Olemme päivittäneet yhdistyksen verkkopalvelun tietosuojaselosteen vastaamaan EU:n tietosuoja-asetuksen (GDPR) vaatimuksia.

Tietosuojaselosteessa kerromme, mitä henkilötietoja keräämme yhdistyksen verkkopalvelun käyttäjistä, miten käytämme niitä ja miten huolehdimme niiden suojaamisesta.

Seloste on luettavissa täällä

Olemme myös päivittäneet yhdistyksen verkkosivujen käyttöehdot. Verkkosivuston käyttö edellyttää, että käyttäjä sitoutuu noudattamaan näitä käyttöehtoja. Käyttöehdot muodostavat sitovan sopimuksen sinun ja yhdistyksen välillä.

Tutustu huolellisesti näihin käyttöehtoihin. Käyttämällä verkkosivustoa vahvistat lukeneesi, ymmärtäneesi ja hyväksyneesi käyttöehdot sekä antaneesi suostumuksesi käyttöehdoissa kuvattuun henkilötietojen käsittelyyn.

Käyttöehdot ovat luettavissa täällä

Tomorrow We Die (MechWarrior/BattleTech)

The user and all related content has been deleted.
«1

Comments

  • edited January 2018
    The user and all related content has been deleted.
  • edited January 2018
    The user and all related content has been deleted.
  • Sen perusteella mitä kokeiltiin AlphaStrikea, niin tietyillä modauksilla (esim. se, että mechin "tuhoutuminen" voi merkitä mitä tahansa vauriota, joka poistaa mechin k.o taistelusta, vaikka jalan puuttuminen, gyrohitti, mech-pilotin loukkaantuminen tai heittoistuimen käyttö) järjestelmä sopii myös roolipelin mechi-taisteluihin. Kirjanpitopeli ja tarkkuus toki kärsii, kun armourpisteitä ja yksittäisiä aseita ja laukauksia ei enää lasketa.

    Koska kampanjan keskiössä on nimenomaan kapinaliike, eikä joku valmis regulaari yksikkö ja tavanomainen mechi-sota, niin laajemmat juoniokuviot ja hahmojen vaikutusmahdollisuudet kapinan etenemiseen voisi olla ihan kiva. Myös kiinnostaisi ajatus rakennella yksiköitä silleen, että yksi pelaaja voisi oikeasti vetää esim tiedustelupeistä, toinen tulitukipeistä ja niin edelleen. Tällaiset tiettyyn tehtävätyyppiin rakennetut mechit ja mechiyksiköt ovat kaanonissa peruskauraa, mutta pl. muinainen Light Lance -mechwarrior jonka nimeä en edes muista niitä ei juuri peleissä näy. Yleensä ollaan pelattu ns. "sekalancella", jossa Locusti ja Battlemaster yrittää liikkua samaa tahtia.

    Eli ikannatan ennemmin vaihtoehtoa 2.
  • No näistä kahdesta vaihtoehto 2 kiinnostaa enemmän. Onhan noiden täsitelujen käyminen batteltechillä ihan hupaisaa jossain määrin, mutta vaihtelun vuoksi voisi olla hauskempaa välillä liikutella rautaa ihan komppaniatasolla. Yleisesti vallankumous nyt kiinnostelee aina.
  • Mä oon kyllä saanut kiksejä niistä taktisen tason taisteluista, ja AlphaStrikeä en tunne mutta nimi kuulostaa oikealta asenteelta. Johtoporukan pelaaminen kuulostaa kuitenkin hyvältä, ja jättäähän se sitten mahdollisuuden että yksittäisiä pienryhmäkohtaamisia voi pelata ”grogeilla” jos oikein puutostauti iskee. Jos pelinjohtajalla riittää mielenkiintoa niin johtajien arkeen saa lisäkierteitä siitä että pitää välillä ratkoa yksittäisten mersujen kurinpitoasioita ja keskinäisiä kahinoita. Tiedä vaikka sieltä nousisi yksittäisiä ”taas tämä sankari” tyyppejä esiin. Tätähän voisi jopa ulkoistaa pelaajille, jokainen kirjoittelee pari keissiä.
  • AlphaStrike on selkeästi taktisen tason taistelua. Jokainen mechi on laudalla oma nappulansa, jokainen mechi liikkuu erikseen ja jokaisella mechimallilla variaatioita myöten on eri statit. Tarkkuus on BattleTechistä yhden askeleen helpotettu siihen tyyliin, että jokaista asetta ja osumapaikkaa ei vain käsitellä erikseen. Tämä tekee mahdolliseksi sen, että yksi pelaaja pystyy käsittelemään muutamaa mechiä (esim. lancea) ilman, että taistelu kestään koko pelikerran. Vertailukohtana esim. jos Battletech on MERP/Harnmaster/RuneQuest niin AlphaStrike on D&D.
  • edited February 2018
    The user and all related content has been deleted.
  • Dalcour Military FAQs

