Olemme päivittäneet yhdistyksen verkkopalvelun tietosuojaselosteen vastaamaan EU:n tietosuoja-asetuksen (GDPR) vaatimuksia.

Tietosuojaselosteessa kerromme, mitä henkilötietoja keräämme yhdistyksen verkkopalvelun käyttäjistä, miten käytämme niitä ja miten huolehdimme niiden suojaamisesta.

Seloste on luettavissa täällä

Olemme myös päivittäneet yhdistyksen verkkosivujen käyttöehdot. Verkkosivuston käyttö edellyttää, että käyttäjä sitoutuu noudattamaan näitä käyttöehtoja. Käyttöehdot muodostavat sitovan sopimuksen sinun ja yhdistyksen välillä.

Tutustu huolellisesti näihin käyttöehtoihin. Käyttämällä verkkosivustoa vahvistat lukeneesi, ymmärtäneesi ja hyväksyneesi käyttöehdot sekä antaneesi suostumuksesi käyttöehdoissa kuvattuun henkilötietojen käsittelyyn.

Käyttöehdot ovat luettavissa täällä

Leiri, Kesärinne 29.03.-02.04.2018

edited April 2018 in Yhdistysasiat
Seuraava yhdistyksen leiri järjestetään 29.03.-02.04.2018 Kesärinteen leirikeskuksessa. Leiri alkaa torstaina klo 17.00 ja loppuu maanantaina klo 14.00.

Leirille osallistuvilta peritään leirimaksu 20 euroa, poislukien nuorisojäsenet, joilta leirimaksua ei peritä.

Leiriohjeet

Leirikeskuksessa on yöpymismahdollisuudet 62 hengelle 2-8 hengen huoneissa. Salissa on takka, ulkona suojassa on toinen takka, keittiö täysin varusteltu isoine kylmäkoneineen, sauna lämpiää joka ilta (vuorot sekä miehille että naisille). Iso sali, missä on paljon tilaa pelata lauta- ja figupelejä. Lukuisia pienempiä tiloja, missä pelata mm. roolipelejä tai mitä tahansa pelejä. TV/AV-laitteet löytyvät.

Tämän parempaa paikkaa rooli-, lauta- ja figupeleille ei löydy mistään!

Comments

  • Omalta puoleltani pääsiäisleirillä on hieman muista peleistä ja pelaajatilanteesta riippuen tarjolla alustavasti scifiä (Trinity tai Mass Effect) ja roistotarinoita teollisen vallankumouksen alaisessa fantasiayhteisössä (Blades in the Dark).
  • ^Mass Effect tai Blade in the Dark, I'm in like Flint!
  • edited March 2018
    Meikäläiseltä tulee mukaan leirille seuraavat:

    INSTRUMENTS OF POWER AND REVENGE
    [Dune]

    Varotan huoneen epävirallinen kauppavaltuusto on joutunut törkeän murhayrityksen kohteeksi käytyään tutustumassa epäeettiseen huumekauppaan, jota käydään kestämättömän kehityksen periaatteilla. Kuka on murhan takana ja miksi? Liittyykö tapahtuma muinaiseen sukuvihaan, keisarilliseen politiikkaan vai johonkin muuhun? Miten viidakosta pääsee pois? Ja alkajaiseksi, keitä on nämä täynnä elacca-mehua olevat kurkunleikkaajat?

    Kampanja jatkuu, vanhat hahmot. Tarpeen mukaan tilaa voidaan tehdä vieraileville tähdille.


    RED COMMUNION
    [Call of Cthulhu]

    Vuosi 1972. Joukko vasemmistolaisia vallankumouksellisia on paennut Saksan viranomaisia ja omia ongelmiaan kaukana vuoristometsässä sijairsevalle Gramscin kartanolle perustettuun kommuuniin keräämään voimiaan ja pohtimaan vallankumouksen olemusta.

