Olemme päivittäneet yhdistyksen verkkopalvelun tietosuojaselosteen vastaamaan EU:n tietosuoja-asetuksen (GDPR) vaatimuksia.

Tietosuojaselosteessa kerromme, mitä henkilötietoja keräämme yhdistyksen verkkopalvelun käyttäjistä, miten käytämme niitä ja miten huolehdimme niiden suojaamisesta.

Seloste on luettavissa täällä

Olemme myös päivittäneet yhdistyksen verkkosivujen käyttöehdot. Verkkosivuston käyttö edellyttää, että käyttäjä sitoutuu noudattamaan näitä käyttöehtoja. Käyttöehdot muodostavat sitovan sopimuksen sinun ja yhdistyksen välillä.

Tutustu huolellisesti näihin käyttöehtoihin. Käyttämällä verkkosivustoa vahvistat lukeneesi, ymmärtäneesi ja hyväksyneesi käyttöehdot sekä antaneesi suostumuksesi käyttöehdoissa kuvattuun henkilötietojen käsittelyyn.

Käyttöehdot ovat luettavissa täällä

40k [Warhammer 40k]

1246723

Comments


  • on 1295447935:


    Meikä diggaa että sopivan kolhon näköinen lentävä tiiliskivi. Eikös noi Stormravenit jonkun vanhan STC:n mukaan valmisteta, eli ei ole sinällään Blood Angels designia, tosin voisi kuvitella, että Blood Angelsien armoryissä olis sit melkonen "pimp my ride" projekti kokoajan menossa noiden vähän linjakkaammaksi tuunamiseksi.


    Miksei käyttäisi vanhoja deaghnaught malleja?
    Ne oli pyöreitä ja linjakkaita...

  • on 1295454212:

    Eli olisiko porukalla kiinnostusta pelailla semi-säännöllisesti Keravalla?


    OLISI!

  • on 1295454873:

    Siinä armeijassa on kuitenkin käytännössä maksettu satoja pisteitä deep strikesta, jota ei sen jälkeen voi taloja täynnä olevassa maastossa ikinä käyttää.


    Saa tolla Codexilla ja mun figuilla kasaan kaupunkisotaankin hyvin sopivan joukon, olis vaan aina kiva tietää ennenkuin alkaa armeijalistaa kasaamaan pikkasen millaisessa maastossa tullaan pelaamaan. Ja tietyt jutut listassahan vaativat tietyntyyppistä maastoa jotta niissä on mitään järkeä, jolloin olis mun mielestä kiva jos etukäteen vois sopia esim. että maastoon sitten tulee raunioita.
  • I'm cumming in my pants, tsiigatkaa nyt, KOLME vaihtoehtoista front platea, ja ihan vitun makeet jokainen!

    m1620129a_99120101089_FuriosoDreadSprue01_873x627.jpg

    Miks mulla pitää olla jo valmiiks ihan tarpeeksi Furiosoja?  :(

    Toisaalta on mulla kenkiäkin, ja silti ostan niitä aina lisää, eli enköhän mä tuonkin osta!

  • on 1295459587:


    Saa tolla Codexilla ja mun figuilla kasaan kaupunkisotaankin hyvin sopivan joukon, olis vaan aina kiva tietää ennenkuin alkaa armeijalistaa kasaamaan pikkasen millaisessa maastossa tullaan pelaamaan. Ja tietyt jutut listassahan vaativat tietyntyyppistä maastoa jotta niissä on mitään järkeä, jolloin olis mun mielestä kiva jos etukäteen vois sopia esim. että maastoon sitten tulee raunioita.



    Joskus on iha kiva pelata ns. "kampanja säännöillä", eli silleen, että vastustajan luonne ja kenttä on etukäteen mielessä ja koko lista rakennetaan vain ja ainoastaan sitä kyseistä vastustajaa ja kenttää varten. Mutta tournament-tyylillä pelatessa nimenomaisesti pitäisi olla silleen, että lista on ns. "all comers" -lista, eikä viilattu johonkin tiettyyn ympäristöön/vastustajaan sopivaksi.

