Olemme päivittäneet yhdistyksen verkkopalvelun tietosuojaselosteen vastaamaan EU:n tietosuoja-asetuksen (GDPR) vaatimuksia.
Tietosuojaselosteessa kerromme, mitä henkilötietoja keräämme yhdistyksen verkkopalvelun käyttäjistä, miten käytämme niitä ja miten huolehdimme niiden suojaamisesta.
Seloste on luettavissa täällä
Olemme myös päivittäneet yhdistyksen verkkosivujen käyttöehdot. Verkkosivuston käyttö edellyttää, että käyttäjä sitoutuu noudattamaan näitä käyttöehtoja. Käyttöehdot muodostavat sitovan sopimuksen sinun ja yhdistyksen välillä.
Tutustu huolellisesti näihin käyttöehtoihin. Käyttämällä verkkosivustoa vahvistat lukeneesi, ymmärtäneesi ja hyväksyneesi käyttöehdot sekä antaneesi suostumuksesi käyttöehdoissa kuvattuun henkilötietojen käsittelyyn.
Käyttöehdot ovat luettavissa täällä
Dungeons & Dragons 5th Edition [dd5e]
Comments
http://dnd.wizards.com/products/digital-games/mobiletablet/dragonplus
http://dnd.wizards.com/articles/features/prestige-classes-and-rune-magic
Ja Fantasy Groundsiin oli tullut virallisena laajennuksena D&D 5th! Loistavaa... pitää ottaa tarkasteluun tämäkin.
Vissiin. Tosin vitosessa ei pahemmin +1:n taikaesineitä enää löydy.
Thanks to all the fans who contributed to our Extra Life efforts, we've reached our goal of $100,000! This means that the new map of the Sword Coast was unlocked for everybody! Here's the low res version and below are links for medium and high res versions. Enjoy and thanks again to everybody who helped raise money for Extralife and Children's Miracle Network Hospitals!
http://media.wizards.com/2015/images/dnd/resources/Sword-Coast-Map_MedRes.jpg
http://media.wizards.com/2015/images/dnd/resources/Sword-Coast-Map_HighRes.jpg
http://www.dragonmag.com/5.0/html5/45813#!/articles/106375
http://dnd.wizards.com/articles/features/errata-monster-manual-and-dungeon-master%E2%80%99s-guide
http://dnd.wizards.com/articles/features/kits-old
http://dnd.wizards.com/products/tabletop-games/rpg-products/curse-strahd
Edit: Tälläinen linkki löytyi. http://rpg.stackexchange.com/questions/57130/what-skill-or-skills-should-apply-to-an-appraisal-check-in-5e
Roguen arkkityyppi Thief saa tämmösen:
Use Magic Device
By 13th level, you have learned enough about the workings o f magic that you can improvise the use of items even when they are not intended for you. You ignore all class, race, and level requirements on the use of magic items. PHB 97
En löytäny yhtään maagista itemiä mikä vaatisi classia, rotua tai leveliä käyttääkseen sitä.
Ainoa viittaus minkä löysin koski kääröjä:"Any creature that can understand a written language can read the arcane script on a scroll and attempt to activate it." DMG 139
Eli voiko kaikki käyttää kaikkia maagisia itemeitä? Jos kyllä, mitä etua tämä roguen ominaisuus antaa? Voiko Theif rogue esim. käyttää greatswordia jos se on maaginen vaikka ei omista proficiencyä siihen ilman penaltyjä?
Mitä taas tulee armoreihin ja aseisiin... Mikä tahansa hahmo voi käyttää mitä tahansa armoria tai asetta, mutta jos hahmolla ei ole proficiencyä aseeseen niin, hän ei saa proficiency bonusta aseen käyttöön. Jos hahmolla ei ole proficeiencyä armoriin saa hän disadvantagen STR ja DEX saveiehin ja testeihin, attackeihin ja ei voi heittää loitsuja. Eli siis Rogue voi käyttää kahden käden miekkaa ja täyshaarniskaa ihan milloin vain jos haluaa. Ja "Use Magic Device" ominaisuus ei poista proficiencyn (tai sen puuttumisen) vaikutusta, koska se selkeästi ignoroi vain "class, race and level requirements".
"A spell scroll bears the words of a single spell, written in a mystical cipher. If the spell is on your class’s spell list, you can use an action to read the scroll and cast its spell without having to provide any of the spell’s components. Otherwise, the scroll is unintelligible."
Magical Ambush
Starting at 9th level, if you are hidden from a creature when you cast a spell on it, the creature has disadvantage on any saving throw it makes against the spell this turn.
Mites tämä sitten toimii? Jos loitsit piilosta spellin missä on verbaalinen komponentti niin eikö stealth rikkoudu silloin välittömästi vai kerkeekö loitsun loitsia loppuun jos sen casting time on 1 action? Voiko rogue jolla on mahdollista päästä piiloon joka vuoro heittää yhden loitsun ja käyttää bonus actionin mennäkseen uudestaan piiloon?