    Q: "Why is the second lance of 3rd Guards Mech Company called Awesome Lance?"
    A: "Because it is made of Awesomes."
  • The user and all related content has been deleted.
  • The user and all related content has been deleted.
  • edited March 2018
    The user and all related content has been deleted.
  • Meikäläisen hahmokonsepti on melko lailla valmista kamaa ja soveltunee ikänsä ja kokemuksensa puolesta esimerkiksi seuraaviin tehtäviin:
    • 1st Strike 'Mech-komppanian päällikkö (FCMDR)
    • 4th Fury 'Mech Training-komppanian päällikkö (FCMDR/LTCOL)
    • Strike Element-pataljoonan komentopeitsen johtaja (CAPT/FCMDR)
    Minun tai hahmokonseptin puolesta ei ole niin väliksi mikä nakki osuu kohdalle.
  • The user and all related content has been deleted.
  • The user and all related content has been deleted.
  • ON1-L Orion 
  • The user and all related content has been deleted.
  • The user and all related content has been deleted.
  • The user and all related content has been deleted.
  • taxall said:
    Pollylle myyty 4th Furyn päällikön tuoli. Hyvä tuoli, viimeksi kunnolla ajettu FCMDR "Brains" Palathingalin toimesta.
    @polaria ei ole syytä olla huolissaan siitä, että edeltäjän status näyttäisi olevan "Lost in Space"
  • edited March 2018
    The user and all related content has been deleted.
  • edited March 2018
    The user and all related content has been deleted.
  • The user and all related content has been deleted.
  • The user and all related content has been deleted.
  • edited April 2018
    The user and all related content has been deleted.
  • edited April 2018
    The user and all related content has been deleted.
  • edited April 2018
    The user and all related content has been deleted.
  • The user and all related content has been deleted.
  • The user and all related content has been deleted.
  • The user and all related content has been deleted.
  • Tänään lähti minulta yksityispostia kullekin pelaajalle liittyen hahmoni historiaan ja siihen mitä kukin ennakolta tietää julkisten tietojen lisäksi. Kyseessä on kuitenkin pieni kapinallisten piiri jo valmiiksi pienten (ja kuuluisien) mechwarrior -piirien sisällä, joten tieto ja huhut liikkuvat...
  • The user and all related content has been deleted.
  • edited May 2018
    The user and all related content has been deleted.
  • The user and all related content has been deleted.
  • The user and all related content has been deleted.
  • edited May 2018
    Jos ei haluta viettää merkittävää osaa ensi pelikerralla vaihtelemalla työkoneita ja pilotteja, niin minä voin laatia taistelusta selvinneille 3rd Assault Elementin osille uuden taistelujärjestyksen valmiiksi.
  • The user and all related content has been deleted.
  • edited May 2018
    taxall said:
    Pyrin tämän viikon aikana tuottamaan vikiin henkilöstörosterin, jossa on jokaisen pilotin luokitukset ja osaamistaso. Ko. listaus voi hieman vaikuttaa suunnitteluun.
    Loistavaa. Tämä olikin se tieto mitä olisin seuraavaksi sinulta kysynyt. Näin ihan nopeasti katsottuna vanhalla kokemuksella minulla oli lähinnä sellainen perusajatus, että lakkautetaan eniten tappioita kärsineet Cloudburst- ja Fireball-peitset ja muodostetaan kaksi kolmen (vajaan) peitsen komppaniaa ja yksi erillinen peitsi. Kunhan on perusteet, niin väännän kyllä helposti sen ihan taistelukoneen ja pilotin tarkkuudellakin.
  • The user and all related content has been deleted.
  • edited May 2018
    Puhuttiin viimeksi nopeasti mercenary unitin nimestä. Oliko kellään idiksiä?

    Jokin Dalcouriin viittaava sopisi kaanoniin mutta puhuttiin että voisi olla hyvä ettei nimi viittaakaan meihin ja alkuperäämme (ja siksi ei esim. "3rd Assault Element", joka muuten olisi tosi hyvä nimi), että työnantajilla on se "Ai ne oli jotain teidän vihollisia, no tosi sori, en voinu mitenkään tietää" mahdollisuus. Yleisestihän mercenary unitit näyttä olevan formaattia "Somewhere's Somethings" tai "Someone's Somethings" mutta koska jos ei viitata alkuperään planeetan tai edesmenneen kenraalin nimellä, niin sitten se ei ehkä käy. Harmittaa, että Battle Magic on jo varattu. Tykkäisin itse enemmän joko jostain sen tyylisestä, tai sitten sellaisen "boardroom appropriatesta": taisin jo ehdottaa että ollaan "Executive Outcomes", ennemmin kuin "Lords of War" tai jotain. Jos pop-kulttuurista saa lainata niin olisko "V Is For Vengeance"? Onko liian alkuperää paljastavaa jos ollaan "Ridderhof"?

