Olemme päivittäneet yhdistyksen verkkopalvelun tietosuojaselosteen vastaamaan EU:n tietosuoja-asetuksen (GDPR) vaatimuksia.
Tietosuojaselosteessa kerromme, mitä henkilötietoja keräämme yhdistyksen verkkopalvelun käyttäjistä, miten käytämme niitä ja miten huolehdimme niiden suojaamisesta.
Seloste on luettavissa täällä
Olemme myös päivittäneet yhdistyksen verkkosivujen käyttöehdot. Verkkosivuston käyttö edellyttää, että käyttäjä sitoutuu noudattamaan näitä käyttöehtoja. Käyttöehdot muodostavat sitovan sopimuksen sinun ja yhdistyksen välillä.
Tutustu huolellisesti näihin käyttöehtoihin. Käyttämällä verkkosivustoa vahvistat lukeneesi, ymmärtäneesi ja hyväksyneesi käyttöehdot sekä antaneesi suostumuksesi käyttöehdoissa kuvattuun henkilötietojen käsittelyyn.
Käyttöehdot ovat luettavissa täällä
Comments
8)
Tai no, saas ny sit nähdä mitä tulee.
Jos sellainen tarve tulee, niin mun marsut rupee harrastaa hulavanteita:
http://frontierwargaming.com/?product=25mm-to-32mm-base-adapters
GW:n kommentti:
Tänään tuli postissa. Aivan uskomaton diili, tilasin GW:ltä ja maksoi 100e kotiin kannettuna. Laskin just, että tossa on GW:n hinnoilla 223 euron edestä figuja + vielä uniikki BA terminator captain, jota ei saa kuin tämän boksin mukana, ja lisäksi nämä eivät ole sellaisia simppelimpiä parin osan massatuotantofiguja niinkuin näissä bokseissa yleensä, vaan ihan samoja mitä myydään erillisinä setteinä, lisäksi mukana tulee siis pehmeäkantinen minisääntökirja (jollaista ei irrallisena myydä, mutta vastaava kovakantinen on 46 euroa) plus sitten vielä tietenkin tuo Shield of Baal -skenuvihko (joka tosin on melko yhdentekevä).
Ainoa vika tässä on se, ettei minulla ole oikein mitään käyttöä noille tyrskyfiguille, vaikka hienoja ovatkin (ellen sitten kaiva Advanced Space Crusadea naftaliinista, kun on tainnut jokunen tyranid warrior siitä boksista kadota), ja saa nyt nähdä kun BA Codex kotiin asti kerkeää, että onko noille boksin mukana tuleville BA/SM figuillekaan nyt niin paljon käyttöä (ilmeisesti ainakin Death Company on huhujen mukaan uudessa kirjassa ihan jees), kun ei tuossa varsinaisesti ollut mitään jota en jo ennestään omistaisi.
Tässä vielä setin figut:
BA:
Blood Angels Terminator Captain (uniikkifigu)
Furioso Dreadnought
Terminator Squad
Death Company
Tyrskyt:
Broodlord (taitaa olla tämäkin tuon BA terminator captainin tapaan uniikki figu, eli ei sama kuin GW:n perus Broodlord)
Carnifex
Tyranid Warriors
Genestealer brood
Otanpa nyt vähän sanojani takaisin. Vihkon tehtäväthän ovat pikemminkin kuin Space Hulkkia 40k:n säännöillä (tosin tässä ei seikkailla space hulkissa). Vaikuttavat itseasiassa ensilukemisen jälkeen ihan kiinnostavilta nämä tehtävät, mutta siis hyvin erilaista ja paljon pienempimuotoista kuin perus 40k missiot.
Löytyyks sulta tarpeeksi Nidejä noihin skenuhin? Voisin nimittäin tulla joskus testaan, pienimuotoinen 40tonninnen nimittäin hyvinkin kiinnostais, että pääsis vähän sisään nykyiseen peliin.
Internetsistä löytyy, mutta lienee syytä huomata, että länsimaissa ihmistyövoima on kallista. Space Hulkin kokoinen projekti maksaa helposti ihan perus yksinkertaisella maalauksellakin 200+ EUR.
Nyt olen kovasti paljon pettynyt. Kylhän nyt BA:lla pitäisi yksi arkkivamppyyri olla...
En tiedä onko aina ollut näin ja olen itse pelannut väärin, vai onko tässä tullut nyt muutos edelliseen edikkaan, mutta silmiin pisti s. 12 blast marker & template säännöt.
