Olemme päivittäneet yhdistyksen verkkopalvelun tietosuojaselosteen vastaamaan EU:n tietosuoja-asetuksen (GDPR) vaatimuksia.

Tietosuojaselosteessa kerromme, mitä henkilötietoja keräämme yhdistyksen verkkopalvelun käyttäjistä, miten käytämme niitä ja miten huolehdimme niiden suojaamisesta.

Seloste on luettavissa täällä

Olemme myös päivittäneet yhdistyksen verkkosivujen käyttöehdot. Verkkosivuston käyttö edellyttää, että käyttäjä sitoutuu noudattamaan näitä käyttöehtoja. Käyttöehdot muodostavat sitovan sopimuksen sinun ja yhdistyksen välillä.

Tutustu huolellisesti näihin käyttöehtoihin. Käyttämällä verkkosivustoa vahvistat lukeneesi, ymmärtäneesi ja hyväksyneesi käyttöehdot sekä antaneesi suostumuksesi käyttöehdoissa kuvattuun henkilötietojen käsittelyyn.

Käyttöehdot ovat luettavissa täällä

Vaatteet on mun aatteet

JJ
edited January 1970 in Yleinen keskustelu
Piti tässä käyttää pukua taas kertaalleen ja törmäsin pariin kysymykseen mitkä jäivät mietityttämään. Lohenoja varmaan osaisi kertoa vastaukset mutta kun... Joten tietääkö kukaan muu täällä?

1) Mihin kohtaan kravaattia solmioneula kuuluu kiinnittää? Keskelle? Alemmas? Ylemmäs?

2) Miten paidan hihojen kuuluu olla takin hihojen kanssa? Kuuluuko niiden pysyä piilossa takin alla vai näkyä vähän takin alta?

Comments

  • Paidan hihojen kuuluu näkyä takin alta. Yleensä jengi käyttää liian lyhythihaisia paitoja. Lohenoja jälleen osaisi vastata varmasti parhaiten, mutta paidan hihan pitäisi ulottua ranteen yli.
  • Sama käsitys mulla on, joten eiköhän se sitten ole totta. Siksi epäilin että oikein kellään ei näyttänyt näin olevan...

    Osaako kukaan kertoa kohtaan 1) mitään?


  • 1) Mihin kohtaan kravaattia solmioneula kuuluu kiinnittää? Keskelle? Alemmas? Ylemmäs?

    Itse olen pitänyt siinä suunnilleen keskellä, paidan taskun alareunan kohdilla. Riippuu myös vähän paidan napituksesta, mulla se lepää yleensä ikäänkuin nappia vasten.

    Tämä siis sellaisella "pinni" -tyyppisellä solmioneulalla (solmionpidike lienee oikea termi), jos käytössä on pieni "neula"-neula niin se tullee ylemmäs. (Tästä en ole kyllä varma.)
  • Joo, samalla tavalla mulla on ollu. Se tuntuu olevan kaikkein kätevin siinä puolessa välissä ja tosissaan pysyy siinä nappia vasten suht hyvin paikoillaan.
  • Paidan hihat tulee näkyä kaksi sormenleveyttä takin hihan jälkeen. Jos kädet ovat alhaalla, tulevat siis about puoliväliin kämmenselkää. Huomaa että jos pistät käden koukkuun, hihat vetäytyvät ja ovat about "ranteessa".

    Solmioneula tulee takista riippuen ylimmästä takin napista lukien yhden napinläven verran ylemmäs, yleensä seuraavan kahden napinläven väliin. Ja huomaa: yleensä on tyylikästä ja sopivaa pitää suora solmiopidike 45 asteen kulmassa alaspäin, solmioneulahan tulee itsessään kaulaan joten siitä ei ole epäselvää (tulee siis solmion solmun läpi kauluksesta toiseen).

    Ja jos sulla on "stud" eli sellainen helmipäinen solmioneula / pidike niin se tulee tosiaan about tissien väliin, solmion alaosahan pysyy takin nappien alla ja ylhäällä on solmu joten muualle ei oikein sovi.
Sign In or Register to comment.

Howdy, Stranger!

It looks like you're new here. If you want to get involved, click one of these buttons!