    Uusi peli, 4-6 pelajaa, valmishahmot. Nopaton järjestelmä, jossa toiminnan ratkaiseen kunkin hahmon luonne, tausta, motivaatio ja olennaiset vallakumoustaidot.
  • Instruments ja Communion kiinnostavat!
  • Instruments ja Communion kiinnostavat.
  • Instruments ja Communion kiinnostavat!
  • Mukaan leirille tulee Implausible Deniability tehtäväsarja uuteen klassiseen paranoiaan ja todennäköisesti myös neuvostoliittolainen laser-tankki.
  • Ohjelmassa Traveller: Bootstrap ja Kirottu päiväkirja aka. Dwarven Denver. Bootstrapiin priorisoidaan vanhoja pelaajia, päiväkirjaryhmään pääsee kuka vaan.
  • edited March 2018
    Mukaan tulevat seuraavat pelit:

    CLAIM TO SALVATION
    Scoured Starsin katastrofaalisten tapahtumien jälkeen Starfinder Society yrittää pysyä pinnalla. First Seeker lähettää ryhmän epätoivoiselle tehtävälle etsimään Salvation's Endin tekokuuta. Starfinder Societyn jäljellä olevat agentit ovat katkeamispisteessä. Antaako tehtävä avaimet siihen miten Society saadaan stabiloitua, jotta uusi Starfinderien sukupolvi ehtii astua esille? Starfinder one-shot, valmishahmot, 4-7 pelaajaa.

    ELEMENTAL EVIL
    Seikkailut Mulmasterissa jatkuvat jaksoilla nimeltä Oubliette of Fort Iron, Dark Rites at Fort Dalton ja Boltsmelter's Book. D&D 5th Edition, suurimmalla osalla hahmot, uusia tehdään tarvittaessa. 3-8 pelaajaa.

  • Kentin D&D:t kiinnostelee aina!
  • Otan mukaan Dark Waters -kamppiksen, eli Missourin osavaltiopoliisin tutkimuksia voidaan jatkaa joku päivä, jos pelaajia saadaan riittävästi kasaan. Arvioisin, että kamppanjaa on jäljellä 1-3 pelikertaa riippuen hahmojen toimista. 
  • tulossa perjantaina
  • WTF with this god damn flu bullshit again?! Piti sit just tällä viikolla pukata flunssaa ja kuumetta. Lepään viel tän illan ja tulen mestoille huomenna perjantaina joskus puolenpäivän jälkeen.
  • Huomenna perjantaina mahdollisesti saan auton lainaan jotta pääsen leirille käymään.
  • Hei! Päivityksenä, että saavun leirille joko pe 30.3. tai viimeistään la 31.3.2018 ja mukanani on tarjolla hieman muista peleistä, samoin kuin kiinnostuneista ja vapaista pelaajista riippuen Blades in the Dark, 3 - 5:lle alamaailmaa edustavalle pelaajahahmolle.

    Kysessä on vahvasti mekanistinen, paikoin jaettua tarinankerrontaa tukeva roolipeli teollistuvassa fantasiakaupungissa, minkä teknologista kehitystä ajaa hirviövalaiden veri sen sähkövallien suojatessa asuinyhteisöä maaseutuja riivaavilta henkiolennoilta. Kaupungin väestö elää maailmassa, minkä aurinko on murtunut samalla kun musteenomaiset meret heijastavat omia pinnanalaisia tähtikuvioitaan. Sen ikihämärää arkea sävyttävät tiheä asutus, kapeat kadut, tehtaiden päästöt ja rautateiden kalske.

    Tämä kaupunki on Doskvol ja kenties eräänä tummana päivänä sen alamaailma on teidän joukkionne hallitsema.

    Tervetuloa!

    Huom: Blades in the Dark on ikärajaltaan K-18 tarinoissa mahdollisesti esiintyvien teemojen, tapahtumien ja käsiteltävien aiheiden vuoksi.

  • NYT ON SEKÄ KUNNOLLISTA että jotenkin tutun ja kunniattoman kuuloista.
  • Leirin saldo:

    Perjantaina Southern Reaching ensimmäisen partion selviytyjät ovat palanneet Alue X:ltä tapiireista huolimatta. Southern Reachin saldoksi jäi kasa muistiipanoja, kaksi muistitonta selviytyjää ja mystinen kasvinäyte.