    Solutions for a Galaxy, Magnificient Bastards, Swift Violence... emmä tiä, se 3rd Assault Element kuulostaa koko ajan paremmalta. Tai pelkkä Assault Element.

    Lista tunnetuista porukoista löytyy Sarnasta.

  • The user and all related content has been deleted.
  • taxall said:
    Jotain ideoita voi tietenkin hakea 3rd Assault Elementin tunnuksesta


    "The Sunderwolves"

    Wolf Guard?
  • Petteri said:
    taxall said:
    Jotain ideoita voi tietenkin hakea 3rd Assault Elementin tunnuksesta


    "The Sunderwolves"

    Wolf Guard?
    Nii tai suoraan toi Sunderwolves. Tai Hellhounds. Kaarti-nimiset yksiköt kyllä kiinnostaa, joten vois olla The Hellhound Guard. Harmi että aurinkoa syövä susi (Sköll) itsessään on vähän väärää kulttuurikuvastoa, muuten siitä vois saada jotain aikaiseksi.
  • Werewolf said:
    Petteri said:
    taxall said:
    Jotain ideoita voi tietenkin hakea 3rd Assault Elementin tunnuksesta


    "The Sunderwolves"

    Wolf Guard?
    Nii tai suoraan toi Sunderwolves. Tai Hellhounds. Kaarti-nimiset yksiköt kyllä kiinnostaa, joten vois olla The Hellhound Guard. Harmi että aurinkoa syövä susi (Sköll) itsessään on vähän väärää kulttuurikuvastoa, muuten siitä vois saada jotain aikaiseksi.
    Teknisesti ottaen se on ihan oikeaa kulttuurikuvastoa. Kun rupesin tekemään yksikkötunnuksia minulla oli pohjalla GM:n antamana se, että 3rd Thunder COY:n tunnuksessa on Mjölnir. Näin ollen siis päätin suunnitella kaikkien 3rd AE:n yksiköiden heraldiset tunnukset viikinkimytologisista elementeistä.
  • Joo, en tarkoittanut ettei se ole linjassa, tarkoitin että viikinkimytologia ei ole Dalcourin kulttuurien kuvastoa. Mutta jos taustalla on tietoinen, tarkoituksellinen valinta, niin miksei sitä sitten voisi käyttää. Kerrankos sitä kulttuurillista omimista tapahtuu.
  • Sunder
    1. verb (used with object): to separate; part; divide; sever
    2. verb (used without object): to become separated; part

    Itse asiassa Sunderwolves (tai mikä tahansa Sunder- alkuinen) kuulostaisi silleen hauskalta sanaleikiltä, että oikeasti me olemme 3rd Assault Element of Armed Forces of Dalcour (koska luonnollisesti nämä nykyisin vallassa olevia tahoja tukevat eivät ole laillinen hallitus tai asevoima). Nämä palkkasoturithan on siis TÄYSIN erillistä väkeä, eikä ollenkaan me.
  • The user and all related content has been deleted.
  • The user and all related content has been deleted.
  • taxall said:
    Ja seuraava (ensimmäinen varsinainen) pelikerta voisi olla kesäkuussa, jos osasto saadaan kokoon. Olen itse käytettävissä 2.6. ja 16.6. Jatkokeskustelu tästä aiheesta vaikka kesäkuun pelit-ketjuun kunhan Pol sen avaa ;)
    Avattu.
  • Impact Lance: (Pursuit Lance)

    QKD-4G Quickdraw 60 tons Skirmisher SCANDAL

    QKD-4G Quickdraw 60 tons Skirmisher HAZARD, RACER

    GLT-4L Guillotine 70 tons Skirmisher PELICAN, COUGAR


    Blizzard Lance: (Command Lance)

    WHM-6L Warhammer 60 tons Brawler PREACHER

    JM6-S Jagermech 65 tons Sniper STRANGLER, ODYSSEY

    PXH-1 Phoenix Hawk 45 tons Skirmisher WILDWOOD, CYBORG


    Tornado Lance: (Fire Lance)

    ARC-2R Archer 70 tons Missile Boat RAPID, BROADWAY

    ARC-2R Archer 70 tons Missile Boat BRAWLER, SLINGSHOT

    DV-6M Dervish 55 tons Missile Boat PARADISE, CASINO


    Sorcerer Lance: (Command Lance)