Olen aiemmin pelattu niin, että jos modelin base on osittain templaten alla, niin tulee hittiä ja that's it, mutta 7. edikan säännöissä todetaan: "A unit takes a hit for each model that is fully, or even partially, underneath the template or blast marker. Remember that a model's base is counted as being part of the model itself...". Eli blast markerin tai templaten ei tarvitse olla basen päällä, riittää, että mikä tahansa osa modelista on lätyn alla, niin hittiä tulee.
Tarkistin vielä mitä myöhemmin sanottiin niistä aseista, bannereista, siivistä, hännistä yms., jotka "eivät ole osa bodyä" mutta nämä maininnat liittyvät vain line of sightiin. Eli tämän perusteella vaikka lätyn alla olisi pelkkä modelin ase, hännänkärki tai vaikkapa lippu, mutta ei basea, tulee silloin lätyistä hittiä.
Toki en ole vielä kuin vasta sääntöjen lukemisen alussa, eli jos myöhemmin vielä tulee jotain mikä tämän kumoaa, niin vinkatkaa, mutta ainakin tällä hetkellä en näe että tuota sääntöä voisi muulla tavalla tulkita (ja ehkä muut ovat aina pelanneetkin näin).
Juuh, kaukana takana ovat ASM päivät.
Mites muuten tossa tulevassa Oblatio Ultimassa tulee menemään noi Unbound ja detachment/formation hommat? Nykyäänhän noita virallisia formaatioita julkaistaan jossain White Dwarffeissakin, eli onko kaikenmaailman Deathstorm/WD formaatiot turnauksessa sallittuja (virallisestihan pitäisi olla, mutta toki turnauksessa voi olla just sellaiset säännöt kuin järjestäjä turnaukseen laittaa) ja voiko pelata unbound listoilla?
Laskee vaikka kaavalla figu per tunti (mun maalaustahdilla tosin aika optimistista, jollei nyt ole jotain yksinkertaisia yksivärisiä space marineja joiden pääväri tulee spray-pullosta) ja kympin per tunti (pimeänä työvoimana, jos joku näitä työkseen oikeasti maalaisi niin olisi tietty 20€ per tunti kun kaiken maailman eläketurvamaksut, verot sun muut pitää maksaa) niin kyllähän pienikin maalausprojekti kalliliksi tulee. Tietty joku teini voi maalata taskurahan toivossa halvemmallakin.
Fiksumpaa ja HUOMATTAVASTI halvempaa olisi tietty ostaa peli/figut käytettynä ja valmiiksi maalattuina eikä tilata erikseen maalausta. En kyllä tiedä kuinka paljon Space Hulkeja liikkuu pelivalmiina.
Kolmas vaihtoehto on opettaa lapset maalaamaan ja lahjoa ne maalaamaan figut parilla tikkarilla.
Edit: Ja en siis ole ottamassa tämmöistä projektia vastaan. Maalaustaidot ovat rapistuneet kun en ole yli kymmeneen vuoteen maalannut ja omia figuja on iso kasa tuossa odottamassa maalausta.
Ostin juuri uusimman Eldar-Codexin, mutta kirjassa ei ole infoa siitä, miten paljon eri joukkotyyppejä saa ottaa. En siis omista vielä uusinta sääntökirjaa, lukeeko asia siellä jossain ja jos lukee, niin voisiko joku referoida kyseiset säännöt minulle?
Meinaan siis jotain "enintään 25% pisteistä saa käyttää Heavy Supportiin"-tyylistä.
Erilaisia detachmentteja löytyy perussääntökirjasta, lisäosista, White Dwarfeista ja olen hemmetin ihmeissäni jos ei tuosta Codexista löydy jotain eldareden ihan omia detachmentteja, mikäli ko. Codex julkaistiin uuden edikan aikana.
Anyway, se klassisin detachment, joka perussääntökirjastakin löytyy, on Combined Arms Detachment (CAD), johon on pakko ottaa yksi HQ ja kaksi Troops choisea, ja muita choisesja saa ottaa lisäksi maksimissaan: 1HQ, 4 Troops, 3 Elites, 3 Fast Attack, 3 Heavy Support, 1 Fortification & 1 Lord of War.
Codex vuolta 2012, eli taitanee olla edellisen edikan aikainen. Ilmeisesti ja toivottavasti kuitenkin yhteensopiva uusimman kanssa.
