöstä oli pakko tehdä tuollainen arvio-juttu. Kun oli kaksi tuttua kustantajaa, sai sellaisella puffattua lehteä helposti.
Ei saatu kannattavaksi, ei sitten mitenkään, ehkä siis tuollaisena mustavalkoisena / värillisenä vihkona muttei painettuna lehtenä (Magus tms.).
Vaikea sanoa yhden numeron perusteella, mihin suuntaan menossa. Näköjään paljon vuosien takaisia tuttuju sitä tekemessä. Mä oon ollut sosiaalisesti kuollut varmaan viimeiset viisi vuotta, mitä ropepiireihin tulee, että tavallaan hauska nähdä että ovat vielä "elossa".
Tilasin muuten sen lehden. Ei maksanut kuin parikymppiä vuosi.
Oletteko panneet merkille, että nykyään nuoret tutustuvat ensimmäisenä larppaamiseen ja vasta myöhemmin ehkä siirtyvät (myös) pöytäroolipelien pariin, mikäli koskaan siirtyvät?
Ymmärrän kyllä katkeran rutkutuksen (itsekin harrastan pääasiassa roolipelejä), mutta hyväksykää nyt edes tosiasiat.