    MAD-3R Marauder 75 tons Sniper SOUTHPAW

    HBK-4G Hunchback 50 tons Juggernaut SABER, BROADSWORD (new role)

    RFL-3N Rifleman 60 tons Sniper NOODLES, AIRGUN (new weight class)

    CRB-20 Crab 50 tons Skirmisher PYRAMID


    Cloudburst Lance: (Recon Lance)

    JR-7D Jenner 35 tons Striker DOUBLEWIDE, SUITCASE

    JVN-10N Javelin 30 tons Striker VALKYRIE, HURRICANE

    SDR-5V Spider 30 tons Scout BLOODHOUND, SANDHOG (new weight class)


    Fury Lance: (Battle Lance)

    ON1-L Orion 75 tons Brawler NUTMEG

    TDR-5S Thunderbolt 65 tons Brawler DIVER, SCARFACE (new weight & role)

    CN9-A Centurion 50 tons Brawler POLECAT, AMBER (new role)

    CN9-A Centurion 50 tons Brawler MISFIT, EAGLE


    Hurricane Lance: (Fire Lance)

    GRF-1N Griffon 55 tons Sniper PAGAN, GREYHOUND

    BJ-1 Blackjack 45 tons Sniper CORONA, SNAPSHOT(new role)

    JM6-S Jagermech 65 tons Sniper PINBALL (new role), CHECKMATE (new weight & role)


    Tässä olis tämmöinen luonnos. Tehty seuraavilla perusteilla:

    • Lancen vahvuus 3-4 mechiä.
    • Lancejen määrä maksimoidaan (mieluummin 3 mechin lanceja monta, kuin 4 mechin lanceja vähän)
    • Kaikille muille mecheille pyritään antamaan varapilotti. PC:iden mecheistä ja niistä joille on Covenant of Possession jätetään varapilotit ekana pois.
    • Kaikilla lanceilla on selkeä rooli (Alpha Strike -roolijaon mukaan)
    • Pilotit vaihtavat mechejä mahdollisimman vähän.
    • Pilotit vaihtavat mechin kokoa ja / tai roolia mahdollisimman vähän.
    • Pilotit vaihtavat lancea mahdollisimman vähän.
    Pilotit ja koneet on sovitettu melko lailla huolella yhteen. Jos niitä ryhdytään paljon venkslaamaan, niin mechien painoluokista ja rooleista tulevien miinusten määrä voi oikeastaan vain lisääntyä. Lancejen kokoonpanojen ja määrän kanssa valinnan varaa on enemmän. Suurin rajoitus Alpha Strike -lancejen rooleissa syntyy siitä, että kolmen mechin lanceja on merkittävästi vaikeampi rakentaa ns. "oikein", kuin neljän mechin vastaavia. Kommentoikaa!
  • polaria said:

    Kommentoikaa!

    Pitäis tuntea Alphastriken metkuja. Saako sen esim. PDF:nä jostain? Miksi on parempi olla ”vajaatehoisia” lanceja?
  • Werewolf said:
    polaria said:

    Kommentoikaa!

    Pitäis tuntea Alphastriken metkuja. Saako sen esim. PDF:nä jostain? Miksi on parempi olla ”vajaatehoisia” lanceja?
    Alpha Strike ja Alpha Strike Companion löytyy .pdf muodossa netistä ihan googlella. Lancejen säännöt on Alpha Strike Companionissa, joten se on tässä yhteydessä olennaisempi.

    Lancesta, jossa on kolme mechiä ei ole lancen tasolla mitään peliteknistä etua. Ennemminkin haittaa, koska lancejen kokoonpanon rakentaminen muodostuu huomattavasti haastavammaksi.

    Komppania - Pataljoona tasolla suurempi määrä erilaisia lanceja (jos ne pystytään järkevästi rakentamaan) tarkoittaa sitä, että meillä on suurempi määrä erilaisia lance-kohtaisia "erikoiskykyjä" työkalupakassa.
  • edited June 2018
    The user and all related content has been deleted.
  • Tuossa yllä olevassa kokoonpanossa olen huomioinut lähinnä juuri tuon ajatuksen pääsääntöisesti kolmen mechin lanceista. Kaksi lancea jää tietysti ihan matemaattisista syistä neljän mechin lanceiksi, koska muuten jää "orpo pari" ulos.