    Lauantaina Instruments of Power and Revengen tarina on edennyt pois viidakosta sumupuuretriittiin, joka ottaa vastaan vain kaikkein rikkaimpia ja valikoituja asiakkaita. Varotan huone päätti kostaa kokemansa vääryydet välittömästi puukkotappelun, huumeiden ja tapiirin avulla. Tämän lisäksi luotiin suhteita ja suhteettomuuksia Padisah-keisarin salamurhaajattarien ja Taivaskuninkaan epäonnistuneiden lapsisotilaiden kanssa.

    Torstai-iltana aloiteltu Missourin osavaltion poliisin tutkinta tuli loogiseen päätepisteeseensä sunnuntaina. Viidestä hahmosta kolme kuoli, mutta vasta pelastettuaan sielunsa ja karkoitettuaan helvetinkoiran. Kultin standardeilla kyseessä oli siis lähes täydellinen voitto. Noin, yleisesti ottaen Dark Waters on kyllä ollut vahvimpia ja mukaansatempaavimpia kampanjoita ensimmäisestä rikospaikasta viimeiseen niskalaukaukseen asti. Ei voi kuin kiittää.

  • Kiitos myös pelinjohtajan puolesta Dark Waters -kampanjaan osallistuneille pelaajille. Viimeisillä pelikerroilla näytti jo pahasti siltä, että loppuratkaisusta saattaisi tulla hahmojen kannalta vielä paljon synkempi, mutta pari oikeaan kohtaan osunutta erittäin hyvää heittoa viime metreillä pelastivat paljon. 
  • Juuh, leiri oli hyvä, Kultin loppu oli varsin eeppinen ja tiukka paketti nimim wilpower nollassa, järki poissa ja taju kankaalla mutta sielu poissa panttilainaamosta.

    Kultin lisäksi tuli tutustettua pelaajia Alpha Komplesin syövereissä toimineeseen maailmanlopun kulttiin, yksinäiseen tavarahissin tekoälyyn, Keviniin, sekä kultin hirvittävään hiiva-hirviöön.

    Samalla tuli estettyä Mulmasterissa elementtaalikultteja ensin jatkamasta kalastajien ja laivureiden muuttamista vesizombieiksi kultin palvelukseen ja sitten avaamasta Mulmasterin alle underdarkin rajamaille isoa porttia maan elementtitasolle ja syöksemästä koko aluetta kadotukseen.
  • edited April 2018
    Hei!

    Kiitos hyvin paljon Dyynin pelinjohdolle ja kanssapelaajille. Tämä oli jälleen Aivan Erilaista parhautta!


    Sitten, isot kiitokset The Break-of-Dawn Boysille, jengille mikä teki räväyttävän sisääntulon Doskvolin alamaailmaan!

    Enemmän tai vähemmän hipihiljaa kaupungin yössä hiipivät ...

    - Kessu,
    - Simulacrum,
    - Stygian,
    - Sweet Daddy,
    - Trainwreck ja
    - Widow

    ... joiden ansiosta päivänmurroksen kansankielistä tunnusta löydetään Variksenjalan kortteleista, postitoimistoista ja alumiinikuorisista rantapalloista.

    Parin lämmittelykierroksen jäljiltä Blades in the Darkin pelimoottorikin saatiin viriteltyä peliryhmälle (muk. lukien pelinjohto) paremmin sopivalle taajuudelle.


    Kaikkiaan hyvä leiri, 5/5!

    Lopuksi ohessa vielä huomioita, lisätietoja ja errataa Blades in the Darkista niille, joita asia koskee tai kiinnostaa:
    1.) Viimeisen, 3. keikan Downtime activities -osuus jätettiin tietoisesti suorittamatta

    2.) Desperate Actioneista saatavat kokemuspisteet tulee merkitä jo ennen heiton tekemistä. 1. pelikerralta myönnetäänkin takautuvasti +1 XP, minkä voi sijoittaa mihin tahansa hahmon attribuuttiin (Insight, Prowess, Resolve), jota pelaaja muistelee käyttäneensä keikkojen aikana Desperate-asemasta.