Näyttää mun figut menevän näppärästi tuon CAD:in alle, teen sen mukaan.
Säästääkseni rahaa ja aikaa (+ koska awesome) liimasin yhdelle figuistani kaikki mahdolliset samanaikaisesti saatavat aseet. Ei ole vaan mitään hajua saako se niillä kaikilla edes samanaikaisesti ampua?
Eli, saako Monstrous Creature ampua kaikilla omistamillaan aseilla saman kierroksen aikana?
Figu on vasta pohjamaalattu, vielä ehtisin ottaa ylimääräiset aseet pois jos ei saa.
Nimim: Ostan kyllä sen sääntökirjan ihan näinä päivinä.
Harlequineille on tulossa ilmeisesti oma koodeksi. Uusimmassa WD:ssä on unit statit ja wargear säännöt Solitairelle (Elite) ja Troupelle (Troop). Lisää tulossa seuraavassa WD:ssä... Ainakin Harlequineille on tulossa oma Dedicated Transport, nimeltään Starweaver.
Hämmästyttävintä on todellakin se, että tämän viikon WD:ssä on pitkästä aikaa oikeasti sisältöä, koska siinä on kahden uuden unitin täydet statit wargeareineen, kaikkineen.
Ainoa juttu mitä en tällä hetkellä GW:n sääntölinjassa tajua on se että Psykereistä tehdään koko ajan vaan kovempia (5th edikasta eteenpäin) ja halvempia, mutta saman aikaisesti Necronien vanhat anti-psyker ominaisuudet on askel kerrallaan poistettu kokonaan. Tällä hetkellä tilanne on se että Psychic Phase on Necroneille se kohta missä otetaan turpaan ja rukoillaan, että se loppuisi. Paitsi tietty Necron pelaajan oma Psychic Phase, joka on se kohta jota ei ole.
"MOVING AND SHOOTING WITH VEHICLES
[...]
- A vehicle that moved at Cruising Speed can only fire snap shots, as above.
VEHICLES AND ORDNANCE WEAPONS
Unlike other units, vehicles can move and fire with Ordnance weapons. However, a vehicle that fires an Ordnance weapon can only make Snap Shots with its other weapons that turn. A vehicle that moved at Cruising Speed can still Snap Shoot Ordnance, but of course, cannot fire any Ordnance weapon that cannot be fired as Snap Shots."
(p. 73)
ja:
"SHOOTING WITH FAST VEHICLES
Fast vehicles that moved at Combat Speed in the preceding Movement phase can fire all of their weapons, just like other types of vehicles that have remained Stationary. Fast vehicles that moved at Cruising Speed can fire up to two weapons using their full Ballistic Skill - other weapons can only make Snap Shots."
(p. 88)
Yleinen konsensus on, että säännöt overridaavat toisensa seuraavalla tavalla: SHOOTING WITH FAST VEHICLES sääntö mahdollistaa kahdella millä tahansa aseella, myös Ordnance weaponilla, full ballistic skillillä ampumisen myös Cruising Speedissä, mutta VEHICLES AND ORDNANCE WEAPONS säännön seurauksena millä tahansa muulla aseella joutuu ampumaan snap shotteja.
Kuitenkin jotkut ovat tulkinneet sääntöä niin, että templatea ampuvilla Ordnance Weaponeilla ei voi ampua lainkaan Cruising Speedissä, edes fast vehiclellä.
Ymmärrän tavallaan tämän näkemyksen, lukeehan säännössä: "A vehicle that moved at Cruising Speed can still Snap Shoot Ordnance, but of course, cannot fire any Ordnance weapon that cannot be fired as Snap Shots.". Mutta. Tuo VEHICLES AND ORDNANCE WEAPONS kohta löytyy MOVING AND SHOOTING WITH VEHICLES sääntöjen viimeisenä lisäyksenä, joka täsmentää yllään olevia perussääntöjä. SHOOTING WITH FAST VEHICLES säännöt taas muuttavat kokonaan nuo perus MOVING AND SHOOTING WITH VEHICLES säännöt fast vehiclejen kohdalla.