    Asiasta toiseen: Luin juuri viimeisimmän GW:n Rulebook FAQ:n (versio 1.2) ja sen mukaan yksikön saa deployata impassable terrainiin, mikäli k.o yksikkö kykenee liikkumaan impassable terrainin yli. Tässäpä on nyt sellainen sääntötarkennus, joka sitten sallii Deep Straikkaamisen impassable terrainiin jump packeilla ja skimmereillä, koska jump packilla ja skimmerillä voi liikkua impassablen yli.

  • on 1295461246:

    Joskus on iha kiva pelata ns. "kampanja säännöillä", eli silleen, että vastustajan luonne ja kenttä on etukäteen mielessä ja koko lista rakennetaan vain ja ainoastaan sitä kyseistä vastustajaa ja kenttää varten. Mutta tournament-tyylillä pelatessa nimenomaisesti pitäisi olla silleen, että lista on ns. "all comers" -lista, eikä viilattu johonkin tiettyyn ympäristöön/vastustajaan sopivaksi.


    Juu toki. Competitive lista on tietty ihan erilainen kuin jotain tiettyä peliä varten kasattu lista (ei silleen et itte olisin vielä mikään mestari tai mikään muu kuin amatööri listojen kasaamisessa). Molempia on kiva tehdä, mutta jälkimmäinen mahdollista enemmän kokeilua, kikkailua ja "luovuutta", eli ei oo pakko tehdä niin hardcore listaa jossa on otettu kaikki mahdolliset vastustajat ja tilanteet huomioon, vaan voi vähän relammin kokeilla kaikkea kikastelua ja sellaista "toimiskohan muuten tällanen idea" kamaa (joka mielestäni on just se pelien suola, siinä missä jollekin se varmaan on just sellasen optimaalisen kaikki testit läpäisevän ultimate listan tekeminen).


    Asiasta toiseen: Luin juuri viimeisimmän GW:n Rulebook FAQ:n (versio 1.2) ja sen mukaan yksikön saa deployata impassable terrainiin, mikäli k.o yksikkö kykenee liikkumaan impassable terrainin yli. Tässäpä on nyt sellainen sääntötarkennus, joka sitten sallii Deep Straikkaamisen impassable terrainiin jump packeilla ja skimmereillä, koska jump packilla ja skimmerillä voi liikkua impassablen yli.


    Oho, just oliko eilen luin ton FAQ:n mutta missasin ton (tosin keskityin ettimään jotain building sääntöjä, et meni varmaan ohi). Pystytkö pistämään säännöstä suoraa lainausta? Jos menee just tolleen ku sanot, niin tuonhan pitäs kyllä mahdollistaa jump infantryn deep straikkaamisen kaikkien muiden rakennusten katoille, paitsi sellaisten, joissa on porukkaa sisällä, tai joiden katoilla on parapetsiä tai battlementtiä, täysin riippumatta siitä, pidetäänkö niitä rakennuksia impassablena vai ei. Awesome!
  • Ettin kohdan itse:


    Q: Can a unit deploy in impassable terrain? (p92)
    A: Not unless it is specifically allowed to move through
    impassable terrain.


    eusa_dance.gif
  • Rulebook FAQ 1.2 p.6

    Q: Can a unit deploy in impassable terrain? (p92)
    A: Not unless it is specifically allowed to move through impassable terrain.



  • DESCEEEEEENT OF ANGEEEEEEEELS!!!!

    Pitänee tehä joku 100% jump pack/landspeeder lista ja deepata ihan vitusti impassable terrainiin, just because I can!

    Tai no, toi mun viimesin liiga-armeijahan oli 100% jump infantryä, mut siis skimmereitä vielä tohon päälle. Muahahaha!

  • Tosin koska impassableen deeppaava jump infantry ja/tai skimmer päättää liikkeensä impassableen, niin dangerous terrain testit siinä kuitenkin joutuu heittelemään.
  • Eli ne tulkitsee sivun 95. mishap tekstin niin että jump infantryn, skimmerit ja vastaavat voi deployata kentälle. Toisaalta toi voi myös tarkoittaa unitteja mitkä deep straikataan suoraan impassableen kuten tyranidien Lictor. Varsinkin kun lukee deep strike mishap tablesta Terrible Accidentin, eihän jump infantry voisi joutua heittämään taulukosta ollenkaan.