    3.) Ne hahmojen kokemuspisteet, mitkä saatiin muista kuin Desperate Actioneista sijoitettiin hahmon Playbook-kokemukseen. Todellisuudessa ne voi, ja myös saa uudelleenjakaa pelaajan haluamalla tavalla Playbookin ja eri attribuuttien (Insight, Prowess, Resolve) välillä.

    4.) Pelikerran lopussa jenginne Rep-mittari täyttyi, nollattiin ja ylijääneet pisteet kirjattiin mittarin alkuun. Todellisuudessa jenginne Rep on tällä hetkellä täynnä, eli 11 / 11 (11 koska teillä on 1 Turf).

    Voitte niin päättäessänne maksaa 8 Coin:ia nostaaksenne jenginne Tierin 0:sta Tier I:lle. Tästä seuraa etuja mm. yleisten varusteidenne laadussa, Cohorttien määrä- ja laatuluokassa, erikoistarvikkeiden hankinnassa sekä sellaisissa tuuriheitoissa, missä jenginne ns. kokonaispäheydellä on väliä.

    5.) Jenginne saa +4 Crew XP:tä, mitkä myönnetään seuraavista kategorioista:
    - Execute a successful espionage, sabotage, or theft operation +1
    - Contend with challenges above your current station +2
    - Bolster your crew's reputation or develop a new one +1

    6.) Tiedoksi vielä, että pelin sääntöjärjestelmä löytyy kokonaisuudessaan sivuilta bladesinthedark.com, kohdasta "Game Rules SRD".

    Jos spoilereilla on kannaltanne väliä, pyydän harkitsemaan ennen kuin tutkitte tarkemmin Resources-kohdan alaista materiaalia (mm. niin sanottu Player's Kit).

    EDIT: Linkit lisätty
  • Mulmasterin Oubliette salaisuuden paljastuminen oli lineaarisuudestaan (ja migreenistä) huolimatta hauska dunskukomppaus. Perinteisesti roolipelaaminen tuplasi seikkailun kokonaiskeston. Kiitokset Kentille ja kanssapelaajille.

    Traveller: Bootstrapissä harpattiin kerralla nelja kuukautta ja Auringonlaskun saarten uplift on viimein valmis. Samalla saatiin hierottua kasaan kolmen valtakunnan kauppa- ja puolustusliitto "Valistuneiden Liitto" joka ensi töikseen antoi Ragnarilaisille merirosvoille kyytiä. Tutkimusretkellä Ragnarin maille tehtiin ensikontaktia mantereen asukkaisiin niin avoimesti kuin salaisestikin (ja mysteeriksi jäi mistä tiedustelu-osasto oli oppinut kielen etukäteen). Loppupelistä päädyttiin pohtimaan kolonisaatioon rohkaisemisen moraalista oikeutusta. Koska tämä on Travellerin Imperiumi eikä 40k:n Imperiumi taikka Star Trekin Federaatio, ei valmiita vastauksia ollut.

    Dyynissä oli ilo päästä pois kammottavasta viidakosta, ei vähiten siksi että hahmoni oli kuoleman kielissä eikä olisi siellä parantunut kuin ihmeellä. Pelaajan pieneksi harmiksi Shu-Turul joutui velvollisuudentunnosta kieltäytymään kaksintaistelusta salamurhaajan kanssa, mutta onneksi ryhmästä löytyi toinen pätevä (ja erikoiskoulutettu) esitaistelija.

    Kirottu Päiväkirja päättyi tällä kertaa traagisesti vaikka ryhmä saikin kasaan melkoisen saaliin ja selvisi ulos minimaalisin tappioin. Läheltä piti -tilanteita riitti ja viimeinen ekskursio syvemmälle kuin kukaan oli aiemmin käynyt paljasti jonkin aikaisemman seikkailijaryhmän kohtalon - ja oli päätyä tämäkin ryhmän turmaksi! Ilman viimeistä retkeä aarteita olisi kertynyt vain murto-osa, mutta Harry eläisi yhä. Kiitokset pelaajille luolakomppaukseen tuodusta roolipelaamisesta ja tragediasta.
  • The Break-of-Dawn Boys on vallannut oman tilansa Karrivikistä.

Sign In or Register to comment.