Eli jos vielä tarkemmin halutaan asia purkaa osiin, niin konsensuksen mukaan näissä säännöissä kyse olisi siis siitä, että koska perussääntöjen mukaan vehicle voi ampua normaalisti cruising speedissä vain snap shotteja, niin normaaleita vehicle sääntöjä noudattava vehicle voi ampua cruising speedissä vain sellaista ordnancea, joka ei käytä templateja, mutta koska fast vehiclet voivat normaaleista ampumasäännöistä poiketen ampua cruising speedissä kahdella asella full ballistic skillillä, niin sen ei tarvitse ampua cruising speedissä ordnance weaponillaan snap shotteja, ja voi näinollen ampua normaalisti ordnance weaponillaan, oli se template-tyyppinen tai ei, mutta muilla aseilla sen pitää ampua snap shottia, koska sääntö toteaa, että vehicle joka ampuu ordnance weaponilla voi ampua muilla aseillaan vain snap shotteja.
Keskustelua (ei tosin kovin hyvää sellaista):
http://www.bolterandchainsword.com/topic/303019-australian-forum-thinks-fast-vindis-cant-move-12-and-shoot/
Jonkun tekemä taulukko:
Vastaus Oblatio Ultima V:ssä on, että Fast Vehicle saa ampua Ordnance aseen täydellä Ballistic Skillillä liikuttuaan 6 - 12".
Syy siihen, miksi näin on siinä, että mikään ei kategorisesti kiellä sitä, että Cruise-nopeudella ei voisi koskaan ampua muuten kuin Snap Shotteja (sanamuoto "can still fire" ei tarkoita "can only fire"). Jos kieltäisi, niin Superheavy vehkeetkään ei näin voisi tehdä.
Rehellisesti sanottuna kuutosta pelatessa nuo unohtuikin ainakin multa 90% ajasta.
Tahti on kyllä melkoinen.
Asiasta toiseen 40k:ta liippaavaan: GW:ltä on ilmeisesti tulossa lähiaikoina uusi hiukan Space Hulk -henkinen peli. Kyseessä on max. neljän pelaajan co-op lautapeli, jossa kukin pelaaja pelaa Imperial Assassinia ja vastassa on kaaoksen kultisteja, kaaosmarsuja yms.
http://imgur.com/a/5npGV
Hetkinen?
"The Traitor Legions of Chaos are but a distant memory and the many alien races that have long plagued mankind are held in check by the Space Marines."
Näin alkaa Warhammer 40k (31k) -maailmaan sijoittuvan, vuodenpituisen The Beast Arises -kirjasarjan 1. osan, I Am Slaughterin kuvaus. Mainosten perusteella luvassa on kamppailua jälleenrakennusajan Warhammer-maailmassa, mitä muun muassa viherihoiset valloittajat uhkaavat.
Lisätietoja:
Kirjasarja
http://www.blacklibrary.com/the-beast-arises.html
I Am Slaughter
http://www.games-workshop.com/en-WW/The-Beast-Arises-I-Am-Slaughter-UK
|
|
Kyllä combi-meltasta tulee aina mukava ja lämmin fiilis
"Roboute Guilliman, Primarch of the Ultramarines is reborn! For close to nine millennia, his body was held in stasis, caught in the heartbeat before death. Now, through the artifice of the Martian Tech-priest Belisarius Cawl and the alien sorcery of the Eldar Yvraine, he returns to the Imperium in its darkest hour."
"Clad in the Armour of Fates and wielding his father’s flaming sword[...]"
"[...]who must then come to terms with what the Imperium has become in the 9,000 years he’s been in stasis."
Lisätiedot:
http://www.warhammer-community.com/2017/02/03/march-for-macragge
Sama videolla, missä paluun luvataan tapahtuvan maaliskuussa 017.M3:
For Macragge | Gathering Storm: Rise of the Primarch
http://www.youtube.com/watch?v=F5QWb9Bt6zs
Todellakin. Ultramarissa on aina tilaa yhdelle Keisarikunnalle, joka tunnustaa Roboutea.
Vaikka ideologis-hallinnollinen päivitys olisikin suht' kiinnostavaa seurattavaa, tuurilla Korkeimmat Tahot (lue: GW) tuovat muut lojalistiveljet tilannetta tasapainottamaan. Vaihtoehtoisesti Primarkki vie Magnuksen ja Abaddonin mukanaan 1-2 kirjan kattamassa lopputaistelussa, minkä päätteeksi Valtaistuin Himalajalla tyhjennetään - sattumalta juuri ennen kalenterivuosituhannen vaihdosta ja WH40k -sääntöjen päivitystä.