  • on 1295454212:


    Mun on tässä lähiaikoina tarkoitus hommata toinen pelipöytä.
    Eli olisiko porukalla kiinnostusta pelailla semi-säännöllisesti Keravalla?
    Saataisiin kaksi peliä pyörimään samaan aikaan. Voisi sitten myös kokeilla erilaisia vaihtoehtoja esim. Deep Striken ja muutenkin rakennusten suhteen. Itseäni ainakin houkuttelisi kokeilla tietynlaisten rakennusten kanssa että voisi assaultioda rakennukseen, siihen varmasti löytyisi joitakin eri vaihtoehtoja miten sen voisi hoitaa.


    Vielä parempi tähän vois olla että kurryn nimissä järkätään joku koululuokka tai nuorisotila säännöllisesti käyttöön, niin saadaan jäsenhankinta yhdistettyä pikku-ukkoiluun...
  • Keravalla figupelaamisesta jatkossa voisi miettiä josko laittaisi mielummin viestejä mailitse. Täällä ei tule käytyä ihan niin usein kuin mailia katsomassa.
    Millaiset ajat muille voisi yleensä sopia. Nythän mulla on yksi pöytä jos on kiinnostusta tulla pelaamaan lähiaikoinakin.
    Pitäisi varmaan laittaa että Fabaakin voi pelata.


  • on 1295472095:


    Vielä parempi tähän vois olla että kurryn nimissä järkätään joku koululuokka tai nuorisotila säännöllisesti käyttöön, niin saadaan jäsenhankinta yhdistettyä pikku-ukkoiluun...


    Itseäni ei ainakaan ole kiinnostusta ruveta miettiä miten saa tollaiseen paikkaan pelipöydän ja maastot. Ja sitten varmaan pitää sitoutua johonkin tiettyyn aikaankin. Ei sovi ainakaan mun kalenteriin. :)

  • on 1295470435:


    Eli ne tulkitsee sivun 95. mishap tekstin niin että jump infantryn, skimmerit ja vastaavat voi deployata kentälle. Toisaalta toi voi myös tarkoittaa unitteja mitkä deep straikataan suoraan impassableen kuten tyranidien Lictor. Varsinkin kun lukee deep strike mishap tablesta Terrible Accidentin, eihän jump infantry voisi joutua heittämään taulukosta ollenkaan.


    Aza, eipäs nyt ruveta lukemaan säännöistä sellaista mitä siellä ei ole:

    Deep Strike Mishap -eventin käynnistää se, että "if one or more of the models in deep striking unit cannot be deployed". Jos siis kyseisen modellin (kuten esim jump trooperin) voi deployata impassableen, niin eventti ei käynnisty. Jos taas kyseistä modellia ei voi deployata koska se päätyisi toisen modellin päälle tai ulos laudalta, niin mishappia heitetään.

    Lictorilla taas ei ole deep strike sääntöä ollenkaan, joten on kyllä aika kaukaa haettua, että deep strike säännöt pätisivät siihen. Se ei myöskään ole tyypiltään "jump pack tai skimmer", joten tuo saman FAQ nimenomaisesti kieltää sen deployaamisen impassableen, koska se ei sinne normaalistikaan pääse.
  • Menkää Keravan pelikauppaan pelailee?
  • Mutta ottakaa hyvät ihmiset joka vuoron jälkeen päältä kuvia!!!!!

    Miksi maalata figuja jos niitä ei kellekään näytä :)

    Ja tahtoo nähdä taistelukertomuksen lisäksi myös kuvia tai jos on tappelua sääntökohdasta niin näkisi vähän mistä oli kyse.

  • on 1295511878:


    on 1295470435:


    Eli ne tulkitsee sivun 95. mishap tekstin niin että jump infantryn, skimmerit ja vastaavat voi deployata kentälle. Toisaalta toi voi myös tarkoittaa unitteja mitkä deep straikataan suoraan impassableen kuten tyranidien Lictor. Varsinkin kun lukee deep strike mishap tablesta Terrible Accidentin, eihän jump infantry voisi joutua heittämään taulukosta ollenkaan.