    Kuitenkin, jos tuota edellä mainittua tarinallista ajatusta haluaa kehitellä pidemmälle, niin voin muokata lancejen kokoonpanoja vielä enemmän siihen suuntaan, että meillä on kaksi "vanhan" mallin neljä mechistä lancea rakennettuna mahdollisimman pitkälti Fury Elementin, eli kouluttajien ympärille, jotka toimivat AFD:n perinteisellä taktiikalla ja harjoituksissa ns. "OpFor" -roolissa ja loput joukot muokataan siten, että muilla PC:illä on kolmen hengen Command Lancet ja sekalainen määrä kolmen hengen muita lanceja työkalupakissa.
  • The user and all related content has been deleted.
  • Noh, laadin kuitenkin tässä pikaisesti myös toisen vaihtoehdon. Tässä on se kiva, että myös SCANDAL saa ympärilleen Command Lancen. Koulun muodostama "OpFor" on laadittu simuloimaan 1st Guard Regimentin raskaita paskiaisia (Assault ja Heavy -lanceja).


    Impact Lance: (Command Lance)

    QKD-4G Quickdraw 60 tons Skirmisher SCANDAL

    CN9-A Centurion 50 tons Brawler POLECAT, AMBER (new role)

    ARC-2R Archer 70 tons Missile Boat RAPID, BROADWAY


    Blizzard Lance: (Command Lance)

    WHM-6L Warhammer 60 tons Brawler PREACHER

    JM6-S Jagermech 65 tons Sniper STRANGLER, ODYSSEY

    PXH-1 Phoenix Hawk 45 tons Skirmisher WILDWOOD, CYBORG


    Sorcerer Lance: (Command Lance)

    MAD-3R Marauder 75 tons Sniper SOUTHPAW

    DV-6M Dervish 55 tons Missile Boat PARADISE, CASINO

    CRB-20 Crab 50 tons Skirmisher PYRAMID


    Cloudburst Lance: (Recon Lance)

    JR-7D Jenner 35 tons Striker DOUBLEWIDE, SUITCASE

    JVN-10N Javelin 30 tons Striker VALKYRIE, HURRICANE

    SDR-5V Spider 30 tons Scout BLOODHOUND, SANDHOG (new weight class)


    Hurricane Lance: (Fire Lance)

    GRF-1N Griffon 55 tons Sniper PAGAN, GREYHOUND

    BJ-1 Blackjack 45 tons Sniper CORONA, SNAPSHOT(new role)

    RFL-3N Rifleman 60 tons Sniper NOODLES, AIRGUN (new weight class)



    First Fury Lance: (Battle Lance)

    ON1-L Orion 75 tons Brawler NUTMEG

    TDR-5S Thunderbolt 65 tons Brawler DIVER, SCARFACE(new weight & role)

    QKD-4G Quickdraw 60 tons Skirmisher HAZARD, RACER

    CN9-A Centurion 50 tons Brawler MISFIT, EAGLE


    Second Fury Lance: (Assault Lance)

    HBK-4G Hunchback 50 tons Juggernaut SABER, BROADSWORD (new role)

    GLT-4L Guillotine 70 tons Skirmisher PELICAN, COUGAR

    ARC-2R Archer 70 tons Missile Boat BRAWLER, SLINGSHOT

    JM6-S Jagermech 65 tons Sniper PINBALL (new role), CHECKMATE (new weight & role)

  • edited January 2021
    The user and all related content has been deleted.
  • edited June 2018
    The user and all related content has been deleted.

  • Kelpaisko tämmönen Rykmentin tunnus asianomaisille?
  • Miksi pääkallo? Mulle ois kelvannut ihan semmoinen sudeksi tunnistettavakin.
  • Werewolf said:
    Miksi pääkallo? Mulle ois kelvannut ihan semmoinen sudeksi tunnistettavakin.
    Koska sellainen jonka leukojen väliin sopi planeetta löytyi nopeammin, kuin susi. Aikaisempaa sutta muokaten saa tämmöisen.


  • Toi on makee! Mulla oli aluksi mielessä ihan vaan toi 1st Strike Mech Coyn susi jolla on niinku planeetta suussaan, ikään kuin siellä pään alla. Mut mun mielestä toi jälkimmäinen minkä teit on makee, siinä on semmoista uhmaa ja se on kuitenkin meidän tunnuksesta.
  • Kyllä tuo jälkimmäinen on parempi mun mielestä. 
  • No mennäänkö sitten sillä?
  • polaria said:
    No mennäänkö sitten sillä?
    Minun puolestani.
  • The user and all related content has been deleted.
  • The user and all related content has been deleted.
  • The user and all related content has been deleted.
  • The user and all related content has been deleted.
  • The user and all related content has been deleted.
  • Onnistunee.
  • Mulla vaatii vähän järjestelyä mutta lienee tehtävissä.
  • Pitäisi onnistua.
  • Onnistuu 6.10
  • The user and all related content has been deleted.
  • The user and all related content has been deleted.
  • taxall said:
    la 13.7. tai la 20.7. onko pelaajia saatavilla?
    13.7. Ei käy (olen Turussa).
    20.7. Käy.
  • taxall said:
    la 13.7. tai la 20.7. onko pelaajia saatavilla?
    20.7 käy mulle.
  • Koska loma ja aikaa vääntää Order of Battlea.

    Muutokset aikaisempaan ovat seuraavat:
    1) Impact Lance: Tältä on viety pidemmän kantaman aseet ja tehty siitä enemmän lähistely-lance.
    2) Sorcerer Lance: Tälle on nyt annettu lisää pidemmän kantaman suora-ammunta aseita.
    3) Tornado Lance: Archerit ja muut Missile Boatit on kerätty omaksi tulitukiyksiköksi.
    4) Gauntlet Lance: Crab ja muut Skirmisherit on kerätty omaksi yksiköksi.

    Mahdollisina muina vaihtoehtoina olisi vielä tunkea Jagermechit yhteen Southpawn Sorcerer lanceen (vaihtamalla Vindicator ja Jagermech päittäin), mutta tällöin Sorcererin tyyppi muuttuu Commandista Fire Lanceksi ja Blizzardin tyyppu muuttuu Command Lancesta Battle Lanceksi.

    Noin yleisesti ottaen Command Lancen rakentaminen kolmella mechillä on vaikeaa siten, että samanlaisia, yhtä nopeasti liikkuvia ja samalla tavalla ampuvia mechejä saataisiin yhteen. Command Lancen pointti on siinä, että se on joustavampi, koska sillä on mahdollisuus valita useasta erilaisesta special abilitystä. Vastaavasti hintana on se, että Command Lancen mechien pitää määritelmällisesti olla ominaisuuksiltaan "sekametelisoppa". Toisin sanottuna se on joko tai. Jos laitetaan samanlaisia mechejä yhteen tuloksena on erikoistunut lance. Jos laitetaan erilaisia mechejä sekaisin tuloksena on Command Lance tai Support Lance.   


    Impact Lance: (Command Lance)

    QKD-4G Quickdraw 60 tons Skirmisher SCANDAL

    HBK-4G Hunchback 50 tons Juggernaut SABER

    CN9-A Centurion 50 tons Brawler POLECAT


    Blizzard Lance: (Command Lance)

    WHM-6L Warhammer 60 tons Brawler PREACHER

    JM6-S Jagermech 65 tons Sniper STRANGLER

    PXH-1 Phoenix Hawk 45 tons Skirmisher WILDWOOD


    Sorcerer Lance: (Command Lance)

    MAD-3R Marauder 75 tons Sniper SOUTHPAW

    JM6-S Jagermech 65 tons Sniper PINBALL

    VND-1R Vindicator 45 tons Brawler AIRGUN


    First Fury Lance: (Battle Lance)

    ON1-L Orion 75 tons Brawler NUTMEG

    TDR-5S Thunderbolt 65 tons Brawler DIVER

    CN9-A Centurion 50 tons Brawler MISFIT


    Cloudburst Lance: (Recon Lance)

    JR-7D Jenner 35 tons Striker DOUBLEWIDE

    JVN-10N Javelin 30 tons Striker VALKYRIE

    SDR-5V Spider 30 tons Scout BLOODHOUND


    Hurricane Lance: (Fire Lance)

    GRF-1N Griffon 55 tons Sniper PAGAN

    BJ-1 Blackjack 45 tons Sniper CORONA

    RFL-3N Rifleman 60 tons Sniper NOODLES


    Tornado Lance: (Fire Lance)

    ARC-2R Archer 70 tons Missile Boat RAPID

    ARC-2R Archer 70 tons Missile Boat BRAWLER

    DV-6M Dervish 55 tons Missile Boat PARADISE


    Gauntlet Lance: (Pursuit Lance)

    QKD-4G Quickdraw 60 tons Skirmisher HAZARD

    GLT-4L Guillotine 70 tons Skirmisher PELICAN

    CRB-20 Crab 50 tons Skirmisher PYRAMID




  • The user and all related content has been deleted.
  • taxall said:
    Onko perusteita pelille 19.10. ?
    Onnistuu minulle.
  • taxall said:
    Onko perusteita pelille 19.10. ?
    Pitäisi onnistua.
  • taxall said:
    Onko perusteita pelille 19.10. ?
    Leirille oon tulossa mutta muuten on hiljaista tässä kuussa. Tuona päivänä vasta kolme muuta päällekkäistä menoa.
  • edited October 2019
    The user and all related content has been deleted.
  • edited October 2019
    The user and all related content has been deleted.
  • The user and all related content has been deleted.
  • edited October 2019
    Avaan keskustelun.