    Aza, eipäs nyt ruveta lukemaan säännöistä sellaista mitä siellä ei ole:

    Deep Strike Mishap -eventin käynnistää se, että "if one or more of the models in deep striking unit cannot be deployed". Jos siis kyseisen modellin (kuten esim jump trooperin) voi deployata impassableen, niin eventti ei käynnisty. Jos taas kyseistä modellia ei voi deployata koska se päätyisi toisen modellin päälle tai ulos laudalta, niin mishappia heitetään.normaalistikaan pääse.


    No tää on vähän kaksipiippuinen juttu, FAQ sanoo, että "units specifically allowed to move through impassable terrain... can deploy in impassable terrain", mutta deep strike sääntöjen kohdalla mainitaan, että mishapiä heitetään "if one or more of the models in deep striking unit cannot be deployed because they would land...in impassable terrain". Eli kumpi nyt on siis sääntö ja kumpi poikkeus sääntöön?

    Onko pääsääntö se, että unit, joka pystyy liikkumaan impassable terrainin läpi, saa normaalisti deployata impassableen ja poikkeus tähän sääntöön on se, että deepatessa unittia ei kuitenkaan saa tavallisuudesta poiketen deployata impassableen, koska deepatessa mikään unit ei saa päätyä impassable terrainiin VAI onko pääsääntö se, että mishapiä heitetään aina, jos unit päätyy deep strikessä impassable terrainiin, ja poikkeus se, että tapauksessa, jos unit normaalisti saa liikkua impassable terrainin läpi, niin se saakin perus deep strike säännöistä poiketen deepata impassable terrainiin, koska unit joka saa liikkua impassable terrainin läpi saa aina myös deployata impassabe terrainiin.

    Tässä asiassa olenkin sitten Mustiksen kannalla. Mielestäni se "sääntöjen henki" mitä tuo FAQ:kin selventää, on ehdottomasti tässä se, että unitit, jotka voivat deployata impassableen, voivat niin tehdä aina, myös deepatessaan.

    Eli jos minä saan päättää, niin pelaisin rakennukset niinkuin Aza ja jump infantry/skimmer/jetbike deep striket kuten Polaria. Eli että jump infantryllä, skimmereillä ja jet bikeillä deep strike saisi päättyä unoccupied rakennusten päälle (kunhan figut pystyisi ko. rakennuksen päälle fyysiesti asettamaan) ilman että joudutaan heittämään deep strike mishappiä, mutta sen sijaan rakennusten päälle diipanneille heitettäisiin dangerous terrain testiä.

  • on 1295515320:


    Menkää Keravan pelikauppaan pelailee?


    Huonosti maastoa ja pieni (4x4) pöytä. Mut joo, Tuukan kanssa ollan parit pelit käyty pelaamassa.

  • on 1295534734:


    mutta deep strike sääntöjen kohdalla mainitaan, että mishapiä heitetään "if one or more of the models in deep striking unit cannot be deployed because they would land...in impassable terrain".


    Eli mishappia heitetään, jos yhtä tai useampaa modelia ei voida deployata. Sitten on luettelo kaikista mahdollisista tilanteista, joissa voi tulla kyseeseen, että modelia ei voitaisi deployata. Näitä mahdollisia tilanteita ovat:
    - joutuminen impassableen
    - joutuminen ulos pöydältä
    - joutuminen oman nappulan päälle
    - joutuminen vihollisnappulan päälle tai 1" päähän vihollisnappulasta

    Impassableen joutuminen on siis yksi mahdollinen syy joka voi aiheuttaa sen, että yhtä tai useampaa modelia ei voi deployata. Kuitenkin, jos modellin (esim. jump pack) voi deployata impassableen, niin silloin kaikki modelit jotka laskeutuvat impassableen voi deployata ja tilanne "yhtä tai useampaa modelia ei voi deployata" ei toteudu.
Sign In or Register to comment.