    (In character): WETA:n sopimuksen eduksi lasken sen, että kyseessä on käytännössä luonteeltaan saman tyyppinen matalan intensiteetin konflikti tai rauhanturvatehtävä, joista meillä on runsaasti kokemusta aikaisemmalta uraltamme. Lisäksi tehtävänä luonne sopii siihen tarinaan, jolla me olemme rakentamassa Dalcourin asevoimia (in exile) Sunderwolves Rykmentin ympärille. Tämä tehtävä on helppo myydä Dalcourin kansalaisille, Tamarindin herttuakunnalle ja Free Worlds Leaguelle todisteena siitä, että me olemme aina olleet ja tulemme edelleen olemaan ennen kaikkea Dalcourin asevoimien alkuperäisille ihanteille uskollinen yksikkö, joka on valmis avustamaan laillisia hallituksia FWL:n alueella.

    C-CORP:in sopimus sopii samaan muottiin sen puolesta, että kyseessä on tehtävätyyppi, joka on meille tuttu ja uskon, että pystymme hoitamaan sen ongelmitta. Toisaalta C-CORP:in sopimus on puhtaasti palkkasoturitehtävä, joka ei tarjoa samoja etuja yksikkömme julkisuuskuvalle, kuin käytännössä samankaltainen tehtävä WETA:n sopimuksella. Mikäli katsomme, että tässä vaiheessa Sunderwolves Rykmentin kehittämistä emme pysty hyödyntämään WETA:n sopimuksen julkisuusvaikutusta riittävästi tai, että voimme toimia puhtaasti palkkasoturitehtävässä ilman negatiivisia jatkovaikutuksia, niin SMOA:n tehtävä on luonteeltaan yksinkertainen ja tarjoaa rykmentillemme mahdollisuuden harjoitella planeetalle tehtävää ryhmittymistä ja hyökkäystä kiinteästi puolustettuun kohteeseen erittäin hyvällä palkalla ja eduilla.

    (pelaajana): Kaikki vaihtoehdot kiinnostaa. Planetfall A ehkä enemmän roolipelausmahdollisuuksien vuoksi ja koska kyseessä on pidempi keikka, niin päästään tutustumaan uuteen toimintaympäristöön. Gunpoint Merger vaikuttaa tietysti yksiselitteiseltä ja simppeliltä "nappulat laudalle ja panssaria hylkyyn" -pelikerralta.
  • WETA:n sopimuksessa on tietysti hyvää tuo Pr-puoli, mutta tällä hetkellä katsoisin oleellisemmaksi yksikön koulutustason ja resurssien lisäämisen. Me olemme tässä pitkällä tähtäimellä, vaikka WETA:n sopimuksen mukanaan tuomat hyödyt voivatkin pitkälllä tähtäimellä olla hyödyliisiä, vastapuoli Dalcourissa ehtii kyllä pelata vastakkaista pr-sotaa sen verran kauan että onko nyt saatavasta positiivisesta julkisuudesta jäljellä mitään sitten kun on aika palata?

    Katsoisin että SMOA:n tarjoama sopimus on tämähetkisistä diileistä tässä tilanteessa kannaltamme edullisin. Lyhyt tehtävä, jossa on selkeä koulutuksellinen mahdollisuus yhdistettynä välittömiin hyötyihin puoltaa sen valintaa. Käydään Pr-sota sittenkun sen aika on ja keskitytään nyt yksikön operationaalisen suoritusvoiman optimointiin.

    C-CORPin tarjous on näistä heikoin, vaikkakin vaikuttaa vähäriskisimmältä. Jos olisimme tilanteessa jossa meillä on runsaasti kalustehuoltoa tai muuten aikaisemmasta operaatiosta johtuen puutteelinen suorituskyky, niin sitten tämä voisi tulla kysymykseen, mutta en näe että tässä tilanteessa tämä on yksiköllemme hyödyllinen tarjous.
  • edited October 2019
    polaria said:

    (pelaajana): Kaikki vaihtoehdot kiinnostaa. Planetfall A ehkä enemmän roolipelausmahdollisuuksien vuoksi ja koska kyseessä on pidempi keikka, niin päästään tutustumaan uuteen toimintaympäristöön. Gunpoint Merger vaikuttaa tietysti yksiselitteiseltä ja simppeliltä "nappulat laudalle ja panssaria hylkyyn" -pelikerralta.
    Itse olisin myös näistä syistä taipuvainen valitsemaan jomman kumman Planetfall-tehtävistä. Lisäksi, jos kaikki pelaajat eivät pääse paikalle, niin ei välttämättä viitsisi rikkoa heti toisten lanceja tuossa Gunpoint mergerissä, jossa varmaan aletaan ampumaan melkolailla samantien.

    Meillähän on viime tehtävän jäljiltä jonkin verran salvagea, jonka toimintakuntoon saattaminen vaatii rahaa. Jos C-CORP-sopimuksen edut ovat näiltä osin riittävän merkittäviä, niin sitäkin voisi harkita, mutta muuten minäkin ottaisin WETA:n diilin.
  • Koska neljänneltä pelaajalta ei ole tullut palautetta, niin selkeyden vuoksi tiputetaan tuo Planetfall B nyt pois keskustelusta. Kaksi kolmesta kannattaa enemmän Planetfall A:ta, mutta olen valmis joustamaan myös Gunpoint Mergerin eduksi, jos halutaan hakea enemmän hard core taistelua tässä vaiheessa kampanjaa. Jos GM:lle sopii, niin minä ottaisin lyhyen "in-character" keskustelun vielä pelikerran alussa Planetfall A ja Gunpoint Mergerin osalta.
  • The user and all related content has been deleted.
  • Sunderwolf Rykmentin komentajan taisteluajatus

    Rykmentin iskevät osat ryhmittyvät kohteena olevan laitoksen ulkopuolelle paljastamatta viholliselle vahvuuttaan tai tunnuksiaan. Ensimmäisessä vaiheessa Rykmentti hankkii tiedustelullisen ylivoiman tuhoamalla vihollisen ulos työntämät tiedusteluosastot mechien, moottoroidun jalkaväen ja epäsuoran tulen avulla. Toisessa vaiheessa vihollinen pyritään houkuttelemaan ulos laitoksen alueelta ja lyömään suuntaamalla tiedusteluylivoiman turvin suurin osa Rykmentin taisteluvoimasta ulos tulevaa vihollista vastaan Rykmentille edullisessa maastonkohdassa. Kolmannessa vaiheessa jäljelle jäänyt vihollinen pakotetaan irtautumaan laitoksen alueelta uhkavaatimusten, neuvotteluiden, voimannäytön ja rajoitetuttujen taistelutoimien yhteisvaikutuksella.

    Taistelua laitoksen alueella pyritään välttämään ja hyökkäystä laitoksen alueelle puolustukseen ryhmittynyttä, taisteluun valmistautunutta vihollista vastaan tulee välttää kaikin keinoin. Vihollisen perääntymiseen laitoksen alueelta tulee jättää mahdollisuus. Vihollisen vangiksi jäänyttä henkilöstöää tulee kohdella kunnioittavasti ja vihollisen haavoittuneet on saatettava hoitoon mahdollisimman pikaisesti.
  • The user and all related content has been deleted.
  • Karriviki toimii hyvin Wikinä, eli "tietosanakirjamaisen" kampanja-tiedon ja -kuvien säilytyspaikkana, mutta ei ole erityisen ketterä tuollaisiin verkostojen hahmottamisiin.

  • Tätä mä johonkin kamppikseeni kattelin kun yritin päästä eroon pahasta tavastani pitää kampanjamuistiinpanoja tupakkiaskin takakansiin piirusteltuna.

  • The user and all related content has been deleted.
  • Käytä jotain virtual tabletoppia? ainakin Roll20 sopii muuhunkin kuin vain battlemapiksi, vaika siihen itse sitä lähinnä käytänkin. En nyt muista saako siihen jotain wikiäkin tunkattua kylkeen, mutta jaettavat ja omat muistiinpanot löytyy.
  • The user and all related content has been deleted.
  • Joulukuun 21. käy minulle Tomorrow We Die mahdollista jatkoa varten.
  • edited December 2019
    Sunderwolf Rykmentin Komentajan to-do-lista tehtävän jälkeen:
    • Järjestä hautajaiset kaatuneille ja vieraile taistelussa haavoittuneiden luona.
    • Kirjoita käsky Montaharm Garrisonin taistelun muistonauhasta, joka myönnetään kaikille taisteluun osallistuneille.
    • Komentaja luovuttaa ensimmäiset Monteharm Garrisonin taistelun muistonauhat yhteisessä tilaisuudessa taistelussa erityisesti kunnostautuneille yksiköille (Cludburst Lance, Tornade Lance, 13th Lobo Company ja 1st Night Howlers Detachment).
    • Kirjoita henkilökohtainen kirje Starleague Museum of Atreuksen johtokunnalle, jolla luovutat Monteharm Garrisonin SMOA:lle (muista pahoitella muutamiin bunkkereihin tulleita vaurioita).
    • Käske Mechwarriorit yhteiseen palaute- ja lessons-learned tilaisuus (Preacher johtaa).
    • Vietä laatuaikaa tyttöystävän kanssa (älä mainitse sitä, että meinasi juuri rikkoa jo toisen Mechin urallaan!).
    • Muista tarkistaa miten Southpawn kakaralla menee. 
    • Varaa aikaa taistelun kameratallenteiden koostamiseen ja omiin kuvauksiin yksikön PR-videota varten.
  • The user and all related content has been deleted.
Sign In or Register to comment.